Konami slutar göra storspel – förutom PES

Robot
Konami slutar göra storspel – förutom PES
Medlem
Konami slutar göra storspel – förutom PES

Tycker de bara borde sälja alla sina franchises så andra kan plocka upp dem då kan de iaf få in lite pengar till sina nya pachinko maskiner.

Medlem
Skrivet av brandter:

Tycker de bara borde sälja alla sina franchises så andra kan plocka upp dem då kan de iaf få in lite pengar till sina nya pachinko maskiner.

Det var droppen när de gick ut med Silent Hill, till pachinko...

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av brandter:

Tycker de bara borde sälja alla sina franchises så andra kan plocka upp dem då kan de iaf få in lite pengar till sina nya pachinko maskiner.

Det var droppen när de gick ut med Silent Hill, till pachinko...

Du har väl inte glömt Castlevania erotica

Medlem

Konami kan dra något gammalt över sig...

Flakmonkey

Trist med tanke på de varumärken de har men inte så trist om man ser hur några av de serierna behandlats på sista tiden. Nu hade ju inte ett slut på AAA-titlar behövt innebära ett slut på tex Castlevania-lir men med tanke på att de ska satsa på mobiler i första hand kvittar det i mina ögon om det är AAA, AA eller bara A-spel. Det är få saker som får mig att känna mig så gubbig som min negativa attityd till mobilspel

Medlem

Tråkigt att de inte portade PS4 versionen av PES till PC istället för PS3 versionen då ra...............................

Medlem

Tjänar de tillräckligt bra på PES för att fortsätta? Känns som licensavgifter för spelare och ligor borde äta upp en stor del av den kakan.

Medlem

wow vilken tråkig soppa det har blivit

Medlem
Skrivet av Bennii:

Tjänar de tillräckligt bra på PES för att fortsätta? Känns som licensavgifter för spelare och ligor borde äta upp en stor del av den kakan.

PES har inte vidare många licenser.

Medlem

Inte förvånande. Deras sista talang har redan fått sparken trots allt. På efterhand är det bara skönt att höra att Kojima slipper vara en del av det sjunkande skeppet.

Medlem

Jag kommer ihåg att Hideo Koyima sa att MTGS (det som hade en demo med zone of enders på skivan kommer inte ihåg vilket det var) hur som helst; då sa han att det var det sista MTGS spelet som han gör. Men så blev det inte, han gjorde fler MTGS.

Det här med att han skulle ha bråkat med Konami och att det inte blir fler MTGS -spel är rena lögnen. De vill få oss att tro att Pahantom Pain är det sista MTGS-spelet endast för att boosta försäljningen.

Jag satsar mitt liv på att det blir fler MTGS-spel. Kom ihåg var ni läste och vem som sa det.

Medlem
Skrivet av ripper1:

Jag kommer ihåg att Hideo Koyima sa att MTGS (det som hade en demo med zone of enders på skivan kommer inte ihåg vilket det var) hur som helst; då sa han att det var det sista MTGS spelet som han gör. Men så blev det inte, han gjorde fler MTGS.

Det här med att han skulle ha bråkat med Konami och att det inte blir fler MTGS -spel är rena lögnen. De vill få oss att tro att Pahantom Pain är det sista MTGS-spelet endast för att boosta försäljningen.

Jag satsar mitt liv på att det blir fler MTGS-spel. Kom ihåg var ni läste och vem som sa det.

Du menar MGS visst?

För ja, sålänge konami inte låst fast rättigheterna till spelen karaktärer och namn så kommer vi få MGS spel sålänge kojima är kvar i branschen! Tveklöst!
Tillomed mgs2 var sagt att bli det sista.

Och du är bara en i massorna, definitivt inte den första, som förväntar sig det


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av ripper1:

Jag kommer ihåg att Hideo Koyima sa att MTGS (det som hade en demo med zone of enders på skivan kommer inte ihåg vilket det var) hur som helst; då sa han att det var det sista MTGS spelet som han gör. Men så blev det inte, han gjorde fler MTGS.

