Sötvarning! Fyraåring testar Oculus Rift

Robot
Sötvarning! Fyraåring testar Oculus Rift
Medlem
Sötvarning! Fyraåring testar Oculus Rift

Cuteness overload 10.000!

Medlem

Haha, jag har inte vågat låta barnen testa dinosaur Island, men jag inser att jag bara måste göra det nu.

Medlem

Aldrig att jag skulle utsätta min grabb för det där, stackars barn kan ju få men för livet!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Medlem

Aaaawww..Söt

Medlem

Framtida Seriemördare!

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Aldrig att jag skulle utsätta min grabb för det där, stackars barn kan ju få men för livet!

Tror inte personen skulle lägga upp klippet om det hade blivit motsatt effekt och att hon skulle vara livrädd och skrika... just sayin

söt unge som vid den åldern förstår vad som är på riktigt och inte..


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Materialet kan mycket väl vara barnvänligt så det där borde väl mest syfta till att små barn kan få problem med nacken av att sitta länge med den extra tyngden?

Medlem
Skrivet av Jaasii:
Skrivet av Bojkott:

Materialet kan mycket väl vara barnvänligt så det där borde väl mest syfta till att små barn kan få problem med nacken av att sitta länge med den extra tyngden?

Tror det är mest ögonen som inte färdigutvecklade så de är mer känsliga för 3d och kan få men... av 5734572 timmars användning eller nåt antar jag så några minuter gör ingen skada

Var väl samma med nintendo 3ds? inte för barn under 7 pga 3d-effekten.

Medlem
Skrivet av Jaasii:
Skrivet av Bojkott:

Materialet kan mycket väl vara barnvänligt så det där borde väl mest syfta till att små barn kan få problem med nacken av att sitta länge med den extra tyngden?

Tror det har med att barn fortfarande utvecklar sin syn och att saker som en Oculus kan störa den utvecklingen, det är iaf den anledningen Nintendo gav angående 3DS så jag misstänker det är samma sak som gäller här då det är samma typ av fokus för stereoskopisk 3d effekt som på en 3DS, tror inte det är någon större fara med att låta sitt barn testa det en kortare stund.

För övrigt är Guude en riktigt skön snubbe, har glott på han i ganska många år nu.

Medlem

gillar inte att skärmen går 90 grader till höger när flickan kollar 180 grader till höger. varför har dom gjort så?

Medlem
Skrivet av Jaasii:
Skrivet av Bojkott:

Materialet kan mycket väl vara barnvänligt så det där borde väl mest syfta till att små barn kan få problem med nacken av att sitta länge med den extra tyngden?

Nej det har med att barns ögon inte är fullt utvecklade. Bland annat så är avståndet mellan ögonen på tok för litet, vilket ökar risken för åksjuka och huvudvärk kraftigt eftersom att Oculus Rift är designade för vuxna ögon som i snitt har ett avstånd på 65mm.

Medlem
Skrivet av starbuckxks:

gillar inte att skärmen går 90 grader till höger när flickan kollar 180 grader till höger. varför har dom gjort så?

Du ser i syne.

Medlem
Skrivet av RobbinC:
Skrivet av Kimpur:

Aldrig att jag skulle utsätta min grabb för det där, stackars barn kan ju få men för livet!

Tror inte personen skulle lägga upp klippet om det hade blivit motsatt effekt och att hon skulle vara livrädd och skrika... just sayin

söt unge som vid den åldern förstår vad som är på riktigt och inte..

Aldrig drömt mardrömmar som liten efter att ha sett något läskigt i smyg på en film?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av starbuckxks:

gillar inte att skärmen går 90 grader till höger när flickan kollar 180 grader till höger. varför har dom gjort så?

Lite överdrivet, men jag tycker mig se att 180grader inte är exakt 180grader.. mer åt 150ish...


