Warhammer: End Times – Vermintide

Robot
Warhammer: End Times – Vermintide

Råttan är i pizzan – och hela jäkla staden. Att bekämpa skadedjur är roligt men inte oproblematiskt i Fatsharks co-op-slaskare.

#fatshark, #lead-and-gold-gangs-of-the-wild-west, #war-of-the-roses, #war-of-the-vikings, #krater, #bloodsports-tv, #escape-dead-island, #warhammer-endtimes-vermintide, #left-4-dead, #chivalry-medieval-warfare, #zeno-clash


Medlem

Grejen med detta är ju just att det finns progression. Det som andra sådana här L4D-varianter saknar. Så det finns rum för att vilja spela mera.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Grejen med detta är ju just att det finns progression. Det som andra sådana här L4D-varianter saknar. Så det finns rum för att vilja spela mera.

Jag spelar Left 4 Dead 2 fortfarande och vill fortsätta eftersom det är roligt inte för jag vill låsa upp saker.

Medlem

jag skulle nog vilja ge det här spelet 3.5 med potential för en 4 eller 5:a.

Det som sänker spelet är bristen på material. Det kostade visserligen bara 25 euro, vilket sänker kraven, men det känns lite fattigt med innehåll i dagsläget. Det här kommer nog bli ett fullständigt fantastiskt spel om ett år eller så.

Buggar finns det också gott om. Tyvärr buggar som kommer förstöra spelupplevelsen, där man fastnar i terrängen och dör, faller genom världen, går igenom objekt och fastnar i väggar, osv. Det ifnns också problem med att man blir insta-gibbed av gutter runners, när de hoppar på en, så faller man ibland igenom spelvärlden och dör.

Finns också problem med att uppdrag inte avslutas, har bara sett det på uppdrag där det finns en båt som väntar på slutet av banan, där uppdraget inte avslutas även om alla samlas vid båten.

Lootsystemet känns också lite taffligt och balansen mellan olika vapen verkar vara ganska dålig, då vapen i princip kan delas in i två kategorier. Vapen som dödar svärmar med små skavenslaves, eller vapen som dödar elites (gutter runners, globadiers, storm vermins, rat ogres). Vapen som inte gör det ena eller det andra nog bra är generellt värdelösa. Det finns också vissa modifiers som är överdrivet bra på vissa vapen, men fullständigt värdelösa på andra. Vilken effekt modifiers faktiskt har är också extremt dåligt förklarat. Finns ingen info text man kan få upp på olika modifiers (flaming, armor peneration, poison, headshot, osv, osv)


signatur

???????????????

nja nu håller ja inte med 4 borde det va


signatur

New life, New hope

Medlem

Ända buggen jag upplevt är då en ogre aldrig kom utan bara stod och vråla samt någon krash, det du räknar upp låter galet! kanske har med svårighetsgraden att göra?

Skrivet av aegd:

jag skulle nog vilja ge det här spelet 3.5 med potential för en 4 eller 5:a.

Det som sänker spelet är bristen på material. Det kostade visserligen bara 25 euro, vilket sänker kraven, men det känns lite fattigt med innehåll i dagsläget. Det här kommer nog bli ett fullständigt fantastiskt spel om ett år eller så.

Buggar finns det också gott om. Tyvärr buggar som kommer förstöra spelupplevelsen, där man fastnar i terrängen och dör, faller genom världen, går igenom objekt och fastnar i väggar, osv. Det ifnns också problem med att man blir insta-gibbed av gutter runners, när de hoppar på en, så faller man ibland igenom spelvärlden och dör.

Finns också problem med att uppdrag inte avslutas, har bara sett det på uppdrag där det finns en båt som väntar på slutet av banan, där uppdraget inte avslutas även om alla samlas vid båten.

Lootsystemet känns också lite taffligt och balansen mellan olika vapen verkar vara ganska dålig, då vapen i princip kan delas in i två kategorier. Vapen som dödar svärmar med små skavenslaves, eller vapen som dödar elites (gutter runners, globadiers, storm vermins, rat ogres). Vapen som inte gör det ena eller det andra nog bra är generellt värdelösa. Det finns också vissa modifiers som är överdrivet bra på vissa vapen, men fullständigt värdelösa på andra. Vilken effekt modifiers faktiskt har är också extremt dåligt förklarat. Finns ingen info text man kan få upp på olika modifiers (flaming, armor peneration, poison, headshot, osv, osv)

Medlem

Snyggt och så... Inga större problem vad jag märkt.
Hoppas de jobbar på gameplay lite mer, känns för segt just nu.

