The Division-betan är igång – steam-användare rapporterar problem

Medlem

Funkar jättebra och jag tycker det är riktigt skoj. Finns såklart lite småsaker man skulle kunna fixa men inga större problem för mig.

Medlem

Har spelat i 1-2 timmar nu och det har funkat ovanligt bra för att vara Ubisoft. Förmodligen för att det är Massive som sköter utvecklingen. Spelmässigt är det väl helt okej än så länge, och grafiken är även den inget att klaga på.

Medlem
Skrivet av Dunderhoken:

Det enda jag inte kan göra är att avfyra mina vapen. Känns som att det vore ganska viktigt i detta spel :/

Detta verkar vara ett vanligt problem bland folk som använder sig av Logitech möss. De känner till problemet och säger att du ska köra Uplay som Administratör för att det ska fixa sig. Hade samma problem själv och gjorde detta å det fungerade.

Medlem
Skrivet av b0ne:

Haha driver dom eller? Har kikat folk spela nu på högsta inställningarna, och bilderna som ubisoft skickat ut ser ju ut som om man satt på bio och kolla på en bluerayfilm, medans i spelet ser det ut som en dassig toalettsits. Herrejävlar vad dom pysslar med falsk marknadsföring.

Jäkla skillnad att dra alla reglage i topp och sätta på det där Nvidia-joxet i grafiken. Och så förståss dra ner från 4k nersmapling tilll 1080p nativt. Men inte lika vackert som i reklamen men säg 20%.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Bunisher:
Skrivet av Dunderhoken:

Det enda jag inte kan göra är att avfyra mina vapen. Känns som att det vore ganska viktigt i detta spel :/

Detta verkar vara ett vanligt problem bland folk som använder sig av Logitech möss. De känner till problemet och säger att du ska köra Uplay som Administratör för att det ska fixa sig. Hade samma problem själv och gjorde detta å det fungerade.

Tyvärr ingen skillnad för mig. Det enda är att hoppas på att dom löser det snabbt :/

EDIT: Om jag tabbar ut till windows sedan tabbar tillbaka till spelet så fungerar det

Medlem

Problemet med att man inte kan skjuta löste sig för mig med omstart av klienten. Det var typ det enda problem jag hade tekniskt sett.

Grafiskt sett så kändes det lite meh även på ultra.

Betan är extremt begränsad dock så det går snabbt att köra igenom allt content. Det gav mig inget vidare sug på releasen.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Problemet med att man inte kan skjuta löste sig för mig med omstart av klienten. Det var typ det enda problem jag hade tekniskt sett.

Betan är extremt begränsad dock så det går snabbt att köra igenom allt content. Det gav mig inget vidare sug på releasen.

För mig var det tvärt om. Jag spenderade en stor del tid innan jag började göra någon av uppdragen med att bara springa runt och utforska. Hittade rätt mycket roligt att slicka på innan jag gick vidare med uppdragen =P

Medlem
Skrivet av Bunisher:
Skrivet av Blackwolfe:

Problemet med att man inte kan skjuta löste sig för mig med omstart av klienten. Det var typ det enda problem jag hade tekniskt sett.

Betan är extremt begränsad dock så det går snabbt att köra igenom allt content. Det gav mig inget vidare sug på releasen.

För mig var det tvärt om. Jag spenderade en stor del tid innan jag började göra någon av uppdragen med att bara springa runt och utforska. Hittade rätt mycket roligt att slicka på innan jag gick vidare med uppdragen =P

Jo, jag lallade omkring ganska mycket jag med + gjorde alla sidemissions osv. Enda jag inte testade var dark zone.

Medlem
Medlem
Skrivet av fudge:
Skrivet av silent_tool:

Kan inte skjuta med mina vapen och kan inte byta vapen utan att vaulta eller ta skydd, då byts vapen. Kan dock tillägga att jag bara varit inne i spelet en mycket kort stund.

Hade samma problem. Starta om spelet och tryckte massa på knapparna så gick det till sist

Jepp, efter en omstart fungerade det för mig med!


signatur

"Assumption is the mother of all fuckups..."

Medlem

Kör på PS4 och det funkar riktigt bra, spelat 6 timmar i streck och tycker det är riktigt nice! Blir lätt ett köp

Medlem
Skrivet av I_AM_GROOT:

Har svårt att förstå all hype över Division, framförallt betan. Division ser inte ut som nånting speciellt. Jag spelar hellre om Last of Us på ps4:an

Hajpen är förståelig. Från ingenstans visades ett fantastiskt vackert och oerhört tematiskt och känslofyllt spel upp.
Och eftersom så lite gjordes känt om spelets faktiska innehåll så lämnade man dörren vidöppen för spekulation och fantasi.

