Rösta fram årets spel 2015

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av gundemannen:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av jehuty:

Inge Batman: Arkham Knight?! Det här är en skam! Ni borde skämmas FZ läsare.

Skäms på dig.

Sen ska en av tidernas trasigaste spel inte uppmärksammas på detta sätt.
Spelar roll om det var en annan studios fel uppdragsgivarna har endå ett ansvar.

Nu på verkar det ju dock inte kvalitén på konsolversionerna, bara på PC som det var trasigt, även om det inte heller gällde för alla. Sedan var det ju WB som var uppdragsgivaren, så Rocksteady hade inget med detta att göra.

Jo det är sant det är wb fel dom är högsta ansvarig.
Kollar vi på tex witcher 3 och fallout och många andra spel.
Dom släpps också på pc och konsol oftast är pc versionen alltid överlägsen konsolvarianterna (inte alltid) men så trasigt batman varit det är nog ett rekord.
Så det är ett fatalt misslyckande.

Men återigen är det Pc versionen som är misslyckandet, och konsolverisonen skulle väl mycket väl kunna platsa på listan, finns ju ingen meningen med att slå ihop alla versionerna till samma.

FM-guru
F.d. Sisyr

The Witcher 3. Många andra bra spel i listan, men Witcher 3 är ett av de bästa spelen jag någonsin lirat.

Medlem

GoTY är uppenbart
Låt den få första plats så blir det mer intressant vad witcher-rösterna väljer som nästbästa!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Hmm...Dirty Rally, låter intressant


signatur

Jag köpte den här eftersom jag bara kunde använda ethernet-kabel för att få wi-fi, efter jag köpte den så får jag väldigt bra wi-fi på min dator

Medlem

Witcher 3, kan nog vara det bästa spelet någonsin imo

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kendo:

Hmm...Dirty Rally, låter intressant

Hahah, fucking måndag.


signatur
Medlem

Divinity original sin enchanced edition om det räknas

Medlem

För mig är det utan tvekan Rocket League, aldrig spelat ett spel så mycket på kort tid. Spelar fortfarande 1-2 timmar per dag efter 6 månader, och det är fortfarande så jävla roligt. Fattar inte! Däremot förstår man ju varför Witcher 3 ska vinna GOTY, även om jag själv inte tycker om det.

Medlem

Tales from the Borderlands, lätt!

Medlem
Skrivet av gundemannen:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av gundemannen:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av jehuty:

Inge Batman: Arkham Knight?! Det här är en skam! Ni borde skämmas FZ läsare.

Skäms på dig.

Sen ska en av tidernas trasigaste spel inte uppmärksammas på detta sätt.
Spelar roll om det var en annan studios fel uppdragsgivarna har endå ett ansvar.

Nu på verkar det ju dock inte kvalitén på konsolversionerna, bara på PC som det var trasigt, även om det inte heller gällde för alla. Sedan var det ju WB som var uppdragsgivaren, så Rocksteady hade inget med detta att göra.

Jo det är sant det är wb fel dom är högsta ansvarig.
Kollar vi på tex witcher 3 och fallout och många andra spel.
Dom släpps också på pc och konsol oftast är pc versionen alltid överlägsen konsolvarianterna (inte alltid) men så trasigt batman varit det är nog ett rekord.
Så det är ett fatalt misslyckande.

Men återigen är det Pc versionen som är misslyckandet, och konsolverisonen skulle väl mycket väl kunna platsa på listan, finns ju ingen meningen med att slå ihop alla versionerna till samma.

Ja det är sant.
men det var ju vi medlemmar som skulle nominera. Ingen nominerade det spelet säkert pga buggfesten till PC i färskt minne så då får nog dom som vill rösta på det spelet välja alternativet "Något annat"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk

Well, känns som en tämligen ointressant omröstning då WC3 tar hem det... Hade varit mer intressant som någon sa med en för AAA och en för Indie/mindre släpp, sistnämnda känns mer intressant och mer öppen


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av BlueBlood:

Tom Clancy's Rainbow Six Siege

Tror om spelet hade kommit tidigare under året så hade nog fler spelare fått njuta av det. Nu släpptes sista månaden vilket kan vara bra eller dåligt.

