Nytt Conan-spel på gång hos Funcom

Robot
Medlem
Nytt Conan-spel på gång hos Funcom

Ett rejält solorollspel i den Hyboriska världen/tidsåldern vore trevligt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

MEG
Medlem

Funcom finns de fortfarande kvar, tja kan det vara vinna eller försvinna med detta spel?


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Ett rejält solorollspel i den Hyboriska världen/tidsåldern vore trevligt.

Jag håller med, det hade varit riktigt fint, inget mer MMO tack.

Medlem

Age of Conan är fortfarande ett riktigt bra spel, hoppas dom fortsätter med det länge då det är ett spel jag älskar att komma tillbaka till. Många av mina bästa MMO minnen finns i det och AoC och SWG. Spelade AoC senast förra veckan faktiskt.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Ett rejält solorollspel i den Hyboriska världen/tidsåldern vore trevligt.

This!

Gen
Medlem
Skrivet av MEG:

Funcom finns de fortfarande kvar, tja kan det vara vinna eller försvinna med detta spel?

Har också för mig de gått i konkurs, men tydligen inte.

Medlem

Funcom släppte ju nyligen The Park och håller på med DreamFall Chapters, så nej... borta är de då inte Men problem har de med största sannolikhet.

Medlem

Witcher 3 men med Conan


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vid Crom! Ge mig single player för böfvelen!

Medlem

Conan Barberaren hade varit mer spännande än Conan Barbaren, men det är bara min åsikt.

Medlem

Funcom har aldrig kursat.
Dock har de haft enorma svårigheter ända sen 2008 typ.
De har omstrukturerat hela företaget och sparkat runt 70 % av arbetskraften sen den tiden.
Tror inte de klarar sig så hemskt länge till om de inte smäller till med en enorm hit som kan rädda dem ekonomiskt.

Så hela denna Conan-grejen känns som ett sista desperat försök till räddning.
Jag älskar Conan och den världen han verkar i men jag är lite skeptisk till det hela.

Tor
Medlem

Hoppas på single player om något men jag är skeptisk.

What is best in life? Ja inte fan är det age of Conan i alla fall

Medlem

Open World, single player RPG hade vart najs... Men man kan inte annat än undra vad det kommer ha som inte elders scroll, Witcher eller Dragon Age redan har?

Medlem

Ni tänker för stort. Titeln kommer vara ett miniäventyr i samma grafikmotor som AoC och TSW (och gamla Dreamfall II) som fokuserar kring combat och kort men nöjesfullt Narrativ instabuy för mig!! AoC ÄR det bästa MMO jag har spelat i vart fall

Medlem

Tvivlar på att de kommer lefverera något värt.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av caelestis:

Open World, single player RPG hade vart najs... Men man kan inte annat än undra vad det kommer ha som inte elders scroll, Witcher eller Dragon Age redan har?

Alla spelen har rätt dåliga stridssystem som man kunde jobba mer på.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Har collectors edition i garderoben någonstans. Sluttade ganska tidigt pga alla buggar. Lever servarna fort? Är det pay to win eller t2p etc? Är lite smpsugen för det var en ganska trevlig atmosfär i spelet.

Medlem
Skrivet av Tomten:

Conan Barberaren hade varit mer spännande än Conan Barbaren, men det är bara min åsikt.

ja, det är nog bara Din åsikt.

Inaktiv

Jag har aldrig läst Conan men Conan The Barbarian är en av mina favoritfilmer. Därför har jag kanske fel bild av vad Conan är egentligen.

Mitt drömspel hade iaf varit någon slags blandning mellan The Witcher och Mount & Blade.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av caelestis:

Open World, single player RPG hade vart najs... Men man kan inte annat än undra vad det kommer ha som inte elders scroll, Witcher eller Dragon Age redan har?

Alla spelen har rätt dåliga stridssystem som man kunde jobba mer på.

Ja det skulle vara det i sådana fall. Mer åt action RPG hållet kanske vore något?

Medlem
Skrivet av mapamapa:

Jag har aldrig läst Conan men Conan The Barbarian är en av mina favoritfilmer. Därför har jag kanske fel bild av vad Conan är egentligen.

Mitt drömspel hade iaf varit någon slags blandning mellan The Witcher och Mount & Blade.

Det finns böcker med samlingar av alla berättelser. Böckerna är mycket bättre än filmerna på alla sätt och ingen har lyckats fånga Conan från böckerna på ett vettigt sätt.

Spelet Age of Conan har lyckats på många fronter att återskapa mystiken som finns i novellerna. När jag läste böckerna för första gången lyssnade jag samtidigt på Age of Conan soundtrack som skapar perfekta stämningen då musiken är i världsklass.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av caelestis:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av caelestis:

Open World, single player RPG hade vart najs... Men man kan inte annat än undra vad det kommer ha som inte elders scroll, Witcher eller Dragon Age redan har?

Alla spelen har rätt dåliga stridssystem som man kunde jobba mer på.

Ja det skulle vara det i sådana fall. Mer åt action RPG hållet kanske vore något?

Ett Conan skulle jag gärna vilja se mer åt action rpg hållet. Jag har dock inget emot taktiskt RPG som i Dragon Age eller Final Fantasy men exemplen på tidigare spel du nämnde har ett bristande stridssytem.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Om man ska vara Conan så går det ju tyvärr inte att göra det bästa, nämligen ett D&D-rollspel. Då får man ta det näst bästa, d.v.s. ett action-RPG.

Open world såklart.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Ett rejält solorollspel i den Hyboriska världen/tidsåldern vore trevligt.

Crom! Det skulle vara magnifikt.

Medlem

Conans mythos är lätt en favorit när det kommer till fantasyvärldar. Mindre high fantasy och mer typ nameless horror ala lovecraft.

Inaktiv

Ett Conanspel där Arnold gär rösten tack.

Medlem
Skrivet av Duffelbag:

Conans mythos är lätt en favorit när det kommer till fantasyvärldar. Mindre high fantasy och mer typ nameless horror ala lovecraft.

Absolut, håller med till 100%. Alldeles för mycket fantasy idag är Tolkien-derivat.

Ett riktigt bra solo RPG i Conans värld skulle jag kasta mina pengar på.

1
Skriv svar