Chris Roberts svarar på kritiken kring Star Citizen

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Tänk om Electronic Arts hade gjort något liknande, det hade blivit ett världskrig. Naturligtvis förmildrande omständigheter med tanke på att det är en indieutvecklare, men ändå.

Kalla Chris Roberts för indieutvecklare var väl kanske att ta i men jag är med på vad du menar

Releasehästryttare

ÄR inte star citicen det ultimata pay 2 win spelet ?

Om man bara köper bas spelet som kostar x pengar hur stor chans har man att ens ta ner ett 10k skepp från 100% hp till 99% ?

För folk som har oändligt med stålar kommer spelet bli skit kul, och för alla andra kommer bara bli avundsjuka ?

Medlem
Skrivet av Devan:

ÄR inte star citicen det ultimata pay 2 win spelet ?

Om man bara köper bas spelet som kostar x pengar hur stor chans har man att ens ta ner ett 10k skepp från 100% hp till 99% ?

För folk som har oändligt med stålar kommer spelet bli skit kul, och för alla andra kommer bara bli avundsjuka ?

Inte om du är en riktig gamer som spelar 16 timmar om dagen i 8 år kan det där 10k skeppet bli ditt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Citat:

"Christ Roberts svarar på kritiken kring Star Citizen"

FZ har ganska höga tankar om honom.

Releasehästryttare
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Devan:

ÄR inte star citicen det ultimata pay 2 win spelet ?

Om man bara köper bas spelet som kostar x pengar hur stor chans har man att ens ta ner ett 10k skepp från 100% hp till 99% ?

För folk som har oändligt med stålar kommer spelet bli skit kul, och för alla andra kommer bara bli avundsjuka ?

Inte om du är en riktig gamer som spelar 16 timmar om dagen i 8 år kan det där 10k skeppet bli ditt.

Hehe , har spelat nästan 4000 timmar av warthunder och är inte ens i närheten av att ha allt i det spelet.. får köra klart det först innan jag börjar grinda i star citizen

Medlem

Väntar på att han tar pengarna och gör en Phil Fish, skulle inte förvåna mig det minsta.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Johan Olander:

Tänk om Electronic Arts hade gjort något liknande, det hade blivit ett världskrig. Naturligtvis förmildrande omständigheter med tanke på att det är en indieutvecklare, men ändå.

"indieutvecklare"
på 86 miljoner USD spel project, DOES NOT COMPUTE.

Indie är en förkortning på "independent". Inte "poor",

Fast är de verkligen "independent"? Tycker det är tvivelaktigt med tanke på att de har fått en stor del av summan från investerare.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Väntar på att han tar pengarna och gör en Phil Fish, skulle inte förvåna mig det minsta.

Vad baserar du det på?

Medlem
Skrivet av DarkDev:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Johan Olander:

Tänk om Electronic Arts hade gjort något liknande, det hade blivit ett världskrig. Naturligtvis förmildrande omständigheter med tanke på att det är en indieutvecklare, men ändå.

"indieutvecklare"
på 86 miljoner USD spel project, DOES NOT COMPUTE.

Indie är en förkortning på "independent". Inte "poor",

Fast är de verkligen "independent"? Tycker det är tvivelaktigt med tanke på att de har fått en stor del av summan från investerare.

Finns inte så mycket att filosofera över, antingen har de en utgivare och är beroende av denna eller saknar de utgivare och är oberoende (independent) punkt slut.
Spelet är finansierat av donationer och försäljning, inte av en spelutgivare.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Men han har fortfarande ingenting att visa?

E du go eller? Testa alfan förihelvete!

Medlem
Skrivet av Shimo:
Skrivet av Defon:

Chris Roberts och grabbarna är verkligen helt ute och cyklar om dem tycker det är okey att ta betalt för ett ingame skepp för 10k!

