Rykte – Battlefield 5 blir ett världskrigsspel

Medlem
Skrivet av NympH:

Bolt-action vapen <333333
Ge mig en KAR98 så är jag nöjd så.

Nu får någon rätta mig om jag har fel... Men om detta nu kommer bli ett WW1 spel så kommer Kar98 inte att finnas med.

Kar98an designades 1935 och första världskriget tog slut 1918 =P

Medlem

Ett alternate reality/history första världskrig kanske (inte superintresserad av ett spel under vanilla första världskriget)

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Miindz:

WW2 hade i min mening varit aningen bättre. Då allting var aningen mer utvecklat i form av vapen och fordon.

I WW1 så hade man väl nästan större chans att döda någon med sin bajonet eller andra änden av geväret på nära avstånd än att skjuta ihjäl någon på längre avstånd.

För att alla låg och tryckte i skyttegravar menar du?
Gevären var det ju inget fel på.

Tycker också WW2 hade varit bättre även om det redan har gjorts.
Ett modernt WW2-spel skulle kunna vara så sinnesjukt häftigt, tänk ett WW2-spel med Battlefront-grafik. *dreggel*
(Gillar Battlefronts klara grafik bättre än BF3 och BF4 som är alldeles för skinande, har hög kontrast och massa färgfilter.)

Östfronten bjöd på mer varierande slag under första världskriget, dessutom fanns det en omfattande Afrikakampanj också.

Sen kanske de gör en sorts survival-gren också, där man är en turkisk soldat som ska marschera i Kaukasus bistra vinterterräng i sommarskjorta utan att frysa ihjäl.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Intressant.
Kan ju bli något som känns lite nytt och fräscht i en annars ganska monoton genre. Jag vet väldigt lite om första världskriget annat än att det var grisigt och dystert...Som iof alla krig förmodligen är!

Men det kan (förhoppningsvis) bli ett aningen långsammare spel där varje skott är livsfarligt men svåra att sikta!

Dock var min önskan en uppföljare på 2142.
Men efter Battlefront så har jag svårt att se fram emot något från DICE, hoppas bli bevisad motsatsen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

WWI kan göras extremt intressant då kriget var långt mycket mer än det apatiska skyttegravskriget på västfronten.

För de som är intresserade av att veta mer om WWI så är youtube kanalen The Great War en utmärkt startpunkt https://www.youtube.com/user/TheGreatWar

Medlem

Fuuuuuuuuuuuuuu, Trodde det var ww2


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Om det hade varit sant så hade flera leads på DICE läst WW1 böcker men så är inte fallet.

Battlefield WW1 hade säkert fungerat bra så länge dom hade gått tillbaks till det låsta klass och vapen systemet.

Medlem

Hoppas det kommer med mycket unlocks. En tillfredsställelse som när levlar upp i andra spel.

Medlem
Skrivet av JaoL:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av SebastianV:

Låter ologiskt att det ska heta 5 då.

Battlefield 4 är inte ens Battlefield 4 egentligen:

Battlefield 1942
Battlefield Vietnam
Battlefield 2
Battlefield 2142
Battlefield 3
Battlefield 4
Battlefield Hardline

Nästa Battlefield blir då Battlefield 7 enligt min räkning.

De räknar nog inte riktigt så.

Battlefield 1942 = Battlefield 1

Battlefield Vietnam är en spinoff av DICE Canada

Battlefield 2 - uppföljare till Battlefield 1942 som egentligen borde heta Battlefield 1.

Battlefield 2: Modern Combat konsol spinoff på Battlefield 2

Battlefield 2142 är en spinoff på Battlefield 2

Battlefield 3 är nästkommande i serien som stora flagskeppet.

Battlefield 4 var nästa stora spel.

Battlefield Hardline är spinoff på Battlefield 4.

Battlefield 5 - nästkommande spel.

Battlefield Bad Company-serien är en egen linje. Finns en hel del spel där med.

Ni glömde 1943.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Låter ologiskt att det ska heta 5 då.

