Minecraft-Notch: "Vive så mycket bättre än Rift"

Robot
Minecraft-Notch: "Vive så mycket bättre än Rift"
Medlem
Skrivet av neocon:

Jag är Vive-fanboy men vem bryr sig om hans perspektiv när han inte provat något från Oculus sen DK2?

https://twitter.com/notch/status/704081849815990272

Haha, jo, det får det att verka lite skevt.

Medlem

Han e butthurt som satan , många fanboys som grinar över att Facebook köpte upp oculus.

Vive & CV1 , båda likvärdiga såvida du inte tänkt dedikera ett tomt rum för VR , en lyx inte jag har iaf och ingen jag känner hur coolt det än må vara.
Dock är det än bättre deal att köpa vive om man planerat att köpa till touch CV1 då vive kan spåra steamvr 360 grader.
Hur byggkvaliten är i vive återstår att se , jag är mest nyfiken på optiken då CV1 ska ha extremt högkvalitativa sådana.
Och jag vet av erfarenhet med DK2 hur sämre dito påverkar upplevelsen.

Medlem

Äsch, köp en och bli nöjd och håll käften. Du kommer le som ett fån oavsett om du sitter med Valves eller Facebooks/Oculus logga på ansiktet. Som Notch säger, det är en win/win för oss oavsett.
(...eller avstå och vänta på att marknaden ska utvecklas och priserna sjunker. Har själv inget val.)

Medlem

Sen Facebook köpte upp Oculus så har han varit emot Oculus, så surprise surprise! Han tycker konkurrenten är bättre.

Medlem

VR blir till en början bara för fanboys oavsett om det blir Oculus eller Vive.. med ett pris för fullständig njutning på ca:9000:-

och en dator i 10000 kr klassen så......

Medlem

Skulle verkligen vilja ha rifts headset och touch-kontroller men med vives trackingsystem!

Det lutar åt riften för min del, just för ergonomin och att oculus i nuläget verkar ha ett övertag (om än litet) i bildkvalité med tanke på 'screendoor' och liknande.

Dock så tror jag att när det kommer till tracking, rent tekniskt, så är vive vinnaren. Detta även om man väljer att inte köra room-scale.

Medlem

Man blir rätt less på denna fjanten.

Inaktiv
Medlem

Det enda jag skulle vilja veta är, vilken håller bäst rent fysiskt? Känns rätt onödigt att spekulera i vilken som är bäst prestandamässigt när ingen förmodligen är det så här tidigt utan alla har gott om + och -.

Medlem

Vem bryr sig om vad Notch har att säga?

Alla pengar i världen fick inte honom att skapa ett nytt spel så han har ZERO kred.

Definitionen av "a one hit wonder", tur han blev miljardär på Minecraft annars skulle han jobba 8:00 17:00 igen.

I jelly? WE ALL JELLY.

Medlem
Skrivet av PsyX:

Vem bryr sig om vad Notch har att säga?

Alla pengar i världen fick inte honom att skapa ett nytt spel så han har ZERO kred.

Definitionen av "a one hit wonder", tur han blev miljardär på Minecraft annars skulle han jobba 8:00 17:00 igen.

I jelly? WE ALL JELLY.

Översättning: Jag sylt? VI ÄR ALLA SYLT.

Medlem
Skrivet av PsyX:

Vem bryr sig om vad Notch har att säga?

Alla pengar i världen fick inte honom att skapa ett nytt spel så han har ZERO kred.

Definitionen av "a one hit wonder", tur han blev miljardär på Minecraft annars skulle han jobba 8:00 17:00 igen.

I jelly? WE ALL JELLY.

Han ville ju inte bli miljadär på Minecraft heller...

Medlem

Så kommer StarVR och piskar både Rift och Vive....


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

StarVR, Rift, Vive, PSVR, GearVR och cardboard.

Sen har Nvidia, apple och nintendo börjat jobba på egna lösningar. Just nu är det svårt att plocka ut en vinnare, då alla har sin egen plats. Man vill ju inte köpa en HD-DVD, för att sen se Blu-ray vinna kriget och sitta på abandonware...

Julen 2017 kommer andra generationens VR finnas till försäljning i stor skala, då hoppar jag på tåget. Då borde marknaden vaskat ut guldkornen värda att köpas.

Medlem

HTC kan dra åt helvete.
Allt de släpper har en tjänstelivscykel som är slut redan vid leverans. Pajasfirma.

oan
Medlem

Får hoppas att det blir möjlighet att testa någonstans innan jag bestämmer mig om jag vill ha en eller inte.

Medlem
1
Skriv svar