Tony Hawk's Pro Skater 5 är en "brinnande container på hjul"

Robot
Tony Hawk's Pro Skater 5 är en "brinnande container på hjul"
Medlem
Tony Hawk's Pro Skater 5 är en "brinnande container på hjul"

Verkar vara ett riktigt trainwreck.
Ser ut som ett spel från 90-talet, som dessutom är totalt ospelbart pga en enorm mängd buggar.

Medlem

Verkar som Activisions licens går ut i år. Försökte väl pressa ut ett sista spel innan det.

Citat:

Activision has announced that Tony Hawk, the star of its successful Pro Skater series of skateboarding games, has signed an exclusive multiyear video game licensing agreement that doesn't expire until 2015.

http://www.gamespot.com/articles/tony-hawk-signs-new-deal-wit...

MEG
Medlem

Nu är detta inget spel för mig men synd om de som blivit lurade av trailern.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Nu är detta inget spel för mig men synd om de som blivit lurade av trailern.

Om man förbokade spelet pga trailern - som visade ett knappt mediokert spel - så förtjänar man det...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Har Mr. Tony Hawk utvecklat detta alldeles själv?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Har Mr. Tony Hawk utvecklat detta alldeles själv?

Haha, jag föreställer mig att uvecklingsprocessen såg ut så här.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

MEG
Medlem
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av MEG:

Nu är detta inget spel för mig men synd om de som blivit lurade av trailern.

Om man förbokade spelet pga trailern - som visade ett knappt mediokert spel - så förtjänar man det...

Här har vi lite olika åsikter, om en person är dum i huvudet är det ok att lura denne?


signatur

Death is only the beginning

Gnällkuk
Skrivet av MEG:
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av MEG:

Nu är detta inget spel för mig men synd om de som blivit lurade av trailern.

Om man förbokade spelet pga trailern - som visade ett knappt mediokert spel - så förtjänar man det...

Här har vi lite olika åsikter, om en person är dum i huvudet är det ok att lura denne?

Inte poängen utan att man får lära sig av sina misstag. Never pre-order. Oavsett om spelet lever upp till förväntningarna eller inte så är förhandsbokning endast okey om man gör det ett par dagar innan för att kunna spela spelet på släppdagen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

MEG
Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av MEG:
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av MEG:

Nu är detta inget spel för mig men synd om de som blivit lurade av trailern.

Om man förbokade spelet pga trailern - som visade ett knappt mediokert spel - så förtjänar man det...

Här har vi lite olika åsikter, om en person är dum i huvudet är det ok att lura denne?

Inte poängen utan att man får lära sig av sina misstag. Never pre-order. Oavsett om spelet lever upp till förväntningarna eller inte så är förhandsbokning endast okey om man gör det ett par dagar innan för att kunna spela spelet på släppdagen.

Jag håller med att man inte ska förboka men det är fortfarande inte rätt av företag att lova saker som man sedan inte håller det är att lura och det är inte ok att lura folk.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Tänkte faktiskt när jag såg Conans klipp att det såg vääääldigt stelt och blekt ut.

Medlem
Skrivet av MEG:
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av MEG:

Nu är detta inget spel för mig men synd om de som blivit lurade av trailern.

Om man förbokade spelet pga trailern - som visade ett knappt mediokert spel - så förtjänar man det...

Här har vi lite olika åsikter, om en person är dum i huvudet är det ok att lura denne?

Jag tror inte att man behöver vara "dum i huvudet", som du skriver, för att göra dåliga affärer. Men om man förbokar detta spel (eller ja, vilket spel som helst) pga trailern och blir besviken så får man skylla sig själv... I dagens djungel av blåsningar så behöver man lägga lite tid före köp - ibland bara minuter - för att vara säker på att man inte köper grisen i säcken.

Allt blir enklare om man inte förbokar något överhuvudtaget (förutom t.ex. begränsade limited editions som du är 100% säker på att du vill ha). Man kan köpa spelet på releasedagen, eller en vecka senare, efter man sett vad folk tycker om det...eller ännu viktigare, man kollar lite gameplay-videos och ser vad man själv tycker om det. I vissa fall är det enklare än andra; med detta spel så såg man i trailern att detta hade sugit om det kommit till iPad2 (2011). Om detta spel hade släppts till PC så hade det varit refund-wednesday idag på Steam.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av MEG:

Nu är detta inget spel för mig men synd om de som blivit lurade av trailern.

Om man förbokade spelet pga trailern - som visade ett knappt mediokert spel - så förtjänar man det...

Inser du hur absurt det låter när du antyder att man skall förutsätta att spelet blir undermåligt? Det är ju helt otroligt hur spelbranschen kan fortsätta rulla på utan att några som helst krav ställs på att produkterna man säljer faktiskt fungerar som utlovat.

