Warcraft 4-rykte falskt - är "bara" en remake på en annan Warcraft-klassiker

Robot
Warcraft 4-rykte falskt - är "bara" en remake på en annan Warcraft-klassiker

Blizzard verkar hoppa på "gör klassiker högupplöst"-tåget.

#blizzard, #warcraft-4, #warcraft-3


Medlem
Warcraft 4-rykte falskt - är "bara" en remake på en annan Warcraft-klassiker

NOOOOOOOOO

Medlem

Med Starcraft motorn då eller? detta har jag läst om förut , pluss att de sa föra blizzcon tror jag det var att de "tittar på att göra remakes" på WC1,WC2 samt WC3 fan det vore en dream come true!

Medlem

Helt okej, fortfarande den längsta hållbarheten på ett strategispel jag träffat på. Custom maps.

Medlem

Meh! Inget fel på WC3, men ge mig hellre 2an istället,

Medlem

En remake på WC2 hade varit guld, men jag tror jag kommer bli besviken grafiskt. Tycker blizzard tappat mycket på det området...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Både 2:an och 3:an är det hands down för. Gör dom "remake" bara på någon så kastar jag plånboken på skärmen

Medlem

Då jag inte gillar hjälte-konceptet i 3an, så är det inget för mig.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Då jag inte gillar hjälte-konceptet i 3an, så är det inget för mig.

Tyckte det var det bästa i wc3

Medlem

Tycker 3an håller ganska bra även idag, en remake på 2an hade vart mer intressant.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av conthox:

Då jag inte gillar hjälte-konceptet i 3an, så är det inget för mig.

Tyckte det var det bästa i wc3

helt klart bland det bästa i wc3

Medlem

Vart är lost vikings remake. Borde vara prio 1

Medlem

Bara en remake? Det är ju klart, Blizzard är passé nu som nyskapande utvecklingsstudio att det enda de kan göra är remakes, att komma på nåt nytt är för svårt för dem. Bättre då att de kan pressa ut sista kronan ur allt de gjort tidigare tills folk tröttnar och Blizzard går i graven, alternativt blir uppköpta av ett s.k "spelföretag" med fler ekonomer och advokater än utvecklare...

Medlem

Visst, remakes skulle vara grymt men för helvete...Ge oss WC4!!!!!

Medlem
Skrivet av aholman:

Vart är lost vikings remake. Borde vara prio 1

instämmer! minus ekot

Medlem

Blizzard har sagt att de ska kolla mer in på om de ska göra WC4 när deras SC2 team är färdiga, någon gång i framtiden så kommer det nog

Medlem

En remake av trean hade varit guld. Alla custom-maps som man spelat hundratals timmar av genom åren

Medlem
Skrivet av Manqs:

Meh! Inget fel på WC3, men ge mig hellre 2an istället,

Allra helst ettan som är närmast ospelbart rent kontrollmässigt.
Tvåan är nära nog Warcraft-perfektion. Lore-mässigt började ju allt gå utför efteråt.

Alternativet är ju att göra klart Warcraft Adventures!

Medlem
Skrivet av Oneone:

Med Starcraft motorn då eller? detta har jag läst om förut , pluss att de sa föra blizzcon tror jag det var att de "tittar på att göra remakes" på WC1,WC2 samt WC3 fan det vore en dream come true!

Hoppas de släpper en samling då.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Bara en remake? Det är ju klart, Blizzard är passé nu som nyskapande utvecklingsstudio att det enda de kan göra är remakes, att komma på nåt nytt är för svårt för dem. Bättre då att de kan pressa ut sista kronan ur allt de gjort tidigare tills folk tröttnar och Blizzard går i graven, alternativt blir uppköpta av ett s.k "spelföretag" med fler ekonomer och advokater än utvecklare...

Overwatch?


signatur

IDKFA

Medlem

Overwatch? Ja, extremt nyskapande... :).

Medlem
Skrivet av Vioche:
Skrivet av robbis:
Skrivet av conthox:

Då jag inte gillar hjälte-konceptet i 3an, så är det inget för mig.

Tyckte det var det bästa i wc3

helt klart bland det bästa i wc3

Jag håller med om att hjältar förstörde warcraft. Önskar remake på 2an dock, hade varit riktigt kul.

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av conthox:

Då jag inte gillar hjälte-konceptet i 3an, så är det inget för mig.

Tyckte det var det bästa i wc3

Jag gillade hjältarna när jag spelade single player-kampanjen, som jag för övrigt tyckte var riktigt bra!

Däremot föredrar jag att spela utan hjältar i multiplayer, som i warcraft 2 och starcraft 1-2.

Medlem

Jag tror ju att det skulle kunna vara en remake på ettan, i och med filmen som utspelar sig under den epoken. Fantastisk serie oavsett

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Overwatch? Ja, extremt nyskapande... :).

Så de måste komma på en helt ny genre för att du ska vara nöjd?


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av mrpijey:

Overwatch? Ja, extremt nyskapande... :).

Så de måste komma på en helt ny genre för att du ska vara nöjd?

Overwatch är ett litet pvp arena spel! Det kan inte jämföras med Diablo,starcraft,world of warcraft eller warcraft serien!! Hots,heartstone och overwatch går inte att jämföra. Enligt mig är jag besviken på att blizzard släppt dessa spel, heartstone är trevligt och nyskapande dock, men inte så hållbart
hållbart.

Medlem

Kan dom inte göra om Orcs & Humans eller WC 2.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av mrpijey:

Overwatch? Ja, extremt nyskapande... :).

Så de måste komma på en helt ny genre för att du ska vara nöjd?

Jamen, det är ju såklart att varenda spel som släpps ska vara mindblowing. Allt ska vara nytt och originellt.

Durr.

Medlem
Skrivet av conthox:

Då jag inte gillar hjälte-konceptet i 3an, så är det inget för mig.

är ju inte bara warcraft 3 som kör med hjälte konceptet du har även hjältar i wc2

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av conthox:

Då jag inte gillar hjälte-konceptet i 3an, så är det inget för mig.

är ju inte bara warcraft 3 som kör med hjälte konceptet du har även hjältar i wc2

Mitt minne kanske sviker men jag har inge minne av hjältar i 2an. Vilka hjältar tänker du på då ?

12
Skriv svar