Film - redaktionens första åsikter om The Division!

Robot
Skägg.
10 Chambers
Film - redaktionens första åsikter om The Division!

Glöm inte att slänga på 1080p och 60 fps!


signatur
Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Frux:

Inte 4k?

Haha. Med trippla Ti-kort, med allt på low. Och tre dygns renderingstid. Jotack!


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Glöm inte att slänga på 1080p och 60 fps!

Det gör den ju automatiskt om du sitter vid en dator Ett tips inför framtiden kan vara att göra som TB, skala upp videon till 1440p. Nu har jag inte testat själv eftersom jag är inaktiv med min kanal men YT ger ju en ett rätt kraftigt påslag med bitrate. Har för mig att jag testat det nån gång, men på den tiden fanns inte 60fps i över 1080p.

Testa köra en testslinga i typ 20-30sek och jämför


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av tricky:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Glöm inte att slänga på 1080p och 60 fps!

Det gör den ju automatiskt om du sitter vid en dator Ett tips inför framtiden kan vara att göra som TB, skala upp videon till 1440p. Nu har jag inte testat själv eftersom jag är inaktiv med min kanal men YT ger ju en ett rätt kraftigt påslag med bitrate. Har för mig att jag testat det nån gång, men på den tiden fanns inte 60fps i över 1080p.

Testa köra en testslinga i typ 20-30sek och jämför

Vi har diskuterat det där, blev inte aktuellt för den här videon men vi kanske gör det i framtiden.


signatur
Medlem

Gillar ni var ärliga. Men många av åsikterna var ganska märkliga, fösrt mer eller mindre såga spelet, sen påstå att man ändå vill fortsätta spela?.

Närmast Direkt, jag känner smak av spya från ett spel, slutar jag för alltid.

Medlem

Det här med coop är en sån sjukt scam imo.

Coop spel bygger på det är kul att spela med vänner, men dom flesta om inte alla spel med någon form av multiplayer är kul att spela med sina vänner.

Så varför är typ alla coop spel, dåligt designade och as tråkiga repetetiva 3rd person shooters?

Medlem

Ni som har spelet, är det värt att skaffa till PS4? Jag känner mig fortfarande tveksam då det verkar väldigt enformigt.

Ambassadör
Xbox

Om man inte har några vänner, är det kul ändå?


signatur

Jump in.

Medlem

Nej och nej, skippa 1440p för youtube hanterar det riktigt dåligt och kvalitén blir inte alls lika bra, och eftersom ni talar om just Total Biscuit, bara kolla hans video där han gnäller på just... 1440p

Medlem
Skrivet av anon_165499:

shit vad ointressant berättat. även fast ni tycker spelet är tråkigt behöver ni inte låta som om ni köpt smöret och sålt pengarna.

Tycker tvärt om, en av dom bättre videorna om AAA spel, jag sett. Deras sätt att berätta och prata om spelet, berättar mer än själva orden i sig imo.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av anon_165499:

shit vad ointressant berättat. även fast ni tycker spelet är tråkigt behöver ni inte låta som om ni köpt smöret och sålt pengarna.

Tycker tvärtom att det var intressant och seriöst.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag tycker också att det var en riktigt bra video. Både intressant, seriöst och ärligt. Dock kan väl erkännas att jag brukar låta precis som Jocke när det handlar om blipp och blopp.


signatur

Have a good time!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av anon_165499:

shit vad ointressant berättat. även fast ni tycker spelet är tråkigt behöver ni inte låta som om ni köpt smöret och sålt pengarna.

Haha, "KÖPT smöret och SÅLT pengarna"? Sålt smöret och tappat pengarna, lyder ordspråket.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Timosaki:

shit vad ointressant berättat. även fast ni tycker spelet är tråkigt behöver ni inte låta som om ni köpt smöret och sålt pengarna.

Haha, "KÖPT smöret och SÅLT pengarna"? Sålt smöret och tappat pengarna, lyder ordspråket.

Jocke är smöret?


signatur
Medlem

Blir svårt för Tom Clancy att skriva en bok om det här. Han har varit död sen 2013.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

ELF
Medlem
Skrivet av Terranzin:

Nej och nej, skippa 1440p för youtube hanterar det riktigt dåligt och kvalitén blir inte alls lika bra, och eftersom ni talar om just Total Biscuit, bara kolla hans video där han gnäller på just... 1440p

Fast han säger ju att han kanske ska börja spela in i 1440p för att det ska se bättre ut i 1080p.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av MacNille:

Blir svårt för Tom Clancy att skriva en bok om det här. Han har varit död sen 2013.

Jo, det är vi alla medvetna om. Eller var det någon i videon som tabbade sig?

Medlem

Jag och två polare har dunder skoj att spela igenom hela Manhattan. Så jag är nöjd, tycker ai:n är imponerande hur den blir aggressivare om du faller tillbaka och är svagare. Är dom överlägsna dig och dom upptäcker det rushar dom dig och flankar er, är ni överlägsna faller de tillbaka och försöker vara mera taktiska. Riktigt kul och riktigt god utmaning att köra Missions på Hard.


signatur

Nämen!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mortaigne:

Om man inte har några vänner, är det kul ändå?