Medlem

Synd att de verkar enbart ha just råttor som fiender, för kollar man på gameplayet verkar det rätt hyfsat, något att bygga vidare på om inte annat. Nu däremot blir jag trött på spelet innan jag ens börjat lira det.

Råttor är lite som kloaknivåer i spel, det man slänger in när man vill fylla ut ett spel eller kanske framhäva det andra man har. Men om det är det enda man har =|.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Synd att de verkar enbart ha just råttor som fiender, för kollar man på gameplayet verkar det rätt hyfsat, något att bygga vidare på om inte annat. Nu däremot blir jag trött på spelet innan jag ens börjat lira det.

Råttor är lite som kloaknivåer i spel, det man slänger in när man vill fylla ut ett spel eller kanske framhäva det andra man har. Men om det är det enda man har =|.

Som att säga att det är synd att det bara är zombies i L4D?

Medlem

Relativt kul, väldigt repetativt men utmanande men samtidigt är det den sista kryddan som gör att man skulle spela det här spelet om 1-2 månader inte där...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Tröttnade efter några timmar. Kul köttade på ytan men övergick snarast till att vara ett brutalt repetivt spel. Letade efter ett djup i spelet men det fanns inget bortom vänsterklick x 10000. Looten var tråkig. Hade gärna sett möjligheter att plocka upp spjut och temporära sköldar och andra vapen, kanske göra/aktivera fällor och vara kreativ för att bemästra sina motståndare. Kanske kunna kicka dom in i spikväggar, tända eld på olja på marken, what not. Hade gärna sett färre råttor i antal men svårare att döda med krav på taktiska beslut. Fortsatt spelande & intresse är obefintligt.

Medlem

I skrivande stund har jag ~25 timmar /played enligt Steam och jag måste säga att det är ett riktigt, riktigt underhållande spel att spela ihop med vänner! Har inte stött på några större buggar och aldrig heller dött pga att spelet dummat sig, men det stämmer att man fastnar lite i terrängen ibland. Bottarna är ganska korkade, men detta är inget spel som ska spelas ensam ändå, dock fungerar det okej om man råkar vara 3 spelare och en bot ett tag.

Även om jag tycker spelet är sjukt skoj (har aldrig spelat L4D heller, så det är dessutom nytt spelmekaniskt för mig) måste jag erkänna att det är en aning oförlåtande och kan bli extremt frustrerande ibland. Det är väldigt svårt att få loot som känns värd att använda. Svårt att få loot alls ibland. Det känns väldigt surt att spendera 30-40 minuter på en level och dö precis i slutet och ändå inte få något för besväret. Att förlora på en level känns verkligen som ett misslyckande och det är på ett sätt bra, men när man inte ens får loot man vill ha efter att ha klarat en level känns det knappt som en belöning då heller.

Jag är snart lvl 20 in-game och låste upp en andra trinket-slot på lvl 15, men jag har fortfarande inte fått en enda trinket. Jag har inte heller fått ett enda blått item via rolls och knappt tillräckligt med gröna för att göra mer än ett enda blått item via forging (som dessutom blev ett item jag inte kunde använda för det var för dåligt). Efter 25 timmar i spelet tycker jag ändå jag borde ha fått några items jag känner mig nöjd med, speciellt med tanke på att det dessutom finns två nivåer av kvalitet ovanför blåa items (vitt < grönt < blått < orange < rött).

Det kanske låter som att jag klagar på att jag har otur med rolls, men jag tror inte jag är ensam om att tycka loot-systemet är lite för obalanserat. Visst finns det sätt att "farma" items lättare och snabbare än att spela random levels som jag gjort med mina kompisar, men spelglädjen försvinner för mig om jag tvingas köra samma level om och om igen bara för att den är lättast eller mest "optimal".

Är medveten om att svårare svårighetsgrader ger bättre loot-turnout, men tycker spelet är svårt nog på Normal när det är så random vilka specials som dyker upp. Det tar både längre tid och är större chans att faila på Hard, men dom gångerna jag lyckats har jag ändå inte fått bättre items än när jag kört på Normal.

