Quantum Break släpps på pc men inte där du vill

Medlem

Om det görs bra....kör i vind. Ser inga problem.

Och för nötter som gnäller - Bara för MS vill tjäna pengar!

öhh....Duh! Allt handlar om pengar. Men också om att göra det bra.
Om MS misslyckas göra plattformen funktionell så kommer de få en enorm backlash. Och det är de varse om.

Detta kan bara gynna oss spelare i slutänden när olika spelbolag försöker gå sin egen väg.

Vem vet....kanske öppnar upp för ett nytt tänk för PC utvecklare, där crossplattform via MS market place blir det nya heta.

Jag skulle inte ha något emot att lira mot X1 spelare


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Windowsbutiken och att konkurrera med Steam är ju hela orsaken till att man delat ut Windows 10 gratis, det är ingen slump att det kom när SteamOS nalkades och ni kan se fram emot fler titlar som kommer att begränsas till Windows 10 av just den anledningen.
Eller trodde ni att spelet var begränsat till Win10 av tekniska orsaker? Knappast.

Medlem
Skrivet av erazerswe:

Läste på guru3d att släppet på windows store innebär även att man tex inte kan köra overlay-program så som msi afterburner. Mindre bra då jag alltid vill ha det igång när jag spelar för att hålla koll på gpu-load, temps osv

Ja för sådana saker kommer dom absolut inte kunna ändra på

Medlem

Spelar roll egentligen om det inte vore så att MS gör allt för att folk skall installera Windows 10. Dem har t.o.m släppt en patch till Windows 7 Enterprise för företag som om du inte är noga och styr dina egna patcher låter alla dina användare på företaget uppgradera till windows 10 vilket kan skapa rätt mycket problem. Att dem använder windows store är fine, vem bryr sig med skit origin, ubiplay m.m men enbart win 10 är ju för att få mer folk att uppgradera innan dem tvingar på det i en säkerhetsuppdatering för resten av alla win 7 & 8 användare

Inaktiv
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Barkbiten:

Varför är detta ett problem? Steam behöver konkurrens....

"Du kan köpa Uncharted 4, men bara på Media Markt [Windows Store] och bara i Stockholm [Windows 10]....vad? Steam behöver konkurrens.."

Du utgår ifrån att andra inte kan distribuera koder, eller som jag tipsade om längre upp, presentkort. Och tidigare versioner kan inte köra spelet, då hade de behövt porta det till win32 och DX11.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Barkbiten:

Varför är detta ett problem? Steam behöver konkurrens....

Eh vi har ju redan Uplay och Origin, hur är det bättre ? jag vägrar köra spel som inte finns på steam ser inte hur det gynnar oss direkt, då spel idag är väldigt dyra...

pris på spel har inte ändrats på hur länge som hälst Om iten annat så är det blijjare på ground av alal reaor vi har

Inaktiv

Det blir troligtvis inget köp för min del men den som lever får se. Är inte det minsta intresserad av Windows 10 och jag gillar att ha kontroll över mina spel. Men som sagt - den som lever får se.

Medlem

Vilket clickbait. Detta är ju som alla vill, så länge man kan spela det på PC. Jag trodde det skulle vara något om att man måste ha kontroller på PC eller nån skit, för Windows Store var ju nästan uppenbart. Men detta är ju bara en bagatell, den som stör sig på detta när de vill spela spelet får skylla sig själv.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

Här har ni varför windows store är dåligt
"It disables any type of executable-level modification or injection, as well as changes to data files in some cases.
So, say goodbye to
- Performance analysis overlays.
- Graphics injectors.
- Integration of useful external applications like Mumble.
- Community fixes or feature extensions.
- In-depth modding.
- Support for popular peripherals like the Steam controller.
- Some GPU features such as SLI.
- Actual exclusive full screen mode."

Medlem

Någon som blev förvånad?

Inaktiv
Skrivet av Chassimannen:

Vilket clickbait. Detta är ju som alla vill, så länge man kan spela det på PC. Jag trodde det skulle vara något om att man måste ha kontroller på PC eller nån skit, för Windows Store var ju nästan uppenbart. Men detta är ju bara en bagatell, den som stör sig på detta när de vill spela spelet får skylla sig själv.