Håller med, det låter inte så troligt. Det är nog inte Battlefield 5, svårt att tro att man kan göra ett stort BF, så som det funkar, och gå tillbaka för långt i tiden.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av JaoL:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av SebastianV:

Låter ologiskt att det ska heta 5 då.

Battlefield 4 är inte ens Battlefield 4 egentligen:

Battlefield 1942
Battlefield Vietnam
Battlefield 2
Battlefield 2142
Battlefield 3
Battlefield 4
Battlefield Hardline

Nästa Battlefield blir då Battlefield 7 enligt min räkning.

De räknar nog inte riktigt så.

Battlefield 1942 = Battlefield 1

Battlefield Vietnam är en spinoff av DICE Canada

Battlefield 2 - uppföljare till Battlefield 1942 som egentligen borde heta Battlefield 1.

Battlefield 2: Modern Combat konsol spinoff på Battlefield 2

Battlefield 2142 är en spinoff på Battlefield 2

Battlefield 3 är nästkommande i serien som stora flagskeppet.

Battlefield 4 var nästa stora spel.

Battlefield Hardline är spinoff på Battlefield 4.

Battlefield 5 - nästkommande spel.

Battlefield Bad Company-serien är en egen linje. Finns en hel del spel där med.

Ni glömde 1943.

Battlefield 1943 är en spinoff också så den räknas inte som huvudspel.

Skrivet av Typhor:

WWI kan göras extremt intressant då kriget var långt mycket mer än det apatiska skyttegravskriget på västfronten.

För de som är intresserade av att veta mer om WWI så är youtube kanalen The Great War en utmärkt startpunkt https://www.youtube.com/user/TheGreatWar

Mycket bra kanal!

Medlem

Hade hellre sett en WWII battlefield igen med uppdaterad engine och med alla de roliga fartyg ubåtar etc som var i den första. WWI känns lite segt, har spelat andra WWI spel och de var riktigt tråkiga.

Medlem

Dom kunde inte valt ett intressantare krig isf? Jag menar ww1 = Ligga i skyttegravarna o andas senapsgas ^^

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Första världskriget är ju onekligen intressant på många sätt men frågan är om stridsföringen lämpar sig för en "taktisk shooter"? Det tror jag icke.

Västfronten minst av allt. Möjligt att det går att göra något av striderna i Afrika och Arabien.

på vilket sätt skulle inte stridsföringen bli lämpad som taktisk shooter? Du skulle kunna göra som i bf2 att en får ha hand om artilleriet och som får skicka ut order vart man ska, vissa får flyga samt markstriderna kan göras taktiska, man kan ha en del där det endast innehåller strider med vissa skepp.

Not that hard

Medlem

All okunskap som florerar i denna tråd är skrattretande.
Så lite kunskap folk har om första världskriget men så mycket åsikter om det de har ändå.
Tragikomiskt.

Medlem
Skrivet av Bunisher:
Skrivet av NympH:

Bolt-action vapen <333333
Ge mig en KAR98 så är jag nöjd så.

Nu får någon rätta mig om jag har fel... Men om detta nu kommer bli ett WW1 spel så kommer Kar98 inte att finnas med.

Kar98an designades 1935 och första världskriget tog slut 1918 =P

Gewehr 98 är väldigt lik Kar98 så det får duga.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av dTexN:

Aldrig ww1, vad sjutton använde de ens då? Kanoner hästar och gas, vevande automatgevär?

ww1 låter för jävla tråkigt haha

Innan du kallar något tråkigt så bör du läsa på om historia gällande ww1

Skrivet av BlaKer:

Låter inte bra, kan man sin historia vet man att majoriteten av striderna under ww1 bestod av att rusha skyttegravar.

Jag hoppas dom håller sig till ww2.

IG i historia säger jag bara, du har missat en hel del om kriget

Skrivet av aye.karlsson:

Hade hellre sett en WWII battlefield igen med uppdaterad engine och med alla de roliga fartyg ubåtar etc som var i den första. WWI känns lite segt, har spelat andra WWI spel och de var riktigt tråkiga.

