Medlem

Jag gillade 3an, så det låter inte som detta är något för mig.


signatur

I drank what?

Medlem

Om det är någon gammal quakeräv som undrar om spelet är värt att köpa för multiplayer så kan jag säga att det är det absolute inte - en långsam blandning av quake och call of duty är vad du kan förvänta dig.

Om du däremot vill ha riktigt roligt med en singleplayerkampanj så ska du köpa Doom (2016), det är snabbare än multiplayerdelen och det enda jag inte gillade var slutet som kom lite väl abrupt. (Du kan till och med få airmovement ala QW/Promode med rätt runa aktiverad, endast singleplayer så vitt jag vet.)

EDIT: Det är precis som en del övriga i tråden säger; solklart bästa singplayer-fps-upplevelsen på väldigt många år.

Medlem
Skrivet av Berrabub:

"Det finns en story här, men den är väldigt grundläggande och tar inte mycket utrymme, tacksamt nog."

Har du ens spelat klart hela SP? Doom guy har precis fått sig en lore likasåväl hela helvetet med. 2\5 på recensionen och 4\5 på spelet.

Ja visst utökas loren, men storyn är likväl grundläggande och tar inte mycket utrymme. Det är ju uppenbarligen ett designval från Id:s sida, de ville inte ha en fläskig story som är i vägen för köttandet av demoner.

Medlem

Klar 4/5 för mig med, om inte högre.
SP är fantastisk och MP (än bara testat betan) är oxå riktigt rolig. Imponerad över hur väl dom lyckats fånga glädjen och känsklan från originalen (doom1&2) med en stänk av Quake1 över det hela.

Medlem

4/5 av mig med.

Skit rolig singleplayer. Tog cirka 11 timmar för mig att klara av det. Bra röj. Storyn okej. Slutet lämnade en del frågetecken men detta spel är 99% gameplay 1% story.

Multiplayer är roligt.

Är fortfarande glad över jag sket i The Division och Battlefront 3 och lade mina surt förvärvade pengar på det här spelet istället. Bra så.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Är fortfarande glad över jag sket i The Division och Battlefront 3 och lade mina surt förvärvade pengar på det här spelet istället. Bra så.

Jag lirade Division-betan och tyckte det var superskoj, och som följd av det gjorde jag mitt livs största misstag (må Gudarna förlåta mig), jag förhandsbokade spelet tillsammans med season pass. För första gången i mitt liv. Åh herregud vilken jävla waste... Aldrig mer förhandsbokning... Aldrig mer season pass.

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:

Om det är någon gammal quakeräv som undrar om spelet är värt att köpa för multiplayer så kan jag säga att det är det absolute inte - en långsam blandning av quake och call of duty är vad du kan förvänta dig.

Helt rätt, MP är värdelöst med unlocks och levlar, inga dedikerade servrar, lobbytider mellan kartorna (en minut minst)... Väldigt kul i singleplayer, men MP är mest trams.

Hoppas ID gör ett Quake 5 Arena som är ett riktigt MP-spel, lika snabbt som Quake 1.

Medlem
Skrivet av Rafner:
Skrivet av Remus:

Är fortfarande glad över jag sket i The Division och Battlefront 3 och lade mina surt förvärvade pengar på det här spelet istället. Bra så.

Jag lirade Division-betan och tyckte det var superskoj, och som följd av det gjorde jag mitt livs största misstag (må Gudarna förlåta mig), jag förhandsbokade spelet tillsammans med season pass. För första gången i mitt liv. Åh herregud vilken jävla waste... Aldrig mer förhandsbokning... Aldrig mer season pass.

Aj aj aj aj aj aj aj. Inte bra. Fan då. Jag lider med dig!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Om spelat kostat hälften så mycket samt inget mp(testade beta) så hade jag köpt det.

Medlem
Skrivet av Dunderhoken:

Om spelat kostat hälften så mycket samt inget mp(testade beta) så hade jag köpt det.

Spelar väl ingen roll om MP är med, det är väl bara att inte spela MP om man inte gillar det? För övrigt kan du ju vänta till priset sänks eller att spelet hamnar på REA


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Årets SP-FPS sett till ren gameplay? You bet!
Svårt att se något som ligger på horisonten som skulle vara i närheten.
Helt klart bäst röj sedan Wolfenstein: the new order, men Doom knäcker t.om wolfs gunplay.

