Everquest Next är inte kul – läggs ner

Robot
Medlem
Everquest Next är inte kul – läggs ner

Oj det var lite otippat. Jag såg många devspeaks om spelet men visste inte att det hade gått så här dåligt.

Medlem

Har inte folk redan köpt spelet? Har för mig att de hade någon early-access grej tillsammans med Landmark.

Ambassadör
Xbox

Låter som en dålig ursäkt. Är det inte roligt så är det väl bara att se till att det blir det. Måste ligga mycket mer bakom än så.


signatur

Jump in.

Medlem

V*f*n skulle de köpa det för då (ursäkta språket)?

Blir så förbannad på företag som köper upp och lägger ner grejer...

Medlem

Då kanske det hade varit ett hypperligt tillfälle att skala ner spelet istället, göra ett mer klassiskt multiplayer/co-op spel med vissa mmo-inslag. Så här långt in i utvecklingsskede måste de ju haft en jädra massa assets som nu kanske bara kastas bort helt i onödan.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Har inte folk redan köpt spelet? Har för mig att de hade någon early-access grej tillsammans med Landmark.

Nej

Medlem

Hoppas dom lägger mer krut på landmark, det var skoj

Releasehästryttare

Med tanke på hur lång tid det gått och vi inte hört någonting så är jag inte förvånad att de lagt ner spelet

Everquest next youtube kanal har ju redan blivit rensad på videor

Vad gäller Landmark så känns det som de givit upp på det med, dock så fortsätter folk köpa det på steam så är säkert därför som det inte sagt någon om fortsatt utveckling

Landmarks YT kanal är ju i stort sett död med, de har bara laddat upp små videor som denna det sista

Medlem

Tråkigt, men inte oväntat, det var inte en chans att dom skulle lyckas få ihop alla features dom snackade om i en MMO-värld.

Jamenar förstörbar dynamisk värld med procedurellt genererade grottor och questar/storskaliga världshändelser som också är dynamiska. +att du skulle kunna bygga hus där du ville ute i världen.

Tänkte vid första reveal-trailern jag såg för ett par år sedan att "lycka till hörni, jag tror det när jag ser det" och se och häpna, dom kunde inte fixa det.

Att det läggs ner för att det inte var kul e nog bara EN av många orsaker.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Tråkigt, men inte oväntat, det var inte en chans att dom skulle lyckas få ihop alla features dom snackade om i en MMO-värld.

Jamenar förstörbar dynamisk värld med procedurellt genererade grottor och questar/storskaliga världshändelser som också är dynamiska. +att du skulle kunna bygga hus där du ville ute i världen.

Tänkte vid första reveal-trailern jag såg för ett par år sedan att "lycka till hörni, jag tror det när jag ser det" och se och häpna, dom kunde inte fixa det.

Att det läggs ner för att det inte var kul e nog bara EN av många orsaker.

Världen och tekniken finns redan, Landmark är EQN-motorn. Quests och AI ser jag inga problem alls med att implemetera.

Däremot hade jag från början svårt att se hur de skulle få ihop det till ett bra spel men hoppades att de hade en bra plan, det skulle ju vara Free2play så jag köpte att det var lite förenklade klassystem mm.

EQN slutade uppdateras med nyheter om utveckligen för väldigt länge sedan nu så det tog nog inte jättelång tid innan de insåg att de hade problem men samtidigt är det löftet om EQN som har sålt Landmark så de har väntat med att gå ut med detta dels av ekonomiska orsaker och dels att kritiken från fansen har ökat rejält det senaste halvåret.

Medlem

Körde lite Landmark, lika dåligt programmerat som Everquest 2 är. Helt o-optimerat. Hade hellre sett ett vanligt Everquest utan massa bygga skit

Medlem

Tragiskt, ett av de få MMO's jag såg fram emot

Medlem

Everquest "Next", vad innovativt!

Medlem

Så allt arbete med spelet helt i onödan, trist. Det är ju inte så man slänger ihop ett MMO på 3 månader direkt.

Medlem

Mycket tråkigt att höra, ett av få MMO-spel jag var lite intresserad av att se mer av.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Landmark kommer att go live någon gång under våren tydligen. Fast för att det ska lyckas som ett eget spel så känns det som att det behöver hända en hel del från hur det ser ut just nu.

https://forums.daybreakgames.com/landmark/index.php?threads%2...

Medlem
Skrivet av windoze:

Landmark kommer att go live någon gång under våren tydligen. Fast för att det ska lyckas som ett eget spel så känns det som att det behöver hända en hel del från hur det ser ut just nu.

https://forums.daybreakgames.com/landmark/index.php?threads%2...

Landmark kommer troligtvis att tappa de flesta av sina spelare nu, de flesta spelar ju för att bidra till Everquest Next.

Medlem

"Rest assured that our passion to grow the world of EverQuest remains undiminished."

Så mobilspel?

Medlem

Skulle tro att det finns mer bakom kulisserna än vad som sägs i pressmeddelandet. Finns väl inget spel som är kul under utveckling? Det är därför som de är under utveckling.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Och Jeremy Soule som skulle göra musiken. En sorgens dag : (

1
Skriv svar