Du verkar inte riktigt begripa innebörden av uttrycket "skylla sig själv".

Medlem

Har för mig att man skulle få en pcversion utav spelet ifall man köpte det till Xbox One? Eller det kanske var något annat spel.

Gillar folk som gillar steam men hatar drm, steam som är bland de största drm-bovarna som finns.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Hatar att man ska behöva binda upp sig till alla dessa plattformar och inte kan äga sina spel nuförtiden. Har valt att använda Steam då de har störst bibliotek, men jag gillar inte nödvändigtvis det bättre än något annat alternativ. Windows Store är dock den sista plattformen jag skulle köpa riktiga desktop-spel på.

Medlem

Är jag den enda som tycker att Windows-butiken inte är så dålig?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Varken Steam eller Win7 nejtack, blir till att köpa för Xbox istället

så du väljer alternativet som är varken steam eller windows... fast ditt meddelande kan ju varit ironiskt...

Medlem

Tycker inte detta är positivt. I kriget om exclusive är spelarna de stora förlorarna. Det är bättre om spelutvcecklarna får betalt för att göra spel vi spelar istället för att inte låta folk med fel OS eller platform spela.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Windowsbutiken och att konkurrera med Steam är ju hela orsaken till att man delat ut Windows 10 gratis, det är ingen slump att det kom när SteamOS nalkades och ni kan se fram emot fler titlar som kommer att begränsas till Windows 10 av just den anledningen.
Eller trodde ni att spelet var begränsat till Win10 av tekniska orsaker? Knappast.

Som jag förstod det var det väl snarare tvärtom så att SteamOS kom som en reaktion på Microsofts uttalanden om Windows 10 och Windows Store. (Vill minnas att GabeN ogillade detta skarpt.)
Men resonemanget är ju detsamma i vilket fall.

Medlem
Skrivet av mistbite:

Visst är det skönt att ha allt samlat på ett ställe, men är det inte viktigare att spelet kommer till platformen PC?
Förstår inte hur folk kan nästan religöst försvara en client som har för starkt monopol på PC marknaden. Det är inte hälsosamt att ett företag har så mycket makt som Valve / Steam har på PC. Bra att de finns alternativ som GOG, Origin, GamersGate, Microsoft /Windows Store.

Alternativen behöver då vara bättre, inte bara alternativ för alternativens skull.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av drsnap:

Om det görs bra....kör i vind. Ser inga problem.

Och för nötter som gnäller - Bara för MS vill tjäna pengar!

öhh....Duh! Allt handlar om pengar. Men också om att göra det bra.
Om MS misslyckas göra plattformen funktionell så kommer de få en enorm backlash. Och det är de varse om.

Detta kan bara gynna oss spelare i slutänden när olika spelbolag försöker gå sin egen väg.

Vem vet....kanske öppnar upp för ett nytt tänk för PC utvecklare, där crossplattform via MS market place blir det nya heta.

Jag skulle inte ha något emot att lira mot X1 spelare

Monopol kommer aldrig gynna spelare och det är precis vad Microsoft är ute efter med sin butik.

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av xScaryKidx:

Jag såg verkligen fram emot Quantum Break, detta BREAKS it all. Steam eller inte alls.

Tusen tack... en mindre idiot i världen som ser inte att konkurrens är bra. Och vi behöver mer spel som inte enbart släpps på steam så dom har det stora monopol på digitala spel som det är i stora drag just nu. håll dig till steam du så kan vi andra försöka få till ett bättre spel värld där vi blir behandlade som bra kunder istället för att skit.. VI ska inte behöva dom.. DOM ska behöva oss.

Visst behövs konkurrens, men användaren ska också ha möjligheten att göra valet om var han/hon ska köpa produkten, så man inte är låst till en affär eller dylikt.

Jag vill ha mina spel på Steam, mycket då jag vill ha möjligheten till achievements (exempelvis).

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av drsnap:

Om det görs bra....kör i vind. Ser inga problem.

