Medlem
Skrivet av Keneralen:

Kostar under 400 kr (39.99 euro) på battle.net, så priset är ju inte jätte farligt.

Kan ju annars logga in på amerikanska battlenet och köpa det för 39,99 dollar.
340 spänn.
Så priset klan man inte direkt gnälla över här.

Medlem

Ser för snällt ut :/

Medlem
Citat:

möts av avundsjuka emojis.

Singularitet och AI i all ära. Men emojis med egna känsloliv är inte okej...

Medlem

Fan jag råkade köpa det för 59 euro. Vad fick jag för extra skoj då?

Att ett spel får minus för att det kostar, exakt, 380,81 kr. Vilket jävla skämt.

http://feber.se/spel/art/349998/overwatch_fr_rankade_matcher_...

Där är artikel ang rankat.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Fan jag råkade köpa det för 59 euro. Vad fick jag för extra skoj då?

4 eller 5 skins

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Fan jag råkade köpa det för 59 euro. Vad fick jag för extra skoj då?

Astuffa skins! Va glad.

Medlem
Skrivet av pewwww:
Skrivet av Keneralen:

Kostar under 400 kr (39.99 euro) på battle.net, så priset är ju inte jätte farligt.

400kr är väl väldigt dyrt med tanke på vad man får, sen ska man väl slänga på ännu mer pengar för att köpa några nya hjältar i expansion? (om inte spelet hinner bli f2p innan)

Välpolerat singleplayer-spel, speltid allt runt 5-100 timmar speltid, vissa lite mer. 599:-

Välpolerat multiplayer-spel, speltid allt mellan 1-10000 timmar speltid. 370:-

Förstår inte varför folk har hängt upp sig på priset på Overwatch.

Medlem
Skrivet av Whisp:
Skrivet av Lolflakes:

Fan jag råkade köpa det för 59 euro. Vad fick jag för extra skoj då?

Astuffa skins! Va glad.

Skins som man själv inte ser när man spelar =P

Medlem

Ranked game var vid lvl 25 men dom jobbar på att göra om det

Evo
Medlem

Tycker om spelet synd and bara har en annan polare som tycker om det, känns som antingen älskar man det eller hatar.
aja dom som vill lira adda evo#1333 eller sebe.poznanski@hotmail.com

Medlem

Som sagt missvisande pris i recensionen (iaf är medlet gravt vinklat bort från PC-versionen) men det verkar man ju vara medveten om. Tyckte det var helt okej, dock litet fult att inte göra det särskilt synligt att det finns olika utgåvor på b.net.

annars håller jag med vad som skrivs i stora drag. Inget hundraprocentigt mästerverk men det är riktigt kul att spela om man ger det en chans några matcher.

Medlem
Skrivet av pewwww:
Skrivet av Keneralen:

Kostar under 400 kr (39.99 euro) på battle.net, så priset är ju inte jätte farligt.

400kr är väl väldigt dyrt med tanke på vad man får, sen ska man väl slänga på ännu mer pengar för att köpa några nya hjältar i expansion? (om inte spelet hinner bli f2p innan)

Kommande hjältar kommer alla gratis, vilket dom sagt. Meningen är att kunna byta till vilken hjälte som helst för att sätta emot en speciell hjälte på motståndarlaget vid behov. Skulle inte fungera så bra om dom börjar ta betalt. Sen är jag även rätt säker på att dom även sagt att även kartor som kommer framöver kommer vara gratis.

Medlem
Skrivet av pewwww:
Skrivet av Keneralen:

Kostar under 400 kr (39.99 euro) på battle.net, så priset är ju inte jätte farligt.

400kr är väl väldigt dyrt med tanke på vad man får, sen ska man väl slänga på ännu mer pengar för att köpa några nya hjältar i expansion? (om inte spelet hinner bli f2p innan)

=5-10 öl på krogen. Hutlöst, och då får man bara mellan 20 och några hundra timmars spelglädje! Nejfan, bättre att sitta på pengarna!

Medlem
Medlem
Skrivet av toern:

Som sagt missvisande pris i recensionen (iaf är medlet gravt vinklat bort från PC-versionen) men det verkar man ju vara medveten om. Tyckte det var helt okej, dock litet fult att inte göra det särskilt synligt att det finns olika utgåvor på b.net.

annars håller jag med vad som skrivs i stora drag. Inget hundraprocentigt mästerverk men det är riktigt kul att spela om man ger det en chans några matcher.

Men herregud, är du medveten om att du även måste installera det själv? Ifall priset är viktigt för dig så kollar man väl för böveln sajter som Prisjakt innan man köper oberoende på vilket system man sitter på. Dags att klippa navelsträngen kanske?

Medlem

det kostar 340 spänn om man köper det i dollar på battlenet... inte ens 400 kr som en del här skriver

Gnällkuk
Skrivet av erikcedervall:
Skrivet av tricky:

Håller med om att det känns märkligt att klaga på priset när det finns en standardversion för 40€ (som dessutom kan inhandlas för 40$ istället om man byter till americas). En miss från recensenten antar jag.

Hej, tack för din synpunkt.

Priset sätter jag i relation till konkurrenterna. Cirkapriset är också en en kombination av konsolpriset och Battlenet-priset. Alla har ju inte tillgång till Overwatch på PC. Jag valde därför att skriva "cirka 500" istället för att skriva 370–550 kronor.

