Gåshudsvarning på den nya Mirror´s Edge-trailern

Medlem
Skrivet av Volk:

Jag känner mig skeptiskt till detta. Första spelet var speciellt tack vare sitt val att undvika det sedvanliga skjutandet och röjandet. Nu verkar man istället ha valt att göra ett generiskt actionspel med en emo-flicka i huvudrollen.
För mig är det ett för stort sidosteg från originalet för att jag ska känna mig säker på att det blir lika bra. Hoppas jag har fel...

Läs lite om spelet istället för att anta en massa från EN trailer... De har tagit bort skjutvapen helt (dvs du kan inte plocka upp gevär/pistoler osv). Fokusen i spelet ligger i närstrid och att undvika fienden med parkour.

O andra sidan tycker jag det är tråkigt att de har valt att förhöja storyn så pass mycket... Då DICE gång på gång har visat att de kan verkligen INTE göra en bra story, någonsin. Kanske Bad Company 1 p.g.a. att b-company gruppen var så roliga.

Medlem

Parkour, parkour, parkour!

Medlem

Provade ettan på både PC och PS3 men fastnade aldrig, kul för de som gillar spelen/spel serien dock!

Snyggt ja, gåshud? Njae..

Ambassadör
Xbox

Trams.


signatur

Jump in.

Dat grafik.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tänkte kika på trailern och säga att den inte var särskilt imponerande.
Kikade och.... skulle lätt betala för att se en film på detta! Om vi bortser från att grafiken är bra så verkar skådespelarinsatserna vara i toppklass och jag vill redan veta mer om storyn.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Tobblish:

Wait a minute..
Hold the fucking phone!

Har dom bytt ut voice actorn för Faith???

Tonårsröster har ju sitt bäst före-datum, det har gått 8 år.

De har bytt ut röstskådespelerskan den här gången.

Skrivet av Map-pen:

Längtar. :3

Stort fan av första spelet. Älskar grafikstilen och världen och karaktärerna men tycker första va just lite svag på karaktärer och berättandet. Kändes som spelet var för kort för att man skulle kunna bygga någon slags känsla över karaktärerna. Ser ut som det blir rättning på det nu. Ännu mer nöjd att de tagit bort funktionen för att kunna använda vapen i spelet då det går i raka motsatsen till vad spelet handlar om och Faith som karaktär. Tänkte bara att skjuta poliser etc i första spelet förstörde poängen med det hela. Inte som om alla bara kommer "jaså du räddade din syster och bevisade att hon inte var mördaren, men du har ju dödat en massa så då går du ej fri" typ något sådant.

Håller tummarna för att DICE levererar ett grymt spel denna gång och att EA verkligen inte gått in och gjort en massa dumt. Utvecklingstiden har väl ändå varit ganska lång för detta spel, så hoppas. .)

Håller med dig. Skulle gissa på en rätt generisk kampanj men kan alltid hoppas på något helt nytt och över allas förväntningar. I Mirror's Edge så är storyn rätt så svag. Den gör det den ska, ta dig från A till B med ett slutmål och en cutscene mellan varje nivå. Tycker personligen spelet är som roligast efter att ha klarat ut kampanjen. Speedruns och time trials är fortfarande bland det bästa i spelväg efter de här 8 åren. Lite som rallyspel fast man springer som en stolle över hustak. Hitta och komma på nya sätt att ta sig fram på rätt så linjära banor. Även att den snygga arkitekturen och den skräddarsydda musiken har hållit spelet fräscht.

Jag vill gärna ha möjlighet att konstruera egna nivåer i staden den här gången. Ladda upp, och ladda hem kompisars spelnivåer. Om det är freemode online så vill jag gärna se rätt så varierade uppdrag. Exempelvis att slå ut flertalet fiender på ett hustak tillsammans med vänner på kortast tid. Eller att man plockar upp gula väskor och ska försöka springa från ena sidan av staden utan att få väskan tagen av andra spelare. Tror att det blir svårt att göra något som får spelet att hålla online. Vill gärna se mycket customisation på karaktärerna. Ansiktet, kläder och färger. Det är alltid lika välkommet. Får se och höra vad spelet har att erbjuda längre fram.

Medlem

Bara jag som saknar gamla soundtracket? https://youtu.be/TERyxFfMqDk

Medlem

Åh de sista sekunderna, den stilla melodin som klingar långsamt....


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Jaha, det enda de verkar ha gjort med spelets story är att dra över den gamla hollywoodkostymen och fläskat på med jättehäftiga händelser - som helikopeterplattan som krossas. Men vi hoppas...


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Längtar så himla mycket. Älskade första spelet trots att det var irriterande och hade världens fulaste cutscenes. Det här verkar bättre på alla sätt och vis. Det är inte så långt till maj va? :/

12
Skriv svar