Star Wars: Battlefront

Medlem

Jag gillar iden med powerups för skepp gör att spelarna måste engagera sig för att få dem ist för att 1/4 av spelarna sitter o campar dem. Men såklart de finns brister med det. Men gillar iden.

Medlem

Skulle tro att om några månader när alla lärt sig spelet så kommer det mer vara omöjligt att vinna walker assault som imperiet.. En orbital strikes på AT räcker ju för att den i princip ska gå ner helt. Kände det att i början vann man aldrig som rebell men efter ett tag så vann ju dom nästan mer än imperiet.

Medlem

Skribenten skrev "fordon, hjältar och särskilt kraftfulla vapen delas ut genom någorlunda slumpmässigt utplacerade powerup-ikoner är inte alls så frustrerande som jag trodde"

Vilket är fel, eller i varje fall fordon (och vill minnas hjältar?). Det är alltid samma spawnpoint (beroende på vilken phase/stage utav Hoth banan man är på). Dör du med din tie fighter så bara rusa tillbaka till där den powerupen du tog ligger (om det är på samma stage) så är den där (Spawnar från 0-30s efter skeppet skjuts ner nånting).

Sedan finns det anti-air, i form av varenda spelare som kan sikta upp i luften, tornen, missile powerupen man kan plocka upp. Men framförallt så har AT-ST målsökande missiler med som de kan skjuta ner luft med så Imperial har det än mer till sin fördel. Likväl att snowspeeders är heeeelt värdelösa förutom att de då kan fälla AT-AT med vajer. Men har man någon som helst kompetent person i Tie Interceptors i luften så är man rökt (alternativt AT-ST som skjuter ner en med missiler).

Så helt random spawns på alla saker + bättre balansering till att börja med.

Därefter, att man rör sig snabbare och prickar lika bra med samma spread etc. om man kör i 3rd person mot att köra i 1st person (+zoom) finner jag märkligt. En sak om det enbart vore att man såg mer runt sig i 3rd person, men att man kan springa/sidesteppa snabbare och ändå pricka lika bra? c'mon!

Men framförallt blev det snabbt väldigt enformigt. Spelade det 7-10 timmar (Främst Hoth men ett tiotal matcher på den andra banan) och nae, dagen efter det kände jag att tack, men nej tack.
Om andra banor är bättre/roligare eller om de balanserar Hoth banan en hel del. Hur kul är det när femtioelva Imperials står vid grottöppningarna och bara matar pew pew och ser bra in i grottan, vs som rebell bara se ett vitt sken i grottöppningen där instant death väntar en är sådär kul. Utöver att stage1/3 dominerar imperial i luften (a-wings är nasty, men at-st osv tar hand om de), att imperials kan sätta sig i rebellernas torn osv behöver verkligen balanseras om.
Likväl orbital bombing som rebell är galet obalanserad mot AT-AT som också borde ändras/nerfas.

Tror inte jag kommer köpa spelet, men man får la se efter ett tag..

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Vemfanbryrsig:

Kommer det att finnas hardcore? Att man blir tvingad att köra förstaperson och att man tål mycket mindre. Hade varit trevligt.

Knappast, ett spel i stor skala som bygger på traditionella och välkända händelser från Star Wars kan inte ha ett format som inte tilltalar massorna.
Det här spelet är gjort för att alla Star Wars-fans, inte bara gamers, ska köpa det och gilla det. Det innebär att det inte kommer att ha för många valmöjligheter och inte kommer att vara för svårt.

Fast i Battlefield-serien så tycker jag det är mer kö på HC-servrarna, varför skulle de inte kunna va ett alternativ?

Medlem

Första tanken jag fick när jag skulle spela det här var att "Fasen vad synd att det inte är lika stor skala som Planetside 2".

Offtopic: Hur kommer det sig att det inte finns något annat spel med lika stor skala som planetside 2? Det här eller ett WW2 spel hade ju varit guld!

Medlem

jag och några polare lirade tillsammans, vi spöade skiten ur var match oavsett vilken sida vi var på!

en gång spawnade jag mitt mellan båda lag av nån anledning. Resultat. jag tittar upp precis i mitten mellan båda lagen. en våg av stormtroopers och en våg av rebeller mötte varandra i ett hav av laserstrålar, x-wings och thai som sprängdes över allt, och allt star wars ljud.... REN JÄVLA STAR WARS PORR.

solklart köp alla dagar i veckan. de brister som spelet har nu, har de för att de är en beta. så jag ser inga brister alls!

