Final Fantasy VII: Remake – varje avsnitt är som ett helt spel

Robot
Medlem
Final Fantasy VII: Remake – varje avsnitt är som ett helt spel

Tror jag först när jag ser det.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Längtar! Episoder eller ej - jag är så jäkla peppad inför FF7R.

Medlem
Citat:

I senaste Gameinformer berättar producent Yoshinori Kitase att de använder ungefär samma struktur som i Final Fantasy XIII. Det innebär att varje del av Final Fantasy VII: Remake kommer vara lika stor som ett helt spel.

Jag förstår inte sammanhanget? En episod lika stor som ett spel? Vad har det med FFXIII att göra? Kommer spelat vara lika ruttet som det?

Skribent
Skrivet av Spectral:
Citat:

I senaste Gameinformer berättar producent Yoshinori Kitase att de använder ungefär samma struktur som i Final Fantasy XIII. Det innebär att varje del av Final Fantasy VII: Remake kommer vara lika stor som ett helt spel.

Jag förstår inte sammanhanget? En episod lika stor som ett spel? Vad har det med FFXIII att göra? Kommer spelat vara lika ruttet som det?

FFVII: Remake kommer vara episodbaserat på samma sätt som FFXIII är det.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Kommer bli grymt besviken om striderna kommer bli detsamma som ff XV, demot gav mer avsmak än smaskigt.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Spectral:
Citat:

I senaste Gameinformer berättar producent Yoshinori Kitase att de använder ungefär samma struktur som i Final Fantasy XIII. Det innebär att varje del av Final Fantasy VII: Remake kommer vara lika stor som ett helt spel.

Jag förstår inte sammanhanget? En episod lika stor som ett spel? Vad har det med FFXIII att göra? Kommer spelat vara lika ruttet som det?

FFVII: Remake kommer vara episodbaserat på samma sätt som FFXIII är det.

Har jag missat något? Jag köpte FFXIII när det släpptes och kan inte komma ihåg att det var uppdelat i episoder.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Har jag missat något? Jag köpte FFXIII när det släpptes och kan inte komma ihåg att det var uppdelat i episoder.

Finns FF XIII-2 och FF XIII-3 som fortsätter storyn, dvs 3 spel totalt

Medlem
Skrivet av Zainter:

Kommer bli grymt besviken om striderna kommer bli detsamma som ff XV, demot gav mer avsmak än smaskigt.

Jag ser gärna ATB från originalet men systemet från Crisis Core är acceptabelt.

Skrivet av Spectral:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Spectral:
Citat:

I senaste Gameinformer berättar producent Yoshinori Kitase att de använder ungefär samma struktur som i Final Fantasy XIII. Det innebär att varje del av Final Fantasy VII: Remake kommer vara lika stor som ett helt spel.

Jag förstår inte sammanhanget? En episod lika stor som ett spel? Vad har det med FFXIII att göra? Kommer spelat vara lika ruttet som det?

FFVII: Remake kommer vara episodbaserat på samma sätt som FFXIII är det.

Har jag missat något? Jag köpte FFXIII när det släpptes och kan inte komma ihåg att det var uppdelat i episoder.

Final Fantasy XIII, Final Fantasy XIII-2 och Lightning Returns.
Fast jag är lite kluven tills huruvida man kan kalla det episod-baserat eller om varje släpp bör räknas som ett helt spel i sig.

Medlem

Dessa förbannade episoder borde förbjudas.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Spectral:
Citat:

I senaste Gameinformer berättar producent Yoshinori Kitase att de använder ungefär samma struktur som i Final Fantasy XIII. Det innebär att varje del av Final Fantasy VII: Remake kommer vara lika stor som ett helt spel.

Jag förstår inte sammanhanget? En episod lika stor som ett spel? Vad har det med FFXIII att göra? Kommer spelat vara lika ruttet som det?

FFVII: Remake kommer vara episodbaserat på samma sätt som FFXIII är det.

Nja, förstår hur du menar angående FFXIII-2 och Lightning Returns men jag tror det är mer i stil av t.ex Telltale spel? Kanske inte, vi får se!

Medlem

Blir att avstå av principskäl här. Litet synd är det allt.

Medlem
Skrivet av Zainter:

Kommer bli grymt besviken om striderna kommer bli detsamma som ff XV, demot gav mer avsmak än smaskigt.

Om de ändrar stridssystemet så blir det inget köp för mig, de nya spelen är skräp.

