Helgdiskussion - Vad vill du se på FZ framöver?

Medlem
Skrivet av PiDuT:

E-sport!

Håller med, Hade varit kul med en egen del för eSport.

Medlem
Skrivet av Sippe-san:

Mer webisodes av Fragzone!!! Bästa som varit på FZ på länge.

Calle, Victor och Christer är ju roligare och skönare snubbar än 90% av de som är på TV nuförtiden dessutom.

this

Medlem

throw me a bone here FRAGZONE SVÄLTER JU IHJÄL HÄR.

blir det mer av det så blir ja fz supporter igen fanns inget bättre att starta det på fredag efter jobbet med en kall öl

Medlem

Mer FragZone åt folket !

Ambassadör
Xbox

Fragzone

Videorecensioner

Podcast

Bättre forum

Mer djupgående reportage


signatur

Jump in.

Medlem

voting system för spelrecensioner där du ser recensentens poäng och voting bredvid. Ungefär som Metacritic.

Medlem

Mer livestreams!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Mer Fragzone som många sagt redan.
Forumet kan gärna få sig en uppdatering också med mer underkategorier.

Medlem
Medlem

Jag vill att ni ska använda erat inflytande och vida tentakler för att få till en svensk version av Clueless Gamer. Jag vill se Robert Gustafsson spela DayZ...typ.

Medlem

Mer eSport. Jag är gärna på och jobbar med det om ni skulle vilja det. Om det är något denna sajten behöver så är det just det. eSport.

Inaktiv

Något jag inte vill se mer utav är blockpolitisk skit. Vill jag läsa om Batras senast inlägg i utbildningsdebatten så läser jag det någon annanstans. Plattformskriget fyller gott och väl kvoten för infekterade debatter i kommentarsfälten.

Medlem

Fler spelrecensioner.

Just nu är det bara nyare spel och spel som är mainstream som ni testar. Varje gång man är lite sugen på testa ett japanskt RPG eller liknande finns det aldrig en recension och man måste söka sig till youtube eller liknande sidor.

Spelnyheter och hype är i min värld bland det tråkigaste som finns. Visst är det roligt med lite info då och då men när majoriteten av allt som läggs upp på sidan är nyheter och hype tröttnar man fort.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Då ska vi se.

- Ny design. Evolution snarare en revolution.

- Mer stöd för media embedding på sidan; Vimeo, Soundcloud etc.

- Kanske något slags live Twitter-feed på sidan?

- Uppfräschning av bloggsektionen ála @walter_iegos förslag. Gärna mer personliga inställningar.

- FragZone!

- Videorecensioner.

- Mer "FZ inside" med Redd-logg ála @Traveller in time

- Tvåstegsverifiering som inloggningsval vore trevligt.

Medlem

FZ Fredagspanel där alkohol är tillåtet, mycket skitsnack med game tyngd hade vare nice, live också så man kan joina skitsnacket i en chat.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Ny design av hemsidan helt klart. Har besökt Fragzone sedan 90-talet och tyvärr är den nuvarande sidan överlägset sämst av alla inkarnationer. Rörig och svårnavigerad.

Innehållet är jag överlag nöjd med, men lite mer tekniska artiklar om prestanda typ som eurogamers digital foundry vore välkommet. Skulle dessutom passa bra ihop med ett sweclockers-samarbete.

Medlem

Mer av allt skulle jag säga. Lite mer tävlingar, både av beta-nycklar och roliga priser. Skulle säga hårdvara också, men det får vi ju automatiskt nu antar jag
Fler recensioner, och artiklar...kan inte få nog av dem, och jag saknar Arnroths krönikor, som det verkar ha blivit färre av på sista tiden. Både han och Kerstin Alex gav lite perspektiv på och om spel...något som är både roligt och nyttigt, med tanke på hur kommentarsfälten sett ut efteråt.

Medlem

1) Ny design, bort med topbannern. Hua! (Men bibehåll FZ-looken såklart.)

2) Längtar verkligen efter bytet till en vettigare teknisk lösning från Biberu (SweClockers). En vettig bildvisare (som inte gör sidladdning mellan varje bild), rappare forum/kommentarstrådar, färre uppenbara buggar rent allmänt. Ett röstningssystem som inte byter till ny sida för att visa resultatet. Etc.

3) Det här ligger säkerligen mer på gemensamma Geeks Publishings bord, men tänk om hela annonseringsbiten totalt. Ghostery hittar i nuläget 14 spårare på fz.se i en enda laddning t ex. Hela intrycket av sajten skulle radikalt förbättras om inte så extremt många externa resurser ska in i en och samma sidvisning. Se där även till att bara annonsera om sånt som faktiskt är relevant för besökaren! Hårdvara, spel o s v.