Känns lite tråkigt att jag aldrig kommer få uppleva hela spelet (dvs. aldrig kommer kunna köra svårare svårighetsgrader eller ens se skymten av dom bästa items man kan få) bara för att jag inte orkar spendera dussintals timmar utan att få några vettiga rewards till karaktärerna jag gillar.

Men jag har ändå redan fått ut fler timmar av detta spelet än många andra spel jag betalat dubbelt så mycket för, så jag ska väl inte klaga. Synd bara att jag inte kan känna mig riktigt nöjd med spelupplevelsen som annars varit så underbar.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Hade nog satt en stark 4:a då jag är klart underhållen av detta lir. Inte världens snyggaste eller tightaste men det är skön stämning i spelet och man har skoj. Kan tilläggas att jag bara spelat L4D första spelet och fastnade aldrig i det. Detta gillar jag bättre.

Medlem

Första recensionen jag någonsin kommenterar. Författaren har noll koll. Jag har inte spelat ett spel så intensivt på bra länge, det är omåttligt kul - och svårt! Lagom mycket progression för att ge mening, men tillräckligt skill-based för att inte fastna i ett krav på grind. Ingen goldpokal kanske, men man får å andra sidan fyra stycken exemplar på valfritt Dicesspel.

Medlem

Inget om god bandesign med banor som sträcker sig både på längden och höjden? Varierande miljöer, ljussättningar och geografiska platser hjälper definitvt i en genré där man just nöter samma banor om och om igen. Hoten kommer alltid från alla håll - men oftast från under eller ovan. Det tvingar en att konstant hålla koll bakom sig och ihop med ett Jesper Kyd-soundtrack blir det hela väldigt intensivt väldigt ofta.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Sapiens:

Synd att de verkar enbart ha just råttor som fiender, för kollar man på gameplayet verkar det rätt hyfsat, något att bygga vidare på om inte annat. Nu däremot blir jag trött på spelet innan jag ens börjat lira det.

Råttor är lite som kloaknivåer i spel, det man slänger in när man vill fylla ut ett spel eller kanske framhäva det andra man har. Men om det är det enda man har =|.

Som att säga att det är synd att det bara är zombies i L4D?

Zombies är enklare tema att jobba med, tycker Valve också satte dit känsla riktigt bra på sitt egna sätt. Dock inget jag skulle satsa på just nu då det blivigt så larvigt överanvänt.

Dock är väl monsterråttor inget jag hade valt heller, då det första jag tänker på där är de sämsta delarna i allt för många fantasy rpg lir. Eller på någon horribel b-film.

Visst man kan nog hitta på något intressantare med råttor också, fast det blir nog svårare att jobba med det temat och få det lika intressant som zombies har varit i många filmer och spel.

Inaktiv

Köpte spelet och har redan begärt refund.

Spelet är helt ospelbart, men inte tack vare grafik buggar elr gameplay buggar utan alla jävla NOOBS (Puggs) som finns.

Har spelat 30+ "matcher" och har haft kul i 3 av dom.
Varför frågar ni nu? Låt mig förklara.

Varje spel jag spelat så är det alltid 1-3 riktiga idioter som inte har en aning om va teamwork är elr hört ordet "Tänk Logiskt".

(Version 1 Första kartan)

Gå tillsammans skriker jag och min polare (irl) i micen efter vi dött vår 15 gång på samma bana!
Första som händer är att 2 av idioterna återigen springer iväg som det är RUSH mode i BFBC2 och efter 2 min blir bort dragna och dödade. Hjälp mig upp skriker dom medans dom blir dragna in bakom ett hus medans vi andra som inte springer iväg och fortf är 20% in banan sakta men säkert blir omringade av mer o mer skavens o dör.

Version 2: The Horn (återigen bana 1)

Stå tillsammans vi hornet skriker ja gång på gång både i micen o chatten efter jag o min polare dött på samma ställe gång på gång tack vare att noobs med tummen i röven inte förstår att hoppar dom ner så blir dom omringade under 5 sek å dödade då skaven bokstavligen väller in när man blåser i hornet.

Givetvis så hoppar dom ner o blir dödade bara för att 2-3 av dom andra ska få total panik och bestämma sig för att försöka hjälpa upp stackarn som nu är omringad av 50+ skaven.