Doom 3 var snyggt för sin tid, men hade ett sånt bedrövligt tempo. Mötte man någonsin fler än 4 fiender samtidigt?

Nej, detta är nog närmare vad folk förväntade sig när man såg gameplay från doom 3 första gången.

Hur tänkte id/Bethesda när de visade upp gameplay på E3 2015?

Jämfört med Nvidias gameplay från häromdagen:

Skillnaden i tempot på konsoll jämfört med en pc-räv som vet vad han gör talar för sig självt.

Medlem

Angående plasmageväret så anmärkte jag också i gameplay över dess fjantighet redan förra året.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag älskar SP-delen. Roligaste spelet på MÅNGA år.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Blir ett köpt så fort jag har skaffat ett nytt grafikkort

Inaktiv

3/5 i betyg? Jag som trodde ni hade fixat till det med icke representativa betyg i i era recensioner. Det var av denna anledning jag lämnade FZ för flera år sedan för att komma tillbaks nu när ni gick ihop med SweC då jag kände att kvaliteten på sajten ökat pga det. Var sägs om att rätta till betygen med? Säg inte att det är upp till recensenten och att dennes uppfattning kan skilja sig från andras för det är BS. Ska ni hålla hög kvalitet på era recensioner så ska ni också ha rätt betyg baserad på spelet annars är det svårt att ta er seriöst. Se och lär hur AngryJoe gör sina spelrecensioner. Han vet exakt vad han pratar om...precis som oss som spelat spel sedan massa år tillbaks...

Jag var väldigt negativ till Doom innan men ju fler gameplay videos man sett och läst vad folk skrivit om de första speltimmarna så blev jag tvungen att köpa spelet och inte är man missnöjd! Vissa saker är kanske konsolifierade men spelglädjen, designen och utseendet på banorna är väldigt bra!

Snapmap däremot är dålig. Har ni ens testat det? Går ju knappt bygga banor om man nu inte bygger i bara en riktning eller om de bara består av några få rum..

Har recensenten spelat igenom hela spelet ens? Vilken svårighetsnivå? Bara sprungit igenom så snabbt som möjligt för att hinna skriva en recension? Vet att ni inte haft mycket tid då Bethesta inte skickat ut recensionsexemplar innan lanseringen så ni ska ha eloge att ni fixat recension över helgen men samtidigt är det kanske lie påskyndat och som sagt orättvis betyg. Spelet förtjänar minst en stabil 4/5 som andra också gett den här i kommentarerna.

Medlem
Skrivet av enboomer:

Årets SP-FPS sett till ren gameplay? You bet!
Svårt att se något som ligger på horisonten som skulle vara i närheten.
Helt klart bäst röj sedan Wolfenstein: the new order, men Doom knäcker t.om wolfs gunplay.

Doom 3 var snyggt för sin tid, men hade ett sånt bedrövligt tempo. Mötte man någonsin fler än 4 fiender samtidigt?

Nej, detta är nog närmare vad folk förväntade sig när man såg gameplay från doom 3 första gången.

Hur tänkte id/Bethesda när de visade upp gameplay på E3 2015?

https://www.youtube.com/embed/u7g6BfvU6A8

Jämfört med Nvidias gameplay från häromdagen:

https://www.youtube.com/embed/anrvBD4aTGY

Skillnaden i tempot på konsoll jämfört med en pc-räv som vet vad han gör talar för sig självt.

Ville väl inte göra alla dirty peasants åksjuk.

Medlem

Brutal slakt av fräcka demoner - precis vad jag ville ha, men smaken är olika som bekant.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Singleplayer delen var jätte rolig!

Medlem

Två ord: Älskar det!


signatur

Nämen!

svag mp minus...men va fan doom har alltid varit sp


signatur

New life, New hope

Medlem

Spelade Battlefront ett par timmar...Less
Spelade The Division till LvL 30...Less

Kunde inte sluta spela Doom. Spelade ut det över helgen på Ultra Violence. Jag kände mig så jävla badass när man köttade demoner. Helt klart värt pengarna! Bara testat MP lite och är väl inte helt såld än på den delen. Känns som ett annat spel.

Rekommenderas!