Om någon köper det så är det väl OK? Säljaren sätter priset. Inget fel med det. Jämför med andra spels marknadsplatser, t.ex. CS:GO. Skulle det vara OK att privatpersoner säljer virtuellt matrial för höga summor, men inte speltillverkare?

ett ingame skepp som är så coolt som sådan som säljs för dom där summorna, då klagas det, medans när någon jävla totalt super nörd spenderar 50k + för en dagger skin i CS då är det inge fel ,, ALLT folk behöver göra att att inte köpa skeppen, jag har varit backer sedan start av star citizen slängt väl ut runt 3400 spänn närmare och har fullt förtroende att jag får valuta för pengarna när allt väl är klart. Visst jag skulle gärna vilja se mindre nya skepp bli gjorda och mer av annat, men så är fallet just nu, dom har folk som inte kan jobba på vissa grejor, men istället för låta dom sitta still, så vad dom kan göra är att jobba på mer skepp så länge.

Medlem

Helvete vilken "verbal" känga Roberts delade ut ändå. Sånt vill jag se mer av!

Medlem

Mycket intressant läsning gällande The Escapists artikel på reddit, råder en del tvivel gällande deras källor.

https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/3n6lum/escapist...

Medlem

Säga vad man vill om Chris Roberts och Derek Smart, men det är väldigt underhållande att se hur de bråkar med varandra. Börjar nästan komma ner på dagisnivå nu.

Medlem

Jadu, vi får se. Spelmotorn dom använder är 6 år gammal, lite kul info sådär.

Skrivet av gerald:

Bone.

Fel , du HOPPAS det blir det största fiaskot.
För tar man sig tid och kikar på utvecklingen av spelet (som är helt transparent) så finns inget "tror" kvar.

Ganska märklig inställning , är det samma personer som kallar VR en gimmick ?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av donut:

Mycket intressant läsning gällande The Escapists artikel på reddit, råder en del tvivel gällande deras källor.

https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/3n6lum/escapist...

Hahaha, fyfan vad pinsamt. Synd att Yahtzee fortfarande är kvar på Escapist - hindrar mig från att bojkotta skiten helt och hållet.

EDIT: Kommentar om debaclet från Jason Schrier, nyhetsredaktör på Kotaku; https://archive.is/NLgJm

Medlem
Skrivet av Defon:
Skrivet av Shimo:
Skrivet av Defon:

Chris Roberts och grabbarna är verkligen helt ute och cyklar om dem tycker det är okey att ta betalt för ett ingame skepp för 10k!

Om någon köper det så är det väl OK? Säljaren sätter priset. Inget fel med det. Jämför med andra spels marknadsplatser, t.ex. CS:GO. Skulle det vara OK att privatpersoner säljer virtuellt matrial för höga summor, men inte speltillverkare?

Att köpa ett cosmetic item till ett spel och köpa ett item som ändrar gameplay är två olika saker. Bara för att folk är villiga att betal 10000 KR för något doesn't make it right! Det är ungefär som att man skulle kunna köpa bästa gearen i WOW för 10000 KR!

Är ju inte riktigt så att skeppet är bäst i spelet, beror ju helt på vad du vill göra. Är ju inte riktigt combat-skeppet nr.1, så gör ju inte riktigt att folk blir gankade i början av spelet^^ och sen kan du ju få tag i det senare ändå, är ju inte bakom någon betal-vägg liksom. Så visst, kan hända att snubben har lite större skepp än dig, direkt i början, men star citizen är inte riktigt en kukmätartävling, där den som har störst skepp först är bäst. Och även om du känner att du vill fokusera på det, så är det inte så att det här kommer skapa en skitstor obalans i spelet bara för att skeppet kostar mycket. Snarare så att det hade blivit obalanserat om folk hade kunnat köpa alla skepp för 1kr istället för att få det genom spelets gång som man bör.

Medlem

Frågan är. Vad fan har det med att Star Citizen fortfarande inte har en spelbar kod i den skala som Elite Dangerous? Multicrew till vad? Springa runt i co op i garaget? Och va fan har Gamer Gate skandaler o skit med att spelet fortfarande inte är färdigt på långa vägar?

Medlem

Chris Roberts brev, där han försöker misskreditera folk, är väldigt pinsamt och oprofessionellt. Hela grejen börjar som sagt, som någon nämnde, närma sig dagisnivå.

