Helgdiskussion – Tidernas bästa shooterspel ääär...

Robot
Medlem
Helgdiskussion – Tidernas bästa shooterspel ääär...

Half-Life

Stort underjordisk forskningslabb
Pussel
Xen
Stort ändring av tempot
Stor variation av fiender
Man är fri att gå runt när andra spel gör cutscenes som tar över allt
Någon konstig spänning över det hela, som ej går att förkla

Half-Life multiplayer hade jag riktigt roligt med förr faktiskt, men var ett bra tag sedan nu, kanske får starta upp det igen och kolla läget

Medlem

Första kontakten med FPS för mig var Wolfenstein, men det som har betytt mest för mig personligen är Quake 1.

Fina minnen från Quake 1 med modem, rocket jumping, alla moddar (Team Fortress!), e1m3 och e1m5, 3D-acc för första gången, granatkastaren, FZ och ett evigt tjat från föräldrarna att man skulle lägga på så att de kunde ringa ett samtal.

Medlem

Star Wars Rebel Assault 2 på ps1 alltid ha en plats i mitt hjärta, men svaret blir nog battlefield 2142

Medlem

Svårt val - Call Of Duty 2 ligger mig varmt om hjärtat...men bäst? Quake kanske?

...annars finns ju alltid Daikatan! <hukar sig för att undvika alla ruttna ägg som kastas>


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

phi
Medlem

Quake/QuakeWorld.

Medlem

Half-Life, om jag måste välja ett. Revolutionerande på vissa sätt. En stor sammanhållen nivådesign istället för separata nivåer, AI som kändes riktigt bra för sin tid (soldaterna), intressanta omgivningar och vapen. Fantastiskt spel!

Och uppföljaren lyckades på många sätt överträffa originalet med variation, fysikpussel och intressanta karaktärer.

Medlem

Eftersom det är alldeles för svårt för mig att välja får andra premisser spela in. Om man ska gå på mest spelat måste nog COD:Modern Warfare 2 ta första platsen. Eller BF4.

De spelen som jag ha spelat mest och därmed (antagligen) fått ut mest av dem och därmed är de bäst i min mening. Dock trodde jag aldrig att jag skulle nämna ett COD-spel som världens bästa shooter...


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Oj vad svårt.

Half-Life har ju en väldigt speciell plats i hjärtat, men tycker nog om Half-Life 2 än lite bättre faktiskt

Battlefield 2 är ju också ett av favoriterna, nötte det som en galning.

Doom var jag nog lite för ung för att uppskatta helt, hade en kompis som hade det när jag var typ 7-8 bast.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Måste vara Doom för min del.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Quakeworld så klart

Quake-konnässsör

Måste bara säga att jag testat Doom alphan i 20 sek innan jag stängde av.
Inga grafik settings och 25 fps


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Half life, men det är inte riktigt en shooter.

Då är

Dark Forces

Duke Nukem 3D

klara vinnare.

Medlem

Lägger nog min röst på Half-Life och alla dess moddar. Vet inte hur mycket CS man spelat i unga år.

Medlem

Deus Ex originalet från 2000. Musiken, atmosfären, handlingen, karaktärerna, valfriheten o massa mer.

Medlem

Jag säger Quake 3. Spelet tog de fina egenskaperna från Quake och lade till sin egen touch för att skapa det åtminstone fram till idag perfekta fps-spelet. Jag hoppas att det någonsin kommer något bättre (Doom?).

Medlem

Shit alltså...

Jag kan inte bestämma mig, men Quake 3 (QL) eller Quake World, men även Tribes kommer väldigt högt för mig, Doom, Duke Nukem, Half-Life 1, Quake 2, Unreal Tournament och Unreal 1, ja... hmm

Det tar emot lite att säga Q3, även om jag sitter och spelar QL hela tiden nu och har spelat Q3 sedan det kom, samt gjort/gör banor till det. Mycket pga av att det är bara MP...

Hmm, skulle jag bli fast på månen skulle jag nog ta med mig Duke 3d eller Doom tror jag, eller Q2, SPt i Q2 är så mycket bättre än i Q1/Q3. Fast skulle jag bli fast på månen skulle jag nog skippa en shooter och ta Sim City 2000 eller 4, alternativt Civ 4/5.

Skrivet av Ankh:

...annars finns ju alltid Daikatan! &lt;hukar sig för att undvika alla ruttna ägg som kastas&gt;

Jag spelar det dock =D Jag spelade det i MP i går senast


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av mill:

Första kontakten med FPS för mig var Wolfenstein, men det som har betytt mest för mig personligen är Quake 1.

Fina minnen från Quake 1 med modem, rocket jumping, alla moddar (Team Fortress!), e1m3 och e1m5, 3D-acc för första gången, granatkastaren, FZ och ett evigt tjat från föräldrarna att man skulle lägga på så att de kunde ringa ett samtal.

Detta, jag och farsan satt hela kvällarna och lirade QuakeWorld. Otroligt spel!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

HL var väl inte så mycket i MP egentligen?
Annars nötte vi QW i skolan för att sedan gå över till Q3, Q2 apa efter för mycket SP kändes de som.
UT var med en sväng annars också å Duke såklart när man tugga 56K modem.

Medlem

De FPS jag lagt ned absolut mest tid på är BF: Bad Company 2 och Rainbow Six Vegas 2. Fantastiska minnen från multiplayer i de spelen

Medlem

Quake world
Doom/wolfenstein
Half life
Deus Ex
UT

I den ordningen de fps som påverkat mig mest.

Dagens korridorshooters/konsol fps etc har inte ens en tiondel av den spelglädje de gamla spelen gav.

Hoppas nya UT fyller tomrummet.

Medlem

Marathon 1 & 2!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Counter strike

Medlem

Quake, utan all tvekan.

Anser fortfarande att det inte finns något roligare spel att köra i multiplayer, E3M7, DM6.

Närmast efter det är Unreal Tournament, CTF-Face.

Fastnade aldrig för de senare spelen på samma sätt, men närmast kom nog Bad Company, där fanns nästan helt rätt känsla igen.

Medlem

Jag röstar för Enemy Territory. Wolfenstein modden.


signatur

- PiDuT

Medlem

DOOM, heretic, hexen, unreal, quake, deus ex, descent, incoming och descent.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Halo 1-3 på konsol

Till PC så är de battlefield 2 som väcker många roliga minnen!


signatur
Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Måste bara säga att jag testat Doom alphan i 20 sek innan jag stängde av.
Inga grafik settings och 25 fps

Matchen har inte ens gått igång på 20 sek. Sen är det en alpha och du kan ge feedback. Spelet kommer bli mycket bättre. Ge det tid bara. Jag kanske hade tur men upplevde inga drops alls. Hade 60+ fps konstant. Kör då 290 med 8gb minne och i5:a från haswell. Då har jag dessutom kantutjämningen på max. Spelet har kraschat för mig 3 ggr totalt under ca 4 timmar. Det var då spelet startade upp och jag försökte alt tabba. Fast, det är många spel som kraschar på grund av det.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Counter Strike! THE ORIGINAL inte CS GO.

Skriv svar