Vi vet ju idag betydligt mer om spelet, och det rådande missnöjet är bevis på att spelet inte verkar leverera det som folk hoppats.

Hajpen är förståelig, men det är såklart även missnöjet som följer. Verkar vara så med varje större spelsläpp numer


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

kul o spela med polarna men stör mig på att jag inte kunde köra sli, var nere i 15 fps, stängde av sli o d funkar nu med 50-60 fps på gtx 770. Likadant på rainbow six siege, antingen e ena grafikkortet paj eller så e d bara krävande, hursomhelst blir ett pascal i sommar. Får kolla graffekortet en dag jag orkar

Medlem

Kört en hel del på Ps4:an & måste säga att det funkat riktigt bra.
Det jag kört har varit riktigt kul så för mig blir detta helt klart ett köp. Co-op i Dark Zone kan nog bi en höjdare. Är det någon som vill teama ihop senare då spelet släpps lägg til mig på PSN.
- samma id

Medlem

Ser inte alls ut som det gjorde på E3 för 3 år sedan.
Grymt besviken på Ubisoft att de har nedgraderat det grafiska så mycket. Vilket gör att hela atmosfären försvann. Det som gjorde spelet så himla vackert och häftigt är borta. Nu ser det ut som vilken shooter som helst.
Kontrollerna är klumpiga också. I alla fall på PS4. Kan inte ändra hopp och cover-knappen. Vill ha hopp på X och cover på O-cirkel.

Medlem

För min del har det fungerat relativt väl efter några mindre inledande problem. Flyter på rätt bra och jag har haft roligt måste jag säga.


signatur

"Assumption is the mother of all fuckups..."

Medlem

Hur har det varit med detta egentligen, när klev Ubisoft in i bilden?

Medlem

Själv blev jag överraskad hur roligt spelet är. Tycker styrningen är riktigt bra och skjutningen.
Jag tycker det ser jäkligt snyggt ut. Kör presets på High och får mellan 50-60fps GTX 980 , 1440p. Om jag drar på ultra går den ner till 30fps.
Gillar att utforska och se alla små detaljer runtomkring

Medlem

Håller med flera om att betan var väldigt kort med bara ett ordentligt story uppdrag däremot vägde dark zone upp detta med råge kul att spring runt och inte riktigt veta vad folk ska göra innan nån vågar prata (close proximity voice chat) sen känslan av att vara på flykt när man gått rogue är galet spännande, gömma sig i tunnelbanan och skapa bakhåll.

En annan sak jag la märke till är när man kör (KANSKE SPOILER??) story uppdraget med sjukhuset och kommer till bossen, på normal är han nästan för enkel men på hard blir det lite svårare iaf innan man gearar upp och lär sig fighten mer, vill man kan man tömma magasin efter magasin på honom men är man två (minst) spelare så kan man flanka honom och se att han på ryggen har ett batteri av nåt slag, stort som en skolåda ungefär som om man skjuter på detta så det blixtra om honom och han dör ganska fort av detta. För mig är detta ett tecken på hur man genom lite taktik och aim inte behöver tömma all ammo för att döda en boss.

För mig är det ett köp, i absolut värsta fall håller detta mig intresserad i 1 månad iaf, väl värt de cirka 400kr jag hittade det för.

Medlem

Alltså, nästa gång jag hör gnäll om e3 kommer jag fan flippa totalt!
Det är ungefär som dom som blir förvånade över affärers rea-fusk i mellandagarna eller surfar p*rr på semestern och sen grinar i Aftonbladet om att det kostade 40 lök.

E3 är ett enda stort showcase, en hypemaskin. Dom visar nått som ska släppas om 2-5 år och blir därför tvungna att maxa så mkt dom kan.
Om, jag menar om, dom ger visat upp division på e3 för 3 år sen, så som det ser ut idag.... Vad hade ni gjort då? Jo då hade ni suttit där och då och grinat nått i stil med detta:
"Omg vad vad fult det ser ut!!!!!!! Och detta ska inte släpps förens om 3 år!!!!!! Fatta hur gammal grafiken kommer va då!!!!!"

Så helt enkelt, dom hypat allt dom kan och sen försöker dom nå sitt mål. Känns som att det funkar så mest överallt.

Sen tycker jg även att nyare videos rätt länge visat på denna downgrade.
En sak om -alla videos- fram tills i onsdags hade varit E3 style, och sen kom downgraden i betan. Men man har ju vetat om det hela tiden.