4) Bort med clickbait-tänket. Hur många "artiklar" ni spottar ur er per dygn är ointressant. Det är innehållet som är det viktiga. Är annonsörerna fortfarande, år 2015, så beroende av sidvisningar kommer det ändå bli bättre tror jag om fler besökare läser en artikel som verkligen andas kvalitet snarare än att ett lojalt fåtal öppnar upp allt ni publicerar i x antal tabs.

5) Mer unikt innehåll! Ni klagade nyligen på att vi befann oss in en period med få spelrelaterade nyheter att rapportera om, detta förstår jag till fullo (!). Varför tog ni då inte tillfället i akt att vara mer kreativa och skriva om sånt vi alla brinner för? Bland det mest underhållande jag läst på FZ senaste åren är när ni satte en yngling på att uppleva gamla klassiker, såsom Zork och gamla Elite.

6) Det här är ett känsligt ämne, men mindre Arnroth. Hans krönikor skapar (orsakar) många klick, men det är billiga sådana. Spelvärlden är magisk på så sätt att den förenar _alla_, oavsett politisk ståndpunkt eller individuella värderingar. Jag vill se kommentarstrådar fulla av entusiasm, där diskussionen handlar om spel snarare än om protagonisten är för avklädd i titel x.

7) Nu när ni släpps fria från Egmont, ta tillfället i akt att verkligen hitta tillbaka till spelglädjen igen. Få sen ut den entusiasmen opåverkat i era texter, utan (!) att först fundera om en formulering är 100% politiskt korrekt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Moderator | Testpilot

Jag önskar mer livestreams. Det var väldigt roligt att "ringa in" till er och prata om spelet men också allt mellan himmel och jord. Assassins Creed streamen och historielektion av Bennet är ärligt något av de roligaste kvällarna jag haft.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Wille_3:

1. Sida mera optimerad för 1920 x1080 skärmar eller högre. Jag kanske är ute och cyklar nu hur det funkar tekniskt, men vill inte ha annat på sidorna och att sidan skalar upp utan att behöva använda zoom.

2. Fortsätt med möjligheten att kunna betala för att ta bort reklamen. Gärna överskridande med Sweclockers och 99mac.

3. Funktion som hittar tillbaka till senast lästa kommentaren under artiklarna.

4. Fragzone!

I övrigt så är jag nöjd så länge alla redaktörer och skribenter fortsätter som förut.

2 saker:

Helt rätt, en responsiv site hade varit kanon. Det är faktiskt ganska sällsynt med icke responsiva (som fz).

Lite mer undersökande journalistik. Egna reportage och artikelserier, etc. Ifrågasätt spelbranschen, varför måste det fungera så här? etc.

Medlem

Såg någon som också skrivit det. En del på FZ som skriver om E-Sport. Det kanske inte blir så bra om det täcker det vanliga flödet, men en egen tab med E-Sport hade varit nice

Medlem

Som tidigare nämnt kanske lite samkörning av servrar som samlar fz-folk i olika populära spel.
Annars är fz riktigt bra som det är men gärna mer av Esport, Fragzone, Videorecensioner.
Kanske kan man dra nytta av mer hårdvarurelaterade saker nu i och med samköret med sweclockers.

Medlem
Skrivet av Pogo:

Ny design av hemsidan helt klart. Har besökt Fragzone sedan 90-talet och tyvärr är den nuvarande sidan överlägset sämst av alla inkarnationer. Rörig och svårnavigerad.

Instämmer. Bortsett från rent tekniska lösningar som bidragit till det bättre och om man bara ser det rent visuella. Jämför följande två snapshots med nuvarande design:

http://web.archive.org/web/20050226010047/http://www.fz.se/

http://web.archive.org/web/20090618032109/http://www.fz.se/ <-- min personliga favorit!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Mer E-sport, tror det kommer gynna både läsare och er

Medlem
Medlem

Mer hårdvarutester kan väl inte vara för mycket att begära.

mvh
En gammal QWTF-lirare med bla, förflutet i DON


signatur

7800x3d, 7900xtx

Medlem

Jag skulle jättegärna se videoklipp om nyheter då det är mer visuellt stimulerande. Samt mer nyheter om hårdvaror.

Medlem

Bring back the julkalendervideos!

Inaktiv

E-sport och hårdvarutester!

Medlem

Den förnämliga Fullskärms-mouseover-knappen mitt i bilden (previous/zoom/next) som ni faktiskt haft.
(och mitt justeringstips för den, när den fanns.. 2008 /synpunkter-och-förslag/...)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

123
Skriv svar