Det här får du om du ger 1100 kr för Star Wars: Battlefront

Medlem

Har spelet SW:BF i några timmar nu. Och jag blir helt förbluffad hur detaljerade alla kartor är. Jag har sprungit runt och titta på träden och där hittat jag mossa som sticker ut ur träden och inte bara ligger som en textur! Kan inte ens föreställa mig hur många timmar det måste ha tagit dom för att kunna göra dom så otroligt livfulla osv.
Och deras kartpaket kommer nog inte vara sämre Heller. Jag förstår fullt ut att man måste ta betalt för extra kartor för det kostar dom troligen en hel del att göra dom!

Medlem
Skrivet av Komured:

Tänk. Jag minns en tid när man köpte ett spel och fick hela spelet från början. Något år eller 2 senare kom det eventuellt nån expansion för halva priset av originalet, dessa expansioner innehöll inte sällan nästan lika mycket som originalspelet.

Hela spelet säger du. Är det verkligen mindre spel för pengarna idag? Nu hävdar jag inte bestämt motsatsen, men ibland känns det som om folk är för snabba med att skriva "borde varit med från start" bara för att dom är emot DLC av princip.

Skrivet av Komured:

Diablo 2 inkl expansion kostade typ totalt 650kr (ej samlarutgåvorna då). Inget tal om några 1100 kr där inte, Å inte heller släptes Horadrics qube som nån dag 1 dlc där alla som inte köpte sammlarutgåvorna fick pynta 100kr extra för kuben.

Jomenvisst. Men så var det 14 år sedan också. Men inflation och generella prisökningar, så undrar jag om spelen verkligen är så mycket dyrare idag.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Preed:

Bör väl nämnas att även The Witcher 3 gjorde samma sak och att det handlar mycket om hur folk, utvecklaren och media väljer att formulera det.

Du kan väl för fan inte sitta och jämföra fyra banor för 500 spänn med två expansioner för 230 spänn...

Medlem

Redan börjat splittra spelarna med banor som andra inte kan spela på. Att de jäkla idioterna aldrig lär sig.

Inget köp för mig iaf.

Medlem

Gillar hur många " FUCK EA " Men som att det här inte händer från fler bolag..

Medlem

Gör inte samma misstag två gånger, köpte bf4 för att spela med lillebror.
Han har lite mer tid än mig så när jag tog första pausen och kom tillbaka efter släppet av första DLC'et var min kopia av bf4 värdelöst.
Blev bara värre efter varje DLC, varje bana han ville spela hade jag inte och hela spelarbasen spelade de nyare banorna.

Synd då jag verkligen vill ha spelet, men att punga ut 120€ för att kunna spela samma spel om 6 månader känns sådär när så många andra spel sliter.

Medlem

Jag spelat närmar 1000 timmr med BF4 runt 600 med BF3.

Bara med BF4 har jag 1 kr timmen i underhåll, tycker det är verkligen pris värt , så jag förstår verkligen inte varför folk klagar över priset. Jag vet att jag kommer spela det mycket det sjukt kul änsålange på EA accsess xbox. och jag kan inte vänta tills jag vi kan börja spela på pc

Medlem
Skrivet av Torakan:

"Star Wars: Battlefront släpps på torsdag". Det släpps väl ändå imorgon? Tisdag 17 november.

Släpps på Torsdag i Sverige.

Om man inte gillar prissättningen så köper man det bara inte, enda sättet att få det att ändras. Å andra sidan känns det orimligt att tro att "hela" spel ska kosta som de gjorde förut, pengar är värda mindre och allt blir dyrare med tiden. Vill man ha billigt väntar man tills priset går ner.

Medlem

Klassiskc EA/Dice grej.. merparten utav alla spel släppta hos EA har en fin och nätt (!!) prislapp på 1.100sek om man vill ha ett komplett spel.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Det första jag tänkte på när jag såg rubriken "Det här får du om du ger 1100 kr för Star Wars: Battlefront" var dåligt samvete

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Torakan:

"Star Wars: Battlefront släpps på torsdag". Det släpps väl ändå imorgon? Tisdag 17 november.

I Europa den 19:e, i Nordamerika i morgon.

Jag kan ha fel så rätta mig gärna, men tror att digitalakopian släpps imorgon via PSN för mig iaf, osäker på om jag såg rätt eller fel när jag gjorde mitt förköp.

Medlem

Origin har en nedräkning till släppet på torsdag

Ambassadör
Xbox

1100 spänn för en BF-klon med Star Wars-skins? Haha dra åt h-e.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Preed:

Bör väl nämnas att även The Witcher 3 gjorde samma sak och att det handlar mycket om hur folk, utvecklaren och media väljer att formulera det.

Skillnaden är ett the witcher 3 är singelplayer, har betydligt mer innehåll som dessutom fylls på kontinuerligt. Sen alternativet till DRM-fritt gör att du slipper dragplåstret origin. Sen kommer nya patchar hela tiden till the witcher 3, så cd projekt bryr sig om fansen.

EA och andra sidan vill bara åt din plånbok. När spelet är släppt kanske de bryr sig högst några månader med att reparera några enstaka fel bara för att det inte ska se allt för dåligt ut i media. Sen börjar de på nästa spel (om de inte redan har börjat nu). Jag kan tänka mig att deras moral är "äsh, vi släpper några patchar sen börjar vi på något nytt. Folk kommer köpa skiten i alla fall oavsett vilken prislapp vi sätter".

Det är så otroligt synd för det finns så enormt mycket potential inom star wars-varumärket. Men istället väljer de att gå all in på multiplayer.

Sen tror jag att battlefront kommer vara intressant de första månaderna (kanske max ett år). Sen kommer ett nytt spel och detta kommer glömmas bort sakta med säkert.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av HogisGuy:

Har bojkottat EA i snart 8 år and still going strong.

