Toksnygga mmo-spelet Black Desert Online har släppts!

Medlem
Skrivet av Elixx:
Skrivet av employed:

Man kan ju inte ta ifrån dem att de ser jävligt bra ut. Ni som spelat, hur är det? Känns som alla filmer jag kollat på bjuder på 30fps. Är det dåligt optimerat eller?

ca 2 timmars spelande så kan jag säga att det ser ut ungeför som Elder scrolls online fast med en manga värld. Skapligt laggigt. Har runt 60 fps maxed när jag är ensammen på mitt 980 ti, men så fort du glider in i någon stad så laggar det sönder och det pendlar på 15-40 fps i bästa fall. Allt känns väldigt laggigt bara.

Vet inte vad du har för inställningar igång för att landa på ynkliga 60fps med ett 980ti. Ta bort den experimentella High-End inställningen (du ser typ ingen skillnad ändå) så går din FPS upp. Jag har allt på max utom den inställningen, med ett 970 och har 60fps ute i världen. Kanske runt 40 i staden, men aldrig ens i närheten att dippa ner i 15.

Sedan är spelet knappast perfekt, men jag måste nog påstå att stridssystemet är det bästa MMO-världen har åstadkommit hittills. Och då föredrar jag generellt WoWs system med tab targeting, dmg numbers och addons osv.

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av Elixx:
Skrivet av employed:

Man kan ju inte ta ifrån dem att de ser jävligt bra ut. Ni som spelat, hur är det? Känns som alla filmer jag kollat på bjuder på 30fps. Är det dåligt optimerat eller?

ca 2 timmars spelande så kan jag säga att det ser ut ungeför som Elder scrolls online fast med en manga värld. Skapligt laggigt. Har runt 60 fps maxed när jag är ensammen på mitt 980 ti, men så fort du glider in i någon stad så laggar det sönder och det pendlar på 15-40 fps i bästa fall. Allt känns väldigt laggigt bara.

Låter som om det är totalt ooptimerat. Isf, skiter jag i det här spelet tillsvidare tror jag (sitter på ett 780).

Jag har runt 48-60 fps med 1920x1080 maxad grafik. Att fps dippar i städer är inte så konstigt då det är väl ca 50+ pers in dom plus alla NPC'er.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av wwraver:
Skrivet av Elixx:
Skrivet av employed:

Man kan ju inte ta ifrån dem att de ser jävligt bra ut. Ni som spelat, hur är det? Känns som alla filmer jag kollat på bjuder på 30fps. Är det dåligt optimerat eller?

ca 2 timmars spelande så kan jag säga att det ser ut ungeför som Elder scrolls online fast med en manga värld. Skapligt laggigt. Har runt 60 fps maxed när jag är ensammen på mitt 980 ti, men så fort du glider in i någon stad så laggar det sönder och det pendlar på 15-40 fps i bästa fall. Allt känns väldigt laggigt bara.

Vet inte vad du har för inställningar igång för att landa på ynkliga 60fps med ett 980ti. Ta bort den experimentella High-End inställningen (du ser typ ingen skillnad ändå) så går din FPS upp. Jag har allt på max utom den inställningen, med ett 970 och har 60fps ute i världen. Kanske runt 40 i staden, men aldrig ens i närheten att dippa ner i 15.

Sedan är spelet knappast perfekt, men jag måste nog påstå att stridssystemet är det bästa MMO-världen har åstadkommit hittills. Och då föredrar jag generellt WoWs system med tab targeting, dmg numbers och addons osv.

Testade att stänga av High end och fick 5 fps mer. Testade även alla andra grafiska inställningar och de gör 0 skillnad. Men som sagt i städer så laggar det ju sönder, ensammen ute i världen så går det ju lenare. Kan det vara min 3770k som flaskar?

Medlem
Skrivet av Elixx:

Testade att stänga av High end och fick 5 fps mer. Testade även alla andra grafiska inställningar och de gör 0 skillnad. Men som sagt i städer så laggar det ju sönder, ensammen ute i världen så går det ju lenare. Kan det vara min 3770k som flaskar?

Tror inte det skall vara någon flaskhalsning där inte så problemet liggar antaligen någon annan stans.
Har du uppdaterar drivrutinerna till grafikkortet?
Se över vad som datorn gör när du spelar, möjligt att det är något som arbetar i bakrunden som försämrar spelupplevelsen.