Version 3. (Samma JÄVLA HORN på bana 1)

Så återigen, vi kommer till Hornet. ÅTERIGEN hoppar en person ner och ÅTERIGEN så får dom jävla noobsen för sig att "VI MÅSTE HJÄLPA" och hoppar ner dom också. Bara för att inse efter 1 sekund att det går inte att hjälpa upp någon om det är 40+ skavens som slår samtidigt. (Svårt att fatta elr hur? *suck*) Så nu springer dom runt där nere ist och får total panik innan dom dör i ett hörn.

Kvar står jag och min polare (elr jag själv) högst upp och blir mer och mer tokig då man ser mer och mer skaven komma över väggarna och du inser att det är här du ska vara 4st och inte 1 person. Men eftersom 3st ligger döda på marken där nere då dom trott att detta är RAMBO i ny tappning så är det bara att logga ur, Av installera och Re-Found. Men det är inte över än..

Version 4 elr what ever (Banan när du laster bomb tunnor på en båt)

Efter mycket om och men så tar jag och min polare på steam oss vidare genom trånga kloaker och hus och kommer till en hamn där vi ska lasta Bomb tunnor på en båt. Gå 2 o 2 skriker både jag och min amerikansk polare i micen. 1 bär tunnan, den andra hjälps åt !!!...

Det går 3 sekunder. Sirenen börjar låta som varnar för inkommande skaven våg.... och ALLA förutom hann och jag springer åt varsitt håll.

5 min senare är det bara Amerikanen o jag kvar som står tappert o kämpar mot 100 st råttor, 4st Skaven ELITE och en inkommande Skaven Rat Ogre... Dom andra? En sitter spättad på ett spett högst upp på banan, den andra är påhoppad av en Night Runner och dör sakta i ett hörn.

Nej, detta är ett jävla SKIT spel rakt igenom.
Men inte för grafiken elr spelet i sig. Utan för alla jävla noooobs som inte förstår ordet TEAMWORK elr order TÄNK LOGISKT och i det här spelet är det sååå svart på vitt hur Puggs kan förstöra ett annars va som skulle vara underbart spel.

- Re Found nästa , Som är djävligt synd då jag hade oerhört höga förhoppningar på detta lir.

Medlem
Skrivet av SogeUnleashed:

(...)Nej, detta är ett jävla SKIT spel rakt igenom.
Men inte för grafiken elr spelet i sig. Utan för alla jävla noooobs som inte förstår ordet TEAMWORK elr order TÄNK LOGISKT och i det här spelet är det sååå svart på vitt hur Puggs kan förstöra ett annars va som skulle vara underbart spel. (...)

Varför klagar du då på spelet?
Leta upp några andra som du kan spela med, några som inte är trögfattade personer.
Det du upplever är ett problem du själv kan lösa, inget som utvecklarna kan göra något åt.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av HaxXt:

Tröttnade efter några timmar. Kul köttade på ytan men övergick snarast till att vara ett brutalt repetivt spel. Letade efter ett djup i spelet men det fanns inget bortom vänsterklick x 10000.

Vänsterklick x 10000 kommer du inte långt med om du inte håller dig på normal. Spelet belönar verkligen skill och teamwork och för att döda utan att bli träffad själv krävs ett finlir med strafe, röra musen även efter man klickat och styra svingandet, block, dodge osv. Mycket kul att man utvecklas och blir bättre och bättre och att det verkligen märks på hur det går. När hela laget har lite hälsa kvar och det plötsligt kommer en jättehord skaven samtidigt som man hör assassins och rattling gunners så är det skill som avgör hur det går. Det är det bästa med spelet. När en vän håller borta skaven från mig så jag kan headshotta gunners långt bort i lugn och ro och vi till slut nedgjort alla fienderna så känner man sig nöjd.

Precis, på nightmare och cataclysm är det ett måste att verkligen tajma blocks, dodge och slag.

Och sen att fighting-systemet inte är som i Chivalry ser jag som ett stort plus då deras system är under all kritik, slöare gameplay får man ju leta efter.

Recensenten glömde att nämna att man inte är låst till de vapen man börjar med, vill du köra 2h svärd till witch huntern so go for it.

Kanske skulle spelat spelet högre än normal?

