Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Lippen:

jag hoppas inte " Avatar-projektet" och tiden som går ner på kartan blir för stressigt och förstör upplevelsen att vilja göra ditt eller datt, så du blir TVINGAD att avsluta(spela klart) spelet tidigare än vad du egentligen vill.

Du kan kontra nedräkningen genom att lösa specifika core-uppdrag.

Känns iallafall som ett nej till köp, om du är tvingad att avsluta spelet tidigare än vad du vill, pga av en nedräkning, oavsett om du kan fördröja den eller inte, tar ju tid och resurser från sånt man vill göra.


signatur

01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010

Medlem

Skulle kunna införskaffas mer för den briljanta recensionen än spelet i sig

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av MaXMC:

"och tvingas ibland lägga om taktiken för att anpassa dig till trasig kod. När inte fienderna konsekvent agerar efter uppsatta regler blir det svårt att vara strategisk."

Vadå? Exempel?

Gav ett i den allra första meningen: ormvarelser som skjuter tungan genom massiva väggar. Ett annat är samma ormvarelse som skjuter giftmoln genom väggar. Då måste jag anpassa strategin därefter. Som i, ALLTID slå ut ormjävlarna först, eller hålla tryggt avstånd.

Dina soldater skjuter genom massiva väggar, dina soldater kastar granater genom väggar. Så var det i förra spelet å det lär vara så nu.

Kan du se fienden (ser du med indikatorn) så kan de se dig.

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Saxit:

Den viktigaste frågan av alla är ju om jag kan välja nationalitet på mina rekryter eller om jag måste ladda om tills jag får det jag vill ha?

Tänker du på nationaliteter till och med när hela jorden ska räddas från ett yttre hot? Herre fsm!

Men ja, skulle gissa på att du får fortsätta ladda om.

Ja det är skitviktigt, tänk om det är en Dansk som får rädda världen istället för en Svensk? Hur fan hade du känt dig då?

Medlem
Skrivet av robbis:

"Jag kommer att fortsätta spela Xcom 2, trots dess brister. Om inte annat för att jag döpte en av mina rangers (customizad att bli asball, svenska, ständigt cigg i munnen och med snaggat huvud) efter min älskade dotter, och därefter konsekvent vägrade acceptera allt annat än total seger utan en skråma. Spelet gör sånt med dig. Får dig att sätta upp nästan ouppnåeliga mål som du sedan svär osande eder över men ändå fortsätter att jobba mot.
Xcom 2 får spelaren att känna sig som guden Loke i myten där han fjättras på en hård, spetsig klippa under en orm som droppar gift i hans mun. Och det är samtidigt Lokes fru Sigyn som står vid sin makes sida med ett fat där hon fångar upp eterdropparna. Men när hon tvingas tömma fatet fräter etern i Lokes ansikte, och han vrider sig i svåra plågor.
Man ligger som man bäddar."

Ett slut ord som absolut inte säger mig nåt... Vad menar du egentligen?

Bennet är (självvalt) fjättrad vid Xcom men sålänge hans skyddsängel skyddar honom från buggar så går det bra. Men när hon tar paus droppar buggarna ner och plågar honom. Xcom 2 verkar vara som 1:an på den punkten - tyvärr.

Medlem
Skrivet av Saxit:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Saxit:

Den viktigaste frågan av alla är ju om jag kan välja nationalitet på mina rekryter eller om jag måste ladda om tills jag får det jag vill ha?

Tänker du på nationaliteter till och med när hela jorden ska räddas från ett yttre hot? Herre fsm!

Men ja, skulle gissa på att du får fortsätta ladda om.

Ja det är skitviktigt, tänk om det är en Dansk som får rädda världen istället för en Svensk? Hur fan hade du känt dig då?

Danmark är inte med som land i XCOM 2

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Saxit:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Saxit:

Den viktigaste frågan av alla är ju om jag kan välja nationalitet på mina rekryter eller om jag måste ladda om tills jag får det jag vill ha?

Tänker du på nationaliteter till och med när hela jorden ska räddas från ett yttre hot? Herre fsm!

Men ja, skulle gissa på att du får fortsätta ladda om.

Ja det är skitviktigt, tänk om det är en Dansk som får rädda världen istället för en Svensk? Hur fan hade du känt dig då?

Danmark är inte med som land i XCOM 2

Norge då?