Medlem
Skrivet av adrii:
Skrivet av elPresidente:

För er som spelat, är det fortfarande det typiskt asiatiska stridssystemet med flashiga animationer och 0 känsla?

Om du syftar på Final Fantasy så inte direkt utan det är mer nedtonat men däremot är stridssystemet jävligt nice, alltså kontrollerna. Du trycker typ W + högermusknapp för en spell, shift + högermusknapp för en annan. Man får väldigt snabbt koll på det mesta och kan använda spells utan att trycka på 1,2,3,4,5,6, osv jävligt skoj sätt att lösa det på.

Wow, vad nytänkande. Man kunde ju inte binda alt/shift/ctrl + valfri knapp i WoW? Var du en sådan som klickade på dina abilities för att de låg 1234567890 på action bar:en, eller?

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av adrii:
Skrivet av elPresidente:

För er som spelat, är det fortfarande det typiskt asiatiska stridssystemet med flashiga animationer och 0 känsla?

Om du syftar på Final Fantasy så inte direkt utan det är mer nedtonat men däremot är stridssystemet jävligt nice, alltså kontrollerna. Du trycker typ W + högermusknapp för en spell, shift + högermusknapp för en annan. Man får väldigt snabbt koll på det mesta och kan använda spells utan att trycka på 1,2,3,4,5,6, osv jävligt skoj sätt att lösa det på.

Wow, vad nytänkande. Man kunde ju inte binda alt/shift/ctrl + valfri knapp i WoW? Var du en sådan som klickade på dina abilities för att de låg 1234567890 på action bar:en, eller?

Genom att använda dessa shortcuts som W+MS så kan du göra kombos av spells, inte bara en vanlig keybind

Medlem

Finns det någon trialversion eller annan möjlighet att prova spelet innan man köper det? Det lutar åt ett köp men skulle gärna vilja känna lite på det först.

Medlem
Skrivet av Skuggsvept:

Finns det någon trialversion eller annan möjlighet att prova spelet innan man köper det? Det lutar åt ett köp men skulle gärna vilja känna lite på det först.

Kommer säkert finnas guest passes eller liknade sen. Om de dyker upp så tänkte jag prova

Medlem

Lockande landskap, vacker miljö och sen BAM! (Derpaderp strider)


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem
Skrivet av Skuggsvept:

Finns det någon trialversion eller annan möjlighet att prova spelet innan man köper det? Det lutar åt ett köp men skulle gärna vilja känna lite på det först.

Man får med guest pass när man köper spelet, så känner du någon som köpt spelet så är det bara att ta fram hundögonen^^


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Skuggsvept:

Finns det någon trialversion eller annan möjlighet att prova spelet innan man köper det? Det lutar åt ett köp men skulle gärna vilja känna lite på det först.

Man får med guest pass när man köper spelet, så känner du någon som köpt spelet så är det bara att ta fram hundögonen^^

Då jag inte känner någon som har köpt det så får det bli högst virtuella hundögon Så, har någon här en guest pass som riskerar att förbli oanvänd - hojta till i pm!

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av adrii:
Skrivet av elPresidente:

För er som spelat, är det fortfarande det typiskt asiatiska stridssystemet med flashiga animationer och 0 känsla?

Om du syftar på Final Fantasy så inte direkt utan det är mer nedtonat men däremot är stridssystemet jävligt nice, alltså kontrollerna. Du trycker typ W + högermusknapp för en spell, shift + högermusknapp för en annan. Man får väldigt snabbt koll på det mesta och kan använda spells utan att trycka på 1,2,3,4,5,6, osv jävligt skoj sätt att lösa det på.

Wow, vad nytänkande. Man kunde ju inte binda alt/shift/ctrl + valfri knapp i WoW? Var du en sådan som klickade på dina abilities för att de låg 1234567890 på action bar:en, eller?

Du kanske ska prova innan du spyr ut galla, jag är väldigt medveten om att man kan binda alla wowspells till vilka knappar som helst men det här är inte samma sak. Det är ett annat flyt med dessa combos där de har valt kombinationer som är logiska och man lär sig dem snabbt. De kunde kört på samma gamla vanliga och det funkar ju också att använda spellsen så men du blir straffad med längre cd., Jag har lirat wow i 12 år så jag kan tala för det men här är det en helt annat grej.

