Robot
NHL 16

Förra årets hockeybatalj var en besvikelse. Är isen blank och fin i år igen? Vi har provåkt.

#nhl-95, #nhl-15, #nhl-16, #fifa-16, #nhl-07


Medlem
NHL 16

Ge oss PC-version !


signatur

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
Nalle Puh

Medlem

Är 94-läget fortsatt frånvarande?

Medlem

Om du har problem med att spel NHL mot andra spelare så är det inte serverar du spelar på men du spelar på per to per connection, så allt du göra är via dit internet eller din motståndare så det menas att du eller din motståndare är hosten för matcherna.. Det gäller alla EA sports(Fifa,NHL,NBA,Madde, ETC) spel.

http://help.ea.com/se/article/losing-connection-to-ea-servers... Här är min källa för den informationen.

Så att skriva minus för problem med server är fel, för du inte spelar på någon server.

Medlem

Hur är det med flera spelare online från samma, i det här fallet, PS4? Alltså couch-co-op?

EDIT: Lyckades googla fram det: https://www.easports.com/nhl/features/nhl-16
"Online Couch Co-op

The perfect way to play when you and your friends want to jump on the couch, join forces and play some drop-in hockey online. It’s the best place to practice your team play skills before playing OTP or EASHL."

Medlem
Skrivet av aT1C:

Om du har problem med att spel NHL mot andra spelare så är det inte serverar du spelar på men du spelar på per to per connection, så allt du göra är via dit internet eller din motståndare så det menas att du eller din motståndare är hosten för matcherna.. Det gäller alla EA sports(Fifa,NHL,NBA,Madde, ETC) spel.

http://help.ea.com/se/article/losing-connection-to-ea-servers... Här är min källa för den informationen.

Så att skriva minus för problem med server är fel, för du inte spelar på någon server.

NHL-spelen kopplar dock upp till "EA Servers" när du spelar online. Tappar du kopplingen till EA-servrarna så slängs du ut ur ett onlinespel, även om kopplingen mellan dig och din motståndare var problemfri.

Medlem

Alltså dos-versionen av NHL 95(med SVGA menyer!) var så jävla bra.


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Då var det lagom krångligt med kontrollerna. Mellanslag och ALT var det enda man brydde sig om men fan ta den som tryckte båda samtidigt...

Medlem
Skrivet av Brajg:

Ge oss PC-version !

Äh, NHL var bättre förr med mer profiler.
Därför bryr jag mig inte lika mycket att det inte finns till PC.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Fortfarande orimligt långa laddningstider? Exempelvis om du startar en be a pro karriär, simuleringen tar på dem tidigare spelen galet lång tid samt sitta och vänta på att det är din tur ut på plan utan framspolning.
Sedan var ju tacklingen svår på 15 också, gick knappt att puckla ner någon, antar att det är samma nu?
Hoppas även dem fixat offside buggen med att datorn åker offside när du kör rakt in i motståndar zon.

Medlem

Man är inte äkta NHL-fan förrän man suttit i midsommartrafiken över ölandsbron för att man varit i Färjestaden och köpt det till Mega Driven...

Slutade uppskatta spelen när domardelen fullständigt havererade. Gick aldrig hitta ett mellanting som tillät hårt spel men inte ful. Spearings var för effektiva men bestraffades för dåligt. Ändrade man domarnivån åkte man istället ut när man spelade hårt. Måhända de meckat så man kan styra varje domardel individuellt men jag tröttnade i alla fall där.

Har väl mer än 10.000 matcher bakom mig om man räknar ända ner till EA Hockey och fram nånstans till 2009... Bästa tiden var givetvis Mega Drive med 4-way adapter och spela med tre andra och två hela tiden var målvakt.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

inK
Medlem

EASHL tillbaka. Har vi något FZ-lag för PS4? Några som är sugna?


signatur

Every trophy counts...

Gnällkuk
Skrivet av SlokMustasch:

Alltså dos-versionen av NHL 95(med SVGA menyer!) var så jävla bra.

Pfft! Jag minns första fotbollsspelet jade hade från EA när de inte ens hade spellicenser. Runt 93-94 tror jag det var. Vem minns inte de sköna gissningarna på svenska namn där Tomas Brolin blev Bryan Beckstrand och Kenneth Andersson, Reis Salani!

Hade även första hockeyspelet, EA Hockey till Megadrive, minns att Sveriges hemmadräkter var gråa och gula. Men ja, NHL 94' var magiskt och året därpå kom väl första Elitserien 95 eller vad det hette? Då var det magi!

NHL-spelen och Road Rash. Kärlek.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Finns spelläget "Live the Life" med?


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

NHL eller FIFA? Vad ska man välja i år...

Redaktör
Skrivet av Tapiwen:

Finns spelläget "Live the Life" med?

Info. Vet inte om allt står där, men en hel del.


signatur
Medlem

Är det någon som vet om man kan köra 2vs2 online? Alltså jag sitter hemma och en polare hemma hos sig, startar ett game och kan möta 2 andra individer som spelar ihop online?

Av någon anledning verkar det vara svårt att hitta info om detta..

Medlem
Skrivet av Brajg:

Ge oss PC-version !

Håller med! NHL är i princip det enda sportspelet jag saknar på PC. Jag är förresten inte ens brydd i hockey om det inte är VM, men NHL-spelen är bara för jäkla roliga.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Kan man spela SHL-ligan med sitt favoritlag? Antar att "be a gm" inte går, men kan man spela säsong efter säsong med t ex Skellefteå?

Medlem

Nhlpa -93 till megadrive är det bästa någonsin bla bla bla
Blades of glory är det bästa som gjorts bla bla
Älskar nya spelen underbar känsla och njutningen när man krossar sin bror efter en stenhård turnering är fortfarande fantastisk. Sluta lev i dåtiden för om ni skulle dra igång Nhl -94 så kan jag lova att ni skulle spela i max 5 min sen ledsna på det.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Är 94-läget fortsatt frånvarande?

Det finns ett NHL '94-läge för styrningen


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Att försöka tacklas i detta spel är bara rent frustrerande. Alla motståndare åker runt som oljade tvålar, helt oberörda. Har försökt hitta tekniken för hur det funkar men jag lyckas bara inte.
Skitstörande!!

1
Skriv svar