Det här med att han skulle ha bråkat med Konami och att det inte blir fler MTGS -spel är rena lögnen. De vill få oss att tro att Pahantom Pain är det sista MTGS-spelet endast för att boosta försäljningen.

Jag satsar mitt liv på att det blir fler MTGS-spel. Kom ihåg var ni läste och vem som sa det.

Du menar MGS visst?

För ja, sålänge konami inte låst fast rättigheterna till spelen karaktärer och namn så kommer vi få MGS spel sålänge kojima är kvar i branschen! Tveklöst!
Tillomed mgs2 var sagt att bli det sista.

Och du är bara en i massorna, definitivt inte den första, som förväntar sig det

Ja, jag menar MGS.

Fast jag tycker phantom Pain var inte lika bra som ground zero. GZ hade bättre story och avslutning. Ska det vara open world så kan de lägga ner det, sak samma för mig.

Medlem
Skrivet av ripper1:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av ripper1:

Jag kommer ihåg att Hideo Koyima sa att MTGS (det som hade en demo med zone of enders på skivan kommer inte ihåg vilket det var) hur som helst; då sa han att det var det sista MTGS spelet som han gör. Men så blev det inte, han gjorde fler MTGS.

Det här med att han skulle ha bråkat med Konami och att det inte blir fler MTGS -spel är rena lögnen. De vill få oss att tro att Pahantom Pain är det sista MTGS-spelet endast för att boosta försäljningen.

Jag satsar mitt liv på att det blir fler MTGS-spel. Kom ihåg var ni läste och vem som sa det.

Du menar MGS visst?

För ja, sålänge konami inte låst fast rättigheterna till spelen karaktärer och namn så kommer vi få MGS spel sålänge kojima är kvar i branschen! Tveklöst!
Tillomed mgs2 var sagt att bli det sista.

Och du är bara en i massorna, definitivt inte den första, som förväntar sig det

Ja, jag menar MGS.

Fast jag tycker phantom Pain var inte lika bra som ground zero. GZ hade bättre story och avslutning. Ska det vara open world så kan de lägga ner det, sak samma för mig.

Mmm, jag är inte klar med Phantom Pain ännu så kan inte riktigt uttala mig än men även om jag är rätt nöjd med spelet hittills så börjar jag känna att jag nog förväntade mig mer.
Men fortfarande ett riktigt bra spel


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Undra om de kan tänka sig fortsätta som publisher.
Låta ett annat företag koda ihop spelet, men stå för kapital, reklam etc etc.

Medlem

Låt Kojima få rättigheterna till Silent Hills och Metal gear solid så kan han utveckla de vidare.

Medlem
Skrivet av Fusionn:

Låt Kojima få rättigheterna till Silent Hills och Metal gear solid så kan han utveckla de vidare.

Hade varit drömmen. Konami är trots allt ett inkompetent företag som består numera av inkompetenta människor. Kojima och hans team var de enda nämnvärda i hela företaget, knappast en överraskning att Konami numera helt gett upp på spelbranschen då de faktiskt inte har någon utvecklare som är kapabel till att göra storspel längre.

Medlem
Medlem

Vi lär förresten väl inte se nå mer patcher till MGS Phantom pain va? Men skulle inte förvåna mig att Konami kommer välja sitta kvar på licenserna till MGS och Silent Hill tills det inte finns nå pengar kvar.

Medlem
Skrivet av Fusionn:

Låt Kojima få rättigheterna till Silent Hills och Metal gear solid så kan han utveckla de vidare.

Kojima vill spy MG.
Han vill inte göra fler MG spel sedan MGS2.

Medlem
Skrivet av Fusionn:

Vi lär förresten väl inte se nå mer patcher till MGS Phantom pain va? Men skulle inte förvåna mig att Konami kommer välja sitta kvar på licenserna till MGS och Silent Hill tills det inte finns nå pengar kvar.

Om jag inte missat något så lär fortfarande Metal Gear Online vara på väg, release i Oktober tror jag, vilket ska vara tillgängligt för de som äger MGSV.

Medlem
1
Skriv svar