Vi har skapat en ny typ av app för gamers (Android), feedback uppskattas!

Medlem
Vi har skapat en ny typ av app för gamers (Android), feedback uppskattas!

Hejsan

Vi är ett team här i Sverige som under 1 års tid har utvecklat en Android app som heter Upcomer. Vi har precis lanserat och skulle väldigt gärna vilja få feedback från er gamers här på FZ. Förhoppningsvis är det en app som kan gynna många här!

Så vad gör appen?
Upcomer är det bästa och enklaste sättet för gamers att hålla sig uppdaterade på alla spel man är intresserad av, både släppta och kommande spel samt spel från alla plattformar. Sedan skapas ett personligt nyhetsflöde där du får dom mest intressanta nyheterna, recensioner, videos och esport från världens 50+ största medier inom gaming. Du kan exempelvis följa spel som LoL, Dota2, CS:GO, Uncharted 4, Dark Souls 3, Minecraft, WoW, Overwatch, The Division, BDO etc.

Nästa vecka integreras även Twitter så att alla intressanta tweets från officiella spelutvecklarkonton hamnar i ditt personliga nyhetsflöde. Twitch, Facebook och podcast integration kommer om några månader. Vi använder avancerade algoritmer för att filtrera bort irrelevant information så att du bara får det mest intressanta, och allt skickas i realtid så att du får nyheterna först!

Tanken med Upcomer är att du har allt intressant om dina favoritspel samlat på ett ställe. Vårt mål är att skapa den ultimate appen för gamers men vi behöver feedback från gamers som er för att lyckas med det!

Tanka appen här:
[https://play.google.com/store/apps/details?id=com.upcomer]

Hemsida: http://www.upcomer.com

Det finns bara Engelskt content just nu, men i framtiden ska vi integrera lokala medier så som FZ. Svarar gärna på frågor här i forumet!

Tack för oss!

Moderator | Testpilot

Rent spontant kan jag tycka att mina nyheter jag väljer att se själv ska se likadan ut som på "All news". Blir alldeles för mycket att scrolla och det är skönare när det är lite mindre, och lättare att ta sig förbi.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tack för det! Vi tänkte lägga till det i settings så att du kan själv välja layout på ditt nyhetsflöde.

Vad tyckte du generellt om appen? Något som du tror att du kommer använda?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hansen88a:

Tack för det! Vi tänkte lägga till det i settings så att du kan själv välja layout på ditt nyhetsflöde.

Vad tyckte du generellt om appen? Något som du tror att du kommer använda?

Jamen det tror jag. Har dock Reddit och Facebook som mina egna nyhetsflöden men appen var snabb och lätt att använda.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Inte provat appen, men om ni har nyheter från e-sport så kan det ju vara en idé att ha någon funktion för att slippa se spoilers kring resultat. (exempelvis: Spoilervarning: Resultat från Dota 2 Dream League. Klicka för att läsa).

Om jag ska se en match på morgonen som gick under natten så finns det alltid en risk för att resultatet poppar upp någonstans och spoilar hela matchen för mig.

Kanske svårt dock om det bara är en app som samlar nyheter.

Kommer eventuellt prova appen!

1
Skriv svar