Medlem

Toksvårt? Jag börjar bli van från long war där det finns flera spelstilar att välja bland: super-defensivt, hyper-defensivt eller ultra-defensivt. Eller ond bråd död.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Saxit:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Saxit:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Saxit:

Den viktigaste frågan av alla är ju om jag kan välja nationalitet på mina rekryter eller om jag måste ladda om tills jag får det jag vill ha?

Tänker du på nationaliteter till och med när hela jorden ska räddas från ett yttre hot? Herre fsm!

Men ja, skulle gissa på att du får fortsätta ladda om.

Ja det är skitviktigt, tänk om det är en Dansk som får rädda världen istället för en Svensk? Hur fan hade du känt dig då?

Danmark är inte med som land i XCOM 2

Norge då?

Sverige, Finland och Norge är med, inte Danmark av nån anledning.

Medlem

Jag känner igen det Bennet skriver om banden till sina spelare. Jag kommer ihåg ett uppdrag jag skulle genomsöka ett stort rymdskepp jag skjutit ner i Enemy Unknown och någon hade fått panik, någon låg och blödde ut på marken och de andra duckade för tung beskutning eller var för långt ifrån och jag hade en enda spansk kvinna i Assault klassen som jag rushade mot en av de större mechs som aliens har och tänke "om du inte sätter båda skotten nu så kommer hela vår squad att dö de närmsta omgångarna, vi kommer inte ens klara springa för livet"... ungefär som inför när Ravelli tog straffen 1994. Och hon satte båda skotten och efter det uppdraget så bänkade jag henne permanent resten av spelet trots att hon var en av mina allra bästa för hon förtjänade verkligen att överleva, hon hade gjort sitt och mycket mer därtill.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Faaaan visste att kommentarerna skulle få mig att köpa spelet! Kolla in Greenman gaming, köpte det för 252:-!

Medlem

Terror from the Deep var kärlek det, och är det än idag Dos-Box .

Medlem
Skrivet av vajn:

Faaaan visste att kommentarerna skulle få mig att köpa spelet! Kolla in Greenman gaming, köpte det för 252:-!

Jag blev lurad att detta billigt där då jag trodde det var euro men det var pund och blev en väldigt stor skillnad.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Toksvårt? Jag börjar bli van från long war där det finns flera spelstilar att välja bland: super-defensivt, hyper-defensivt eller ultra-defensivt. Eller ond bråd död.

Haha Hur går det för dig? I och med stora Ufo:s antar jag att du har varit i ett läge där du stöter på typ 6 mutons, 4 chrysalids, 4 sectoids och 1 sectopod så fort du rör på dina trupper för första gången på en karta?

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Paddington:

Toksvårt? Jag börjar bli van från long war där det finns flera spelstilar att välja bland: super-defensivt, hyper-defensivt eller ultra-defensivt. Eller ond bråd död.

Haha Hur går det för dig? I och med stora Ufo:s antar jag att du har varit i ett läge där du stöter på typ 6 mutons, 4 chrysalids, 4 sectoids och 1 sectopod så fort du rör på dina trupper för första gången på en karta?

Alltså det var när jag körde vanlij, därför jag skrev enemy unknown i det inlägget. Så långt har jag inte kommit och är tveksam om jag kommer. I senaste vanliga uppdrag så kom det två berserker mutons rusande följt av ett pack vanliga plasma gun mutons och annat smått och gott. Det var bara stänga ner och hoppa över direkt. För att sänka en enda av de där berserker mutons innan de är framme så måste hela truppen skjuta samtidigt med rimlig träffprocent och då måste vissa stå utanför skydd för att ha skottfält överhuvudtaget och, ja, du hör ju själv... Eller så jag missat något. Har ju märkt att de ibland byter riktning mot den som senast skjutit på dom och isåfall kanske det går att exploatera. Har inte läst på.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Paddington:

Toksvårt? Jag börjar bli van från long war där det finns flera spelstilar att välja bland: super-defensivt, hyper-defensivt eller ultra-defensivt. Eller ond bråd död.

Haha Hur går det för dig? I och med stora Ufo:s antar jag att du har varit i ett läge där du stöter på typ 6 mutons, 4 chrysalids, 4 sectoids och 1 sectopod så fort du rör på dina trupper för första gången på en karta?

