EA-chef: HD-remakes känns som brist på idéer

Medlem

"HD-remakes känns som brist på idéer"

Ungefär som att släppa i stort sett samma spel, år efter år? Battlefield 3, Battlefield 4... FIFA-spelen, NHL-spelen m.fl.

En HD-remake kan fortfarande vara bra, om det görs på rätt sätt (likt Homeworld Remastered), eller om det tillför något till originalet, utan att förstöra originalet.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Man ser ju hellre ett nytt spel, än en remake. Så bättre att företagen fokuserar på det.

Medlem
Skrivet av Chomag:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Chomag:

Karln har ju helt rätt. Att släppa massa remakes är en kreativ återvändsgränd och det i en tid när det kommer otroligt få nya ip:s från de stora drakarna i spelbranschen.

Om han nu kan få ut det tänket bland alla EA:s olika bolag, kanske vi slipper battlefield nr 2065 om 40 år.

... EA bestämmer över sina bolag, vad får dig att tro något annat?

Jag har väl inte påstått motsatsen? Om nu den här EA Chefen har den här sunda inställningen och vill ändra på EA:s policy angående nya spel, är det som sagt bara positivt.

Tror tyvärr dock de grå eminenserna i styrelsen bryr sig mer om höga aktieutdelningar och stora vinster, än att lägga hundratals miljoner på nya ip:s som kanske går mer förlust. Rent affärsmässigt är det naturligtvis bättre att istället satsa på säkra kort som genererar stora pengar årligen. Kreativt är det som sagt en jävla återvändsgränd och alla som skriker av glädje när det utannonseras nya remakes, stödjer indirekt en tragisk polariserad marknad, med endast ett fåtal stora spel som ständigt kommer i nya (om)förpackningar årligen.

"Om han nu kan få ut det tänket bland alla EA:s olika bolag, kanske vi slipper battlefield nr 2065 om 40 år."

Bland EAs bolag, detta lär väl ändå åsyfta dom olika bolagen EA äger? Vilka EA kontrollerar, så jo skulle nog vilja påstå att du åtminstone antydde motsatsen

Medlem

Inte alla typer av spel man kan göra remaster av... men Mass effect är ett utmärkt spel att göra det på imo!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Svart kostym, röd skjorta och chef för EA.

Jorå, nog är det Satan på bilden.

Medlem

Har inga problem med bra spel med snygg grafik.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av ArcticFire:
Skrivet av Håkan:

Vilka konsoler är egentligen bakåt-kompatibla?
Måste ju vara ytterst få känns det som?

PS2 är väl kungen av bakåtkompatibilitet. Till och med med PS1:ans minneskort fungerar ju på PS2.

Wii är ju också minst lika bra, den har ju uttag för Gamecube kontroller och minneskort, allt förutom tillbehören man satte under en GC fungerar ju.

Wii U har också så bra stöd för Wii att den är lika lätt att modda som en riktig Wii i Wii-läget.
Mycket Wii där

Ska gå att modda Wii U till att spela gamecube-spel också om jag inte minns fel. Så att kunna spela två konsolgenerationer bakåt kan man väl kalla rätt bakåtkompatibelt. (ja, jag vet om att gamecube och Wii nästan är samma konsol)

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av ArcticFire:
Skrivet av Håkan:

Vilka konsoler är egentligen bakåt-kompatibla?
Måste ju vara ytterst få känns det som?

PS2 är väl kungen av bakåtkompatibilitet. Till och med med PS1:ans minneskort fungerar ju på PS2.

Wii är ju också minst lika bra, den har ju uttag för Gamecube kontroller och minneskort, allt förutom tillbehören man satte under en GC fungerar ju.

Wii U har också så bra stöd för Wii att den är lika lätt att modda som en riktig Wii i Wii-läget.
Mycket Wii där

Ska gå att modda Wii U till att spela gamecube-spel också om jag inte minns fel. Så att kunna spela två konsolgenerationer bakåt kan man väl kalla rätt bakåtkompatibelt. (ja, jag vet om att gamecube och Wii nästan är samma konsol)

Vill man gå så långt så kan man ju installera emulatorer på den också, så är den bakåtkompatibel med nästan alla spel som det finns en Nintendo logga på, visserligen inte originalkassetterna.

Medlem

Helt klart brist på ideer, det är ok om de släpper HD utgåvor samtidigt som företaget släpper andra AAA spel men det känns som om de bara fyller ett hål i tiden när de borde släppt ett helt nytt spel.

Det är dock kul för de som inte spelat vissa spel på en tidigare konsoll men just nu är det en j*kla massa HD utgåvor känns det som

Medlem

Oj så fel han har.

Owe
Medlem

Tycker HD remakes är helt fantasktiskt.

Medlem
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av ArcticFire:
Skrivet av Håkan:

Vilka konsoler är egentligen bakåt-kompatibla?
Måste ju vara ytterst få känns det som?

PS2 är väl kungen av bakåtkompatibilitet. Till och med med PS1:ans minneskort fungerar ju på PS2.

Wii är ju också minst lika bra, den har ju uttag för Gamecube kontroller och minneskort, allt förutom tillbehören man satte under en GC fungerar ju.

Wii U har också så bra stöd för Wii att den är lika lätt att modda som en riktig Wii i Wii-läget.
Mycket Wii där

Ska gå att modda Wii U till att spela gamecube-spel också om jag inte minns fel. Så att kunna spela två konsolgenerationer bakåt kan man väl kalla rätt bakåtkompatibelt. (ja, jag vet om att gamecube och Wii nästan är samma konsol)

Vill man gå så långt så kan man ju installera emulatorer på den också, så är den bakåtkompatibel med nästan alla spel som det finns en Nintendo logga på, visserligen inte originalkassetterna.

Jo, det också klart he he
Särskilt när de tar sådan jäkla tid på sig att lägga in fler klassiker
i Virtual Console :/

Medlem

En HD-remake av BF2 skulle vara något.

Relik 📜

Äh, knip igen och ge mig en nyutgåva av Mass Effect-serien. Lite flexibilitet, tack!


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

12
Skriv svar