Payday 2-communityt i uppror – nu kan du köpa dig fördelar

Inaktiv
Skrivet av SilvaH:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av SilvaH:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av SilvaH:

Du kan tjäna pengar på spelet nu. Vilket jag gör. Tack Overkill.

Vilket även betyder att folk kommer förlora pengar på det. Fler än som vinner på det. := )

Beskriv gärna hur folk förlorar pengar på spelet. Du gjorde mig intresserad.

Genom att köpa nycklar. De får ju skins men värdet av skinsen kommer generellt sett vara lägre än kostnaden av nycklarna. De som faktiskt köper nycklar gör ju en förlustaffär, annars skulle det inte gå ihop.

Detta är ju precis samma sak som i CS:GO och TF2. Det är en risk man tar för att tjäna pengar. Som jag sa tidigare. INGEN tvingar dig att köpa nycklar och unboxa lådor. Du gör det själv pga. att du vill se om du har tur och kan få något som är bra och är värt något. Vilket är PRECIS samma sak folk gör i TF2 och CS:GO. Och i båda spelen är det inte värt att unboxa. Payday 2 är inget undantag.

Det är fortfarande helt VALFRITT att köpa nyckeln. Så spelare går inte per automatik med förlust då ingen tvingar dem att köpa nycklar. Det enda du får är skins. I grund och botten är valet alltid ditt. Du kan inte gå i förlust i någonting så länge du inte går med på det. Det är en risk du medvetet väljer att ta.

Jag har bara fått pengar för jag sålt alla lådor jag fått. För jag vet hur ovärt det är att köpa nycklar. Men vissa människor kommer ta risken och försöka. De flesta kommer förlora ja. Men det är det som är meningen. Annars skulle inte de sällsynta sakerna vara värdefulla.

Det stämmer det du säger.
Det är ju dock så att eftersom utvecklarna tar en del(värdet av lådköp mindre än priset på innehåll) och Valve tar en del av alla genomförda transaktioner så kommer fler förlora pengar än tjäna pengar.
Kanske lite självklart men tycker ändå det är intressant.

Menar inte att detta är något dåligt eller så, det ger ju en extra dimension till spelet precis som med CS:GO.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av SilvaH:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av SilvaH:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av SilvaH:

Du kan tjäna pengar på spelet nu. Vilket jag gör. Tack Overkill.

Vilket även betyder att folk kommer förlora pengar på det. Fler än som vinner på det. := )

Beskriv gärna hur folk förlorar pengar på spelet. Du gjorde mig intresserad.

Genom att köpa nycklar. De får ju skins men värdet av skinsen kommer generellt sett vara lägre än kostnaden av nycklarna. De som faktiskt köper nycklar gör ju en förlustaffär, annars skulle det inte gå ihop.

Detta är ju precis samma sak som i CS:GO och TF2. Det är en risk man tar för att tjäna pengar. Som jag sa tidigare. INGEN tvingar dig att köpa nycklar och unboxa lådor. Du gör det själv pga. att du vill se om du har tur och kan få något som är bra och är värt något. Vilket är PRECIS samma sak folk gör i TF2 och CS:GO. Och i båda spelen är det inte värt att unboxa. Payday 2 är inget undantag.

Det är fortfarande helt VALFRITT att köpa nyckeln. Så spelare går inte per automatik med förlust då ingen tvingar dem att köpa nycklar. Det enda du får är skins. I grund och botten är valet alltid ditt. Du kan inte gå i förlust i någonting så länge du inte går med på det. Det är en risk du medvetet väljer att ta.

Jag har bara fått pengar för jag sålt alla lådor jag fått. För jag vet hur ovärt det är att köpa nycklar. Men vissa människor kommer ta risken och försöka. De flesta kommer förlora ja. Men det är det som är meningen. Annars skulle inte de sällsynta sakerna vara värdefulla.

Det stämmer det du säger.
Det är ju dock så att eftersom utvecklarna tar en del(värdet av lådköp mindre än priset på innehåll) och Valve tar en del av alla genomförda transaktioner så kommer fler förlora pengar än tjäna pengar.
Kanske lite självklart men tycker ändå det är intressant.

Menar inte att detta är något dåligt eller så, det ger ju en extra dimension till spelet precis som med CS:GO.

Vad har det att göra med att folk förlorar pengar? Om du får pryl och säljer den och valve tar en liten slant av det vad spelar det för roll? Du vet att det gör Tradera också va? Du förlorar ingenting så länge du inte spenderar något.