Matchmaking är din vän.


signatur
Medlem

tyckte det var en bra preview och alla som klagar på att jocke e speedad var e dem? Blabla dem går igenom lugnt och sansat vad som är bra och dåligt,
https://www.youtube.com/watch?v=48Z6IJVe-2k&list=PL2rJDWutcGM...

Medlem

Jag och en polare lirar tillsammans och har hur kul som helst!
För oss flyter spelet som smör i solen (var så mycket snack om smör i tråden), ljud och grafik är riktigt bra och för oss är "gameplayet" precis vad vi ville ha!
Vi kommer utan tvekan få nöje för pengarna och mer därtill.

Det sagt…Så är det ändå mycket som känns rätt dåligt med spelet.
Ingen klanverksamhet, knappt några sociala funktioner (vilket känns absurt för ett dedikerat co-oop spel), snygg men väldigt grötig och klumpig UI samt många små och störande dumheter som känns mest som designmissar men som tillsammans ger intrycket av ett inte särskilt testat spel, vilket också är konstigt då spelets betatest var det största någonsin.

Och som många andra så har jag svårt att se hur spelet i nuvarande koncept kan hållas intressant någon längre tid. När storyn är över och man samlat på sig gear i toppnivå så finns inte längre mycket att spela för. Något som de kommande DLC tilläggen kanske kan lösa men vi får helt enkelt se.

Hur som haver så avslutade vi kvällens spelsession med att ta oss an ett gäng välbeväpnade likvidenter som verkligen tvingade oss att hjälpas åt, använda våra förmågor till fullo, tajma våra förflyttningar och attacker för att lyckas flanka och slutligen ha ihjäl fanskapen!
Jag erkänner att hittills är dessa tillfällen ganska få, spelet har varit väldigt enkelt de första 15 timmarna, men när det väl blir av så är det riktigt härlig gaming!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av MacNille:

Blir svårt för Tom Clancy att skriva en bok om det här. Han har varit död sen 2013.

Spelet började utvecklas 2012, Tom Clancy var själv med och startade spelutvecklaren Red Storm Entertainment som Ubisoft senare köpte.

Det är inte nödvändigt att alltid skriva en bok när man har varit spelproducent sedan 90-talet och han hade säkert som alla andra författare en hel del material som inte räckte till en hel roman liggande.

Jag tror personligen inte att man skulle sätta hans namn på spelet om det inte var baserat på hans idéer.

Medlem

Asg, proffsiga (köpta) random palyer, har 1 av dem i min friends list som troligen skrämde iväg mer folk än bjöd in till dans. Vet inte om det håller dock då min Danske partner in crime är just likadan, vissa lever nog sig bara in i hypen. Good show, många frågor p12 och förklarar sig själv, men antar att denna video är för folk som inte prövat division ännu. Good cop/bad cop.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jag och en polare lirar tillsammans och har hur kul som helst!
För oss flyter spelet som smör i solen (var så mycket snack om smör i tråden), ljud och grafik är riktigt bra och för oss är "gameplayet" precis vad vi ville ha!
Vi kommer utan tvekan få nöje för pengarna och mer därtill.

Det sagt…Så är det ändå mycket som känns rätt dåligt med spelet.
Ingen klanverksamhet, knappt några sociala funktioner (vilket känns absurt för ett dedikerat co-oop spel), snygg men väldigt grötig och klumpig UI samt många små och störande dumheter som känns mest som designmissar men som tillsammans ger intrycket av ett inte särskilt testat spel, vilket också är konstigt då spelets betatest var det största någonsin.

Och som många andra så har jag svårt att se hur spelet i nuvarande koncept kan hållas intressant någon längre tid. När storyn är över och man samlat på sig gear i toppnivå så finns inte längre mycket att spela för. Något som de kommande DLC tilläggen kanske kan lösa men vi får helt enkelt se.

Hur som haver så avslutade vi kvällens spelsession med att ta oss an ett gäng välbeväpnade likvidenter som verkligen tvingade oss att hjälpas åt, använda våra förmågor till fullo, tajma våra förflyttningar och attacker för att lyckas flanka och slutligen ha ihjäl fanskapen!
Jag erkänner att hittills är dessa tillfällen ganska få, spelet har varit väldigt enkelt de första 15 timmarna, men när det väl blir av så är det riktigt härlig gaming!

Klaner, där ni kan välja att jobba för Divisionen eller bli en rouge klan kommer i en månadsuppdatering, det kommer massor av saker till spelet de kommande månaderna.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av radiuz:

Ni som har spelet, är det värt att skaffa till PS4? Jag känner mig fortfarande tveksam då det verkar väldigt enformigt.

Jo då, det är kul!
Sitter och spelar med några random vänner Men sen behöver man inte spela tillsamman ifall om man vill upptäcka själv, så finns matchhmaking för missions.
Men så kallade "missions" ska man köra på hard, då blir det riktigt roligt. Körde en gång Normal, guuud vad tråkigt det var.
Så vill man ha motstånd i spelet så är de hard som gäller.

Medlem

Bra video! Lugnt och sakligt. Flera såna här

Medlem

Det ska bli intressant att se om folk fortfarande tycker det är lika kul om två veckor.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Såg sjukt tråkigt ut. Tydligen så tillhör jag inte målgruppen hehe. Men säkert kul för folk som gillar sånt här.

12
Skriv svar