För dom andra ww1 spelen har bara gjort en del av kriget

Skrivet av sgt_lol:

Dom kunde inte valt ett intressantare krig isf? Jag menar ww1 = Ligga i skyttegravarna o andas senapsgas ^^

Jag råder dig att läsa en bit upp där jag och några snackar om vad mer som skedde under första världs kriget, för du har ju förmodligen missat en hel del historia då du bara tar upp en del av kriget men inte allt

Skrivet av Mindrax:

All okunskap som florerar i denna tråd är skrattretande.
Så lite kunskap folk har om första världskriget men så mycket åsikter om det de har ändå.
Tragikomiskt.

Vilka är det som har brister på kunskap? Jag hoppas då innerligt att du syftar på dom som endast gnäller på gas och gravar som har så lite historia kunskap att det visslar om det

Medlem
Skrivet av Mindrax:

All okunskap som florerar i denna tråd är skrattretande.
Så lite kunskap folk har om första världskriget men så mycket åsikter om det de har ändå.
Tragikomiskt.

Skrivet av zliddret:

Vilka är det som har brister på kunskap? Jag hoppas då innerligt att du syftar på dom som endast gnäller på gas och gravar som har så lite historia kunskap att det visslar om det

Du har redan svarat på det själv nu

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av nils45:
Skrivet av dTexN:

Aldrig ww1, vad sjutton använde de ens då? Kanoner hästar och gas, vevande automatgevär?

ww1 låter för jävla tråkigt haha

Innan du kallar något tråkigt så bör du läsa på om historia gällande ww1

ww1 i Battlefield sammanhang låter tråkigt, inte historian i sig.

Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av Bunisher:
Skrivet av NympH:

Bolt-action vapen <333333
Ge mig en KAR98 så är jag nöjd så.

Nu får någon rätta mig om jag har fel... Men om detta nu kommer bli ett WW1 spel så kommer Kar98 inte att finnas med.

Kar98an designades 1935 och första världskriget tog slut 1918 =P

Gewehr 98 är väldigt lik Kar98 så det får duga.

Gewehr 98 kan också benämnas Kar98

En modifikation som användes under kriget hade benämningen K98a varifrån det kända vapnet under WW2 tar sin benämning K98k.

-----------------------

Utöver det lågtråkiga västfronten inte ett nytt som personer här tror är hela The Great War handlar om så finns det gått om andra fronter och andra situationer. Situationer som lämpar sig för FPS.

1. De tyska kolonierna såg födelsen av modern västerländsk applicering av gerillakrigföring.
2. Schlieffenplanen: Under krigets öppnande månader var skyttegravar ovanliga annat än mycket temporärt så som under WW2 och senapsgas var inte tillgängligt än. Det var efter att Tyska armén misslyckades med planen som man började gräva ner sig på riktigt.
3. Östfronten såg massiva slag, belägringar. bergsstrider och flytande fronter. Här finns definitivt utrymme för FPS tolkningar.
4. Sjöslag och relaterat finns också att tillgå.
5. De stora slagen som Verdun och Somme. Eller mindre kända slag om olika fördelaktiga positioner längs västfronten har definitivt möjligheten att spelas med BF-stil utan att vara allt för icke-HK.

Det finns definitivt mer något som den insatte eller intresserade kan läsa sig till eller redan vet. Jag tror att om DICE väljer WW1 så kommer dom att läsa på och finna det material dom behöver för att kunna göra ett spel som kan sälja och som inte bryter för mycket mot krigets karaktär. Bilden av det meningslösa kriget är ju den moral man gärna vill ta från WW1 och därför är det också den bilden som kriget präglas av i undervisning och folks sinnen.

Medlem

Hade velat se Battlefield 5 som ett spel där kalla kriget utbröt till storskaligt krig, huvudsakligen mellan USA och Ryssland men även med de mindre länderna som hade samarbete med de större. Men kan ju hoppas!

Medlem

Hoppas på allt förutom nutid/nära framtid/långt in i framtiden. Vietnam, första världskriget, andra världskriget, allt som är utan en jäkla massa flashig teknik. Det var bättre förr.

Medlem

ser inte hur dom ska göra en mp shooter av ww1 utan att det blir tråkigt, och bibehåller ww1 känslan.