Inaktiv

Åt helvete med denna "remake". Ju mer jag läser om det ju mer besviken blir jag.

Medlem

Visar ju hur verklighetsfrånvarande square blivit.
FF 7 var det spelet de var tänkt att vara då de släpptes.
FF 13 släpptes uppföljare till för att de hade inget att följa upp med då FF 13 vs aka FF 15 nu drog ut på tiden.
Så de hittade på en story till 2 extra spel efter 13 som egentligen ingen ville ha bara för att de inte hade något ff 15 i loopen därav att ff13v blev 15.
Så att de nu säger att de ska göra FF7 på samma sätt visar ju enbart hur totalt noll koll dom har och att de episoder de pratar om fortfarande inte har någon riktning utan de hittar på eftersom för att fylla ut till FF 16.

Medlem

Jag är fortfarande väldigt pep på remaken, detta var ju egentligen inte speciellt mycket ny information, mer av ett klargörande. Det har länge sagts att alla delar kommer vara rejäla bitar spel i sig, men nu kan man anta att varje del kommer vara ca 40-50 timmar per del. Folk som sett fram emot en remake borde va nöjda eller känna lite hopp kan jag tycka, för det här kommer bli mastigt!

Jag har hellre en mer fyllig remake i flera delar där man kan utveckla spelet, och få in mer story, som bitar från crisis core, och man har chansen att förbättra flödet i storyn. Besvikelsen vore om man får ett spel som känns avskalat. Det var väl lite akilleshälen med att göra en komplett remake av FFVII från början i dagens grafik, att det är svårt att få ihop det utan kompromisser. Kompromissen nu blir att vi får spelet i flera delar, och det behöver verkligen inte vara en nackdel.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Tror jag först när jag ser det.

Känner igen ditt nick - är eller har du varit level designer tro?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Alltså. Cloud ska inte prata. Mysteriet med hans karaktär i originalet var just det att han var tyst. Ingen av karaktärerna ska prata. Och 3D? Wtf? Nej, det här går bort lika fort som man skrämmer ett rådjur i skogen. Ska de förstöra ett av världens bästa spel genom alla tider på detta viset? Varför gör de på detta viset? Ha sönder FF7? Vaffö då?

Och episoder, ät ovan nämnda djurs skit och dö.

Medlem

Tror detta kommer bli grymt bra. Däremot måste jag säga Final Fantasy XV demon spelade i knappt 30fps den laggar så är inte pepp på huvudspelet. Alltså ska det släppas till konsol är meningen att det ska flyta inte lagga liksom. Börjar tröttna på att spel som släpps nu är inte optimerat ordentligt. Xbox One är kapabel att spela 1080p spel flytande. Ändå släpps det spel som görs bara i 720p som quantum break. Att ps4 gör en 4.5 version för kunna spel VR flytande samt spela spel i 4k är lysande men inte kul att köpa en helt ny maskin för det. Vad henne med att Xbox One skulle bli uppgraderingsbar som en pc. Det vore ju iofs en bra grej. Men å andra sidan en pc är ju så. Men men slutligen så tror jag ändå FF7R kommer bli grymt bra. Gillar verkligen idén och dom får storyn att bli bra mycket djupare än om dom hade fått välja ett helt spel. Aldrig det hade blivit så bra då. Så tror på idén faktiskt. Episod spel är ingen dum idé. Det jag ser i trailern. Så är det mer action baserat men å andra sidan hade det inte passat att ha det gamla sytidssystemet. Detta gör att det flyter på mycket bättre.

Medlem

Allt som liknas med FF13 måste vara kasst. Jag är heller inget fan av episod-släpp, så tack, men nej tack square enix. Jag tar fram min PS-emulator istället.

Medlem

Att de "behöver" släppa FF VII i "episoder" är bara skitsnack och trippelt skitsnack. De vill bara kräma ur så mycket pengar som möjligt på alla möjliga sätt.

Som en skribent ovan skrev, blir att avstå av ren princip. Att släppa spel i dessa s.k. "episoder" är det nya mikrotransaktionshelvetet när mikrotransaktioner inte fungerar så bra längre.

Jag var å andra sidan skeptisk redan från början när de gick ut och sa att de skulle göra en remake och mina farhågor blir mer och mer besannade ju mer jag hör om spelet.

