Nvidia och Ubisoft släpper PC-trailer för The Division

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av ivanhoe68:

Massive för fan, smöra lagom för Nvidia, jag hade blivit lika spyfärdig om dom smörat för AMD.

Hade jag varit massive hade jag också smörat för nvidia om dom hade hjälpt till med en massa onödiga effekter och betalat pengar för det.
Allt handlar om att tjäna pengar.

Hade jag varit Massive hade jag inte valt sida, då konsumenter känner sig åsidosatta och väljer att ej köpa. Jag är en av dom....... Sälja mindre=Less Profit

Tror inte den typen av kunder är allt för många. Nintendo brutalt slaktade Fire Emblem till 3DS och gav EU/US en mycket sämre version. Jävligt många var upprörda och vägrade köpa spelet. Trots alla försämringar sålde spelet som smör.

Är det bra?


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av ivanhoe68:

Massive för fan, smöra lagom för Nvidia, jag hade blivit lika spyfärdig om dom smörat för AMD.

Hade jag varit massive hade jag också smörat för nvidia om dom hade hjälpt till med en massa onödiga effekter och betalat pengar för det.
Allt handlar om att tjäna pengar.

Hade jag varit Massive hade jag inte valt sida, då konsumenter känner sig åsidosatta och väljer att ej köpa. Jag är en av dom....... Sälja mindre=Less Profit

Tror inte den typen av kunder är allt för många. Nintendo brutalt slaktade Fire Emblem till 3DS och gav EU/US en mycket sämre version. Jävligt många var upprörda och vägrade köpa spelet. Trots alla försämringar sålde spelet som smör.

Är det bra?

Japanska versionen är ett bra rpg. EU/US versionen har man valt att ta bort RPG element och ta bort stora delar av dialogerna, en del karaktärer och storyn skriven om. En brutal slakt med andra ord.
Kan jämföras med om Witcher 3 där man skulle ta bort delar av storyn, tagit bort Ciri, kortat ner dialogerna med 70% och gjort om storyn att fokusera på kortspel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Hade vart något om de var Vxgi... *2D-museumgäsp*.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Om man hårddrar detta, borde det inte vara grund för stämning?

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av KnäckeHäxan:

Nvidia Gamewrecks!

Hoppas sån här skit dör ut, eller minskar med Vulkan

Ja, åt helvete med bättre grafik! Om ingen annan gör coola funktioner så ska ingen alls få göra det.

Jag hoppas du är medveten om att det är fritt fram för AMD att skapa egna lösningar? För AMD brukar det ofta se ut så här. Radeon exklusiv feature > flopp > open source.

Se bara på Mantle. Det floppade totalt och därför gav man källkoden till Khronos i hopp om att inte slänga år av utveckling i soptunnan. Hade Mantle lockat fler köpare och utvecklare så hade det nog fortfarande bara haft stöd för GCN.

Jag antar att du med coola funktioner menar saker som att medvetet sabotera prestandan på konkurenternas kort genom bland annat överdriven tesselering? Det är verkligen min faovritfunktion hos Gamewrecks! Men det är klart, det vore förstås mycket bättre om AMD släppte funktioner i sina partnerspel där Nvidia-kort går på knäna istället. Fritt fram för egna lösningar, som sagt.

Gen
Medlem
Skrivet av JimtheSFN:

Suck Nvidia gameworks i ännu ett spel. Brukar ju gå bra...NOT.
Får se hur det fungerar när det väl släpps nästa vecka.

Exakt. Allt som har att göra med GameDontWorks är ju det första man stänger av, dels för att spara en hel del FPS men också för att effekterna inte ser speciellt snygga ut. HBAO+ har jag dock fastnat lite för då den gör mycket till en rimlig prestandaförlust. Men tex smoke i Batman:AK var ju sjukt ful! Pappren som virvlar runt är snyggt men kostar för mycket.

Hoppas nu på en bra SLI profil då den som fanns inte gjorde värst mycket.

Medlem

Jisses vad FZ-läsarna överlag är bittra spelare....det är inte ofta man läser "Jiippiii vad roligt/kul/bra".

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av KnäckeHäxan:

Nvidia Gamewrecks!

Hoppas sån här skit dör ut, eller minskar med Vulkan

Ja, åt helvete med bättre grafik! Om ingen annan gör coola funktioner så ska ingen alls få göra det.

Jag hoppas du är medveten om att det är fritt fram för AMD att skapa egna lösningar? För AMD brukar det ofta se ut så här. Radeon exklusiv feature > flopp > open source.

Se bara på Mantle. Det floppade totalt och därför gav man källkoden till Khronos i hopp om att inte slänga år av utveckling i soptunnan. Hade Mantle lockat fler köpare och utvecklare så hade det nog fortfarande bara haft stöd för GCN.

Jag antar att du med coola funktioner menar saker som att medvetet sabotera prestandan på konkurenternas kort genom bland annat överdriven tesselering? Det är verkligen min faovritfunktion hos Gamewrecks! Men det är klart, det vore förstås mycket bättre om AMD släppte funktioner i sina partnerspel där Nvidia-kort går på knäna istället. Fritt fram för egna lösningar, som sagt.

