The Witcher 3 krossat på brittiska Oscars-galan

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Fallout 4? Fyfan. Det får max 3/5 i mina ögon.

Witcher 3 var ett mästerverk. Fullpott helt klart.

Ja fallout 4 var nog det sämsta fallout som har släppts ändå vinner dom bästa spel.

Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Jontos:

Skämmigt för Brittland att Arkham Knight är "Bästa brittiska spel"

Det tycker inte jag. Spelet är fantastiskt bra, perfekt avslut på en fenomenal speltrilogi.

(nej jag räknar inte Origins)

spelet var ju knappt spelbart på PC

dessa priser betyder ingenting för spel makare ser ut att vara en circlejerk av spel makare

Medlem

Alltid roligt när pretentious rubbish som Rapture och Her Story får pris.

Life is Strange har den sämsta dialogen någonsin, klarade inte av spelet tack vare all cringe.

Skrivet av Xmk:

Varför tar folk ens upp Fallout 4? Alla som spelat Fallout-serien som jag känner tycker fortfaraned att fallout 1 och 2 va de bäst av de 4(5) spel. Räknar faktiskt inte med fallout tactics.

Hur som, till topic, Witcher 3 har nog blanding mellan riktigt bra story och bra gameplay som inget annat spel på markaden kan slå i dagsläget.

What? Original Fallout spelen är spelvärda, men jag räknar dem inte ens som i samma genre som FO3, New Vegas och FO4, spel som jag verkligen gillar.

Tycker dock at Witcher 3 skulle ha varit bästa spel, då FO4 hade för många brister.

Jh
Medlem

Fallout 4 är pinsamt dåligt även om man bortser från hur bra TW3 är. Dåligt av Bethesda. Det är dags att Fallout serien blir nyskapande precis som TW3.


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Xmk
Medlem
Skrivet av Arkaith:

Alltid roligt när pretentious rubbish som Rapture och Her Story får pris.

Life is Strange har den sämsta dialogen någonsin, klarade inte av spelet tack vare all cringe.

Skrivet av Xmk:

Varför tar folk ens upp Fallout 4? Alla som spelat Fallout-serien som jag känner tycker fortfaraned att fallout 1 och 2 va de bäst av de 4(5) spel. Räknar faktiskt inte med fallout tactics.

Hur som, till topic, Witcher 3 har nog blanding mellan riktigt bra story och bra gameplay som inget annat spel på markaden kan slå i dagsläget.

What? Original Fallout spelen är spelvärda, men jag räknar dem inte ens som i samma genre som FO3, New Vegas och FO4, spel som jag verkligen gillar.

Tycker dock at Witcher 3 skulle ha varit bästa spel, då FO4 hade för många brister.

Bra att du tycker det, som sagt jag har en annan åsikt!

Gen
Medlem

...kuvert fyllda med pengar bytte obemärkt ägare...

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av NaxoS:

Fallout 4? Fyfan. Det får max 3/5 i mina ögon.

Witcher 3 var ett mästerverk. Fullpott helt klart.

Ja fallout 4 var nog det sämsta fallout som har släppts ändå vinner dom bästa spel.

Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Jontos:

Skämmigt för Brittland att Arkham Knight är "Bästa brittiska spel"

Det tycker inte jag. Spelet är fantastiskt bra, perfekt avslut på en fenomenal speltrilogi.

(nej jag räknar inte Origins)

spelet var ju knappt spelbart på PC

dessa priser betyder ingenting för spel makare ser ut att vara en circlejerk av spel makare

Arkham k ight är full spelbart på pc nu.
Jag körde som sagt igenom spelet för ett tag sen utan att råka ut för en enda glitch.
Dock är det väldigt sällan jag råkar ut för glitchar i spel på min pc.
Spelar som oftast inte spelen direkt efter release


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Att BAFTA galan är ett skämt är väl ingen nyhet.

Medlem

Wow. Fallout 4 va roligt. Men inte ens i samma liga som witcher 3!

FM-guru
F.d. Sisyr

Kom igen för fan. Jag är inget fan av Fallout 4, men att ett pris som Everbody's Gone to the Rapture vinner något annat än en Razzie är fan en skam för industrin.

Ambassadör
Xbox

Britter har vissa ...issues med östeuropéer.

Sedan är det väl ingen som är förvånad över att pretentiösa spel vinner priser, även spelbranschen är ju numer infekterad av surdegsodlarna.


signatur

Jump in.