Det är inte så svårt. Sluta köpa deras spel bara

Precis. EA spel har på senare tid hamnat i "bargain bin" boxen för mig eller the musical equivalent to junk food.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Komured:

Diablo 2 inkl expansion kostade typ totalt 650kr (ej samlarutgåvorna då). Inget tal om några 1100 kr där inte, Å inte heller släptes Horadrics qube som nån dag 1 dlc där alla som inte köpte sammlarutgåvorna fick pynta 100kr extra för kuben.

Jomenvisst. Men så var det 14 år sedan också. Men inflation och generella prisökningar, så undrar jag om spelen verkligen är så mycket dyrare idag.

650 kronor år 2000 justerat för inflationen motsvarar c:a 785 kronor idag.

Medlem

Vilket skämt ^^

Medlem

Köper alla spel på rea, har inget emot att vänta ett år.... "Patience my young padawan"

Medlem

Så många som klagar, tror folk att allt ska va gratis här i livet? Är väl helt å hållet rimligt pris tycker jag om man samtidigt får alla framtida expansioner. Sen om spelet blir är bara vänta å se. ingen tvingar en å köpa preordern. Helt meningslös vass kritik

Är det här ett skämt av EA. Några extra gubbar, några kartor. Ååhh, vad mycket. Om det i ett spel som Witcher 3, innehåller en campaign så är det bara bra. Men detta är som sälja skins. Lågt EA lågt.

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Komured:

Diablo 2 inkl expansion kostade typ totalt 650kr (ej samlarutgåvorna då). Inget tal om några 1100 kr där inte, Å inte heller släptes Horadrics qube som nån dag 1 dlc där alla som inte köpte sammlarutgåvorna fick pynta 100kr extra för kuben.

Jomenvisst. Men så var det 14 år sedan också. Men inflation och generella prisökningar, så undrar jag om spelen verkligen är så mycket dyrare idag.

650 kronor år 2000 justerat för inflationen motsvarar c:a 785 kronor idag.

Fortfarande 325kr mindre än 1100kr

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Komured:

Diablo 2 inkl expansion kostade typ totalt 650kr (ej samlarutgåvorna då). Inget tal om några 1100 kr där inte, Å inte heller släptes Horadrics qube som nån dag 1 dlc där alla som inte köpte sammlarutgåvorna fick pynta 100kr extra för kuben.

Jomenvisst. Men så var det 14 år sedan också. Men inflation och generella prisökningar, så undrar jag om spelen verkligen är så mycket dyrare idag.

650 kronor år 2000 justerat för inflationen motsvarar c:a 785 kronor idag.

Fortfarande 325kr mindre än 1100kr

Japp, men lägg på allmänna prisökningen och justering för bransch och vi är uppe på ungefär det som det kostar idag.

Sedan om det är värt det, ja, det är upp till var och en.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av str3iff:

Billig nöjeskvot!

(BF4 + season pass) / spelade timmar = Under 5 kr /timmen

SW:BF kommer säkert landa där någonstans också för mig... något mer då jag inte har lika mycket tid att lira längre.

Jämför det med att gå på bio á 80 kr /timmen... eller krogen.. jösses.

Köpte SW:BF + season pass igår... för typ 700 kr.
Viva la Mexico Proxy!

OBS blanda aldrig in krogen de kan hända hemskheter där.
Kostnaden och skammen vid könssjukdom alternativt att göra tjej gravid är aningens mer kostsamt. Har två vänner som råkat ut för barn vid temp sexuella övningar efter alkohol. Billig barnvagn kostar drygt 10000kr så 1000kr e väldigt biligt då....
Sen skötbord, bilstol, säng osv.

Medlem

Ahahaha, AAA-spel...


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem
Skrivet av Preed:

Bör väl nämnas att även The Witcher 3 gjorde samma sak och att det handlar mycket om hur folk, utvecklaren och media väljer att formulera det.

Lite skillnad mellan Witcher 3 och Battlefront då det förstnämnda var fullproppat med content i grundspelet. De som köpte det fick verkligen valuta för varenda krona. Något som inte verkar vara fallet i Battlefront där det till exempel bara finns fyra olika kartor för Walker Assault.

Dessutom släppte CDPR gratis-dlc också.

Medlem

Det man får är alltså items (som man annars låser upp), animationer till sin gubbe, och sen season pass till något som man inte har en aning om vad det kan vara. EA och många andra idag....

Medlem
Skrivet av F*CK KONAMI:

Fuuuck you EA

säger du detsamma åt bethesda?

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av F*CK KONAMI:

Fuuuck you EA

säger du detsamma åt bethesda?

Vad kostar season pass till fallout 4? 200kr?

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Komured:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Komured:

Diablo 2 inkl expansion kostade typ totalt 650kr (ej samlarutgåvorna då). Inget tal om några 1100 kr där inte, Å inte heller släptes Horadrics qube som nån dag 1 dlc där alla som inte köpte sammlarutgåvorna fick pynta 100kr extra för kuben.

Jomenvisst. Men så var det 14 år sedan också. Men inflation och generella prisökningar, så undrar jag om spelen verkligen är så mycket dyrare idag.

650 kronor år 2000 justerat för inflationen motsvarar c:a 785 kronor idag.

Fortfarande 325kr mindre än 1100kr

Japp, men lägg på allmänna prisökningen och justering för bransch och vi är uppe på ungefär det som det kostar idag.

Sedan om det är värt det, ja, det är upp till var och en.

Inflation ÄR den allmänna prisökningen.
Sen vette tusan vad du menar med justerting för bransch, utveckla gärna.

123
Skriv svar