Så tips:
Förvänta er aldrig igen att nått kommer bli exakt som på E3 så kommer ni sova bättre!

Medlem

Betan funkar bra för mig, spelar dock via uplay, men känns lite väl meh för min del. Hade förväntat mig mer saker, känns som att det kommer bli lite väl upprepande grejer.
Men men går ju alltid och vänta ett tag med att köpa det för att se hur spelet blir

Medlem

Spelat i 6h på PS4. Vill ha mer.
Jag tycker det är kul, har spelat med 4 andra spelare, mycket roligare än gå själv.
PC har jag inte rört ens, många som har problem osv. Och bara massa gnäll.
Så redan förbokat spelet till PS4.

BTW, inga problem alls att lira på PS4. 6H i sträck, ingen krash, no dropouts osv.
Nöjd med betan.

Medlem

Tips är att bli level 8 och köra group med 3 andra i Dark Zone. Det är fan ruskigt kul.

Medlem

Dark Zone är huvudsaken med spelet. Hela världen borde vara dark zone. PVE-delen är rätt trist.

Medlem

Har inte haft några större problem annat än att musen inte funkar ibland, då har en omstart av spelet hjälpt. Har inte lyckats joina en grupp heller så man har ränt runt solo i 6 timmar. Inte dött en enda gång så det är ett stort minus. På tok för lätt. Imponerad över hur bra optimerat det är. Ligger på 96% på båda gpu's.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av whoo:

Alltså, nästa gång jag hör gnäll om e3 kommer jag fan flippa totalt!
Det är ungefär som dom som blir förvånade över affärers rea-fusk i mellandagarna eller surfar p*rr på semestern och sen grinar i Aftonbladet om att det kostade 40 lök.

E3 är ett enda stort showcase, en hypemaskin. Dom visar nått som ska släppas om 2-5 år och blir därför tvungna att maxa så mkt dom kan.
Om, jag menar om, dom ger visat upp division på e3 för 3 år sen, så som det ser ut idag.... Vad hade ni gjort då? Jo då hade ni suttit där och då och grinat nått i stil med detta:
"Omg vad vad fult det ser ut!!!!!!! Och detta ska inte släpps förens om 3 år!!!!!! Fatta hur gammal grafiken kommer va då!!!!!"

Så helt enkelt, dom hypat allt dom kan och sen försöker dom nå sitt mål. Känns som att det funkar så mest överallt.

Sen tycker jg även att nyare videos rätt länge visat på denna downgrade.
En sak om -alla videos- fram tills i onsdags hade varit E3 style, och sen kom downgraden i betan. Men man har ju vetat om det hela tiden.

Så tips:
Förvänta er aldrig igen att nått kommer bli exakt som på E3 så kommer ni sova bättre!

Totalt onödig kommentar. Problemet är inte att folk saknar misstanke om att spelet kommer bli nedgraderat efter E3 - problemet är att det faktiskt händer gång på gång. Det är falsk marknadsföring oavsett hur du vrider och vänder på konceptet. Det är inte något som bör accepteras blint. Vi behöver starkare lagar mot sådant överlag.

Vissa fall är även värre än andra, där The Division ligger bland de värre. Det är en otrolig skillnad från gameplay-demot på E3 och vad som finns ute nu. Då pratar vi om ett spel där atmosfären har stor betydelse. Det är ett helt annat spel nu, punkt.

Det innebär dock inte att det måste vara dåligt. Jag gillar det faktiskt så långt (även om Dark Zone för med sig de värsta rötäggen) - men det är fortfarande inte samma spel som visades upp.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Har inte haft några större problem annat än att musen inte funkar ibland, då har en omstart av spelet hjälpt. Har inte lyckats joina en grupp heller så man har ränt runt solo i 6 timmar. Inte dött en enda gång så det är ett stort minus. På tok för lätt. Imponerad över hur bra optimerat det är. Ligger på 96% på båda gpu's.

Jag vi körde 2 spelare på hard mode i story uppdraget på sjukhuset, gick rimligt svårt till en början, men provar man 3 eller 4 pers så upplevde jag iaf att det blev mycket svårare då man får mer fiender.

Medlem

Spelade i 5 timmar med 3 andra och inga av oss stötte på några problem, hade riktigt roligt! Darkzone där det är PVP är riktigt bra gjort imo och gör spelet mycket med intressantare, var tvungen att ha ganska bra teamwork där ute.