Medlem
Skrivet av LinkMandos:
Skrivet av Ricomaniac:

Jag fick ett safe. .. köpte en drill och fick ett vapen med skin. Inget speciellt alltså. Jag tycker att de har gjort bort sig. Säger man en sak så gäller det. Det hela kan bli paytowin

Jag förstår att folk blir ledsna och tänker direkt att dom går pay2win, men spelet är ju PVE så vad spelar det för nån roll om du har en vapen skin som ger +4 stabilitet?

Är precis som Diablo3.. Deras marknadsplats var ju grymt bra och skoj! eller vänta..

Releasehästryttare

"Suck" Payday 2 har ingen multiplayer så varför klagar folk att man kan köpa fördelar .. Själv spelar jag ett MP spel där man MÅSTE pröjsa massa pengar om man vill vara competative.

Medlem

Klart som fan att de mjölkar allt som går. Payday är deras enda framgångsrika spel. Har man inte talang för att göra fler bra spel så blir det så.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Noterat och uppdaterat, tack för att ni är uppmärksamma!

Fortfarande ingen slutparentes.

Har förståelse för att folk blir besvikna när det först sägs att det inte kommer bli några microtransaktioner men att det sedan kommer sånt ändå. Lite som att säga att bensinskatten inte ska höjas, men att den sedan höjs ändå.

FM-guru
F.d. Sisyr

Dags att sälja eventuella Starbreeze-aktier m.a.o

Skrivet av Fleshcutter:

Klart som fan att de mjölkar allt som går. Payday är deras enda framgångsrika spel. Har man inte talang för att göra fler bra spel så blir det så.

"Deras enda framgångsrika"? Det är deras enda spel över huvud taget, och det är som sagt jävligt framgångsrikt. Spännande att du får det till talanglöst.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av SilvaH:

Du kan tjäna pengar på spelet nu. Vilket jag gör. Tack Overkill.

Vilket även betyder att folk kommer förlora pengar på det. Fler än som vinner på det. := )

Förutsatt att en marknad är ett nollsummespel där någons vinst måste motsvara en förlust.

Så klart detta är en inkorrekt beskrivning av en marknad då skillnaden i människors behov och tillgång gör att varor värderas olika och det är i denna olika värdering som vinster kan ske för samtliga. En spelare säljer föremål den inte vill ha och en annan köper föremål denne behöver. Vem är förloraren? Den som fick vad denne ville köpa eller den som fick sålt vad denne ville sälja?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Deras DLC modell kändes ju redan som att man köpte sig fördelar... Så är ju ingen större skillnad överhuvudtaget.

Medlem

För två år sedan sa Overkill-producenten Almir Listo att "Payday 2 kommer inte att innehålla några som helst mikrotransaktioner (och skäms på dig om du trodde något annat!"
Samma år sa även David Goldfarb att man aldrig skulle överväga liknande system:
"Nej. Nej, Herregud nej. Aldrig. Nej."

Varför måste FZ bli såna klickjägare?
Almir sa att PD2 inte kommer innehålla mikrotransaktioner vid release.

Och hur fan översätter ni egentligen goldfarbs uttalande?

"No. No. God, I hope not"

Hur får man det till "Nej. Nej, Herregud nej. Aldrig. Nej." ?

Stats till skins är bara idioti, men systemet i sig? Det fyller ett behov som finns hos många gamers idag. Har man inte behovet så behöver man ju inte köpa skiten.

När ett spel har släppts, måste pengarna fortfarande trilla in. Det är inget konstigt med det, men man förstår att det kan bli irritation om man ändrar en ståndpunkt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nu är fler dagar kvar av Overkills event för Payday2 och jag är övertygad om att det kommer något mer som kanske kan förklara deras agerande.

Men som det ser ut nu är Overkills kommunikation inte den bästa, vilket lett till förvåning och frustration i deras community.

Personligen tycker jag att skins som ger förbättringar på utrustning inte har något i spelet att göra.
Även om det är PvE så efter varje stöt ser man en lista över vem som gjort bäst ifrån sig i olika delmoment. Vilket gör att, även om det är Co-Op, det blir en tävling mellan deltagarna.

Om de nu, som en del rykten säger, släpper bas spelet Payday2 fritt borde den nyheten kommit i samband med att man även inför micro transaktioner.

12
Skriv svar