Förskräckliga bilder från Turok Remastered har släppts

Robot
Medlem
Förskräckliga bilder från Turok Remastered har släppts

Bilderna var så fula så inte ens FZs artikelsystem ville visa dem....

"

"

Releasehästryttare

Kommer ihåg när jag och en polare köpte detta spel till n64 när vi va kids ^^

Medlem

Awww, vad trist. Förväntade mig mer av någon anledning

Medlem

Så detta var oacceptabelt fult men den pixelgröt som presenteras i 20fps på konsolerna bortförklaras med "grafik är inte allt"? Spelar fortfarande spel some Duke 3D, Redneck Rampage och Doom och får en bättre spelupplevelse än majoriteten av all skit som släpps idag. Ser fram emot denna remaster.

För övrigt ansågs aldrig N64 ha snygga spel, grafiken var ju blockig som attan jämfört med Playstation.

Medlem

Det räcker alltså att lägga till "Remastered" efter titeln så är jobbet gjort. Det var samma visa med Grim Fandango Remastered också.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Blir spännande att se vad de kan göra.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Det räcker alltså att lägga till "Remastered" efter titeln så är jobbet gjort. Det var samma visa med Grim Fandango Remastered också.

De höjde ju texturernas kvalite i alla fall detta verkar ju bara vara en port.

Medlem

Så här, så länge kontrollerna och sådant funkar, så spelar det inte mig någon roll.

Tvivlar på hur mycket det kommer sälja då det ser ut sådär dock.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

My eyes!


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Tror jag slänger in den gamla kassetten i 64 istället för att ödsla pengar på detta! Om man bara kan hitta minneskortet till 2an.. för lite plats på kassetten för saves, minneskort på minneskort

Medlem
Medlem

Denna nyversion verkar iaf få drawdistance vilket originalet saknade.
Skämt åsido, på den tiden var originalet riktigt kul och jag minns väl att man fick ha minimap som overlay för att kunna hoppa runt på alla små plattformar överallt för att lättare se var man hamna.

Medlem
Skrivet av kebbe:

För övrigt ansågs aldrig N64 ha snygga spel, grafiken var ju blockig som attan jämfört med Playstation.

Nog för att PS1 också var ful, men jag tyckte att den grafiken var behagligare att se på. Kanske för att jag har PS1-spel, men inte N64-spel En kompis däremot tycker tvärtom.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem
Skrivet av Furrnox:
Skrivet av Pjotor:

Det räcker alltså att lägga till "Remastered" efter titeln så är jobbet gjort. Det var samma visa med Grim Fandango Remastered också.

De höjde ju texturernas kvalite i alla fall detta verkar ju bara vara en port.

Dom gjorde också det möjligt att kunna spela spelet med datormusen och dom gjorde det möjligt att kunna starta spelet på en modern dator.

Medlem

Haha minns den där tiden när man va ung o inte visste bättre...dålig drawdistance va ett uttryck man inte kände till men sa " oh wow kolla dimman fan va snyggt det är !! "

Tänker på Turok till N64

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Furrnox:
Skrivet av Pjotor:

Det räcker alltså att lägga till "Remastered" efter titeln så är jobbet gjort. Det var samma visa med Grim Fandango Remastered också.

De höjde ju texturernas kvalite i alla fall detta verkar ju bara vara en port.

Dom gjorde också det möjligt att kunna spela spelet med datormusen och dom gjorde det möjligt att kunna starta spelet på en modern dator.

Originalet funkade bra att spela genom ResidualVM än på Windows 7. Musstödet var i och för sig välkommet, men spelet såg ändå ut som en påse skridskor. Det hade förstås varit svårt att uppdatera de gamla, förrenderade miljöerna, men jag hade ändå hoppats på mer. Antar att Monkey Island 1 och 2: Special Edition skämde bort mig med höga standarder.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Så detta var oacceptabelt fult men den pixelgröt som presenteras i 20fps på konsolerna bortförklaras med "grafik är inte allt"? Spelar fortfarande spel some Duke 3D, Redneck Rampage och Doom och får en bättre spelupplevelse än majoriteten av all skit som släpps idag. Ser fram emot denna remaster.

För övrigt ansågs aldrig N64 ha snygga spel, grafiken var ju blockig som attan jämfört med Playstation.

Du har helt fel med att N64 aldrig ansågs ha snygga spel. I varje nytt N64-spel prisades grafiken av imponerade recensenter. Det är bara att kolla gamla Gamespot- och IGN-recensioner.
Själv blev jag väldigt imponerad av Super Mario 64 och Lylat Wars vilket var de spel jag fick med konsolen. Detta trots att jag spelat Tomb Raider och Quake på PC + de flesta populära playstationspel.
Grafiken var visserligen blockigare och hade sämre texturer än playstationspel men allt annat var betydligt mer avancerat.
Playstationspel är så pixliga att polygonmodeller ser ut som sprites.
Jämför Banjo Kazooie/Tooie med Crash Bandicoot.
GoldenEye/Perfect Dark med Medal of Honor.
Ocarina of Time/Majora's Mask med allt.

Idag är nog Playstationspel mer stilrena då det skär sig väldigt mycket med N64:ans skarpa grafik men väldigt suddiga texturer.

Medlem

Cerbal Bore, förlåter precis allt annat.


signatur

Nämen!

Medlem

Varför bara varför?

Medlem

Gud vad fult! Minnes inte att det såg så förskräckligt ut. Man måste ha blivit väldigt bortskämd med bra grafik de senaste nästan 10 åren.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Gud vad fult! Minnes inte att det såg så förskräckligt ut. Man måste ha blivit väldigt bortskämd med bra grafik de senaste nästan 10 åren.

10? Det är nästan 20 år sen detta

MFZ
Medlem

haha, lycka till att sälja det där.

tror den potentiella marknaden av köpare är sjukt smal då det antagligen inte är jättemånga gamers idag som lirade detta på 90talet med 3dfx etc OCH som tänker "fan, skulle bra gärna vilja lira det där Turok en gång till".

det enda som var coolt med spelet var just att det imponerade med sina effekter, tack vare just 3dfx, men som spel var det fan inte spec bra... ens då.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Alltså jag måste ändå säga att spelet är ganska snyggt för att vara släppt '97, hade inga av Turok-spelen som knodd utan fick spela demot.

Det var ganska fräckt, kanske blir ett nostalgiköp.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Fargo:

Gud vad fult! Minnes inte att det såg så förskräckligt ut. Man måste ha blivit väldigt bortskämd med bra grafik de senaste nästan 10 åren.

10? Det är nästan 20 år sen detta

Åh herrejösses vad gammal jag är. Det har du ju rätt i!

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Fargo:

Gud vad fult! Minnes inte att det såg så förskräckligt ut. Man måste ha blivit väldigt bortskämd med bra grafik de senaste nästan 10 åren.

10? Det är nästan 20 år sen detta

Åh herrejösses vad gammal jag är. Det har du ju rätt i!

Kan inte heller fatta hur det kan vara 18 år sedan man spela detta på sin tjock tv å häpnades över hur fin grafik det var =D
18 år varför har man inte gjort något vettigt på den tiden...

Medlem

Alltså, både Turok Dinosaur hunter och Seeds of evil kom till pc när det begav sig. Kollar man på dom där bilderna så vette fan vad dom gör för ändringar.

Turok DH var spelet som fick mig att skaffa ett n64 back in the day. Fan vad man nötte.

1
Skriv svar