Alltså det var när jag körde vanlij, därför jag skrev enemy unknown i det inlägget. Så långt har jag inte kommit och är tveksam om jag kommer. I senaste vanliga uppdrag så kom det två berserker mutons rusande följt av ett pack vanliga plasma gun mutons och annat smått och gott. Det var bara stänga ner och hoppa över direkt. För att sänka en enda av de där berserker mutons innan de är framme så måste hela truppen skjuta samtidigt med rimlig träffprocent och då måste vissa stå utanför skydd för att ha skottfält överhuvudtaget och, ja, du hör ju själv... Eller så jag missat något. Har ju märkt att de ibland byter riktning mot den som senast skjutit på dom och isåfall kanske det går att exploatera. Har inte läst på.

Just Berserkers springer mot den som träffar dom. Så om man är rätt positionerad kan man få dom att springa som en pingisboll mellan soldaterna. I övrigt när oddsen är så dåliga är det rocketeers och granadiers som gäller när jag kör. Speciellt rocketeers med såna där raketer som minskar deras defence.
Men en viktig sak, när man har kommit till läget när man träffar på så svåra och många fiender är det riktigt bra om man har hunnit skaffa laservapen. Dom har så mycket bättre träffsäkerhet och det är ruskigt viktigt när man har extrema odds emot en.

MEG
Medlem

Kollade på en recension av TB
https://www.youtube.com/watch?v=W1dLGihV0No
Han tyckte inte att det var för svårt, då det finns olika svårighetsgrader.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Gneiss:

Turbaserat raklång på soffan är svårslaget och älskade verkligen att spela föregångaren framför TVn. Chockas av att uppföljaren inte verkar ha stöd för kontroller vid launch; hoppas att Steams kontroller kan ta sig an uppgiften!

steams kontroll kommer nog funka utmärkt att spel som jag har testa med min har funkat bra, förutom Tomb raider legend och Tomb raider Anniversary. Äntligen kan jag spela dungeon keeper på 50 tum och surround ( Dolby PL)

Medlem
Skrivet av MaXMC:

"och tvingas ibland lägga om taktiken för att anpassa dig till trasig kod. När inte fienderna konsekvent agerar efter uppsatta regler blir det svårt att vara strategisk."

Vadå? Exempel?

Reagerade också på det stycket. Jättekonstigt att bara kasta ut sig något utan att motivera det. Nu får man mer uppfattningen att författaren av recensionen kanske inte är så strategiskt begåvad, utan istället skyller på spelet..

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

... och det känns inte som om något placerats ut slumpmässigt på kartorna.

...? Har de slutat slumpgenerera alla banor? Känns ju som att det är lite grejen med serien annars.

Medlem

Spar era pengar tills en rea på detta spelet enligt mitt tycke. Detta är inte ett färdigt spel märks tydligt.

Medlem

Och nu till min eviga fråga när det kommer till XCOM, fanns det några undervattensuppdrag?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av zammeman:

Spar era pengar tills en rea på detta spelet enligt mitt tycke. Detta är inte ett färdigt spel märks tydligt.

Nu när jag faktiskt klarat ut spelet så kan jag säga att JO, det är färdigt. Men det behöver lite patcher (som nästan alla spel idag).

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av zammeman:

Spar era pengar tills en rea på detta spelet enligt mitt tycke. Detta är inte ett färdigt spel märks tydligt.

Nu när jag faktiskt klarat ut spelet så kan jag säga att JO, det är färdigt. Men det behöver lite patcher (som nästan alla spel idag).

Med alla dessa småbuggar ska inte ett spel som detta får släppas. det jag stör mig mest på är att line of sight inte är något som man har tänkt på. du kan skjuta igenom en massa. du ser fiender som du inte bör se osv. sen kan du inte träffa när du står några rutor ifrån? seriöst.. nej det är inte färdigt.

Medlem
Skrivet av zammeman:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av zammeman:

Spar era pengar tills en rea på detta spelet enligt mitt tycke. Detta är inte ett färdigt spel märks tydligt.

Nu när jag faktiskt klarat ut spelet så kan jag säga att JO, det är färdigt. Men det behöver lite patcher (som nästan alla spel idag).

Med alla dessa småbuggar ska inte ett spel som detta får släppas. det jag stör mig mest på är att line of sight inte är något som man har tänkt på. du kan skjuta igenom en massa. du ser fiender som du inte bör se osv. sen kan du inte träffa när du står några rutor ifrån? seriöst.. nej det är inte färdigt.

Det går att starta spelet i utvecklingsläget och faktiskt se LOS så tänkt på det har de gjort, sedan kanske det inte fungerar precis som det ska med dynamisk förstörelse och så.
Jag har också upplevt "skjuta genom väggen" saker så jag förstår vad du menar. Men det är inte värre än andra spel som släppts.

12
Skriv svar