Medlem
Skrivet av Eqweex:

I skrivande stund har jag ~25 timmar /played enligt Steam och jag måste säga att det är ett riktigt, riktigt underhållande spel att spela ihop med vänner! Har inte stött på några större buggar och aldrig heller dött pga att spelet dummat sig, men det stämmer att man fastnar lite i terrängen ibland. Bottarna är ganska korkade, men detta är inget spel som ska spelas ensam ändå, dock fungerar det okej om man råkar vara 3 spelare och en bot ett tag.

Även om jag tycker spelet är sjukt skoj (har aldrig spelat L4D heller, så det är dessutom nytt spelmekaniskt för mig) måste jag erkänna att det är en aning oförlåtande och kan bli extremt frustrerande ibland. Det är väldigt svårt att få loot som känns värd att använda. Svårt att få loot alls ibland. Det känns väldigt surt att spendera 30-40 minuter på en level och dö precis i slutet och ändå inte få något för besväret. Att förlora på en level känns verkligen som ett misslyckande och det är på ett sätt bra, men när man inte ens får loot man vill ha efter att ha klarat en level känns det knappt som en belöning då heller.

Jag är snart lvl 20 in-game och låste upp en andra trinket-slot på lvl 15, men jag har fortfarande inte fått en enda trinket. Jag har inte heller fått ett enda blått item via rolls och knappt tillräckligt med gröna för att göra mer än ett enda blått item via forging (som dessutom blev ett item jag inte kunde använda för det var för dåligt). Efter 25 timmar i spelet tycker jag ändå jag borde ha fått några items jag känner mig nöjd med, speciellt med tanke på att det dessutom finns två nivåer av kvalitet ovanför blåa items (vitt < grönt < blått < orange < rött).

Det kanske låter som att jag klagar på att jag har otur med rolls, men jag tror inte jag är ensam om att tycka loot-systemet är lite för obalanserat. Visst finns det sätt att "farma" items lättare och snabbare än att spela random levels som jag gjort med mina kompisar, men spelglädjen försvinner för mig om jag tvingas köra samma level om och om igen bara för att den är lättast eller mest "optimal".

Är medveten om att svårare svårighetsgrader ger bättre loot-turnout, men tycker spelet är svårt nog på Normal när det är så random vilka specials som dyker upp. Det tar både längre tid och är större chans att faila på Hard, men dom gångerna jag lyckats har jag ändå inte fått bättre items än när jag kört på Normal.

Känns lite tråkigt att jag aldrig kommer få uppleva hela spelet (dvs. aldrig kommer kunna köra svårare svårighetsgrader eller ens se skymten av dom bästa items man kan få) bara för att jag inte orkar spendera dussintals timmar utan att få några vettiga rewards till karaktärerna jag gillar.

Men jag har ändå redan fått ut fler timmar av detta spelet än många andra spel jag betalat dubbelt så mycket för, så jag ska väl inte klaga. Synd bara att jag inte kan känna mig riktigt nöjd med spelupplevelsen som annars varit så underbar.

Gå med i denna discord kanalen, tror vi är uppe i 1800+ medlemmar nu, finns alltid folk att spela med för alla svårighetsgrader.

https://discord.gg/0ZPZTcCUTVf1dtaA

Medlem

Har lagt kanske runt 40 timmar hittills med mina kamrater, är runt level 38 och har fått helt OK gear till karaktären jag kör och jag måste säga att spelet är grymt mycket mera underhållande än L4D. Det är enkelt att göra paralleller till L4D, spelet är i princip likadant, men de gör någonting som många spel har ignorerat över i lång tid, de ger spelarna möjligheten att göra spelet svårare. Ett risk-reward system jag har saknat i många spel.

L4D2 har jag och mina kompisar klarat helt och hållet på Expert realism, det är barnsligt enkelt och helt ärligt inte roligt i mer än en karta åt gången, du får ingenting ut att köra banan igen efter att ha klarat av den, det finns inget som lockar att spela spelet igen. Här har du faktiskt möjligheten till cataclysm (vi har bara klarat en karta hittills på den svårighetsgraden), en svårighetsgrad som känns mycket svårare än något som L4D någonsin har haft.

Ogres är långt ifrån svåra så fort man lär sig hur man ska göra, alla "special" råttor har alltid något sätt att undvika dem och på nightmare och uppåt så måste du utnyttja t.ex. så de mejar ner råttorna åt dig.

MEN! Ett par saker som behöver fixas och några som inte går att fixa.