Med coola funktioner så menar jag allt som omfattar GameWorks. PCSS, HBAO+, VXGI, TXAA, WaterWorks, GameWorks VR osv. Det är ju inte Nvidias fel att Radeon-kort hanterar tesselering sämre än Geforce-kort. För vissa funktioner, t.ex. HairWorks, så är tesselering viktigt för att håret ska se mjukt ut. AMD kom med en "workaround" för att få bättre prestanda genom att tvinga ner tesseleringen, men då tappar man också kvalité. Sänker man det allt för mycket så kan man lika gärna stänga av funktionen helt och hållet.

Rök kan jag hålla med om ser dåligt ut än så länge. Den är på tok för tjock och lågupplöst för att se realistiskt ut, men detta är något som lär ändras inom bara några år. Deras FlameWorks-teknik verkar riktigt grym, men har hittills inte letat sig in i något spel så vitt jag vet.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av KnäckeHäxan:

Nvidia Gamewrecks!

Hoppas sån här skit dör ut, eller minskar med Vulkan

Ja, åt helvete med bättre grafik! Om ingen annan gör coola funktioner så ska ingen alls få göra det.

Jag hoppas du är medveten om att det är fritt fram för AMD att skapa egna lösningar? För AMD brukar det ofta se ut så här. Radeon exklusiv feature > flopp > open source.

Se bara på Mantle. Det floppade totalt och därför gav man källkoden till Khronos i hopp om att inte slänga år av utveckling i soptunnan. Hade Mantle lockat fler köpare och utvecklare så hade det nog fortfarande bara haft stöd för GCN.

Jag antar att du med coola funktioner menar saker som att medvetet sabotera prestandan på konkurenternas kort genom bland annat överdriven tesselering? Det är verkligen min faovritfunktion hos Gamewrecks! Men det är klart, det vore förstås mycket bättre om AMD släppte funktioner i sina partnerspel där Nvidia-kort går på knäna istället. Fritt fram för egna lösningar, som sagt.

Precis det som stör mig med. Men jag är också rätt säker på att AMD skulle gjort samma sak om de hade övertag. Jag tycker själva APIet Ska innehålla de grafiska finesser som speltillverkarna sedan kan nyttja. Då har AMD och Nvidia samma förutsättningar att konkurrera. Det blir ju nästan åt konsol hållet som det ser ut nu. "nä tyvärr det här spelet går bara att spela med Nvidias nyaste kort" .

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av KnäckeHäxan:

Nvidia Gamewrecks!

Hoppas sån här skit dör ut, eller minskar med Vulkan

Ja, åt helvete med bättre grafik! Om ingen annan gör coola funktioner så ska ingen alls få göra det.

Jag hoppas du är medveten om att det är fritt fram för AMD att skapa egna lösningar? För AMD brukar det ofta se ut så här. Radeon exklusiv feature > flopp > open source.

Se bara på Mantle. Det floppade totalt och därför gav man källkoden till Khronos i hopp om att inte slänga år av utveckling i soptunnan. Hade Mantle lockat fler köpare och utvecklare så hade det nog fortfarande bara haft stöd för GCN.

Jag antar att du med coola funktioner menar saker som att medvetet sabotera prestandan på konkurenternas kort genom bland annat överdriven tesselering? Det är verkligen min faovritfunktion hos Gamewrecks! Men det är klart, det vore förstås mycket bättre om AMD släppte funktioner i sina partnerspel där Nvidia-kort går på knäna istället. Fritt fram för egna lösningar, som sagt.

Precis det som stör mig med. Men jag är också rätt säker på att AMD skulle gjort samma sak om de hade övertag. Jag tycker själva APIet Ska innehålla de grafiska finesser som speltillverkarna sedan kan nyttja. Då har AMD och Nvidia samma förutsättningar att konkurrera. Det blir ju nästan åt konsol hållet som det ser ut nu. "nä tyvärr det här spelet går bara att spela med Nvidias nyaste kort" .

DX12, och även Vulkan antar jag, har stöd för multi-GPU uppsättning, vilket innebär att du kan köra Radeon och Geforce samtidigt, och av det jag har sett så ser det ut att fungera ganska bra, och bättre lär det bli. Så vill man (och har råd) så kan man välja ett kort från respektive lag och därmed kunna dra nytta av exklusiva funktioner från båda sidorna.

Medlem
Skrivet av JimtheSFN:

Suck Nvidia gameworks i ännu ett spel. Brukar ju gå bra...NOT.
Får se hur det fungerar när det väl släpps nästa vecka.

Inga problem om man har nvidia och om man inte har det så stänger man av dem.

Medlem

AMD äger på DX12, sen är det inte bara att gå ut och äga i den branschen, det kräver miljarder i R&D, Nvidia och Intel har fler av dem än AMD.

Skrivet av Ender:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Ender:

Bah, så frestad att köpa ett 970 bara för det här, men jag ger mig alltid fan på att få bang for the buck. Prestandan skall vara en tillräckligt stor uppgradering för att det ska var värt pengarna helt enkelt, och jag är inte 1000% på att 970 är det över 280X

Testade betan och hade svårt att få 60 fps på med/high med mitt 970 var nere o harva ibland 37-45 på den korta tid jag testade

Låter ju jäkligt illa...970 är ju recommended...nåt annat som flaskhalsar?

Kanske min AMD 8350 i såna fall, kollade inte vad den gick i.

Lite samma med nya tomb raider, med det mesta på high får jag 45 fps på de stora ytorna :/


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

Jisses vad FZ-läsarna överlag är bittra spelare....det är inte ofta man läser "Jiippiii vad roligt/kul/bra".

Håll käft! Jag är alltid glad!!!

12
Skriv svar