Och för nötter som gnäller - Bara för MS vill tjäna pengar!

öhh....Duh! Allt handlar om pengar. Men också om att göra det bra.
Om MS misslyckas göra plattformen funktionell så kommer de få en enorm backlash. Och det är de varse om.

Detta kan bara gynna oss spelare i slutänden när olika spelbolag försöker gå sin egen väg.

Vem vet....kanske öppnar upp för ett nytt tänk för PC utvecklare, där crossplattform via MS market place blir det nya heta.

Jag skulle inte ha något emot att lira mot X1 spelare

Monopol kommer aldrig gynna spelare och det är precis vad Microsoft är ute efter med sin butik.

Precis min tanke


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem
Skrivet av xScaryKidx:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av xScaryKidx:

Jag såg verkligen fram emot Quantum Break, detta BREAKS it all. Steam eller inte alls.

Tusen tack... en mindre idiot i världen som ser inte att konkurrens är bra. Och vi behöver mer spel som inte enbart släpps på steam så dom har det stora monopol på digitala spel som det är i stora drag just nu. håll dig till steam du så kan vi andra försöka få till ett bättre spel värld där vi blir behandlade som bra kunder istället för att skit.. VI ska inte behöva dom.. DOM ska behöva oss.

Visst behövs konkurrens, men användaren ska också ha möjligheten att göra valet om var han/hon ska köpa produkten, så man inte är låst till en affär eller dylikt.

Jag vill ha mina spel på Steam, mycket då jag vill ha möjligheten till achievements (exempelvis).

Du ges ett val. Du kan köpa eller inte köpa det ur Windows marketplace. Du och dina pengar styr.
Köper ingen spelet, så kommer MS bli tvungen att agera. Det är alla gamers som bestämmer.


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

I sig är det väl inget problem att det inte finns på Steam, problemet är att det bara finns på WinStore. Lär inte bli något Humble Bundle, Gog-inköp osv heller. Lika dumt som när titlarna har varit exklusiva för Origin (ytterligare en riktigt, riktigt värdelös onlinestore) eller man tvingas dras med buggiga Uplay (aldrig med en AC-titel på PC så länge man måste försöka komma förbi bristerna i Uplay som ska startas också och ofta inte fungerar som det ska).
Med det sagt så är jag rätt förtjust i Steam, gillar både min Steam Link och Steam controllern, men jag förstår att folk är irriterade och frustrerade på folket bakom av olika anledningar.

Inaktiv
Skrivet av ulrik.borg:

I sig är det väl inget problem att det inte finns på Steam, problemet är att det bara finns på WinStore. Lär inte bli något Humble Bundle, Gog-inköp osv heller. Lika dumt som när titlarna har varit exklusiva för Origin (ytterligare en riktigt, riktigt värdelös onlinestore) eller man tvingas dras med buggiga Uplay (aldrig med en AC-titel på PC så länge man måste försöka komma förbi bristerna i Uplay som ska startas också och ofta inte fungerar som det ska).
Med det sagt så är jag rätt förtjust i Steam, gillar både min Steam Link och Steam controllern, men jag förstår att folk är irriterade och frustrerade på folket bakom av olika anledningar.

Du behöver inte dra igång nån klient eller verifiera online för att köra UWP-appar, vilket dessa spelen är.

Medlem

Bra med konkurrens. Jävligt läskigt när en spelare har så stor det av marknaden som Steam har.

Däremot är jag inte så hype över Win 10. Det lilla jag sett av det hos olika folk gör att jag vill kräkas. <.<

Medlem

ja när spelen faktiskt körs i fullskärm, med sli stöd och jag kan använda sweetfx och andra saker som jag är van med på pc så kommer säkert windows store funka, just nu är den ett så sjuuukt långt steg bakåt så det finns inte på världskartan ens! De andra alternativen som finns idag är ju snarlika varandra iaf, men denna är bara risig i sitt nuvarande utförande iaf. Utgår ifrån att det kommer ändras en del i det men tills dess håller jag mig undan.