1: Loot systemet är helt OK men det känns lite för random för att vara roligt i längden, sure du kan fusa items för att få något nytt och du kan kontrollera så du får de du vill ha men det krävs för många items för att detta ska vara kul i längden.

2: Vissa banor är extremt obalanserade (se Wheat and chaff som exempel) där vi ibland har fått en ogre att spawna innan den första cutscenen ens har blivit klar och folk har blivit dödade innan vi kan röra oss. Men det kommer fixas så det behöver man inte vara oroad över.

Men det största problemet med spelet, men som inte är isolerat till det här spelet är publik. Det är omöjligt att spela med randoms, så enkelt är det. Men det är inte det här spelets fel, det är alla som spelar publiks fel, som antingen endast är inne för att trolla är helt enkelt inte förstår vad de håller på med. Men det finns det ingen lösning på mer än att skaffa sig en grupp att spela med.

Overall så är spelet sjukt bra, välpolerat och underhållande med vissa problem som faktiskt går att fixa.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Sapiens:

Synd att de verkar enbart ha just råttor som fiender, för kollar man på gameplayet verkar det rätt hyfsat, något att bygga vidare på om inte annat. Nu däremot blir jag trött på spelet innan jag ens börjat lira det.

Råttor är lite som kloaknivåer i spel, det man slänger in när man vill fylla ut ett spel eller kanske framhäva det andra man har. Men om det är det enda man har =|.

Som att säga att det är synd att det bara är zombies i L4D?

Kan nog vara årets sämsta kommentar gör om gör rätt.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Kul spel men... Upplever nya buggar hela tiden. Särskilt tråkigt när det buggar ur precis när man ska få loot eller i slutet på banan. Ibland hamnar karaktärerna utanför banan med

Medlem

Vad folk inte verkar fatta när de gnäller på loot är hur lite looten verkligen gör.
VISST Gröna/blå/orangea items är bättre, men du kan klara nightmare med basic weapons, det handlar om teamwork.
Och har man inte vänner att spela med och lägga upp taktik etc då blir det lite svårare de klart, rentav omöjligt om de man hamnar i grupp med inte är lika "bra som du" och vet hur man ska göra i alla lägen, då kasnke man får ställa ner svårighetsgraden eller leta nytt game.
kan tyckas att det är repetetivt och enformigt, och det är kanske inte för alla, men för de som älskade/älskar L4D som jag så bordet det vara nästintill årets spel.
Gillar man sedan dessutom Warhammers värld så finns det mycket att gotta sig i.
"Bitvis obalanserat" säger skribenten också, de mer speciella fienderna spawnar på olika ställen olika gånger man kör en bana, och det kan bli SVINSVÅRT ibland, vilket jag gillar och det finns väl inget som känns bättre i ett spel än att ta sig igenom ett riktigt svårt parti?
För mig är detta ett L4D som är bättre på alla plan, looten tillför lite extra värde, och att de gjort det så att nya vapen bara är "lite bättre" är ju just för att man ska kunna spela med sina mer erfarna vänner utan att känna sig helt gimpad, och det ska heller inte bli för lätt. Brukar aldrig gå på vad spel fått för betyg då jag köer något för det är en sådan individuel upplevelse de flesta gånger, men 3 tycker jag var på tok för lite. Lite buggar får man leva med i början, deras support hos fatshark är fantastik och känns väldigt personlig. HAr haft flera roliga games med "randomfolk" men med 3 vänner är detta en fullträff.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Synd att de verkar enbart ha just råttor som fiender, för kollar man på gameplayet verkar det rätt hyfsat, något att bygga vidare på om inte annat. Nu däremot blir jag trött på spelet innan jag ens börjat lira det.

Råttor är lite som kloaknivåer i spel, det man slänger in när man vill fylla ut ett spel eller kanske framhäva det andra man har. Men om det är det enda man har =|.

De har sagt att de jobbar på andra fiender som kommer senare antingen via dlc eller dylikt. Så förvänta dig antingen chaos eller greenskins i framtiden

Medlem
Skrivet av Jonrei:
Skrivet av Sapiens:

Synd att de verkar enbart ha just råttor som fiender, för kollar man på gameplayet verkar det rätt hyfsat, något att bygga vidare på om inte annat. Nu däremot blir jag trött på spelet innan jag ens börjat lira det.