Medlem

Då jag bara äger en laptop från 2012 blir det ps4-versionen för mig. Är den versionen stabil? Vet att grafiken inte är lika bra som till pc men det är oviktigt för mig. Det jag undrar är om det flyter okay.

Medlem
Skrivet av ArtMan:

3/5 i betyg? Jag som trodde ni hade fixat till det med icke representativa betyg i i era recensioner. Det var av denna anledning jag lämnade FZ för flera år sedan för att komma tillbaks nu när ni gick ihop med SweC då jag kände att kvaliteten på sajten ökat pga det. Var sägs om att rätta till betygen med? Säg inte att det är upp till recensenten och att dennes uppfattning kan skilja sig från andras för det är BS. Ska ni hålla hög kvalitet på era recensioner så ska ni också ha rätt betyg baserad på spelet annars är det svårt att ta er seriöst. Se och lär hur AngryJoe gör sina spelrecensioner. Han vet exakt vad han pratar om...precis som oss som spelat spel sedan massa år tillbaks...

Jag var väldigt negativ till Doom innan men ju fler gameplay videos man sett och läst vad folk skrivit om de första speltimmarna så blev jag tvungen att köpa spelet och inte är man missnöjd! Vissa saker är kanske konsolifierade men spelglädjen, designen och utseendet på banorna är väldigt bra!

Snapmap däremot är dålig. Har ni ens testat det? Går ju knappt bygga banor om man nu inte bygger i bara en riktning eller om de bara består av några få rum..

Har recensenten spelat igenom hela spelet ens? Vilken svårighetsnivå? Bara sprungit igenom så snabbt som möjligt för att hinna skriva en recension? Vet att ni inte haft mycket tid då Bethesta inte skickat ut recensionsexemplar innan lanseringen så ni ska ha eloge att ni fixat recension över helgen men samtidigt är det kanske lie påskyndat och som sagt orättvis betyg. Spelet förtjänar minst en stabil 4/5 som andra också gett den här i kommentarerna.

Vad exakt är det som rättfärdigar din åsikt mer än vad recensenten på den här sidan gör? Bara för att han inte ger ett betyg du håller med om, betyder det ju inte att det är fel? Eller rätt heller för den delen? Hur ska en recensent sätta ett betyg om han inte ska följa sin egen åsikt? Blir en recension bra bara om man följer vad de flesta andra skriver?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

svag mp minus...men va fan doom har alltid varit sp

Doom har haft snuskigt bra mp.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skrivet av Bojkott:
Skrivet av enboomer:

Årets SP-FPS sett till ren gameplay? You bet!
Svårt att se något som ligger på horisonten som skulle vara i närheten.
Helt klart bäst röj sedan Wolfenstein: the new order, men Doom knäcker t.om wolfs gunplay.

Doom 3 var snyggt för sin tid, men hade ett sånt bedrövligt tempo. Mötte man någonsin fler än 4 fiender samtidigt?

Nej, detta är nog närmare vad folk förväntade sig när man såg gameplay från doom 3 första gången.

Hur tänkte id/Bethesda när de visade upp gameplay på E3 2015?

https://www.youtube.com/embed/u7g6BfvU6A8

Jämfört med Nvidias gameplay från häromdagen:

https://www.youtube.com/embed/anrvBD4aTGY

Skillnaden i tempot på konsoll jämfört med en pc-räv som vet vad han gör talar för sig självt.

Ville väl inte göra alla dirty peasants åksjuk.

Kan det inte va så att de från början tänkte göra ett nytt Doom 3? Sen gjorde de en rockad och gjorde om allt till ett upptempo spel?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av magma:

Trevlig recension!

Nu har jag enbart hunnit prova kampanjen och den älskar jag (förutom de konstiga prestandaproblemen med många amd kort ur 200 och 300 serien. En förklaring kan ju vara: http://www.techspot.com/review/1173-doom-benchmarks/page6.htm...

Nvidia (4.5) och amd (4.3). Man kan ju undra vad som hände mellan id software och nvidia efter den presskonferensen?
De "glömde" bort vulkan och async compute?

