Pewdiepie kommenterar de senaste månadernas visningstapp

Robot
Pewdiepie kommenterar de senaste månadernas visningstapp

"Det har hållit på länge" säger Youtube-stjärnan - kontrar med att sticka till Los Angeles för hemligt projekt.


Medlem
Pewdiepie kommenterar de senaste månadernas visningstapp

Det kommer och går. Men likt world of warcraft så kommer Felixs siffror sjunka och hamna på en "rimligare" nivå men kommer fortfarande vara en gigant jämfört med andra i hans skrå.

Man undrar ju spontat vad som får högre siffror?

Releasehästryttare

Han behöver göra Minecraft videor, då kommer kidsen flockas till hans kanal igen!

Medlem

Så fort det kommer nya skräckspela som dom som gjort amnesia spelet eller nya bra virtual reality spel så lovar jag att hans videos kommer åka till toppen igen. Jag gillar bara att titta på honom när han blir rädd vilket alla jag vet också gör.

Medlem

Det kommer aldrig igen bli lika bra som Vanilla-Pewdiepie. Det var en magisk period i mitt liv. Kommer ihåg när jag kunde sitta hela nätter och grinda igen samma Pewdiepie video om och om igen. Även om man hatade dom kände jag lycka över bedriften att faktiskt ha klarat av något som få personer ens skulle försöka sig på.

Medlem
Skrivet av Devan:

Han behöver göra Minecraft videor, då kommer kidsen flockas till hans kanal igen!

Eller så gör han det han känner för då han troligtvis har de ekonomiska medlen att spela vad han vill

Medlem
Skrivet av Incal:

Det kommer aldrig igen bli lika bra som Vanilla-Pewdiepie. Det var en magisk period i mitt liv. Kommer ihåg när jag kunde sitta hela nätter och grinda igen samma Pewdiepie video om och om igen. Även om man hatade dom kände jag lycka över bedriften att faktiskt ha klarat av något som få personer ens skulle försöka sig på.

Haha det låter ju precis som Wow!

Medlem

Såklart hans views dalar lite, det är omöjligt att hålla såna fantasi-siffror för alltid.

Gött för honom att han har några nya passions-projekt, men han skulle kunna sluta idag och tjäna extremt bra på sin backlog i många år framåt.

För den nyfikne peakade han Juli 2014 med hisnande 438.9 MILJONER views, och ligger nu på "bara" runt 300 miljoner. För att kunna leva gott på YouTube krävs idag 2-5 miljoner views per månad minimum.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem
Skrivet av Zedrix:
Skrivet av Incal:

Det kommer aldrig igen bli lika bra som Vanilla-Pewdiepie. Det var en magisk period i mitt liv. Kommer ihåg när jag kunde sitta hela nätter och grinda igen samma Pewdiepie video om och om igen. Även om man hatade dom kände jag lycka över bedriften att faktiskt ha klarat av något som få personer ens skulle försöka sig på.

Haha det låter ju precis som Wow!

That's the joke.

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Det kommer och går. Men likt world of warcraft så kommer Felixs siffror sjunka och hamna på en "rimligare" nivå men kommer fortfarande vara en gigant jämfört med andra i hans skrå.

Man undrar ju spontat vad som får högre siffror?

Nu tänker du som en skivbolagsdirektör. "En nedladdning är en missad försäljning!"

En tappad tittare betyder inte att den tittaren automatiskt går till en annan kanal.


signatur

I drank what?

Medlem

Han ser så svensk ut.

Medlem

Lite märkligt är det ändå, borde enligt logiken bli något fler visningar i snitt varje månad med tanke på att det blir fler och fler prenumeranter. Sedan påverkar väl vilka videos som läggs ut etc. Och han nämner ju också att det är på väg att vända igen.

Medlem
Skrivet av ManchildKart:

Såklart hans views dalar lite, det är omöjligt att hålla såna fantasi-siffror för alltid.

Gött för honom att han har några nya passions-projekt, men han skulle kunna sluta idag och tjäna extremt bra på sin backlog i många år framåt.

För den nyfikne peakade han Juli 2014 med hisnande 438.9 MILJONER views, och ligger nu på "bara" runt 300 miljoner. För att kunna leva gott på YouTube krävs idag 2-5 miljoner views per månad minimum.

Har du någon länk till detta kring 2-5 miljoner?

Medlem
Skrivet av Incal:

Det kommer aldrig igen bli lika bra som Vanilla-Pewdiepie. Det var en magisk period i mitt liv. Kommer ihåg när jag kunde sitta hela nätter och grinda igen samma Pewdiepie video om och om igen. Även om man hatade dom kände jag lycka över bedriften att faktiskt ha klarat av något som få personer ens skulle försöka sig på.

Hahaha wat

Medlem
Skrivet av Stich:
Skrivet av ManchildKart:

Såklart hans views dalar lite, det är omöjligt att hålla såna fantasi-siffror för alltid.

Gött för honom att han har några nya passions-projekt, men han skulle kunna sluta idag och tjäna extremt bra på sin backlog i många år framåt.

För den nyfikne peakade han Juli 2014 med hisnande 438.9 MILJONER views, och ligger nu på "bara" runt 300 miljoner. För att kunna leva gott på YouTube krävs idag 2-5 miljoner views per månad minimum.

Har du någon länk till detta kring 2-5 miljoner?

Han är inte helt ute och cyklar.
http://www.quora.com/How-much-does-YouTube-pay-partners-for-t...

Medlem
Skrivet av Stich:
Skrivet av ManchildKart:

Såklart hans views dalar lite, det är omöjligt att hålla såna fantasi-siffror för alltid.

Gött för honom att han har några nya passions-projekt, men han skulle kunna sluta idag och tjäna extremt bra på sin backlog i många år framåt.

För den nyfikne peakade han Juli 2014 med hisnande 438.9 MILJONER views, och ligger nu på "bara" runt 300 miljoner. För att kunna leva gott på YouTube krävs idag 2-5 miljoner views per månad minimum.

Har du någon länk till detta kring 2-5 miljoner?

Baserat på samtal med vänner och bekanta som till skillnad från mig kan leva på sina kanaler, samt http://socialblade.com .

2 miljoner views blir $3-4k beroende på CPM, och sen tar YouTube drygt hälften. Har man sedan partnerskap med något MCN kan alltifrån 10-40% av resterande tas av dem också.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem
Skrivet av Figurlig:

Han ser så svensk ut.

Apropå...

Medlem
Skrivet av Figurlig:

Han ser så svensk ut.

Det hjälper inte att hans tryne påminner mig om en barndomskompis man hade som var extremt psykopatisk. Det är väl därför man inte tål och se han så mycket. Men han har en rolig karisma, och jag ser hellre folk hylla honom än Björn Gustavsson.

1
Skriv svar