Råttor är lite som kloaknivåer i spel, det man slänger in när man vill fylla ut ett spel eller kanske framhäva det andra man har. Men om det är det enda man har =|.

De har sagt att de jobbar på andra fiender som kommer senare antingen via dlc eller dylikt. Så förvänta dig antingen chaos eller greenskins i framtiden

Tror mer det kommer införa fler variationer av Skaven. Då det faktiskt heter Vermintide.
Skaven är ju en ras i Warhammer, en ras med armeèr , och i Vermintide är det Skaven som går till attack, de ser alla andra raser som lägre stående än dem och visst kan man alliera sig med andra raser men det vore en konstig twist om man helt plötsligt börja slåss med andra raser.
Få raser skulle också kunna ha samma mängder av fiender som svärmar upp på spelarna då de har starkare "basic" units.

Medlem
Skrivet av Sjobbe82:
Skrivet av Jonrei:
Skrivet av Sapiens:

Synd att de verkar enbart ha just råttor som fiender, för kollar man på gameplayet verkar det rätt hyfsat, något att bygga vidare på om inte annat. Nu däremot blir jag trött på spelet innan jag ens börjat lira det.

Råttor är lite som kloaknivåer i spel, det man slänger in när man vill fylla ut ett spel eller kanske framhäva det andra man har. Men om det är det enda man har =|.

De har sagt att de jobbar på andra fiender som kommer senare antingen via dlc eller dylikt. Så förvänta dig antingen chaos eller greenskins i framtiden

Tror mer det kommer införa fler variationer av Skaven. Då det faktiskt heter Vermintide.
Skaven är ju en ras i Warhammer, en ras med armeèr , och i Vermintide är det Skaven som går till attack, de ser alla andra raser som lägre stående än dem och visst kan man alliera sig med andra raser men det vore en konstig twist om man helt plötsligt börja slåss med andra raser.
Få raser skulle också kunna ha samma mängder av fiender som svärmar upp på spelarna då de har starkare "basic" units.

Iofs hade nästan varit ganska ballt om de hade lagt in typ Chaos, just för de faktum att deras "basic units" är starkare! Blir en helt annan sorts svårighetsgrad.

Medlem
Skrivet av Digu21:
Skrivet av Sjobbe82:
Skrivet av Jonrei:
Skrivet av Sapiens:

Synd att de verkar enbart ha just råttor som fiender, för kollar man på gameplayet verkar det rätt hyfsat, något att bygga vidare på om inte annat. Nu däremot blir jag trött på spelet innan jag ens börjat lira det.

Råttor är lite som kloaknivåer i spel, det man slänger in när man vill fylla ut ett spel eller kanske framhäva det andra man har. Men om det är det enda man har =|.

De har sagt att de jobbar på andra fiender som kommer senare antingen via dlc eller dylikt. Så förvänta dig antingen chaos eller greenskins i framtiden

Tror mer det kommer införa fler variationer av Skaven. Då det faktiskt heter Vermintide.
Skaven är ju en ras i Warhammer, en ras med armeèr , och i Vermintide är det Skaven som går till attack, de ser alla andra raser som lägre stående än dem och visst kan man alliera sig med andra raser men det vore en konstig twist om man helt plötsligt börja slåss med andra raser.
Få raser skulle också kunna ha samma mängder av fiender som svärmar upp på spelarna då de har starkare "basic" units.

Iofs hade nästan varit ganska ballt om de hade lagt in typ Chaos, just för de faktum att deras "basic units" är starkare! Blir en helt annan sorts svårighetsgrad.

ja precis Tänk en hord med Chaos warriors , Stormvermin skulle vara rena rama lekstugan , hehe

Medlem

Tycker precis som någon annan som kommenterade, killen som skrivit denna recension har ju noll koll verkligen på spelet.

Medlem

".. som dock kunde förfinat konceptet mer
Bitvis obalanserat
Halvtrötta närstrider"

1. Var god utveckla "förfinat koncept".
2. Bitvis obalanserat = du har inte lärt dig hur man spelar korrekt än.
3. Se punkt 2.

Jag anser att detta spel är mycket bättre än left 4 dead 2 i alla aspekter. Det finns djup, det finns något du kan sträva efter (bättre vapen/combos etc). Samt mycket svårare utmaning. Left 4 Dead 2 är ju ett rent plebgame där man kan sola realism expert utan större problem.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

12
Skriv svar