Förhandsbokning ska inte vara en risk till att börja med.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av MEG:

Nu är detta inget spel för mig men synd om de som blivit lurade av trailern.

Om man förbokade spelet pga trailern - som visade ett knappt mediokert spel - så förtjänar man det...

Inser du hur absurt det låter när du antyder att man skall förutsätta att spelet blir undermåligt? Det är ju helt otroligt hur spelbranschen kan fortsätta rulla på utan att några som helst krav ställs på att produkterna man säljer faktiskt fungerar som utlovat.

Förhandsbokning ska inte vara en risk till att börja med.

Jag säger bara hur det är tyvärr, inte hur det borde vara... Man ska inte förutsätta att spelet är undermåligt, men man ska ska tänka att det är en stor chans att spelet släppts trasigt och icke-spelbart. Jag tror att Arkham Knight vinner första pris för den kategorin i år...

I den nya världen med crowdfunding, steam greenlight, pay2win, free2pay, microtransactions, hemska pre-order bonusar, plattform-exklusiv DLC, mobilspel på steam osv så släpps det på tog för många usla och trasiga spel. Det går inte åt rätt håll. Spelen var inte bättre förr, men delar av branschen var det. Jag gillar det lika lite som du och resten här... Sorry om jag blivit lite cynisk efter spelat i +30 år.

Jag håller med 100%... Release-trailers (speciellt de som är CG) idag är fulla med lögner och branschen fortsätter bara som vanligt... Problemet ligger nog mer hos publishers (och deras marknadsföringsstrategier) än hos studios som gör spelen tror jag.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Ser ut som högre upplösning på Tony Hawk 2 till PS2


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

jbx
Medlem

Bokade endast Playstation 4 och GTA5 till ps3 jag var den enda i min kompiskrets som kunde spela dessa på releasedagen kompisarna fick vänta i veckor. Så håller inte med om att det bara är dumt med förhandsbokningar. Inte för att jag skulle boka spelet i fråga..


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:

Bokade endast Playstation 4 och GTA5 till ps3 jag var den enda i min kompiskrets som kunde spela dessa på releasedagen kompisarna fick vänta i veckor. Så håller inte med om att det bara är dumt med förhandsbokningar. Inte för att jag skulle boka spelet i fråga..

I min mening så finns det några få undantag där man kan förutsätta att det blir åtminstone ett spel man kan spela runt release dagen och kanske belöna genom förtroende som en förhandsbokning ändå kan ses som (Rockstar och Platinum Games t.ex).
Det är dock tyvärr bara en promille i havet bland skräp som ej förtjänar en förhandsbokning då det bara göder hela denna knäppa pre-order epidemin.
Jag väljer att rösta med plånboken genom att köpa spelen jag vill ha när de har bevisat att de är funktionsdugliga och som en bonus kanske t.o.m är en slant billigare. Varför gå på företagens lurendrejerier? Hur många gånger anser du att man ska bli blåst på konfekten innan man tar tiden att vänta tills det finns svart på vitt om produkten är något att ha?

jbx
Medlem
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av jbx:

Bokade endast Playstation 4 och GTA5 till ps3 jag var den enda i min kompiskrets som kunde spela dessa på releasedagen kompisarna fick vänta i veckor. Så håller inte med om att det bara är dumt med förhandsbokningar. Inte för att jag skulle boka spelet i fråga..

I min mening så finns det några få undantag där man kan förutsätta att det blir åtminstone ett spel man kan spela runt release dagen och kanske belöna genom förtroende som en förhandsbokning ändå kan ses som (Rockstar och Platinum Games t.ex).
Det är dock tyvärr bara en promille i havet bland skräp som ej förtjänar en förhandsbokning då det bara göder hela denna knäppa pre-order epidemin.
Jag väljer att rösta med plånboken genom att köpa spelen jag vill ha när de har bevisat att de är funktionsdugliga och som en bonus kanske t.o.m är en slant billigare. Varför gå på företagens lurendrejerier? Hur många gånger anser du att man ska bli blåst på konfekten innan man tar tiden att vänta tills det finns svart på vitt om produkten är något att ha?

https://www.youtube.com/embed/rGLe_fR4AJE

Förklara gärna vad du menar med pre order epidemi och varför det är negativt när jag redan vet att jag kommer köpa spelet. + att man får med lite roliga grejer ofta. Kompisen förbokade forza 6 och fick en hyfsat snygg keps, jag som köpte spelet dagen efter release fick ingen keps men samma spel för samma slant. Jag håller med att spel som man tvekar på inte bör förbokas men spel man ändå kommer köpa?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Inaktiv

Det är av denna anledning man ALDRIG ska preorder. Nu var jag iofs inte intresserad av det här spelet men det är inte poängen.