Skulle väl inte ha något emot att stå o skjuta howitzer hela matcher, men det är väl ungefär så det skulle va.

Medlem
Skrivet av Loltron:

ser inte hur dom ska göra en mp shooter av ww1 utan att det blir tråkigt, och bibehåller ww1 känslan.

Skulle väl inte ha något emot att stå o skjuta howitzer hela matcher, men det är väl ungefär så det skulle va.

Håller med "lite" om detta...

Dock tror jag att RUSH-gamemodet hade passat bra i WW1 tema, ett lag skyddar sin skyttegrav, andra anfaller tills man lyckas ta över det. Då sedan försvarande lag tvingas dra sig tillbaka och skydda nästa trench o.s.v.

Dock andra gamemodes känns lite mera "svåranpassade", men vem vet, kanske fyller upp spelat med flera nya gamemodes isåfall?

Medlem
Skrivet av Zakhath:
Skrivet av NympH:
Skrivet av Bunisher:
Skrivet av NympH:

Bolt-action vapen <333333
Ge mig en KAR98 så är jag nöjd så.

Nu får någon rätta mig om jag har fel... Men om detta nu kommer bli ett WW1 spel så kommer Kar98 inte att finnas med.

Kar98an designades 1935 och första världskriget tog slut 1918 =P

Gewehr 98 är väldigt lik Kar98 så det får duga.

Gewehr 98 kan också benämnas Kar98

En modifikation som användes under kriget hade benämningen K98a varifrån det kända vapnet under WW2 tar sin benämning K98k.

-----------------------

Utöver det lågtråkiga västfronten inte ett nytt som personer här tror är hela The Great War handlar om så finns det gått om andra fronter och andra situationer. Situationer som lämpar sig för FPS.

1. De tyska kolonierna såg födelsen av modern västerländsk applicering av gerillakrigföring.
2. Schlieffenplanen: Under krigets öppnande månader var skyttegravar ovanliga annat än mycket temporärt så som under WW2 och senapsgas var inte tillgängligt än. Det var efter att Tyska armén misslyckades med planen som man började gräva ner sig på riktigt.
3. Östfronten såg massiva slag, belägringar. bergsstrider och flytande fronter. Här finns definitivt utrymme för FPS tolkningar.
4. Sjöslag och relaterat finns också att tillgå.
5. De stora slagen som Verdun och Somme. Eller mindre kända slag om olika fördelaktiga positioner längs västfronten har definitivt möjligheten att spelas med BF-stil utan att vara allt för icke-HK.

Det finns definitivt mer något som den insatte eller intresserade kan läsa sig till eller redan vet. Jag tror att om DICE väljer WW1 så kommer dom att läsa på och finna det material dom behöver för att kunna göra ett spel som kan sälja och som inte bryter för mycket mot krigets karaktär. Bilden av det meningslösa kriget är ju den moral man gärna vill ta från WW1 och därför är det också den bilden som kriget präglas av i undervisning och folks sinnen.

Bra summering!

Medlem

Undras om Dice läser den här tråden å undras vad dom tänker då

Medlem

Suck.. ett framtida världskrig. Nu lägger jag ner

Medlem

Första världskriget blev mer taktiskt från 1917, tanks, effektivare flyg och nya vapen.

En Ww2 shooter med moderna shooters gimmicks, urk, men bygger de den i samma anda som 1942 och med lite inriktning mot lagspel nu när de ska satsa på E-sport. Kan bli riktigt bra!

Medlem

Enskottsgevär, fasta kulsprutenästen och granatkastare. Lägg till massiva infanteristormar som mejas ner av kulsprutor och artilleri... för en knapp kilometer. Vad ska det bli då? Ska alla sitta i ett skyttevärn? Och vad säger man om nån ropar "camper"? This is how it is supposed to be? Vad blir game modes? Assault och... Assault? Stridsvagnar, vem vill rulla fram i 5 km/h medans infanteri springer förbi? bara för och inse att man råkade ta en hona och får problem med andra stridsvagnar?


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Skriv svar