Hade spelet haft SP-kampanj och mer innehåll så hade de lugnt kunnat vara top 5. Siege är dock fortfarande väldigt bra, snyggt, bra ljud. Väldigt trevligt omväxlade gameplay från alla light-arena shooters som Destiny, Halo och COD.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Chassimannen:

Varför finns inte Siege med? För Siege är lätt 2015 årets-spel imo.

För att det inte nominerades av er läsare

När hände denna nomineringen? Det hörde jag inget om.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Chassimannen:

Varför finns inte Siege med? För Siege är lätt 2015 årets-spel imo.

För att det inte nominerades av er läsare

När hände denna nomineringen? Det hörde jag inget om.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20151229/nominera-spelet-du...

Medlem

Helt klart R6:Siege

Medlem

Vill rösta på elite: dangerous, men world of warships lär få min röst. Witcher och Fallout har jag inte testat.

Medlem
Skrivet av tricky:

Well, känns som en tämligen ointressant omröstning då WC3 tar hem det... Hade varit mer intressant som någon sa med en för AAA och en för Indie/mindre släpp, sistnämnda känns mer intressant och mer öppen

Fast Warcraft 3 släpptes 2002, kom in i matchen!

Gnällkuk
Skrivet av LVX156:
Skrivet av tricky:

Well, känns som en tämligen ointressant omröstning då WC3 tar hem det... Hade varit mer intressant som någon sa med en för AAA och en för Indie/mindre släpp, sistnämnda känns mer intressant och mer öppen

Fast Warcraft 3 släpptes 2002, kom in i matchen!

Haha... måndag!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Så många som skriver R6:Siege men de flesta av er har rageat över usel matchmaker, att det bara hänger och låser sig och inte förrän nu i patch 1.2 har det mesta åtgärdats. Patchen kom dock 2016 så 2015 var R6 ett bra spel som inte fungerade speciellt bra. Då vinner man inga "årets spel".


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Entombed:

Alldeles för svår fråga.

Witcher 3 är det uppenbara valet. Men det släpptes så mycket annat som är slående på andra vis.

Rocket League är dock det jag haft roligast med, därför får det min röst. Otaliga timmar av tokgarv med polarna väger tungt då det kommer till årets spel.

Exakt samma resonemang här.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Star Wars Battlefront, årets spel utan konkurrans enligt mitt tycke.

Medlem

Witcher 3 är så överskattat tycker jag. SOMA får helt klart min röst, så jäkla intressant, funderar fortfarande över det slutade, vad som hände. Ett måste att spela!

Medlem
Skrivet av employed:

Massor av bra spel. Dock har inget annat spel gett en "bara en timme till" än Fallout 4.

Samma här. Witcher 3 i all ära men det finns ingen som ger mig en sådan spelglädje som Bethesda. Fallout 4 är spelet jag väntat på sedan Skyrim

Medlem
Skrivet av Kane:

Så många som skriver R6:Siege men de flesta av er har rageat över usel matchmaker, att det bara hänger och låser sig och inte förrän nu i patch 1.2 har det mesta åtgärdats. Patchen kom dock 2016 så 2015 var R6 ett bra spel som inte fungerade speciellt bra. Då vinner man inga "årets spel".

Fast bara som ett spel med ofärdigt matchmaking system så slår det fortfarande sönder standarden för FPS-spel runt världen 2015. Allt som spelet innebar då och innebär nu krossar allt annat på marknaden. Oavsett problem detta spel har, så är det. Det bästa. FPS-spelet. Jag har spelat. Någonsin.

Över level 50 med alla Operators och jag sitter fortfarande och spelar det. Varje dag. Har aldrig haft så kul med ett FPS sedan Bad Company 1. Och det var en gudagåva.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

12
Skriv svar