Medlem

En värld fylld av människor med bra hudkräm.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

En värld fylld av människor med bra hudkräm.

HAHA! Klockren!!!

Medlem

Spelet är askul:) Snyggt som få. Inga dungeons eller instanser vilket kanske är lite småtrist men spelet är anpassat efter PVP och öppnar sig efter level 50:)

High End mode är riktigt snyggt och flyter på som bara den på två gtx 980 även om 4gb vram är lite lite på 4k men funkar:)

Snygga karaktärer. Ja just det dom är "gender locked" du kan inte välja en manlig tamer tydligen vilket är trist. Tamers är en rolig klass.

Ni som spelar det vad tycker ni:)

Medlem

Har ett par guest pass:)

Medlem

Jahapp.. Då var hela mitt lov förstört....

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av adrii:
Skrivet av elPresidente:

För er som spelat, är det fortfarande det typiskt asiatiska stridssystemet med flashiga animationer och 0 känsla?

Om du syftar på Final Fantasy så inte direkt utan det är mer nedtonat men däremot är stridssystemet jävligt nice, alltså kontrollerna. Du trycker typ W + högermusknapp för en spell, shift + högermusknapp för en annan. Man får väldigt snabbt koll på det mesta och kan använda spells utan att trycka på 1,2,3,4,5,6, osv jävligt skoj sätt att lösa det på.

Wow, vad nytänkande. Man kunde ju inte binda alt/shift/ctrl + valfri knapp i WoW? Var du en sådan som klickade på dina abilities för att de låg 1234567890 på action bar:en, eller?

Nu håller du på göra bort dig helt.

I WoW måste du ha dina abilities på hotbars och använder du inte macro kan du inte ha flera abilities på samma knapp. I BDO kan du ta bort ALLA dina abilities från alla hotbars och fortfarande använda alla dina spells med hjälp av knappkombinationer i combos.
Det gör så att striderna blir snabbare och mer dynamiska. I WoW är striderna statiska och därför helt annorlunda.

Att sedan börja jämföra WoW och BDO är rätt korkat då båda spelen är helt olika på alla plan. Enda spelen har gemensamt är att båda är MMOn.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av Elixx:
Skrivet av employed:

Man kan ju inte ta ifrån dem att de ser jävligt bra ut. Ni som spelat, hur är det? Känns som alla filmer jag kollat på bjuder på 30fps. Är det dåligt optimerat eller?

ca 2 timmars spelande så kan jag säga att det ser ut ungeför som Elder scrolls online fast med en manga värld. Skapligt laggigt. Har runt 60 fps maxed när jag är ensammen på mitt 980 ti, men så fort du glider in i någon stad så laggar det sönder och det pendlar på 15-40 fps i bästa fall. Allt känns väldigt laggigt bara.

Låter som om det är totalt ooptimerat. Isf, skiter jag i det här spelet tillsvidare tror jag (sitter på ett 780).

Vet inte riktigt vad killen som svarade dig skrev, men för mig som har en ganska kass dator så är detta spel båda bra optimerat de grafiska och latency (har inte märkt av något lagg)

Tråkigt att det är B2P för oss och i Asien F2P

Gen
Medlem
Skrivet av Elixx:
Skrivet av wwraver:
Skrivet av Elixx:
Skrivet av employed:

Man kan ju inte ta ifrån dem att de ser jävligt bra ut. Ni som spelat, hur är det? Känns som alla filmer jag kollat på bjuder på 30fps. Är det dåligt optimerat eller?

ca 2 timmars spelande så kan jag säga att det ser ut ungeför som Elder scrolls online fast med en manga värld. Skapligt laggigt. Har runt 60 fps maxed när jag är ensammen på mitt 980 ti, men så fort du glider in i någon stad så laggar det sönder och det pendlar på 15-40 fps i bästa fall. Allt känns väldigt laggigt bara.

Vet inte vad du har för inställningar igång för att landa på ynkliga 60fps med ett 980ti. Ta bort den experimentella High-End inställningen (du ser typ ingen skillnad ändå) så går din FPS upp. Jag har allt på max utom den inställningen, med ett 970 och har 60fps ute i världen. Kanske runt 40 i staden, men aldrig ens i närheten att dippa ner i 15.

