Squad släppt på Steam - toppar försäljningslistan

Medlem
Skrivet av donniedarko:
Skrivet av SebastianL:

Jag tror inte du behöver oroa dig för att inte få igång det alls, snarare kanske om det kommer flyta bra eller inte. Jag har inte haft några problem alls, har en i7:a och 970 och 16gb ram. Inga som helst problem och även om det inte skulle flyta exakt idag kommer det nya uppdateringar hela tiden och de jobbar på att optimera för fullt.

Absolut, jag tror också det kommer flyta relativt bra på min i5-4690k, 970 och 16ram. Men har skaffat så många Early access spel som inte tagit sig nå längre än just Early access. Och har mer eller mindre tröttnat. Sen att spelet kostar närmare 400:- för ett early access känns liksom som "nja, jag kan lika gärna vänta" även fast att jag är överdrivet sugen på detta då PR var grymt. Samt en gammal BF2 veteran.

Jag pyntade 70$ och kan säga att jag har nog inte lagt många kronor per spelad timme! Självklart finns det inga garantier, men detta utvecklingsteamet är otroligt drivna! Och spelet är fullt spelbart nu, dock saknar de ju fordon osv, men allt kommer sakta men säkert. Mycket nytt har kommit bara senaste 2 månaderna.

In på Joinsquad.com och läs lite, sedan kommer det sluta med köp. Så var det för mig

Medlem
Skrivet av SebastianL:
Skrivet av donniedarko:
Skrivet av SebastianL:

Jag tror inte du behöver oroa dig för att inte få igång det alls, snarare kanske om det kommer flyta bra eller inte. Jag har inte haft några problem alls, har en i7:a och 970 och 16gb ram. Inga som helst problem och även om det inte skulle flyta exakt idag kommer det nya uppdateringar hela tiden och de jobbar på att optimera för fullt.

Absolut, jag tror också det kommer flyta relativt bra på min i5-4690k, 970 och 16ram. Men har skaffat så många Early access spel som inte tagit sig nå längre än just Early access. Och har mer eller mindre tröttnat. Sen att spelet kostar närmare 400:- för ett early access känns liksom som "nja, jag kan lika gärna vänta" även fast att jag är överdrivet sugen på detta då PR var grymt. Samt en gammal BF2 veteran.

Jag pyntade 70$ och kan säga att jag har nog inte lagt många kronor per spelad timme! Självklart finns det inga garantier, men detta utvecklingsteamet är otroligt drivna! Och spelet är fullt spelbart nu, dock saknar de ju fordon osv, men allt kommer sakta men säkert. Mycket nytt har kommit bara senaste 2 månaderna.

In på Joinsquad.com och läs lite, sedan kommer det sluta med köp. Så var det för mig

Har redan bestämt mig att jag ska köpa det. Det gjorde jag när jag fick höra om det.
Frågan är bara när
Jag är inte heller mycket för fordon som gammal infanterist från BF2.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

Om du inte gillar fordon är det nu du ska köpa innan de implementeras Jag tror dock att fokus kommer att ligga mycket på infanteristriden även i framtiden. Då fordonen kommer vara få och vara dyra i "tickets".

Inaktiv

Ytterligare ett spel som kan förstöras av ryssar. Nej tack.

Medlem
Skrivet av MiRV:
Skrivet av jehuty:

Bonus fråga till någon som kan. Finns det någon fördel med att föra fram den andra handen som dom gör när dom kastar granater? Tror jag har sett det i andra realistiska krigsspel.

Att föra fram den arm du inte kastar med har två skäl:
1. För många underlättar det att sikta om du använder den andra armen/handen som siktlinje.
2. Att föra fram armen för att sedan dra bak den när du kastar gör att du använder hela överkroppen i kastet och inte bara armen. Du kan såklart aktivera dina andra muskler ändå, men den främre armen skapar balans.

Jag ber om ursäkt för det tråkiga inlägget och språket. Det blev lite väl högtravat.

Det var det jag ville veta tack!

Geeks Gaming
Medlem

Måste jag ha mick för att kommunicera eller funkar vanlig hederlig chat?

Medlem
Skrivet av MRZnr1:

Måste jag ha mick för att kommunicera eller funkar vanlig hederlig chat?

Tjenare, jag skulle säga att Mic är ett måste i detta spelet. Finns dem som spelar utan, men man blir mest en belastning för gruppen när man inte kan kommunicera snabbt och smidigt.

Men det finns flertalet spelare som spelar utan mic!

Medlem
Skrivet av jehuty:
Skrivet av MiRV:
Skrivet av jehuty:

Bonus fråga till någon som kan. Finns det någon fördel med att föra fram den andra handen som dom gör när dom kastar granater? Tror jag har sett det i andra realistiska krigsspel.

Att föra fram den arm du inte kastar med har två skäl:
1. För många underlättar det att sikta om du använder den andra armen/handen som siktlinje.
2. Att föra fram armen för att sedan dra bak den när du kastar gör att du använder hela överkroppen i kastet och inte bara armen. Du kan såklart aktivera dina andra muskler ändå, men den främre armen skapar balans.

Jag ber om ursäkt för det tråkiga inlägget och språket. Det blev lite väl högtravat.

Det var det jag ville veta tack!

Vill också påtala att det är en bra ide att häva sig upp lite för att få kraft om man ligger ner och kastar handgranat. Nu har jag inte spelar Squad, men nog har man varit ute i skog och mark också och kastat handgranat.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av SebastianL:
Skrivet av MRZnr1:

Måste jag ha mick för att kommunicera eller funkar vanlig hederlig chat?

Tjenare, jag skulle säga att Mic är ett måste i detta spelet. Finns dem som spelar utan, men man blir mest en belastning för gruppen när man inte kan kommunicera snabbt och smidigt.

Men det finns flertalet spelare som spelar utan mic!

Tack för svaret!

Medlem

Finns det något Co-op i spelet eller kommer dom lägga till det?

Medlem
Skrivet av Dannemannen99:

Finns det något Co-op i spelet eller kommer dom lägga till det?

Det finns ingen singelplayerkampanj eller singelplayer del överhuvudtaget. Mer än en träningsanläggning att panga på, det är uteslutande Multiplayer mot andra spelare... inga bottar eller något att spela mot heller, tyvärr. Och vad jag har förstått är det inte något som är tänkt att läggas till heller ,det är en uteslutande PvP upplevelse.

Hoppas det besvarar din fråga

12
Skriv svar