Medlem

det som gör mig väldigt förvånad är att ingen av dom top 3 spelade esportspelen någonsin vinner esport awardsen....rätt konstigt inte sant?

*HOST allt är riggat* *Host*

Medlem

Britter har ju noll smak.. otippat..

Medlem

Håller helt klart Fallout 4 högre än Witcher 3. Så rätt skönt att se att fler delar min uppfattning :).

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Britter har ju noll smak.. otippat..


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av FuzioN:

det som gör mig väldigt förvånad är att ingen av dom top 3 spelade esportspelen någonsin vinner esport awardsen....rätt konstigt inte sant?

*HOST allt är riggat* *Host*

Kan kanske bero på att det inte handlar om att vara på topp utan det handlar mer om vilket spel som utvecklas mest inom e-sport.
League of Legends har nog redan fått många priser men jag tror inte den utvecklats speciellt mycket nu när den nått toppen. Tror det finns risk för att dom kanske tappat lite spelare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Roligt att Rocketleague vann i sportkategorin, det väcker dock frågan varför det mer eller mindre identiska Supersonic Acrobatic Rocket Powered Battle Cars inte noterades alls i dessa sammanhang. Känns väldigt mycket som en popularitetstävling.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av wrangman:

Det konstigaste var att Witcher 3 var nominerat för "Best Persistent Game" ? Alltså spel som alltid är online.

Det höjer inte mitt förtroende för dessa priser.

Jag tror att "Persistent Game"-priset handlar om hur mycket och hur bra ett spel uppdaterats och fått nytt material efter att det släppts.

Det var inte så de beskrev genren iaf. De sa "games that are online even when your computer is turned off" typ...

Men de kanske menade som du sa ändå...


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Alltså att Witcher 3 inte ens var nominerad i kategorin musik säger ju allt om hur lite koll de har, fantastisk musik i Witcher 3 rakt igenom som jag lyssnar på även utanför spelet.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av NaxoS:

Fallout 4? Fyfan. Det får max 3/5 i mina ögon.

Witcher 3 var ett mästerverk. Fullpott helt klart.

Ja fallout 4 var nog det sämsta fallout som har släppts ändå vinner dom bästa spel.

Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Jontos:

Skämmigt för Brittland att Arkham Knight är "Bästa brittiska spel"

Det tycker inte jag. Spelet är fantastiskt bra, perfekt avslut på en fenomenal speltrilogi.

(nej jag räknar inte Origins)

spelet var ju knappt spelbart på PC

dessa priser betyder ingenting för spel makare ser ut att vara en circlejerk av spel makare

Arkham k ight är full spelbart på pc nu.
Jag körde som sagt igenom spelet för ett tag sen utan att råka ut för en enda glitch.
Dock är det väldigt sällan jag råkar ut för glitchar i spel på min pc.
Spelar som oftast inte spelen direkt efter release

Det är kanske spelbart nu men när man säljer ett spel ska det vara spelbart när någon köper det och inte ett halv år efter spelet är släppt det är inget man ska få ett pris för

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av NaxoS:

Fallout 4? Fyfan. Det får max 3/5 i mina ögon.

Witcher 3 var ett mästerverk. Fullpott helt klart.

Ja fallout 4 var nog det sämsta fallout som har släppts ändå vinner dom bästa spel.

Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Jontos:

Skämmigt för Brittland att Arkham Knight är "Bästa brittiska spel"

Det tycker inte jag. Spelet är fantastiskt bra, perfekt avslut på en fenomenal speltrilogi.

(nej jag räknar inte Origins)

spelet var ju knappt spelbart på PC

dessa priser betyder ingenting för spel makare ser ut att vara en circlejerk av spel makare

Arkham k ight är full spelbart på pc nu.
Jag körde som sagt igenom spelet för ett tag sen utan att råka ut för en enda glitch.
Dock är det väldigt sällan jag råkar ut för glitchar i spel på min pc.
Spelar som oftast inte spelen direkt efter release

Det är kanske spelbart nu men när man säljer ett spel ska det vara spelbart när någon köper det och inte ett halv år efter spelet är släppt det är inget man ska få ett pris för

Det är sant.
Men att det är ett riktigt bra spel går inte att förneka.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

..och där tappade jag min respekt för BAFTA-galan.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Kul att Bloodborne fick ett pris i alla fall. Speldesignen är helt fantastisk.

k3m
Medlem
Skrivet av Soulless:

Patetiskt...
TW3 höjer ribban så högt inom genren att även de som inte gillar den typen av spel borde kunna uppskatta det.
När simpla "sidequest" överglänser många andra spels huvudsakliga story i både manus, känsla och produktion så bör det inte ens vara någon diskussion.