/Erik

Ah okey, känns dock märkligt att ge det ett minus för priset när man jämför med konsol. Det står ingenstans i recensionen men jag antar att du spelade på PC? Isf känns det märkligt att jämföra det mot konsol, allt är ju alltid dyrare på konsol.

Annars en rolig läsning av recensionen nu när jag hunnit läsa den, dock skulle den behövas korrekturläsas lite En annan sak jag reagerade på var att du skrev att det är OCH kommer att vara årets multiplayerspel, är det inte lite tidigt att säga att det är årets när inte ens halva året har gått?

Det kommer givetvis vara en kandidat till GotY, men att redan kora vinnaren i maj efter en betasessione och två dagars spelande sen release känns like märkligt, särskilt eftersom du ifrågasätter priset med tanke innehållet.

Med förval av Americas på bnet kan man helt legit köpa en kopia av spelet för 332:- vilket jag tycker är fullt rimligt. Att det kostar 639:- på konsol, nästan det dubbla är dock svårsmält. Borde (i mitt tycke) stå att det negativa gällande priset avser konsol och inte PC.

Annars, hatten av för en trevlig recension!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Spelat en del widowmaker och måste säga att hitboxarna är riktigt bra gjorda, siktar man en pixel över diverse föremål på en motståndare blir det träff. Till skillnad från så många spel där man får slita sig i håret över osynliga kanterdär skotten tar i

Medlem

Jag håller inte med folk som säger att innehållet inte matchar priset jämfört med andra spel. En polerad diamant är mer värd än tjugo polerade bajskorvar.

Det är sådan hets om att alla spel ska ha allt, och därför får vi tex. Uncharteds skämt till multiplayer eller Assasins Creeds urtråkiga samlande av material för en lika tråkig crafting.

Medlem

Ja min prislapp blev ju något saftigare Då jag inte vann tävlingen på FZ så köpte jag Collector's Edition på Media Markt för 1289 spänn. Det var den enda där också, ingen annan hade hunnit norrpa den innan mig, vilket var tur.

Bra recension förövrigt! Men jag ger spelet 5/5 Jäkligt najs MP-spel

Medlem

Hur kan ni klaga på priset, 370 kr på Bnet? Ni har aldrig det som minus i spel som Uncharted 4 som kostar typ 599 kr ? Dessutom så ger nog overwatch mer speltid än uncharted. Konstigt

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av Gascogne:
Skrivet av Keneralen:

Kostar under 400 kr (39.99 euro) på battle.net, så priset är ju inte jätte farligt.

Jag får upp 550 riksdaler (59.90 euro) på battle.net och det är lite tråkigt att digitala utgåvorna ligger en bit över de fysiska utgåvorna, önskar att det vore tvärtom.

Blizzard är fula och defaultar till origin edition som kostar mer, men man kan klicka sig fram till vanliga utgåvan som kostar 39,90.

Det förklarade en del, kul för konsol spelarna att det enbart finns origin edition och inte standard versionen. =/

Ambassadör
Xbox

Jävligt moget att man måste betala 200kr extra på konsol, och allt man får för det är några töntiga skins.


signatur

Jump in.

Medlem

Missar man något om man köper versionen för 40 EUR på Battle.net?

Medlem
Skrivet av Johan:

Missar man något om man köper versionen för 40 EUR på Battle.net?

38 kronor, välj dollar istället, spelet går ändå att spela i alla regioner.

Skins kan man skippa, man får ändå loot när man levlar upp.

Medlem

Jag förstår verkligen inte hur 400kr är högt för denna typen av spel och för vad de ger dig. Alternativet är ju free 2 play och då kommer det jävligt mycket skit på "köpet". League of Legends är gratis men nog fan har man lagt betydligt mycket mer pengar på det än 400kr...

Tävlingsläget kommer vid ett senare tillfälle åtminstone. Enligt mig en bra sak så får folk tid att lära sig spelet lite ordentligare.

Medlem
Skrivet av Johan:

Missar man något om man köper versionen för 40 EUR på Battle.net?

Nej. Du kan uppgradera till Origins versionen när du än vill dessutom om du verkligen vill ha skins eller något liknande i framtiden.

Medlem

ja att dra ner betyget för att ni tycker det är "dyrt" e ju sjukt.. Det har inget med spelet och gameplayet att göra

Medlem
Skrivet av cocona:

ja att dra ner betyget för att ni tycker det är "dyrt" e ju sjukt.. Det har inget med spelet och gameplayet att göra

Skulle vilja ha ett litet förtydligande på det faktiskt - om det faktiskt drog ner betyget eller om det bara står som ett minus.. Håller med för övrigt, tycker det är meningslöst att påpeka priset då det är lägre än de flesta AAA-spel som kommer ut idag. Om något så bör det ligga i en grå +/- lista.

Om vi tar Battlefront t.ex. som är betydligt dyrare och mer eller mindre tvingar dig till att lägga ut mer än 1000kr(eller brukade åtminstone, jag har inte koll på läget längre). FZs recension påpekade inte det som ett minus där.

Nu betyder ju såklart inte betyget allt för mig, jag är nöjd med spelet vilket är det viktiga här - men kritik är väl alltid välkommet.

Skriv svar