Tänkte inte köpa spelet först men efter ha testat betan tror jag nog att det blir ett köp

Medlem
Skrivet av b0ne:

Haha driver dom eller? Har kikat folk spela nu på högsta inställningarna, och bilderna som ubisoft skickat ut ser ju ut som om man satt på bio och kolla på en bluerayfilm, medans i spelet ser det ut som en dassig toalettsits. Herrejävlar vad dom pysslar med falsk marknadsföring.

Skrivet av b0ne:

Haha driver dom eller? Har kikat folk spela nu på högsta inställningarna, och bilderna som ubisoft skickat ut ser ju ut som om man satt på bio och kolla på en bluerayfilm, medans i spelet ser det ut som en dassig toalettsits. Herrejävlar vad dom pysslar med falsk marknadsföring.

Skrivet av wwraver:
Skrivet av whoo:

Alltså, nästa gång jag hör gnäll om e3 kommer jag fan flippa totalt!
Det är ungefär som dom som blir förvånade över affärers rea-fusk i mellandagarna eller surfar p*rr på semestern och sen grinar i Aftonbladet om att det kostade 40 lök.

E3 är ett enda stort showcase, en hypemaskin. Dom visar nått som ska släppas om 2-5 år och blir därför tvungna att maxa så mkt dom kan.
Om, jag menar om, dom ger visat upp division på e3 för 3 år sen, så som det ser ut idag.... Vad hade ni gjort då? Jo då hade ni suttit där och då och grinat nått i stil med detta:
"Omg vad vad fult det ser ut!!!!!!! Och detta ska inte släpps förens om 3 år!!!!!! Fatta hur gammal grafiken kommer va då!!!!!"

Så helt enkelt, dom hypat allt dom kan och sen försöker dom nå sitt mål. Känns som att det funkar så mest överallt.

Sen tycker jg även att nyare videos rätt länge visat på denna downgrade.
En sak om -alla videos- fram tills i onsdags hade varit E3 style, och sen kom downgraden i betan. Men man har ju vetat om det hela tiden.

Så tips:
Förvänta er aldrig igen att nått kommer bli exakt som på E3 så kommer ni sova bättre!

Totalt onödig kommentar. Problemet är inte att folk saknar misstanke om att spelet kommer bli nedgraderat efter E3 - problemet är att det faktiskt händer gång på gång. Det är falsk marknadsföring oavsett hur du vrider och vänder på konceptet. Det är inte något som bör accepteras blint. Vi behöver starkare lagar mot sådant överlag.

Vissa fall är även värre än andra, där The Division ligger bland de värre. Det är en otrolig skillnad från gameplay-demot på E3 och vad som finns ute nu. Då pratar vi om ett spel där atmosfären har stor betydelse. Det är ett helt annat spel nu, punkt.

Det innebär dock inte att det måste vara dåligt. Jag gillar det faktiskt så långt (även om Dark Zone för med sig de värsta rötäggen) - men det är fortfarande inte samma spel som visades upp.

Helt ärligt, om du ser en koncept bild/video som är en skiss på hur en klar produkt kan se ut, och sedan tror du att den klara produkten ska vara exakt så. Har du tittat på koncept bilar någon gång? för att sedan titta på den bil som du kan köpa i butik? Google sök så kan du se något som inte stämmer med "konceptet". Ingen kan ju göra din dator snabbare så den klara mer grafik, tillverkarna kan ju bara göra så mycket grafik din dator klarar, det finns ju ingen magisk överklockare i programkoden utan måste använda den kraft som finns i datorn/konsolen. Om dom hade släppt det exakt som E3 så hade dagens datorer laggat sönder sig och då hade alla klagat på det istället. Ingen utvecklare kan ju veta vilken hårdvara som finns om 5 år framåt eller hur?
Jag tycker grafiken är fin men spelet i övrigt kanske är lite tunt då Ai:n är lite dålig och uppdragen inte är så intressanta/spännande kanske blir lite bättre till final versionen.

Medlem

Kört betan sedan dag 1 på Xbox. Väloptimerat och snyggt nog. Gick in med låga förväntningar med blev överraskad, spelet är intressant och har rätt bra känsla i striderna med en ai som är riktigt bra (ai varierar som sig bör, baseball gubbarna är puckon som rusar som en tjur medan många med högre rank flankår en bra och det går inte bara att hänga på ett ställe. RPG delen ger lite mer känsla åt det hela och är ju bara upplåst i betan till en liten del. Spelat är stort, då många uppdrag sker inne i byggnader och ger hyfsad variation. Blir nog ett köp, btw Heja Malmö!!!

123
Skriv svar