Vi upplever havsdjupens under och fasor – i VR

Medlem

Alltså, om jag skaffar htc vive så vill jag ha den här demon so badly!

Medlem

När kommer ni att testa riktiga spel? Teknik demos i all ära men jag skulle vilja se Project Cars och Dirt Rally om dessa stöds av vive.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av LongKalsing:

När kommer ni att testa riktiga spel? Teknik demos i all ära men jag skulle vilja se Project Cars och Dirt Rally om dessa stöds av vive.

"Riktiga spel" som du definierar dem kommer inte att fungera särskilt bra med varken Rift eller Vive. Det funkar att köra en del saker ur "cockpit"-ny men överlag är snabb förflyttning på det viset ingen höjdare i VR. Däremot kommer vi att recensera de spel som finns idag.


signatur
Medlem

Testade Oculus Rift DK2 med Assetto Corsa och Alien Isolation vilket var underbart. Det ska också funka med Dirt Rally och Project Cars. Tyvärr verkar det bli ett "Ps4 vs Xbone' läge med exklusiva titlar till OR och Vive.

Alien Isolation funkade Kanon och var riktigt ruggigt när man kröp runt i ventilationstrummor och hörde face huggers krypa runt. Men det var OR DK2.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av LongKalsing:

Testade Oculus Rift DK2 med Assetto Corsa och Alien Isolation vilket var underbart. Det ska också funka med Dirt Rally och Project Cars. Tyvärr verkar det bli ett "Ps4 vs Xbone' läge med exklusiva titlar till OR och Vive.

Alien Isolation funkade Kanon och var riktigt ruggigt när man kröp runt i ventilationstrummor och hörde face huggers krypa runt. Men det var OR DK2.

Då har du en tåligare mage än mig


signatur
Medlem

Kan bara tänka mig Planet Earth skapat för VR. Jösses.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av neshiren:

Kan bara tänka mig Planet Earth skapat för VR. Jösses.

Vi hade ju stora förhoppningar på Viewmasters och deras samarbete med National Geographic. Istället fick vi dåligt animerade zebror....


signatur
12
Skriv svar