FZ växer – nu söker vi fler skribenter!

Skrivet av Nightswipe:

På Facebook har ni bilder på en massa slagskämpar = fightingspel. Så söker ni inte ens personer kunniga inom det. Nåja, vad är en bal på slottet.

Okej jag nappar...

"Den kan ju va fruktansvärt långtråkig och dötrist och tråkig..." Precis som Fightingspel OOOHHHHH SHOTS FIRED!

Blir någon sur, lägg till resten av Askungens citat så får det hela en helt annan mening.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag mycket bra svenska, vart jag söka?

Medlem

Kollar man på era videos den senaste tiden där Fz suttit spelat, så är man nog väldigt tacksam om ni tar in nytt folk som faktiskt kan spela med annat än med en datormus.

Inaktiv

Jag betar av ungefär 30+ spel årligen och recenserar dem på Flashback men med tanke på att jag mest spelar FPS och plattformare så misstänker jag att FZ redan har rätt god cover inom de områdena...

Medlem

Apropå det här med engelska trodde jag att jag var bra. Men det visade sig, när jag flög online i X-Plane, att den svenska flygledningstjänsten skrattade över mitt extrema nordiska uttal av engelska. Själv tog jag det med ro, försöker nu lyssna på mig själv mer när jag pratar engelska, men gud förbjude att spela in och sedan höra sig själv, det avstår jag gärna ifrån.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Man ska alltså vara extremt spelintresserad och socialt kompetent. Jag förstår inte.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av vuze2143:

Fan vad jag skulle vilja söka! Hade ju varit drömmen, stort lycka till! Dock utbildad inom ett annat ämne :/

Ni behöver inte en jurist?

Jag känner lite samma sak. Om FZ-redaktionen är i behov av en barnskötare finns jag tillgänglig!

Notera att utbildningen är meriterande men inget krav. Själv var jag kock när jag började skriva för FZ.

Jobbar själv som kock, så jag tar det som ett tecken.

Medlem

Jag är inte så jäkla vass på att skriva tror jag men jag är däremot förbannat jävla bra på att löda. Fast det kanske inte är speciellt meriterande i just det här fallet?


signatur

Cause i need to watch things die

Redaktör
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av vuze2143:

Fan vad jag skulle vilja söka! Hade ju varit drömmen, stort lycka till! Dock utbildad inom ett annat ämne :/

Ni behöver inte en jurist?

Jag känner lite samma sak. Om FZ-redaktionen är i behov av en barnskötare finns jag tillgänglig!

Notera att utbildningen är meriterande men inget krav. Själv var jag kock när jag började skriva för FZ.

Jobbar själv som kock, så jag tar det som ett tecken.

Jag är ex-kock, Calle är utbildad till kock, Jocke har smaklökar som en blodhunds näsa...


signatur
Medlem

Minst 20 år? Here we go! Skämt åsido, lycka till alla sökande!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av vuze2143:

Fan vad jag skulle vilja söka! Hade ju varit drömmen, stort lycka till! Dock utbildad inom ett annat ämne :/

Ni behöver inte en jurist?

Jag känner lite samma sak. Om FZ-redaktionen är i behov av en barnskötare finns jag tillgänglig!

Notera att utbildningen är meriterande men inget krav. Själv var jag kock när jag började skriva för FZ.

Jobbar själv som kock, så jag tar det som ett tecken.

Jag är ex-kock, Calle är utbildad till kock, Jocke har smaklökar som en blodhunds näsa...

Ja du ser! Imponerande med tanke på vilka analfabeter man stött på bland branschfolk.

Medlem

Är det ett heltidsjobb eller nåt som kan betas av på helger och kanske veckodagskvällar? Spelar spel 24/7 ändå liksom...

För övrigt så går det tåg till Stockholm, ni borde inte utesluta folk från Uppsala, Västerås och Eskilstuna. Tar max 1 timma till Stockholm, pendlade själv i flera år innan jag slog ned rötterna här.

Gnällkuk
Skrivet av Ichinin:

Är det ett heltidsjobb eller nåt som kan betas av på helger och kanske veckodagskvällar? Spelar spel 24/7 ändå liksom...

För övrigt så går det tåg till Stockholm, ni borde inte utesluta folk från Uppsala, Västerås och Eskilstuna. Tar max 1 timma till Stockholm, pendlade själv i flera år innan jag slog ned rötterna här.