Medlem

"Nu under betan är det istället i balansen och level-designen det brister. Walker Assault slutar nio gånger av tio med två AT-AT:s ännu i livet och en totaldemolerad rebellbas."

Detta håller jag inte alls med om - som några kanske märkt tidigare då jag beskrivit varför detta sker. Det stämmer i början av min upplevelse av Battlefront - det var drastiskt obalanserat mellan lagen men kolla upp lite taktiker och lär er hur spelläget fungerar och vad man kan använda sig utav (finns mycket vettigt på reddit). In mot slutet så vann vi ungefär 7 av 10 matcher som rebels så länge du är villig att förklara för ditt lag vad ni måste göra när ingen annan gör det. Anta inte att alla vet, och om inte du heller vet, förvänta inte er att ni kommer att vinna.

Tycker att kartan var välbalanserad bortsett från ett par grejer, som ni själva nämnde - flygen t.ex. Håller helt med om att flyg-delen bör balanseras en aning, särskilt in i fas 3. Airspeeders har inte en chans mot en halv-bra tiefighter pilot. Blir du petad på när du håller på att fälla en AT-AT så är det omöjligt att välta dom då minispelet skjuter iväg åt bara helvete. Tycker man bör få tåla lite mer stryk innan den gör som den gör och istället bör det vara upp till imperiet att skjuta ner Air(snow?)speeders INNAN de hinner välta dom.

För övrigt, bra skrivet, och en helt underbar beta! Överväger starkt att köpa det på release faktiskt.

Skrivet av emiaff96:

Jag gillar iden med powerups för skepp gör att spelarna måste engagera sig för att få dem ist för att 1/4 av spelarna sitter o campar dem. Men såklart de finns brister med det. Men gillar iden.

Håller med! Givetvis finns det brister som du säger men det positiva överväger det negativa. Jag har blivit så förbannat trött på det genom Battlefield...det är bara kul som ett koncept men i praktiken med flertal randoms så fungerar det inte. Eugh...
Är störtnöjd med deras beslut i Battlefront.

Medlem

Känns som det inte kan gå åt helvete när allt som bör behövas göras är att stoppa alla dom rätta Star-Wars ljuden och modellerna i Frostbite-motorn och hålla tätt vad gäller level-design osv... Så det gör det nog inte heller. Dock inte alls speciellt övertygad om att det blir något spektakulärt spel, framförallt efter betan.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Offtopic: Hur kommer det sig att det inte finns något annat spel med lika stor skala som planetside 2? Det här eller ett WW2 spel hade ju varit guld!

http://www.battlegroundeurope.net/wbs-13411

Vadå finns inte?!

Inte pyrfärskt kanske..


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Snyggt var det men annars.... mjä.

Word to the muddafakkin Streets.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Ja, det där med att bli spawnkillad blev skittråkigt riktigt fort.
En lösning för flyget är väl att det spawnas i vågor, vid random punkter längre bort än vad det gör idag. Sker det i spawnvågor så kan ju två eller till och med tre spawna samtidigt vilket underlättar balansen rejält.
För infanteri så bör man även där få spawna från fler random points så att fiendelaget inte kan kampa så lätt som de gör idag, eventuellt att man spawna i "bunkrar" som leder till envägsdörrar runt om på kartan.

Medlem

Håller med powerup för att få sätta sig i ett skepp är ju helt vansinnigt. Dom kommer ju förlora alla spelare som bara är intresserade av flyg, eller av "tanks" osv.

Och random spawns är inte bra i något spel.

Skrivet av VeZZLaN88:

+ grafik
+ ljud
+ känns "star warsigt"

- variation av vapen
- spawn (ni vet vad jag menar)
- powerup för att få sätta sig i ett skepp


signatur
Medlem
Skrivet av cammo:

Håller med powerup för att få sätta sig i ett skepp är ju helt vansinnigt. Dom kommer ju förlora alla spelare som bara är intresserade av flyg, eller av "tanks" osv.

Och random spawns är inte bra i något spel.

Skrivet av VeZZLaN88:

+ grafik
+ ljud
+ känns "star warsigt"

- variation av vapen
- spawn (ni vet vad jag menar)
- powerup för att få sätta sig i ett skepp

Vill inte ha dom spelarna heller. Jag är mestadels intresserad av att spela som en hero eller att flyga men spelet får mig att göra mycket mer än bara så ändå. Vehicle spawn campers är aldrig något att ha... från vad jag sett i Battlefield så vet de inte ens hur man faktiskt flyger men vill göra det ändå. Behandlar du en helikopter som om det vore en pansarvagn och fullständigt ignorerar din co-pilot så tycker jag du hör hemma ute på stridsfältet istället. Till fots.