Det i princip enda positiva med preorders är att man brukar få ladda ner spelet i förväg men i dessa tider köper man verkligen grisen i säcken.

Döma av klippet i artikeln så är spelet riktigt jävla trasigt. Är 2015 året av sönderbuggade releaser? Det får FO4 avgöra...

Medlem
Skrivet av jbx:

Förklara gärna vad du menar med pre order epidemi och varför det är negativt när jag redan vet att jag kommer köpa spelet. + att man får med lite roliga grejer ofta. Kompisen förbokade forza 6 och fick en hyfsat snygg keps, jag som köpte spelet dagen efter release fick ingen keps men samma spel för samma slant. Jag håller med att spel som man tvekar på inte bör förbokas men spel man ändå kommer köpa?

Pre-order pest, pre-order idioti eller kanske pre-order pandemi är en bättre liknelse då det är något som spritt sig världen över. Kalla det vad du vill för det var inte det som var min poäng, alltså att hitta på ord för beteendet att belöna utgivare genom att gång på gång köpa deras spel utan att faktiskt kunna säga med säkerhet att det fungerar när du väl får det. Det är inte något jag hittat på. Det är idag en realitet och ett faktum som man inte kan bota med kepsar.
Naturligtvis pratar jag om pre-order kulturen i allmänhet och inte dina personliga Forza 6 anekdoter.

Vill du ha siffror så verkar det t.ex som om över en miljon förhandsbokningar har gjorts till nästa Call of Duty, bara i USA och enbart de fysiska exemplaren plus att de ej räknar med förhandsbokningar på PC-sidan. USA Pre-Order Chart (Inte för att VGchartz är något att lita blint på)

Om vi säger så här istället att Forza 6 inte hade fungerat runt släppet, hade du fortfarande varit avundsjuk på din kompis som satt med sin keps och trasiga bilspel? Hade du inte varit glad att du väntade tills spelet gick att faktiskt spela innan du gav dina pengar till de ansvariga utgivarna? Alltså du hade röstat på ett fungerande spel med plånboken. Hade en keps hjälpt om Forza 6 ej gått att spela online?
Forza 6 Multiplayer connectivity issues
Forza 6 Failed to get match list
Eller om det hade behövt patchas dag ett (som numer verkar vara normen) pga spelförstörande buggar och även dag tre och ytterligare några veckor senare behöva uppdateras fast med den lilla bieffekt att dina sparfiler ej gick att använda längre? Detta är inga engångsföreteelser utan har plågat många spel de senaste åren.

Det här är väldigt talande för hur pre-order kulturen vuxit sig från att köpa ett spel i förväg till att ej få ett komplett spel så länge du ej förhandsbokar. Det är inget skämt, detta är deras officiella "pre-order ge oss mer pengar annars får du inte hela spelupplevelsen" trailer:

Tycker du att detta är ok? Tror du att detta beror på att folk ej köper spel innan de har släppts?

Fler anledningar till varför man ska vara försiktig med att förhandsboka:

Halo: The Master Chief Collection
DriveClub
Assassin's Creed Unity
Aliens: Colonial Marines - Pitchford: Fans wrong to sue Gearbox over Aliens: Colonial Marines
SimCity - SimCity: A Launch Failure of Regional Proportions
Battlefield 4 - EA addresses "unacceptable" Battlefield 4 launch
Diablo 3 - "Things got so bad that Activision took Diablo 3‘s servers down several times to fix the problem"
Batman: Arkham Knight - Batman: Arkham Knight PC Problems Were Known for Months
Dragon Age: Inquisition - Dragon Age Inquisition doesn't start?
Skyrim - Bethesda Was Aware of ‘Skyrim’ PS3 Issues Prior to Launch
Ride to Hell: Retribution
Call of Duty: Advanced Warfare - 'Call Of Duty: Advanced Warfare' Experiencing Crippling Lag Problems

Några få på en enorm lista spel de senaste åren som många köpte innan release som antingen hade stora problem eller inte ens gick att spela på dagen de släpptes (eller i ens veckor efter release och i vissa fall månader).
Om du använder google så kan du hitta hundratals liknande exempel för jag orkar verkligen inte göra det jobbet åt dig. Det är intressant läsning om inte annat. Jag länkar några artiklar åt dig för detta var bara en liten del i den stora skit som ligger över hela pre-order kulturen.

Marketing, Retailers Explain Those Stupid Pre-Order Offers

Delayed Gratification: Can Refusing to Pre-Order Games End Glitchy Releases?

Här är lite ljus i tunneln åtminstone då det iaf verkar som allt fler spelare i Storbritannien börjat fatta idiotin med Pre-orders:
How can we stop the pre-order rot?

1
Skriv svar