Precis min fråga också. Eftersom det benämns som frilans känns det som om det är deltid vid behov. I vilken omfattning är tjänsten? Vad är anställningsformen?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av tricky:
Skrivet av Ichinin:

Är det ett heltidsjobb eller nåt som kan betas av på helger och kanske veckodagskvällar? Spelar spel 24/7 ändå liksom...

För övrigt så går det tåg till Stockholm, ni borde inte utesluta folk från Uppsala, Västerås och Eskilstuna. Tar max 1 timma till Stockholm, pendlade själv i flera år innan jag slog ned rötterna här.

Precis min fråga också. Eftersom det benämns som frilans känns det som om det är deltid vid behov. I vilken omfattning är tjänsten? Vad är anställningsformen?

Skulle nog rekommendera att ni skickar frågor om tjänsten till adressen som nämns i artikeln. I övrigt är det väl ingen som blivit utesluten pga geografiska skäl, står ju enbart att det är "meriterande men inget krav" om man bor i Storstockholm.

Medlem

Om jag bara inte särskrev, felstavade och inte hade så svårt att hitta orden. Jag önskar att jag var bra i tal åtminstone, men ärligt talat kommer dom flesta ord ut som ett patetiskt suckande då jag är på tok för lat för att ens tala tydligt.
Och det här med bra meningsuppbyggnad hade ju kunnat vara något det med.

Men annars så!

Redaktör
Skrivet av tricky:
Skrivet av Ichinin:

Är det ett heltidsjobb eller nåt som kan betas av på helger och kanske veckodagskvällar? Spelar spel 24/7 ändå liksom...

För övrigt så går det tåg till Stockholm, ni borde inte utesluta folk från Uppsala, Västerås och Eskilstuna. Tar max 1 timma till Stockholm, pendlade själv i flera år innan jag slog ned rötterna här.

Precis min fråga också. Eftersom det benämns som frilans känns det som om det är deltid vid behov. I vilken omfattning är tjänsten? Vad är anställningsformen?

Det är frilansarbete. Man erbjuds eller föreslår skrivjobb och får betalt för de enskilda jobben, och planerar därför själv sin tid utifrån de deadlines man har.

Det viktiga är att man kan vara i Stockholm utan större bekymmer.


signatur
Inaktiv

Hade gärna skickat in en ansökan men blev precis anställd av ett annat företag förra veckan. Lycka till allihopa.

Gnällkuk
Skrivet av Tompa:
Skrivet av tricky:
Skrivet av Ichinin:

Är det ett heltidsjobb eller nåt som kan betas av på helger och kanske veckodagskvällar? Spelar spel 24/7 ändå liksom...

För övrigt så går det tåg till Stockholm, ni borde inte utesluta folk från Uppsala, Västerås och Eskilstuna. Tar max 1 timma till Stockholm, pendlade själv i flera år innan jag slog ned rötterna här.

Precis min fråga också. Eftersom det benämns som frilans känns det som om det är deltid vid behov. I vilken omfattning är tjänsten? Vad är anställningsformen?

Det är frilansarbete. Man erbjuds eller föreslår skrivjobb och får betalt för de enskilda jobben, och planerar därför själv sin tid utifrån de deadlines man har.

Det viktiga är att man kan vara i Stockholm utan större bekymmer.

Alright, så mer ett extrarbete då som jag tolkar det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Relik 📜
Skrivet av tricky:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av tricky:
Skrivet av Ichinin:

Är det ett heltidsjobb eller nåt som kan betas av på helger och kanske veckodagskvällar? Spelar spel 24/7 ändå liksom...

För övrigt så går det tåg till Stockholm, ni borde inte utesluta folk från Uppsala, Västerås och Eskilstuna. Tar max 1 timma till Stockholm, pendlade själv i flera år innan jag slog ned rötterna här.

Precis min fråga också. Eftersom det benämns som frilans känns det som om det är deltid vid behov. I vilken omfattning är tjänsten? Vad är anställningsformen?

Det är frilansarbete. Man erbjuds eller föreslår skrivjobb och får betalt för de enskilda jobben, och planerar därför själv sin tid utifrån de deadlines man har.

Det viktiga är att man kan vara i Stockholm utan större bekymmer.

Alright, så mer ett extrarbete då som jag tolkar det.

Frilans är frilans, men ja, mera extraarbete. Många lever dock på att frilansa, ofta genom att leverera texter åt flera olika publikationer.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
12
Skriv svar