Medlem

Verkar vara okey,flyter på bra. Men jag undrar fortfarande, varför ingen story/kampanj lixom..känns lite fattigt utan det....

phi
Medlem

En stark tvåa får det av mig.

+ Grafiken
+ Ljudet
+ Musiken

- Nerdummat
- Ingen vapenbalans överhuvudtaget och då är det endast ett fåtal vapen som vi fått testa hittills
- Farth Skywanker
- 3rd person ger stora fördelar gentemot first person
- Unlocks-systemet i allmänhet
- Spawn-systemet är trasigt
- Powerup-tramset för fordon
- Ingen serverbrowser

Medlem
Skrivet av phi:

En stark tvåa får det av mig.

+ Grafiken
+ Ljudet
+ Musiken

- Nerdummat
- Ingen vapenbalans överhuvudtaget och då är det endast ett fåtal vapen som vi fått testa hittills
- Farth Skywanker
- 3rd person ger stora fördelar gentemot first person
- Unlocks-systemet i allmänhet
- Spawn-systemet är trasigt
- Powerup-tramset för fordon
- Ingen serverbrowser

En väldigt bra sammanfattning som jag kan instämma på.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av cammo:

Håller med powerup för att få sätta sig i ett skepp är ju helt vansinnigt. Dom kommer ju förlora alla spelare som bara är intresserade av flyg, eller av "tanks" osv.

Och random spawns är inte bra i något spel.

Skrivet av VeZZLaN88:

+ grafik
+ ljud
+ känns "star warsigt"

- variation av vapen
- spawn (ni vet vad jag menar)
- powerup för att få sätta sig i ett skepp

Vill inte ha dom spelarna heller. Jag är mestadels intresserad av att spela som en hero eller att flyga men spelet får mig att göra mycket mer än bara så ändå. Vehicle spawn campers är aldrig något att ha... från vad jag sett i Battlefield så vet de inte ens hur man faktiskt flyger men vill göra det ändå. Behandlar du en helikopter som om det vore en pansarvagn och fullständigt ignorerar din co-pilot så tycker jag du hör hemma ute på stridsfältet istället. Till fots.

Battlefields först-till-kvarn är inte optimalt. Men att göra det hela till en random pickup är inte bättre. Tvinga spelare att göra det de inte vill göra.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Hade varit kul att testa, men spelet kraschade vid uppstart och det gick aldrig att komma vidare. Hoppas verkligen att de har fått ordning på det tills release, verkade vara många som hade problem.

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Anpassningen tyckte jag var missledande, vafan är det meningen att vapnen ska vara endast dessa och inbyggt sikte från start och unlimited ammo, eller det kanske är Star Wars man realoadar aldrig.

Star Wars i ett nötskal, har du någonsin sett en stormtrooper ladda om sitt vapen?

Medlem

Lite spontant så känns det som den obalanserade hoth-kartan blivit sådan för att av spegla läget i empire strikes back..

Skrivet av Vercadi:

Orkade spela några timmar, skilltaket var superlågt och man lärde sig spelet efter några få matcher.
Verkar som inriktningen av spelet är riktat till dom som absolut har stora problem med att lära sig spela.

Du verkar inte ha förstått att det var en betatest?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Fruktansvärt tråkigt och reperativt.

Jag är nog inte ensam om att tycka så. Gott om folk som tröttna ganska snabbt.

Beta. Begränsat med kartor och spellägen.

Medlem

Imperiet överlag e ju överlägsna inom krig, menar dom spränger ju fan bort en hel planet bara sådär.
Är man inbiten så pallar dom ju inte stå emot på Hoth heller i filmen?
Har ju inte spelat de själv men ja imperiet i sig känns som den starkare handen om de ska va enligt filmerna <.<

Medlem

Jag tyckte det var roligt fast jag var sämst på det men har även inte haft något problem med Walker Assault har både vunnit många matcher med Rebelerna och Imperiet samt förlorat som Imperiet. Däremot hade jag mycket problem att mus och tagentbord inte funkade så jag fick spela med en xbox-360 kontroll på en PC känns lite orättvist.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Fruktansvärt tråkigt och reperativt.

