Helgdiskussion - vilket spel får dig att tänka "bara en runda till"

k3m
Medlem

ruggigt mycket tid går ner i Fallout 2 och Witcher triologin i mitt tycke de bästa spelen någonsin

Medlem

Just nu är det Insurgency. <3

Medlem

Fractured space kan bli rätt irriterande när man efter 17de rundan bara ska dra en till


signatur

#PCMR

Medlem

Finns ett par...

Wasteland 2. Sen Director's Cut släpptes har jag spelat det och fastnar ständigt med att tänka att jag bara ska göra en liten uppgift till. Och en till. Och bara en till. Okej allvarligt, bara EN sista sak innan jag stänger av. *suck*

Elite Dangerous. Bara ett uppdrag till, eller en liten kort strid i en Conflict Zone eller i en RES(Resource Extraction Site). Eller kanske bara EN liten färd med varor att sälja - vilket oftast visar sig vara ett bra tag. Sedan anländer man och så fastnar jag där och fortsätter.

Crusader Quest. Ett mobilspel. You heard me. Fastnar hela tiden med att bara göra lite till. Såfort jag får slut på resurser för att äventyra så finner jag något annat att spendera tid på i spelet. När jag är klar med det, ja då plötsligt har jag lite resurser för att gå ut på ett till äventyr. Sedan går man och spelar lite i PvP, man får resurser för att skicka ut hjältar på fler äventyr... yadda yadda yadda. IT NEVER ENDS! Poof, den där 20~30 minuters speltiden innan läggdags förvandlades till 2~3 timmar.

Binding of Isaac. Ni vet varför.

Diablo 3. Spelar med min bror. "Okej, vi tar och gör EN till Rift sen lägger oss." Det håller aldrig.

Dungeon Defenders 2. När man är klar med att uppnå ett mål, då plötsligt får man för sig att det finns något annat man vill uppnå innan man ska göra annat. *suck*

Cities: Skylines. För samma anledning som jag kör fast i SimCity. Ska bara lägga klart vägar, eller sköta om ett kvarter och så vidare. Det tar flera timmar, och jag är näst intill en perfektionist när det kommer till min layout av städerna. Detta tar tid.

Anno 2070. Herre gud vad tiden försvann fort i detta spelet. Samm anledning som Cities Skylines ungefär.

League of Legends. Nu spelar jag inte detta längre men detta var en jävla tidsbov! Usch!

Medlem
Medlem

Rocket league, det var fan inte hälsosamt, blir så jävla arg när det inte går vägen i rankat. Men nu har jag varit ren en hel vecka och det känns bra.

Medlem

Insurgency, när man väl sitter på en server som är perfect, tok jämt och adrenalinet flödar.

Medlem

Football Manager
Civilization
Hearts of Iron
Total War
Sim City

Medlem

Rocket League!
Binding of Isaac (även om det var länge sen sist!)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Kan skriva för flera polare: ROCKET LEAGUE!

Medlem

Path of Exile.

"Bara en map till! Jag kan ju få uniquen som gör mig rikare än ett troll!"

Tumme upp för klassisk Civ-bild.

Moderator | Testpilot

Life is Strange! "Bara en episod till"


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

CJ
Medlem

Civilization, Settlers 2, Anno 1602, Lords of the Realm 2, Master of Orion etc

Medlem

Skyrim!
"Bara ett uppdrag till" eller "ska bara titta in i den där grottan".

Medlem

CIV och Railroad Tycoon! Man kollade på klockan och den var 21.00 nästa gång var klockan 04.00...

Medlem

Måste väl säga då age of empires 1 och 2 samt warcraft 2 och 3, listan kan dock bli väldigt lång för min del men dessa är väl dom som fått en att fastna mest

Medlem
Skrivet av trashlight:

Legion TD till WC3 -_- dat shit keeps stealing my sleep!

green td wipeout samt circle green td och burbenog td tog över för mig i wc3 ;P

Medlem

Europa Universalis 4.... startar en fredagskväll ett spel som Venedig för att bygga upp ett handelsimperium. Stänger av spelet på söndagkvällen...

Medlem

Football Manager utan tvekan. Ska bara ta en match till. Ska bara fixa lite med taktiken. Ska bara justera träningen. Ska bara scouta den här spelaren osv osv osv osv


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Rocket League är löjligt enkelt att säga: en match till bara.
SÄrskilt om man förlorat matchen innan!

Medlem

Close Combat, Total War.

Medlem

Ofta blir det att avsluta spelandet för kvällen/natten med Euro truck simulator 2 för att bara varva ner lite från fps/äventyrs spelandet. Bara en körning till


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

OpenTTD. Det har slukat månader av mitt liv!

Avstängd

WoW.

"Jag ska bara..."

Medlem

Första spelet som sabbade sömnen var ett mud. "Bara 100 mille XP till" eller 48 timmars eq för att en speciell boss var uppe å den bara måste dö innan server reboot. Annars så är det nog HOMM3 och wow som stulit mest sömn under åren.

Medlem
Skrivet av Remus:

Heroes of the Storm. En match till. En match till sen skall jag laga käk. En match till.

Matcherna är ju runt 20-30 min så de är ju korta och "går fort" så då blir det "en match till!" ganska naturligt.

Blizzard är bäst på att göra beroendeframkallande spel. Men det visste alla redan.

För mig är det också Heroes som är mest beroendeframkallande. Jag har spelat rätt mycket Starcraft genom åren, men då blir jag oftast nöjd efter några matcher. Jag blir liksom lite "mentalt trött". Heroes däremot kan man spela hur länge som helst.

Jag har bestämt att ta en Heroes-fri söndag i dag. Får se om jag lyckas hålla det.

Medlem

Den nya, boven i dramat är Threes. Herrejävlar vad beroendeframkallande det spelet är!

Annars har jag väldigt svårt att släppa ifrån mig Europa Universalis när jag väl är igång.

Civ, StadsbyggarSimulatorX(senast då Cites: Skylines), WoW och Total War har också gjort sig skyldiga genom åren.

Medlem

The Binding of Isaac: Rebirth är helt sjukt. Visst, det finns beroendeframkallande spel men ska man specificera frågan till "Bara en runda till" så är Isaac livsfarligt.

"Äsch, jag kör en runda och får jag en dålig powerup slutar jag"
"Äsch, den var dålig, men jag tar bossen så kanske jag får en bra där"
"Äsch, ska bara se om item-rummet är nära så kollar jag om den är bra"
"Äsch, jag dog, men då slutar jag på nästa runda om jag får nåt dåligt istället".

Och för att se på samma utvecklare kan ju inte Super Meat Boy få gå onämnt, där ett försök på en bana kan ta 5 sekunder. Man kan som inte hitta en bra brytpunkt i ett spel där en runda kan ta 5 sekunder, eftersom det blir så lite tid att man kan alltid spela 5 sekunder till. 3 timmar senare inser man att det var dumt att tänka så.

Medlem

Civ 1, QuakeWorld, StarCraft 1.

Medlem

Rocket league, rena rama knarket.

Skriv svar