Har noll intresse i spelet, är vanligtvis ej skeptisk till kickstarter projekt och har kickstartat ett 30-tal spel där jag varit nöjd med de flesta. Men hela grejen kring Star Citizen luktar vaporware och unket.

Medlem
Skrivet av Shimo:
Skrivet av Defon:

Chris Roberts och grabbarna är verkligen helt ute och cyklar om dem tycker det är okey att ta betalt för ett ingame skepp för 10k!

Om någon köper det så är det väl OK? Säljaren sätter priset. Inget fel med det. Jämför med andra spels marknadsplatser, t.ex. CS:GO. Skulle det vara OK att privatpersoner säljer virtuellt matrial för höga summor, men inte speltillverkare?

Priserna motiveras väl av att det faktiskt blir ett släpp utav spelet, eller hur? Personligen kan jag tycka att det är idiotiskt med såna höga summor för saker i ett spel överhuvudtaget, men jag håller ändå med om att folk får lägga sina pengar på precis vad de nu känner för.
Jag hoppas verkligen att spelet släpps till slut och att det är precis så fantastiskt som hypen säger, men jag tycker också att det är fullt förståeligt att folk är oroliga. Speciellt de som betalat för saker som kan bli helt (ännu mer) värdelösa än vad de redan är.

Medlem
Skrivet av Raid25:
Skrivet av kebbe:

Väntar på att han tar pengarna och gör en Phil Fish, skulle inte förvåna mig det minsta.

Vad baserar du det på?

Valfri historiebok? Girighet är ju inte direkt ett nytt fenomen. Jag vill inte tro det, och jag dömer ingen innan något hänt, men jag skulle inte heller bli särskilt förvånad.

Medlem
Skrivet av JRico:

Låt han dö! Låt han dö! Låt han dö!

Det där är bara smaklöst och otrevligt.

Medlem
Skrivet av b0ne:

Jadu, vi får se. Spelmotorn dom använder är 6 år gammal, lite kul info sådär.

Skrivet av gerald:

Bone.

Fel , du HOPPAS det blir det största fiaskot.
För tar man sig tid och kikar på utvecklingen av spelet (som är helt transparent) så finns inget "tror" kvar.

Ganska märklig inställning , är det samma personer som kallar VR en gimmick ?

Du kanske ska kolla upp din info lite. SC använder sig av en tungt modifierad CryEngine inte CryEngine 3 (som förövrigt lanserades för mindre än 5 år sen). Stor skillnad då Cryengine inte längre går efter versions nummer.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Folk som Derek Smart är bland det jävla värsta ogräset som finns. Usch. Tänker inte skrika "Låt han dö!" tre gånger om men hur jäkla lågt kan man sjunka?

Det kommer ta tid - lång tid, men jag litar på Chris Roberts ambitiösa projekt.

Medlem

Herregud... Folk här beter sig som fanatiker..
Klarar man inte av att se vart folks skepticism till SC kommer ifrån bör man ta ett steg bakåt, eller kanske två..

Det finns nog ingen person som Inte vill se spelet lyckas.
Men med tanke på att det skulle ha släppts redan förra året, och allting extra de lovar...
Nej, folk har all rätt att vara skeptiska till det.
Sluta bete er som ett par fanatiker..
Ser ut som blizzard fanbois..

Medlem
Skrivet av Defon:

Chris Roberts och grabbarna är verkligen helt ute och cyklar om dem tycker det är okey att ta betalt för ett ingame skepp för 10k!

Hellre det än till exempel donera dessa pengar till folk som streamar på Twitch. *ryser*

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av Defon:

Chris Roberts och grabbarna är verkligen helt ute och cyklar om dem tycker det är okey att ta betalt för ett ingame skepp för 10k!

Hellre det än till exempel donera dessa pengar till folk som streamar på Twitch. *ryser*

Beror väl på hur man ser det?
Twitch är underhållning, det är inte mycket mer annorlunda än att kolla på TV som man betalar för.

Medans SC betalar du för någonting du inte kan nyttja, utan hoppas på att du får nyttja i framtiden.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Johan Olander:

Tänk om Electronic Arts hade gjort något liknande, det hade blivit ett världskrig. Naturligtvis förmildrande omständigheter med tanke på att det är en indieutvecklare, men ändå.

