Vill du spela ett mmo där din karaktär dör av hög ålder? Då är du inte ensam!

Medlem
Skrivet av Incal:
Skrivet av FuzioN:

Det jag har som stört fråga hur är aestiken? kommer där finnas drakar? kommer där finnas pve raids? eller bara pvp?

Kommer där finnas "spells" kanske inte starka eller tokiga spels men något åt det hållet?

Eller kommer det hålla sig till realistiskt ? för mig blir realistisk fäktning och dylikt tråkigt snabbt och känns sjukt stelt snabbt oavsett hur bra man än gör det.

Vad pratar du om?!

Vad jag menar är kommer det vara fantasy universum, visst djur visade dom men kommer vi se magi?`kommer vi se någon ability vi kan använda? nu menar jag inte tryck X så gör du X skada eller dödar en spelare för då försvinner resonemanget med att det ska vara individuell skicklighet men jag menar movement abilities som kanske en dash eller liknande.

Kommer man kunna använda båge? vart massa snack om stil osv men någon detaljerad djuphet gav det inte, jag vill inte ha ett stelt fäktningspel som spelar på bara pvp och realism, jag vill ha lite fantasy, drakar troll demoner ja du fattar.

Medlem

Tycker personligen att vissa 'realistiska' vardagligheter inte bör finnas i spel eftersom de antingen representeras felaktigt eller är så selektiv och ignorerar liknande - klassiskt exempel är rustningar, hur man sätter bättre försvar på metallrustningar utan att ta med alla problem sådana rustningar innebär, såsom hur rörelsehindrande den är eller sådant. Vill man göra den försvarsskillnaden borde man ta med det också.

Dessutom blir just döden ett problem för mig, då det innebär ett avslut. Jag vill kunna välja själv när det avslutet kommer, sedan förstår jag inte heller riktigt hur snabbt tiden i spelet kommer att flyta. Hur skall de ha tid att utveckla världen såsom den borde utvecklas under en hel generation? Men kanske man lyckas, vad vet jag.

ZF
Medlem

The Elderly Strolls™

Medlem
Skrivet av toern:

Tycker personligen att vissa 'realistiska' vardagligheter inte bör finnas i spel eftersom de antingen representeras felaktigt eller är så selektiv och ignorerar liknande - klassiskt exempel är rustningar, hur man sätter bättre försvar på metallrustningar utan att ta med alla problem sådana rustningar innebär, såsom hur rörelsehindrande den är eller sådant. Vill man göra den försvarsskillnaden borde man ta med det också.
.

Hade du sett videon så hade du fått se att det var just det rustningarna gör, om du avequippar en tung rustning så blir du snabbare och smidigare. Möter du en motståndare som är större och starkare än dig kanske det är smartare att ta av sig rustningen om ni har exakt samma rustning för att vara snabbare än din motståndare så du faktiskt kanske har en chans mot honom.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av virror:

Inte permadöd när man dör i combat, bara när man dör av hög ålder

Läs igen så ser du att man förlorar ett par dagar av karaktärens liv varje gång man dör. My point stands.

Om man lirar lite som bonde tjänar man inte lika mycket SP (Story Points) lika snabbt som en Legendarisk hjälte som tjänar SP snabbare men dör även snabbare.

Båda får sin trade-in till Spark of Life vid olika tillfällen.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Incal:
Skrivet av FuzioN:

Det jag har som stört fråga hur är aestiken? kommer där finnas drakar? kommer där finnas pve raids? eller bara pvp?

Kommer där finnas "spells" kanske inte starka eller tokiga spels men något åt det hållet?

Eller kommer det hålla sig till realistiskt ? för mig blir realistisk fäktning och dylikt tråkigt snabbt och känns sjukt stelt snabbt oavsett hur bra man än gör det.

Vad pratar du om?!

Vad jag menar är kommer det vara fantasy universum, visst djur visade dom men kommer vi se magi?`kommer vi se någon ability vi kan använda? nu menar jag inte tryck X så gör du X skada eller dödar en spelare för då försvinner resonemanget med att det ska vara individuell skicklighet men jag menar movement abilities som kanske en dash eller liknande.

Kommer man kunna använda båge? vart massa snack om stil osv men någon detaljerad djuphet gav det inte, jag vill inte ha ett stelt fäktningspel som spelar på bara pvp och realism, jag vill ha lite fantasy, drakar troll demoner ja du fattar.

http://chroniclesofelyria.gamepedia.com/Bestiary
Bl a: Drakar, Demoner, Sjömonster, Varmpyrer , Varulv.

http://chroniclesofelyria.gamepedia.com/Combat
Jag gissar när dom skriver ranged att dom menar bl a båge.

https://chroniclesofelyria.com/forum/General-Discussion/5163-...
Lite magi Och movement är inte limiterat till WASD, det blir nog lite dogde och sådant med.

Medlem
Skrivet av Corex:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Incal:
Skrivet av FuzioN:

Det jag har som stört fråga hur är aestiken? kommer där finnas drakar? kommer där finnas pve raids? eller bara pvp?

Kommer där finnas "spells" kanske inte starka eller tokiga spels men något åt det hållet?

Eller kommer det hålla sig till realistiskt ? för mig blir realistisk fäktning och dylikt tråkigt snabbt och känns sjukt stelt snabbt oavsett hur bra man än gör det.

Vad pratar du om?!

Vad jag menar är kommer det vara fantasy universum, visst djur visade dom men kommer vi se magi?`kommer vi se någon ability vi kan använda? nu menar jag inte tryck X så gör du X skada eller dödar en spelare för då försvinner resonemanget med att det ska vara individuell skicklighet men jag menar movement abilities som kanske en dash eller liknande.

Kommer man kunna använda båge? vart massa snack om stil osv men någon detaljerad djuphet gav det inte, jag vill inte ha ett stelt fäktningspel som spelar på bara pvp och realism, jag vill ha lite fantasy, drakar troll demoner ja du fattar.

http://chroniclesofelyria.gamepedia.com/Bestiary
Bl a: Drakar, Demoner, Sjömonster, Varmpyrer , Varulv.

http://chroniclesofelyria.gamepedia.com/Combat
Jag gissar när dom skriver ranged att dom menar bl a båge.

https://chroniclesofelyria.com/forum/General-Discussion/5163-...
Lite magi Och movement är inte limiterat till WASD, det blir nog lite dogde och sådant med.

Tack nu fick jag intresset upp för detta spelet markant!

12
Skriv svar