Jag är nog inte ensam om att tycka så. Gott om folk som tröttna ganska snabbt.

Inte så konstigt då det är Beta, 2 kartor och typ 4 vapen...
Vänta tills spelet släpps, där du har 12 kartor till en början, typ 7-8 spellägen och allt annat innan du lämnar ett omdöme.

Medlem

Förstapersonsläget är inget för den tävlingsinriktade -
53 kills - https://www.youtube.com/watch?v=ozIDSsROzrA


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av Parabellum87:

Fruktansvärt tråkigt och reperativt.

Jag är nog inte ensam om att tycka så. Gott om folk som tröttna ganska snabbt.

Inte så konstigt då det är Beta, 2 kartor och typ 4 vapen...
Vänta tills spelet släpps, där du har 12 kartor till en början, typ 7-8 spellägen och allt annat innan du lämnar ett omdöme.

Fast det är väl bara ett spelläge per karta?

Tröttnar man på de två som finns efter bara några timmar hjälper det inte mycket med att det finns 10 till. För mig blir det 12 timmar (2 timmar för 2 banor) - då inkluderat den tid som spelet inte fungerat. Snällt räknat kan vi slå till med 20 timmar. Det är lite svagt jämfört med mina 60 respektive 110 timmar i BF3 och BF4. Då förutsätter vi även att jag över huvud taget är intresserad av de mindre banorna (<10 spelare).


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Danternas:
Skrivet av rewoX:
Skrivet av Parabellum87:

Fruktansvärt tråkigt och reperativt.

Jag är nog inte ensam om att tycka så. Gott om folk som tröttna ganska snabbt.

Inte så konstigt då det är Beta, 2 kartor och typ 4 vapen...
Vänta tills spelet släpps, där du har 12 kartor till en början, typ 7-8 spellägen och allt annat innan du lämnar ett omdöme.

Fast det är väl bara ett spelläge per karta?

Tröttnar man på de två som finns efter bara några timmar hjälper det inte mycket med att det finns 10 till. För mig blir det 12 timmar (2 timmar för 2 banor) - då inkluderat den tid som spelet inte fungerat. Snällt räknat kan vi slå till med 20 timmar. Det är lite svagt jämfört med mina 60 respektive 110 timmar i BF3 och BF4. Då förutsätter vi även att jag över huvud taget är intresserad av de mindre banorna (&lt;10 spelare).

Det visar sig helt enkelt, en vanlig regel är: Ta inget för givet.
Vänta tills det släpps, kolla va folk tycker.
Jag kommer inte köpa det, inte så intresserad av Star wars trots att det va ganska kul & underhållande.
Kommer ev. köpa det då det säljs till ett rimligt rea-pris

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av Danternas:
Skrivet av rewoX:
Skrivet av Parabellum87:

Fruktansvärt tråkigt och reperativt.

Jag är nog inte ensam om att tycka så. Gott om folk som tröttna ganska snabbt.

Inte så konstigt då det är Beta, 2 kartor och typ 4 vapen...
Vänta tills spelet släpps, där du har 12 kartor till en början, typ 7-8 spellägen och allt annat innan du lämnar ett omdöme.

Fast det är väl bara ett spelläge per karta?

Tröttnar man på de två som finns efter bara några timmar hjälper det inte mycket med att det finns 10 till. För mig blir det 12 timmar (2 timmar för 2 banor) - då inkluderat den tid som spelet inte fungerat. Snällt räknat kan vi slå till med 20 timmar. Det är lite svagt jämfört med mina 60 respektive 110 timmar i BF3 och BF4. Då förutsätter vi även att jag över huvud taget är intresserad av de mindre banorna (&amp;lt;10 spelare).

Det visar sig helt enkelt, en vanlig regel är: Ta inget för givet.
Vänta tills det släpps, kolla va folk tycker.
Jag kommer inte köpa det, inte så intresserad av Star wars trots att det va ganska kul &amp; underhållande.
Kommer ev. köpa det då det säljs till ett rimligt rea-pris

Samma till dig. Ta inget för givet.

Jag tycker presumtionen borde vara att man inte ska köpa ett spel till dess att spelet visat sig värt pengarna - inte att du ska köpa ett spel till det bevisats att det inte är värt pengarna.

Än så länge har Dice brutalt misslyckats att visa varför jag som Battlefield-älskare ska köpa Battlefront. Jag kanske inte är deras målgrupp? Men det skulle bara vara ännu en anledning för mig att inte köpa.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
12
Skriv svar