Det jag inte gillar med nya doom är:
-Quick time evens. Även fast de är relativt korta, är de onödiga att se om hela tiden. När jag har sett att 1 gång vill jag inte se det igen. Ett exempel är när man plockar upp kraniumnycklar eller tar uppgraderingskort från någon elite guard. Som sagt korta, men många bäckar små...

-Checkpoint systemet. Alltså, vem kom på att detta var en bra idé att implementera igen? På ultra nightmare måste man starta om spelet, vilket jag förstår. Men save- och loadingslots vore ju att föredra på de lägre svårighetsgraderna för att slippa spela om samma sektioner om och om igen.

Inget ovanligt att nvidia försöker sätta en spark i skrevet. Är ju en titel som dom demonstrerat 1080 med.

Går ju inte att amd drar ifrån, blir då pinsamt för dessa.

Medlem

Jag gillade inte 3'an, så det låter som att detta är något för mig.


signatur

autograph

Inaktiv
Skrivet av T.Mani:

Vad exakt är det som rättfärdigar din åsikt mer än vad recensenten på den här sidan gör? Bara för att han inte ger ett betyg du håller med om, betyder det ju inte att det är fel? Eller rätt heller för den delen? Hur ska en recensent sätta ett betyg om han inte ska följa sin egen åsikt? Blir en recension bra bara om man följer vad de flesta andra skriver?

En recension på landets största webbsida för datorspel bör alltid spegla recensentens åsikter men också få ett rättvis betyg? Tycker du inte det? Om recensenten inte delar samma uppfattning som majoriteten av spelarna då kanske denne inte bör dela ut betyg? Vad är poängen att ge betyg som inte är representativ för spelet? Då kan man lika gärna skippa läsa recensioner här...Jag vill bara ha en rättvis bedömning av en kunnig person. Som du också märker är jag knappast ensam om att säga att ID gjorde ett bra jobb med spelet som är både underhållande och riktigt kul! Kolla på nätet, Youtube!. Se vad TotalBiscut tycker om detta. Ska också bli kul vad AngryGoe kommer ge det i betyg. Kolla Steam recensioner. Visst behöver inte recensenten här hålla med alla andra där ute men då ska han också komma med argument varför...i detta fall ser jag inte tillräckligt med dessa för att motivera betyget. Många läsare baserar sina köp på recensioner och bedömningar från professionella spelare så att betygsätta spel orättvist bidrar till felaktiga spelköp. Tycker FZ antingen ska sluta dela ut betyg eller ändra på hur ni betygsätter spelen. Detta är bara pinsamt och oproffsigt.

Medlem

5/5 av mig, bästa shootern på bra länge:D

Medlem
Skrivet av ArtMan:
Skrivet av T.Mani:

Vad exakt är det som rättfärdigar din åsikt mer än vad recensenten på den här sidan gör? Bara för att han inte ger ett betyg du håller med om, betyder det ju inte att det är fel? Eller rätt heller för den delen? Hur ska en recensent sätta ett betyg om han inte ska följa sin egen åsikt? Blir en recension bra bara om man följer vad de flesta andra skriver?

En recension på landets största webbsida för datorspel bör alltid spegla recensentens åsikter men också få ett rättvis betyg? Tycker du inte det? Om recensenten inte delar samma uppfattning som majoriteten av spelarna då kanske denne inte bör dela ut betyg? Vad är poängen att ge betyg som inte är representativ för spelet? Då kan man lika gärna skippa läsa recensioner här...Jag vill bara ha en rättvis bedömning av en kunnig person. Som du också märker är jag knappast ensam om att säga att ID gjorde ett bra jobb med spelet som är både underhållande och riktigt kul! Kolla på nätet, Youtube!. Se vad TotalBiscut tycker om detta. Ska också bli kul vad AngryGoe kommer ge det i betyg. Kolla Steam recensioner. Visst behöver inte recensenten här hålla med alla andra där ute men då ska han också komma med argument varför...i detta fall ser jag inte tillräckligt med dessa för att motivera betyget. Många läsare baserar sina köp på recensioner och bedömningar från professionella spelare så att betygsätta spel orättvist bidrar till felaktiga spelköp. Tycker FZ antingen ska sluta dela ut betyg eller ändra på hur ni betygsätter spelen. Detta är bara pinsamt och oproffsigt.

Bra skrivet. Bra argument!
Håller helt med om detta!


signatur

autograph

Skriv svar