Medlem

Jag fattar verkligen inte hur ett öppenvärldspel ska kunna delas upp i episoder. Kan någon förklara för mig hur det har funkat i senare spel? Eller har de senaste Final Fantasy varit mer linjära?

Medlem

Jävla tur man kan ladda ner 7-8-9 och säkerligen fler på PS network oförändrat.

Blir riktigt jävla förbannad när jag läser detta. Episoder och ändrat stridsytem. Snacka om att blåsa sina fans fullständigt.

Medlem

Allt handlar ju om pengar.
Tänk på hur stort FF7 är och hur mycket pengar det kommer kosta att ta fram alla modeller/texturer/etc med dagens standard.
Genom att utöka områden som t.ex. Midgar kan de ju återanvända material och ändå ge oss mer speltid och en mer detaljerad story och värld. Midgar är ju ett bra exempel, det är en gigantisk stad men man fick inte se mycket av den i spelet, endast små delar i slummen av några av sektionerna. Förhoppningsvis blir det bra!

Medlem
Skrivet av svartlock:
Skrivet av Zainter:

Kommer bli grymt besviken om striderna kommer bli detsamma som ff XV, demot gav mer avsmak än smaskigt.

Jag ser gärna ATB från originalet men systemet från Crisis Core är acceptabelt.

Skrivet av Spectral:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Spectral:
Citat:

I senaste Gameinformer berättar producent Yoshinori Kitase att de använder ungefär samma struktur som i Final Fantasy XIII. Det innebär att varje del av Final Fantasy VII: Remake kommer vara lika stor som ett helt spel.

Jag förstår inte sammanhanget? En episod lika stor som ett spel? Vad har det med FFXIII att göra? Kommer spelat vara lika ruttet som det?

FFVII: Remake kommer vara episodbaserat på samma sätt som FFXIII är det.

Har jag missat något? Jag köpte FFXIII när det släpptes och kan inte komma ihåg att det var uppdelat i episoder.

Final Fantasy XIII, Final Fantasy XIII-2 och Lightning Returns.
Fast jag är lite kluven tills huruvida man kan kalla det episod-baserat eller om varje släpp bör räknas som ett helt spel i sig.

Aha de spelen. Jag trodde de mer räknades som fristående spel. Har lite svårt att se hur varje episod av FFVII ska bli lika stor som något av de spelen. Vi vet ju alla hur storyn går och den är väl inte riktigt så lång att man kan trycka in 3 rollspel i den. Ska bli intressant att se hur det tar sig. Lär ju sitta med ett ex på releasedagen oavsett

Medlem

Episodbaserad i ett open world spel?

Hur ska dem göra det?

Invisble walls?

Locations som inte kommer synas på kartan i början?

Nej, detta luktar flopp.

Medlem

Ärligt talat känns det betryggande att det släpps i delar, att släppa ett helt spel på en gång på den skalan dom hade tänkt sig hade inneburit många kompromisser som dom nu inte behöver göra med ett episodbaserat format.

Har ju själv varit en av de järparna som tjatat några år om hur fantastiskt det skulle vara med en remake.

Ska nog krävas en hel del för att jag inte ska köpa och älska det här spelet

Medlem

Så hela första spelet kommer då att utspela sig i Midgaar? Kommer att kännas instängt, speciellt när man vet om att resten av spelvärlden kommer att bli tillgänglig senare.
Kan nästan gissa att något av spelen kommer att avslutas efter att en viss person dör. Lite hårt om man får vänta på nästa del i spelserien.

k3m
Medlem
Skrivet av maaex:

Allt handlar ju om pengar.
Tänk på hur stort FF7 är och hur mycket pengar det kommer kosta att ta fram alla modeller/texturer/etc med dagens standard.
Genom att utöka områden som t.ex. Midgar kan de ju återanvända material och ändå ge oss mer speltid och en mer detaljerad story och värld. Midgar är ju ett bra exempel, det är en gigantisk stad men man fick inte se mycket av den i spelet, endast små delar i slummen av några av sektionerna. Förhoppningsvis blir det bra!

jag är oxå för förändring. och det här kan bli gudomligt bra, samtidigt som det har potentialen att dra ner FF i skiten. jag har faktiskt inget emot episoder, då jag alltid väntar tills alla är ute dock så ska det inte finnas mikrotransaktiinet, inga kompromissrr till barntillåtet, ingen spelvärldsbegränsning, inga sparbegränsningar, inge svammel helt enkelt.

12
Skriv svar