Robot
Eitr

Handbyggda nivåer, total kontroll och svinsvåra bossar. Eitr är godbitarna från Diablo och Dark Souls, ett actionrollspel utöver det vanliga.

#eitr


Medlem
Eitr

Ojdå kommer det till gameboy och nokia 3310 också?

Medlem

Ser intressant ut. Spel som Diablo har alltid varit beroendeframkallande men lite spelmekaniskt begränsade. Jag hoppas det här blir bra.

Medlem
Skrivet av Devilholk:

Ojdå kommer det till gameboy och nokia 3310 också?

inb4 "grafik spelar ingen roll" kommentarerna.

Medlem
Skrivet av Bahoven:
Skrivet av Devilholk:

Ojdå kommer det till gameboy och nokia 3310 också?

inb4 "grafik spelar ingen roll" kommentarerna.

well grafiken spelar ingen roll, sure fin grafik är ett plus men det är det minst viktiga faktiskt.
Tycker även detta hade en mysig grafik

Medlem

Litet team antar jag.. Att hålla en nedskalad estetik / grafik är nog nödvändigt om man skall lyckas slutföra projektet.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Jag tyckte det var grym grafik. Riktigt snyggt ritat (eller duttat). Det krävs rätt mycket resurser för att rita till ett sånt här projekt.

Det jag tyckte var mindre snyggt var den överdrivna bloomeffekten.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av SorbP:

Litet team antar jag.. Att hålla en nedskalad estetik / grafik är nog nödvändigt om man skall lyckas slutföra projektet.

Eller så vill dom helt enkelt köra med den typ av grafik....


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Riktigt mäktig musik iaf. Håller spelet den kalibern med soundtracket i kombination med retrografiken man ser här så kan det bli hur bra som helst.

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av SorbP:

Litet team antar jag.. Att hålla en nedskalad estetik / grafik är nog nödvändigt om man skall lyckas slutföra projektet.

Eller så vill dom helt enkelt köra med den typ av grafik....

Eller det.. Det ena utesluter inte det andra.

Det såg iaf Nice ut. Ska bli spännande. Enligt skribenten verkar gameplay lockande. Ska bli kul att få testa framöver.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Bahoven:
Skrivet av Devilholk:

Ojdå kommer det till gameboy och nokia 3310 också?

inb4 "grafik spelar ingen roll" kommentarerna.

Vad menar ni? Klart grafiken spelar roll, och det är ju grymt bra grafik i det här spelet. Bara för att vissa personer inte klarar att uppskatta en viss typ av grafik gör det ju inte dåligt.

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av Bahoven:
Skrivet av Devilholk:

Ojdå kommer det till gameboy och nokia 3310 också?

inb4 "grafik spelar ingen roll" kommentarerna.

Vad menar ni? Klart grafiken spelar roll, och det är ju grymt bra grafik i det här spelet. Bara för att vissa personer inte klarar att uppskatta en viss typ av grafik gör det ju inte dåligt.

Du har helt rätt. Jag gillar den inte alls, men det betyder inte att den är dålig eller att ingen annan får tycka om den


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av Bahoven:
Skrivet av Devilholk:

Ojdå kommer det till gameboy och nokia 3310 också?

inb4 "grafik spelar ingen roll" kommentarerna.

Vad menar ni? Klart grafiken spelar roll, och det är ju grymt bra grafik i det här spelet. Bara för att vissa personer inte klarar att uppskatta en viss typ av grafik gör det ju inte dåligt.

Min egen åsikt så spelar grafiken minst roll, det är då det sista man ska lägga tiden på då det mest bara är ett plus om ett spel ser bra ut. Därav jag ännu spelar doom med massa mods då jag oftast blir besviken på många utav dagens spel

Medlem

Har följt detta länge, ser grymt ut!

k3m
Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av Bahoven:
Skrivet av Devilholk:

Ojdå kommer det till gameboy och nokia 3310 också?

inb4 "grafik spelar ingen roll" kommentarerna.

Vad menar ni? Klart grafiken spelar roll, och det är ju grymt bra grafik i det här spelet. Bara för att vissa personer inte klarar att uppskatta en viss typ av grafik gör det ju inte dåligt.

rätt! kändes annars riktigt suveränt oxå ska in på gog och lägga det i önskelistan

Medlem

Ser grymt ut! Och arbetet de lagt ned på animationerna, riktigt bra.

Skribent

Klart grafiken spelar roll. Och den är ju en av Eitrs styrkor. Fina animationer och läcker pixelestetik.

dmn
Medlem
Skrivet av herrkilman:

Klart grafiken spelar roll. Och den är ju en av Eitrs styrkor. Fina animationer och läcker pixelestetik.

Fast hade inte animationerna sett ut som 15fps vore det snyggare.

Medlem

Jag tror att pixeliseringen är högst medveten och jag gillar det, tror nog snarare att det krävs mer jobb att få något att se retro lo-fi ut nuförtiden.

Medlem

Grafiken dödade detta för mig, börjar tröttna på sådana spel, som använder den formen av grafikstil.. Tyvärr, annars lät det coolt.

Medlem

handbyggda nivåer!!?? Har dem byggt det i lera?

Medlem

Oh, känns som en pre-order. Ska kolla på klippet lite senare innan jag bestämt mig

CJ
Medlem

Coolt!

Bra musik. Lite som Banner Saga.

Grafiken påminner om Warcraft 1. Vilket är positivt.

Medlem

Jag gillar pixel-grafik.

Men jag ogillar den där pixel-grafiken där alla gubbarna har konstiga spinkiga långa armar och ben och Eitr har lite av den stilen. Ett annat spel som har det jag tänker på är typ Crawl.

Men det var inte asfult precis och spelet ser intressant ut.

Medlem

Åh, grafiken gav mig en känsla av en blandning mellan Diablo och gamla köttiga Moonstone. Gillas!

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Grafiken dödade detta för mig, börjar tröttna på sådana spel, som använder den formen av grafikstil.. Tyvärr, annars lät det coolt.

Jag tycker det är skönt att det finns spel som inte förhåller sig till att ha modernare grafik

eld
Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av herrkilman:

Klart grafiken spelar roll. Och den är ju en av Eitrs styrkor. Fina animationer och läcker pixelestetik.

Fast hade inte animationerna sett ut som 15fps vore det snyggare.

Ungefär som att ditt inlägg hade varit bättre om du dubblade antal bokstäver oavsett kvalitén av innehållet.

Medlem

Intressant, ska helt klart testas sen!

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av EpicGoblin:

Grafiken dödade detta för mig, börjar tröttna på sådana spel, som använder den formen av grafikstil.. Tyvärr, annars lät det coolt.

Jag tycker det är skönt att det finns spel som inte förhåller sig till att ha modernare grafik

Det är ju din åsikt, inte min. Tycker det gjorts alldeles för många spel med retro grafik. Det var coolt och nostalgi ibörjan.. Men nu känns det överdrivet.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av EpicGoblin:

Grafiken dödade detta för mig, börjar tröttna på sådana spel, som använder den formen av grafikstil.. Tyvärr, annars lät det coolt.

Jag tycker det är skönt att det finns spel som inte förhåller sig till att ha modernare grafik

Det är ju din åsikt, inte min. Tycker det gjorts alldeles för många spel med retro grafik. Det var coolt och nostalgi ibörjan.. Men nu känns det överdrivet.

ja jag sa ju min egen åsikt och inget annat, men dock som att det inte finns flertalet spel med modernare grafik? inte precis så att vi har lite av det

12
Skriv svar