"indieutvecklare"
på 86 miljoner USD spel project, DOES NOT COMPUTE.

Indie är en förkortning på "independent". Inte "poor",

så "indie" enligt dej är också slang för hycklare där alla inte hålls inför samma standard ovavsätt budget, intresant tänkade där.

Medlem

Fanatiska kritiker finns gott om. Alltid lika roande läsning hur dessa bittra bakåtsträvare hoppas sc misslyckas.
Bone erkände precis med sin kommentar om Cryengine att jag hade rätt , han tror inte utan hoppas sc bli fiasko.
Ni är för söta får jag höra ett "VR är en gimmick" nudå.
För det måste vara samma personer som utan att vara insatta i SC och VR "tror" men bevisligen helst vill att dessa två ska misslyckas av nån märklig anledning.

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Herregud... Folk här beter sig som fanatiker..
Klarar man inte av att se vart folks skepticism till SC kommer ifrån bör man ta ett steg bakåt, eller kanske två..

Det finns nog ingen person som Inte vill se spelet lyckas.
Men med tanke på att det skulle ha släppts redan förra året, och allting extra de lovar...
Nej, folk har all rätt att vara skeptiska till det.
Sluta bete er som ett par fanatiker..
Ser ut som blizzard fanbois..

Nu vet jag inte om jag har rätt - jag kanske minns fel, isåfall rätta mig gärna - men jag tror det handlar mer om missledande rubriker på nyhetshemsidor och dylikt än RSI. Om jag inte minns fel så utlovade de aldrig en full release för ett år sen men bara Arena Commander, vilket faktiskt är ute.

De snackade även om FPS-modulen vilket faktiskt missade sitt datum, men för den som hänger med vad de faktiskt säger så håller de en väldigt noggrant informerad om vad de faktiskt gör, hur varenda process går till och hur utvecklingen i allmänhet faktiskt fungerar för att inte nämna allt de visar oss i sina live-demos.

Sedan släppte de ju faktiskt social-modulen för inte alls länge sen precis som utlovat också. Ja visst är de buggiga och under alpha, men förväntade sig folk på fullt allvar något annat på bara så kort tid i utvecklingen, när 1~1½ år gick till att ens kunna grunda företaget i början? Vad tror ni spelutveckling är? Fallout 4 utannonserades detta året, men släpps även detta året, men ni kan nog ge er fan på att det varit i utvecklingen i 4~6 år, troligtvis *innan* Skyrim ens var släppt.

Nu hade inte Chris Roberts detta lyxlivet och var därför tvungen att gå ut på Kickstarter och skapa ett företag från grunden MEN låter därmed alla hänga med i utvecklingen, och han är väldigt noggrann med att vi faktiskt få ta del av det.

Om ni inte läser själva så bör ni inte heller uttala er om vad som händer med spelet. Ja visst, läs rubriker och mera på FZ och andra hemsidor, men ge också den officiella hemsidan en chans, läs deras nyhetsuppdateringar som släpps varje vecka och kolla hur jäkla fort det egentligen går för ett projekt på den skalan.

Nu börjar det dock låta som om jag är ganska vinklad...
Jag är LIVRÄDD att det ska misslyckas, givetvis jag är, för detta är något jag verkligen, VERKLIGEN vill ska lyckas. Floppar detta hade det fått Diablo 3s smärta att blekna i jämförelse. Men det får mig inte att spy ur mig massor av konstig dynga bara, istället, ta reda på vad de faktiskt gör för att nå sitt mål och peppa det. Uppmuntra utvecklarna att vilja lyckas, att vila uppfylla det dom samt vi vill ta del utav istället för att sitta på olika forum och diskutera vad för skit Derek Smart har fått för sig.

/rant

(Ursäkta Stelefan, allt om något är inte riktat mot dig nödvändigtvis. Det var bara något med kommentaren som fick tankarna att gå igång så du förblir kvar som citerad.)

Allt som allt - såklart man är skeptisk när man inte tar reda på någon information trots att den finns tillgänglig.

123
Skriv svar