Uppgradering till fallout4

Medlem
Uppgradering till fallout4

Tjenare alla!

Sitter och väntar ivrigt på fallout 4 ska släppas men vill självklart uppleva spelet fullt ut och funderar därför på att uppgradera.

Min dator består idag av en i5-4670k och ett geforce 770, kommer bara att ha råd att uppgradera en utav komponenterna och antar att det mest värda är grafikkortet?

Tänkte lägga 4000-5000kr på uppgradera dock bara om det är värt det!

Vill gärna ha tips av nån/några som är mer kunnig än jag på det här

Mvh Anton


signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | AIO: Alpenföhn Gletscherwasser 360mm HS | MB: ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570 | GPU: MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X | RAM: Team T-Force Xtreem ARGB 4x8GB (32GB) DDR4 3600 MHz CL14 | PSU: ASUS ROG Thor 850W | SSD: WD Black SN850 Gen 4 SSD 2TB | CASE: Phanteks Eclipse P500A

Medlem

Jag tror att din dator kommer klara av Fallout 4 utan större problem och tycker därför att du borde invänta Nvidias kommande GP100-krets som beräknas komma i början av nästa år, så får du ett lite mer framtidssäkert kort med fullt DX12 stöd och 16GB HBM2.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag tror att din dator kommer klara av Fallout 4 utan större problem och tycker därför att du borde invänta Nvidias kommande GP100-krets som beräknas komma i början av nästa år, så får du ett lite mer framtidssäkert kort med fullt DX12 stöd och 16GB HBM2.

Om inte jag har helt fel skulle endast deras extremvariant utav GP100-kretsen använda sig utav 16GB HBM2 vilket betyder att det troligtvis ligger utanför hans prisklass och snarare närmare 7-8000kr.

Håller dock med om att det är bättre att vänta på Pascal, som bör dyka upp runt mars-april med lite tur.

Medlem

Har samma GPU som OP men rockar en 2500K, tror vi klarar oss faktiskt!

Testpilot

Instämmer med de andra i tråden.

Spelet kommer inte att vara så krävande att din hårdvara inte kommer att orka med , möjligen om man pressar in massor med moddningar kommer det att bli jobbigt.

Jag skulle iallafall väntat och sett hur krävande det är i realiteten och sedan ta beslut på det.

Det kommer funka bra, invänta nytt datorköp en tid till.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ni behöver inte vara så vidare oroliga. Kan ni köra Fallout: New Vegas. Så kan ni köra F4. Motorn till F4 är bara en uppgraderad version av de tidigare spelen. Så. Du behöver ingen monsterdator precis.

Medlem
Skrivet av Greenz:

Ni behöver inte vara så vidare oroliga. Kan ni köra Fallout: New Vegas. Så kan ni köra F4. Motorn till F4 är bara en uppgraderad version av de tidigare spelen. Så. Du behöver ingen monsterdator precis.

Vet inte riktigt vad du snackar om här. Tekniskt sett använder sig Creation Engine (motorn som Fallout 4 använder) sig av kodbasen till Gamebryo motorn (som Fallout New Vegas använde) men det är inte samma motor. Fallout 4 använder dock samma motor som Skyrim använde, dock som du sa, en uppdaterad version av den.

Men det betyder ju inte att bara för att du kan spela ett spel så kan du spela det andra då uppdateringen av motorn, samt hur de har utvecklat spelet, har gjort att man behöver lite starkare hårdvara. Jag kunde spela New Vegas på min förra dator men den kunde inte alls köra Fallout 4. Så jag var tvungen att uppgradera min hårdvara rätt nyligen (förra veckan).

Bara för att en motor har uppdaterats betyder det helt enkelt inte att hårdvaran du behöver föra att köra det spelet som utvecklats till den nya motorn är samma.

1
Skriv svar