Sedan är spelet knappast perfekt, men jag måste nog påstå att stridssystemet är det bästa MMO-världen har åstadkommit hittills. Och då föredrar jag generellt WoWs system med tab targeting, dmg numbers och addons osv.

Testade att stänga av High end och fick 5 fps mer. Testade även alla andra grafiska inställningar och de gör 0 skillnad. Men som sagt i städer så laggar det ju sönder, ensammen ute i världen så går det ju lenare. Kan det vara min 3770k som flaskar?

Har också ett 980Ti som jag klockat till 1471MHz boost och spelar i 1440p/144Hz. Lekte någon halvtimme med inställningarna och kom fram till att Slightly High med High Textures ger bäst balans mellan FPS och snygg grafik. Ligger på 90-110fps vilket är perfekt. Kör jag högsta så är det runt 70 men stuttrar en del då. Sitter på en 6700K så det borde inte vara din CPU.

Medlem

Om någon har ett gäst pass att slänga iväg så hör av er!

Medlem

Guess pass önskas så man kan veta om detta är något att gräva ner sig i!

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Elixx:
Skrivet av wwraver:
Skrivet av Elixx:
Skrivet av employed:

Man kan ju inte ta ifrån dem att de ser jävligt bra ut. Ni som spelat, hur är det? Känns som alla filmer jag kollat på bjuder på 30fps. Är det dåligt optimerat eller?

ca 2 timmars spelande så kan jag säga att det ser ut ungeför som Elder scrolls online fast med en manga värld. Skapligt laggigt. Har runt 60 fps maxed när jag är ensammen på mitt 980 ti, men så fort du glider in i någon stad så laggar det sönder och det pendlar på 15-40 fps i bästa fall. Allt känns väldigt laggigt bara.

Vet inte vad du har för inställningar igång för att landa på ynkliga 60fps med ett 980ti. Ta bort den experimentella High-End inställningen (du ser typ ingen skillnad ändå) så går din FPS upp. Jag har allt på max utom den inställningen, med ett 970 och har 60fps ute i världen. Kanske runt 40 i staden, men aldrig ens i närheten att dippa ner i 15.

Sedan är spelet knappast perfekt, men jag måste nog påstå att stridssystemet är det bästa MMO-världen har åstadkommit hittills. Och då föredrar jag generellt WoWs system med tab targeting, dmg numbers och addons osv.

Testade att stänga av High end och fick 5 fps mer. Testade även alla andra grafiska inställningar och de gör 0 skillnad. Men som sagt i städer så laggar det ju sönder, ensammen ute i världen så går det ju lenare. Kan det vara min 3770k som flaskar?

Har också ett 980Ti som jag klockat till 1471MHz boost och spelar i 1440p/144Hz. Lekte någon halvtimme med inställningarna och kom fram till att Slightly High med High Textures ger bäst balans mellan FPS och snygg grafik. Ligger på 90-110fps vilket är perfekt. Kör jag högsta så är det runt 70 men stuttrar en del då. Sitter på en 6700K så det borde inte vara din CPU.

Kan vara så att jag kör en fel build, var någon i spelet som sa att folk installerat en beta build av misstag då jag även har andra problem. Jag ser tex inte min hp eller mana bar och monsters hälsa syns heller inte, står bara invurnorable på allt jag skjuter på samt deras hp är alltid full tills de dör. Stängde av VS i nvidia panel och har mer fps nu, men det troppar kraftigt på ställer där det är lite folk osv.

Medlem

Har två guest pass kvar om ngn är sugen:)

Bara pma mig:)

Medlem

Är sugen på att testa om någon har ett guest pass över, det ser klart intressant ut.

Medlem

Nu har mina guest pass gått åt. Hoppas ni som fick dom kommer spela vidare efter perioden:)

Medlem

Nån får gärna skicka mig ett guest pass, skulle vara skoj att testa det först! Tack på förhand

Medlem

Underbart spel. Allt jag kan säga. Ingen lag o riktigt bra optimerat. Jävla learning curve men det är juh bara bra tycker jag. Kört i en vecka nu och spelet blir bara bättre och bättre.

Medlem

Vete tusan om jag ska köpa det. Tar jätte gärna emot ett guest pass om någon har ett över. Tack på förhand <3

123
Skriv svar