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Aww.. Guudes dotter på FZ

Medlem

Måste...köpa Oculus till Ravenknott.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Glöm inte att skriva nåt i stil med "Du kan aldrig gissa vad som händer sen!" också. Gärna tillsammans med en bild där ni har en pil som pekar på nåt suddigt och otydligt.


signatur
Medlem
Skrivet av Gortie:

Glöm inte att skriva nåt i stil med "Du kan aldrig gissa vad som händer sen!" också. Gärna tillsammans med en bild där ni har en pil som pekar på nåt suddigt och otydligt.

Ooohh , bara att läsa ett skämt om det får det att krypa på ryggen haha, tidningarna får fan skärpa sig.

Medlem

Jag skrev till Oculus och frågade varför barn inte skulle använda hjälmen (min son har autism och jag hade tänkt träna honom med några enklare spel).

Fick reda på då att Devkittet inte ska användas från 10 år. Här är klippt och klistrat från deras mail :

"Please take note, we do not recommend the developer kits be used for children under 10 years old.

The Rift is designed for people with close to a 64mm distance between their eyes. For children with a much smaller IPD, the 3D effect may be displayed incorrectly, which can be uncomfortable.

Thanks,

Kyle
Oculus"

Medlem

Jag är långt ifrån nån moralpredikare egentligen MEN det här med VR har ändå fått mig att tänka extra p.g.a att jag har en mini-gejjmer i huset nu (han gjorde sitt första Rocket League-mål förra månaden, 19mån gammal *stolt*).

Hursomhelst så blev jag väldigt påverkad av mitt första TV-spel, Mario till 8bit. Låter ju helt sjukt nu men jag drömde om Bowser å musiken å allt vad det var. Riktigt intensiva drömmar. När man är 7 år kan man nog vara väldigt mottaglig för starka intryck, särskilt när det är så starkt som VR.

Grabben kommer få använda VR om några år men jag är beredd på mardrömmar

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Hursomhelst så blev jag väldigt påverkad av mitt första TV-spel, Mario till 8bit. Låter ju helt sjukt nu men jag drömde om Bowser å musiken å allt vad det var. Riktigt intensiva drömmar. När man är 7 år kan man nog vara väldigt mottaglig för starka intryck, särskilt när det är så starkt som VR.

Grabben kommer få använda VR om några år men jag är beredd på mardrömmar

Det kan man få hur gammal man än är om man tänker/spelar för mycket ett spel

Om jag spelat ett spel sjukt länge och tänkter på det mycket så får jag också cp drömmar om det spelet

Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Hursomhelst så blev jag väldigt påverkad av mitt första TV-spel, Mario till 8bit. Låter ju helt sjukt nu men jag drömde om Bowser å musiken å allt vad det var. Riktigt intensiva drömmar. När man är 7 år kan man nog vara väldigt mottaglig för starka intryck, särskilt när det är så starkt som VR.

Grabben kommer få använda VR om några år men jag är beredd på mardrömmar

Det kan man få hur gammal man än är om man tänker/spelar för mycket ett spel

Om jag spelat ett spel sjukt länge och tänkter på det mycket så får jag också cp drömmar om det spelet

Jag minns att jag hade några intressanta nätter då jag spelade Tetris i drömmen timmar i sträck.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Ja sött va bara förordet haha, kunde inte annat än att le när jag kolla på klippet

Skribent

Hon hanterar det där betydligt bättre än vad jag gjorde första gången


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Måste...köpa Oculus till Ravenknott.

Har du döpt ditt barn till Ravenknott?

Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av RobbinC:
Skrivet av Kimpur:

Aldrig att jag skulle utsätta min grabb för det där, stackars barn kan ju få men för livet!

Tror inte personen skulle lägga upp klippet om det hade blivit motsatt effekt och att hon skulle vara livrädd och skrika... just sayin

söt unge som vid den åldern förstår vad som är på riktigt och inte..

Aldrig drömt mardrömmar som liten efter att ha sett något läskigt i smyg på en film?

Tyvärr, har inte den erfarenheten alls som liten


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

så jävla gulligt vare int...

1
Skriv svar