Tänkte dela med mig av ett inlägg jag såg på fb idag angående spel/våld. Vad säger ni mina vänner? :)

Medlem
Tänkte dela med mig av ett inlägg jag såg på fb idag angående spel/våld. Vad säger ni mina vänner? :)

Som rubriken lyder så tänkte jag dela med mig av en bild på ett inlägg från facebook. Man blir så trött....

Medlem
Medlem

Med tanke på att jag är åttiotalist och våldsspel frodades som gräs samt att större delen av min vänkrets under min uppväxt spelare dessa spel, borde jag känna till både våldtäktsmän och mördare. Vart är den skadade generationen av våldtäktsmän och mördare?

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Med tanke på att jag är åttiotalist och våldsspel frodades som gräs samt att större delen av min vänkrets under min uppväxt spelare dessa spel, borde jag känna till både våldtäktsmän och mördare. Vart är den skadade generationen av våldtäktsmän och mördare?

"TÄNK EFTER FÖRE!!"

Intressant inlägg, minst sagt. Kunde inte gjort ett bättre "vem tänker på barnen?!"-inlägg själv. 60- och 70-talister innan oss 80-talister har ju kollat på våldsfilmer i decennier, så vi kan ju lugnt anta att större delen av befolkningen är våldsförespråkare.

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag låter mina barn titta på porrfilm, för det är lärorikt och dessutom lär dom sig hur sex kan gå till.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Fast, [barn] borde inte spela GTA.

Medlem

Kan hålla med om att GTA inte är något för barn.

Ja, de flesta klarar av att hantera det och förstår man inte ska göra så på riktigt, men det räcker med att en inte gör det invalidiserar/dödar ett annat barn.
Kommer ihåg när Power Rangers var populärt så hände det en gång att en unge bröt benet på ett annat barn när han visade nån spark han sett på Power Rangers.

Vuxna får antas vara skärpta nog att klara av sånt material, 99% av 13+ åringar skulle nog gå bra med, men barn i 8-10års ålder skulle jag inte låta spela sånt pga de har inte förmågan att verkligen förstå att saker i verkligheten har helt andra konsekvenser än i spel.
När jag gick i mellanstadiet tog jag faktiskt själv med en kniv till skolan, skulle hugga ner en mobbade med den, tappade bort kniven innan jag hittade honom... det var en liten 3-4cm lång ihopfällbar kniv på sån där nagelklippare typ. Kan inte skylla på spel, men gissar på att det var Rambo som inspirerade mig eller något.
I värsta fall så hade jag nog bara lyckats skära mig själv i fingrarna om jag försökt göra något med den.

Poängen är att i min tankevärld då så ville jag få stopp på skiten, och hade sett att knivar funkar, inte fan hade jag tänkt så mycket längre än så.

Älskar våldsspel och vill inte förbjuda de, men tycker man ska ha lite respekt för åldersgränserna iaf. är det 18+ på spelet och din 14åriga dotter vill spela det? Visst, föräldrar kan avgöra det och se till ta ett snack med ungen om det innan.

Medlem

Om jag hade barn så skulle jag låta dem spela gta V vid 14-15-årsåldern, om de är mogna för det. Tycker det är en ganska rimlig ålder. Inte för att jag är rädd för att mina 12-åringar skulle springa runt på stan och mörda prostituerade, utan för att jag tror att de inte mår bra av att leva sig in i det för mycket. Kanske förlorar lite empati, vad vet jag?

Ingenting egentligen. Jag bara gissar.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Kan hålla med om att GTA inte är något för barn.

Ja, de flesta klarar av att hantera det och förstår man inte ska göra så på riktigt, men det räcker med att en inte gör det invalidiserar/dödar ett annat barn.
Kommer ihåg när Power Rangers var populärt så hände det en gång att en unge bröt benet på ett annat barn när han visade nån spark han sett på Power Rangers.

Vuxna får antas vara skärpta nog att klara av sånt material, 99% av 13+ åringar skulle nog gå bra med, men barn i 8-10års ålder skulle jag inte låta spela sånt pga de har inte förmågan att verkligen förstå att saker i verkligheten har helt andra konsekvenser än i spel.
När jag gick i mellanstadiet tog jag faktiskt själv med en kniv till skolan, skulle hugga ner en mobbade med den, tappade bort kniven innan jag hittade honom... det var en liten 3-4cm lång ihopfällbar kniv på sån där nagelklippare typ. Kan inte skylla på spel, men gissar på att det var Rambo som inspirerade mig eller något.
I värsta fall så hade jag nog bara lyckats skära mig själv i fingrarna om jag försökt göra något med den.

Poängen är att i min tankevärld då så ville jag få stopp på skiten, och hade sett att knivar funkar, inte fan hade jag tänkt så mycket längre än så.

Älskar våldsspel och vill inte förbjuda de, men tycker man ska ha lite respekt för åldersgränserna iaf. är det 18+ på spelet och din 14åriga dotter vill spela det? Visst, föräldrar kan avgöra det och se till ta ett snack med ungen om det innan.

Att du tar med kniv till skolan har med att göra att du har problem, hur du har blivit uppfostrad. Har inget med filmer eller spel sluta hitta på ursäkter för att du har föräldrar som inte gav dig rätt verktyg eller rätt hjälp som du behövde för att klara den situationen.

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Med tanke på att jag är åttiotalist och våldsspel frodades som gräs samt att större delen av min vänkrets under min uppväxt spelare dessa spel, borde jag känna till både våldtäktsmän och mördare. Vart är den skadade generationen av våldtäktsmän och mördare?

Då borde jag och folk jag umgicks med varit ännu mera förstörda.....Vi spelade varenda spel vi kom över, kollade på alla splatter filmer vi kom åt och spelade både rollspel och levande rollspel. Plus vi alla lyssnade på både black och death metal.

Medlem

Vilken jävla propagandapost. En av deras bilder är dessutom från Hatred, inte GTA. Vilket jävla FAIL.


signatur

I drank what?

Medlem

Även om posten var larvig så är det väl klart som Fasen att knott inte skall sitta och spela våldsamma spel på egen hand.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

1
Skriv svar