Men, denna "lilla" polska studio har blivit populär genom att visa en oerhörd passion för sina spel och även brädat marknadens jättar i både kvalite och teknik så självklart kommer det sticka i ögonen på många.

håller med dig helt. galan är ju ett jävla sorgligt skämt. hoppas folk ser i genom skiten.

C2
Medlem

Fallout 4 "bästa spel 2016", surprise! snarare "kortaste och minst handlingsfulla", witcher 3 är då bättre än samtliga bethesdas buggfester tillsammans..

KoP
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Fallout 4 var ju skräp, vilket skämt.

Skräp är väl en överdrift men The Witcher 3 förtjänade bättre än vad det gjorde på galan.

Medlem

Sidospår: Nba 2k16 är det ett av dom bästa sportspelen jag spelat, i min värld mycket bättre än fifa 16 som jag också lagt timmar på. Men Storbritannien och basket är väl inte som ler och långhalm precis.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av chrisragnar:

Fallout 4 var ju skräp, vilket skämt.

Skräp är väl en överdrift men The Witcher 3 förtjänade bättre än vad det gjorde på galan.

För mig var det tyvärr ingen överdrift :/ men håller med om att det är en överdrift om man ser över hela gaming comunityn.
Jag klarade inte av de dåligt komponerade/skrivna karaktärerna, att bli dränkt i värdelösa items (speciellt armor-systemet gjorde looting ett H), låsa upp 45 lådor/skåp per byggnad för att få samma generiska loot med mera problem. Vilket gjorde spelet helt outhärdligt, kommer inte förbi första timmarna utan att känna att det känns tråkigt/jobbigt att ladda in :/

Medlem
Skrivet av Xmk:
Skrivet av Arkaith:

Alltid roligt när pretentious rubbish som Rapture och Her Story får pris.

Life is Strange har den sämsta dialogen någonsin, klarade inte av spelet tack vare all cringe.

Skrivet av Xmk:

Varför tar folk ens upp Fallout 4? Alla som spelat Fallout-serien som jag känner tycker fortfaraned att fallout 1 och 2 va de bäst av de 4(5) spel. Räknar faktiskt inte med fallout tactics.

Hur som, till topic, Witcher 3 har nog blanding mellan riktigt bra story och bra gameplay som inget annat spel på markaden kan slå i dagsläget.

What? Original Fallout spelen är spelvärda, men jag räknar dem inte ens som i samma genre som FO3, New Vegas och FO4, spel som jag verkligen gillar.

Tycker dock at Witcher 3 skulle ha varit bästa spel, då FO4 hade för många brister.

Bra att du tycker det, som sagt jag har en annan åsikt!

Har inget med åsikter att göra. FO3 och framåt är helt annorlunda spel.

Medlem

Witcher 3 överskattat, Fallout 4 överskattat. Kul att Bloodborne vann något iaf. + Prison Arch. Life is Strange var väl också kul. Annars kan jag nog tycka det var svårt att hitta något riktigt guld. Dock int spelat alla.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av FuzioN:

det som gör mig väldigt förvånad är att ingen av dom top 3 spelade esportspelen någonsin vinner esport awardsen....rätt konstigt inte sant?

*HOST allt är riggat* *Host*

Kan kanske bero på att det inte handlar om att vara på topp utan det handlar mer om vilket spel som utvecklas mest inom e-sport.
League of Legends har nog redan fått många priser men jag tror inte den utvecklats speciellt mycket nu när den nått toppen. Tror det finns risk för att dom kanske tappat lite spelare.

Så du menar inte att csgo har utvecklats mest det senaste året om du tittar på alla dessa spelen? om du går tillbaka ett år och kolla hur många events prispottar och tittare så är det som natt och dag.

Csgo om något har utvecklats mest Community mässigt av alla dessa spelen, dock med det sagt ligger inte smite dåligt till men det är ju inte ens i närheten av utvecklingen csgo har haft.

123
Skriv svar