Så dödar du en av de svåraste Dark Souls 3-bossarna – med ett enda slag

Robot
Så dödar du en av de svåraste Dark Souls 3-bossarna – med ett enda slag
Medlem
Så dödar du en av de svåraste Dark Souls 3-bossarna – med ett enda slag

ill fucking NASTY!

Medlem

det där vart iofs 2hit ko

Medlem

alltid gillat att se på dark souls spelen och hade gärna velat uppleva storyn och atmosfären, men jag har extremt svårt för spel som är svåra så skulle aldrig komma nånvart å bara bli frustrerad å förbannad xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Det finns en glitch där man använder sacred flame med white hair talisman, och har i andra handen ett vapen som har en riposte med mer än en träff (t.ex. yxa). Då sugs fiendens energi ut totalt. Fattar inte alls hur glitchen funkar dock och har inte provat den själv. Men såg igår då crystal sage togs ihjäl på det viset.

Releasehästryttare

Det där va ng .. inte ng+ .. hade han spelat i ng+ så hande han fått 69300 souls från bossen..

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

alltid gillat att se på dark souls spelen och hade gärna velat uppleva storyn och atmosfären, men jag har extremt svårt för spel som är svåra så skulle aldrig komma nånvart å bara bli frustrerad å förbannad xD

Tro mig spelet blir typ lättare ju längre du kommer. Förr eller senare kommer du kunna förstå när du ska dodgea och när du ska slå fienden vid bäst tillfälle.
Hade väldigt svårt för DS1 i början och gav upp på spelet redan efter andra bossen. Men nu kan jag köra igenom alla spelen utan att dö kanske mer än några få gånger.
DU kommer inte ångra dig om du väl kommer in i spelen

Medlem

Men wow grattis! Du lyckades cheesa en boss ( inte ens i NG+) Inte för att Pontiff är svår i över huvud taget. Är i NG +4 och har inte dött en ända gång i Pontiff fighten. Det finns bara 1 något svår boss i spelet och det är Nameless king, döda honom men broken sword hilt så kanske du är värd lite ära!

ZF
Medlem
Skrivet av cute_ninja:

alltid gillat att se på dark souls spelen och hade gärna velat uppleva storyn och atmosfären, men jag har extremt svårt för spel som är svåra så skulle aldrig komma nånvart å bara bli frustrerad å förbannad xD

du kan ju alltid spela genom dem i easy mode.

trolla alla med magi

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

alltid gillat att se på dark souls spelen och hade gärna velat uppleva storyn och atmosfären, men jag har extremt svårt för spel som är svåra så skulle aldrig komma nånvart å bara bli frustrerad å förbannad xD

Köp DS1 för en billig slant, installera DsFix-mod för att få saker funka bättre på PC och njut!

Ja, Dark Souls är svårt i början men det är en övningsgrej. Börja med en bandit t.ex som har en 100% physical sköld så kan du blocka allt utan problem i början och ha ALLTID uppe skölden i nya områden. Lär dig fiendernas taktiker och äg skiten ur de.

Även riktigt "svåra fiender" som Black Knights och Havel går döda på låg level bara genom att lära sig blocka/dodgea och cirkla runt för en backstab.

Mitt tips är spoila sig själv lite med hur uppgraderingssystemet för vapen funkar, och vad C, B, A och andra saker på vapen betyder

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

alltid gillat att se på dark souls spelen och hade gärna velat uppleva storyn och atmosfären, men jag har extremt svårt för spel som är svåra så skulle aldrig komma nånvart å bara bli frustrerad å förbannad xD

Detta spel kommer du ej ångra, frustrationen å att svårt, sen när du klara går vidare det känns ära. Du får massa endorfiner av det


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av cute_ninja:

alltid gillat att se på dark souls spelen och hade gärna velat uppleva storyn och atmosfären, men jag har extremt svårt för spel som är svåra så skulle aldrig komma nånvart å bara bli frustrerad å förbannad xD

Köp DS1 för en billig slant, installera DsFix-mod för att få saker funka bättre på PC och njut!

Ja, Dark Souls är svårt i början men det är en övningsgrej. Börja med en bandit t.ex som har en 100% physical sköld så kan du blocka allt utan problem i början och ha ALLTID uppe skölden i nya områden. Lär dig fiendernas taktiker och äg skiten ur de.

Även riktigt "svåra fiender" som Black Knights och Havel går döda på låg level bara genom att lära sig blocka/dodgea och cirkla runt för en backstab.

Mitt tips är spoila sig själv lite med hur uppgraderingssystemet för vapen funkar, och vad C, B, A och andra saker på vapen betyder

Sammanfattning: git gud

Medlem
Skrivet av Veroxyz:

Men wow grattis! Du lyckades cheesa en boss ( inte ens i NG+) Inte för att Pontiff är svår i över huvud taget. Är i NG +4 och har inte dött en ända gång i Pontiff fighten. Det finns bara 1 något svår boss i spelet och det är Nameless king, döda honom men broken sword hilt så kanske du är värd lite ära!

Det bökigaste med Nameless King tycker jag är att försöka se något under första fasen.

1
Skriv svar