Skrivet av schmuttah:

Bra med konkurrens. Jävligt läskigt när en spelare har så stor det av marknaden som Steam har.

Däremot är jag inte så hype över Win 10. Det lilla jag sett av det hos olika folk gör att jag vill kräkas. &lt;.&lt;

Vad är det med windows 10 du inte gillar? Förstår att alla gillar olika men själv har jag inte hittat en enda punkt där windows 7 tex, skulle vara bättre.

Medlem

Alla som skriver att det e skitbra med windows store lösningen.

Ponera att nått går fel med installationen (något jag har råkat ut för på min surface med win 8.1) och den har en korrupt installation av en app. Och eftersom deras DRM är så djupt rotad i OS:et så KAN JAG INTE:

1. reparera den (fel version säger appstore)
2. ominstallera den, inte installerad på rätt sätt, vänligen reparera, GOTO 1.
3. ta bort den. går inte, för du har inte rätt version installerad. yippee.

Och tro mig, jag har testat ALLT jag hittat på nätet hur man kan ta bort felaktiga program som hämtats från windows store. Allt från kommandon/ scripts man kör i powershell till program som skall klara att göra det, INGET har funkat.

Enda lösningen jag kan tänka mig som kanske funkar är att skapa en ny profil (vilket ställer till med massa annat skit med licenser o så)eller blåsa och installera om OS från scratch (vilket jag inte tänker göra för ETT jävla program).

Nu gör det ju inte jättemycket då det var gratis och så, men om jag hade lagt 600 spänn på ett spel och nått går knas och jag inte ens kan få BORT skiten stör mig.

Ett vanligt program som kukar ur kan man ju alltid bara ta bort och rensa bort ur registret för att bli av med i värsta fall.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av crashinsane:

ja när spelen faktiskt körs i fullskärm, med sli stöd och jag kan använda sweetfx och andra saker som jag är van med på pc så kommer säkert windows store funka, just nu är den ett så sjuuukt långt steg bakåt så det finns inte på världskartan ens! De andra alternativen som finns idag är ju snarlika varandra iaf, men denna är bara risig i sitt nuvarande utförande iaf. Utgår ifrån att det kommer ändras en del i det men tills dess håller jag mig undan.

Skrivet av schmuttah:

Bra med konkurrens. Jävligt läskigt när en spelare har så stor det av marknaden som Steam har.

Däremot är jag inte så hype över Win 10. Det lilla jag sett av det hos olika folk gör att jag vill kräkas. &amp;lt;.&amp;lt;

Vad är det med windows 10 du inte gillar? Förstår att alla gillar olika men själv har jag inte hittat en enda punkt där windows 7 tex, skulle vara bättre.

Rent estetiskt tilltalar det inte mig. Många stora flashiga knappar och namnet "appar" dyker upp överall. Kalla det program förihelvete !
Väldigt rörigt att hitta i inställningar (kontrollpanelen) kontra Win 7.
Sedan har vi ju också den lilla saken att Win 10 är princip ett spyware som skickar all info om vad du har på datorn och vad du gör till stora farbror Microsoft.

Medlem

Ren bullshit att det bara kommer till win10. Hade så jävla mycket problem med det att jag blev tvungen att installera om windows 7 igen. Ingenting fungerade rätt


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Chassimannen:

Vilket clickbait. Detta är ju som alla vill, så länge man kan spela det på PC. Jag trodde det skulle vara något om att man måste ha kontroller på PC eller nån skit, för Windows Store var ju nästan uppenbart. Men detta är ju bara en bagatell, den som stör sig på detta när de vill spela spelet får skylla sig själv.

Du verkar inte riktigt begripa innebörden av uttrycket "skylla sig själv".

Uttryckte mig lite vagt I sista meningen. Syftade mer på att de som väljer att inte spela spelet pga Windows Store men tycker det ser intressant ut, får ju skylla sig själva. Tog bort en del av meningen när jag valde att publicera kommentaren, så det blev lite knasigt. Skulle inte använda "skylla sig själv" men hittade inte uttrycket jag tänkte på. Jag borde sova mer om dagarna xD


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

123
Skriv svar