Därför är Quiet i Metal Gear Solid V typ naken

Medlem
Skrivet av ColinZeal:

Jag är allt annat än politiskt korrekt men Kojima.. är bara för mycket.

Tycker snarare det är för mycket när folk klagar på att en 3d modell, skapad i en dator, bär för lite texturer..

Medlem
Skrivet av Sillgam:
Skrivet av ColinZeal:

Jag är allt annat än politiskt korrekt men Kojima.. är bara för mycket.

Tycker snarare det är för mycket när folk klagar på att en 3d modell, skapad i en dator, bär för lite texturer..

Då är det definitivt det första spelet du spelat av Kojima..

Medlem
Medlem
Skrivet av Typhor:

"But once you recognize the secret reason for her exposure, you will feel ashamed of your words & deeds."

Är snarare så att när man får höra den krystade förklaringen så tänker man hur extremt stolt skaparen varit när han kom på den barnsliga undanflykten för att få ha en bikinibrud med i spelet. Hon kunde lika så gärna ha varit "allergisk mot kläder" då anledningen till varför hon inte har kläder enbart är skapad för att karaktären inte ska ha kläder :/

Fast framkrystat vet jag inte om det är, med tanke på att The End från Metal Gear Solid 3: Snake Eater också kunde leva genom fotosyntes.

Jag gillar förklaringen, även om jag föredrar min Quiet med kläder på. Det är sådana saker som gör Metal Gear Solid-spelen unika och innovativa. Hideo Kojima kommer ständigt med nya idéer och påfund som man väldigt sällan kan hitta i andra spel.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av LVX156:

Nej, jag känner inte att skammen kommer krypande, jag anser nämligen inte att jag eller någon annan har rätt att bestämma hur kvinnor klär sig. Jag vet att det är en obekväm åsikt på FZ, där den rådande åsikten tycks vara att allt mindre än en burka är sexistiskt.

Dock går det bra att visa män hur nakna som helst.

Haha, men nu var det väl Kojima som bestämde hur Quiet skulle klä sig. Och hur hon skulle svanka. Men nog om det, grejen var ju hur han trodde att kritiker skulle skämmas när de fick reda på hans enormt krystade backstory.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av marcus8958:

Quiet FZ Edition

Mindre naket för att minska gubbsjuka.

Du, eh... hur gjorde du den kopplingen? Polarisera mera, tjohej!


signatur
Medlem

varför har hon inte grön hud som nån tjej kapten kirk skulle lägra i Star Trek?

För er som spelat. Någonting som stödjer förklaringen ingame?
Bara undrar...

phi
Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av phi:

Hon är skrämmande lik en kollega på jobbet. Han heter Johan.

Har han också timglasformad kropp och stora bröst?

Snarare formad som en bowlingkägla med liten trevlig A-kupa.

zsm
Medlem

Moralpaniken. Det är urtypiskt japanska spel att ha lättklädda kvinnor, och nu skriker vi som om det är förvånande vid det här laget?

Medlem

Feministerna och de politiskt korrekta är i farten igen. Sanslöst. Varför kan inte en kvinna vara lättklädd i ett spel? Bara undrar.
När jag läser kommentarerna här inser jag än en gång att Sverige är det mest PK landet i världen. Pinsamt.
Skulle vilja påstå att Japan är det minst PK landet, vilket de bör hyllas för.

För övrigt så har jag hittils inte dödat en enda kvinna i MGS5.. endast män. Men det är tydligen ok.

Medlem
Skrivet av TheWhaleHunter:

För er som spelat. Någonting som stödjer förklaringen ingame?
Bara undrar...

Du får samma förklaring i spelet och när du ser henne dansa i solskenet under vattenfallet vet man att hon är lite speciell.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

ZF
Medlem

"sjuk gubbe"

"skön snubbe"

sluta aldrig omfamna hyckleriet FZ...

Skrivet av Ender:
Skrivet av Bennii:

Finns inte risken att hon kväver sig själv med den där enorma handsken hon har på hela vänstra armen?

Skrivet av Bennii:

Men det finns säkert nån logisk, vetenskaplig förklaring.

Jag tror hon gjorde hål själv på strumpbyxorna, där hon kippade efter andan mest.

Skrivet av conthox:

Menatte, är det inte farligt att ta en dusch då?

Mycket riskabelt. Att bada är naturligtvis helt uteslutet.

varsego:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Groddjur

den vetenskapliga förklaringen är naturligtvis perspiration genom värmeväxling. vilket ökar upptagningsförmågan, av uppenbara orsaker.

Medlem
Skrivet av ZF:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Groddjur

den vetenskapliga förklaringen är naturligtvis perspiration genom värmeväxling. vilket ökar upptagningsförmågan, av uppenbara orsaker.

Som jag skrev, ett par korta skjorts skulle vara bättre och mer trovärdigt som klädsel i sammanhanget för en soldat. Utan att din vetenskapliga förklaringar tappar sin trovärdighet.

Medlem

Hum kan krävas ny betygsättning för media böker film och spel material som kan väcka anstöt. Jag vill ha en vuxen del där Sex och nakna kroppar ska kunna vara ett naturligt inslag i den kategorin även inom spel inte bara film och böcker då. Autentisk film är alltid värst tycker jag där har det funnits så mycket snusk å våld att jag tror att folk har blivit blinda för det. Har slutat att se på nyheter och vanlig tv nästan helt. Orkar helt enkelt inte med tv å tidningar för där är det så liten kontroll på vad som visas. Orkar inte läsa å se om mord hela dagarna sporadiskt upp poppade på tvn när man råkar ha den på. Tvspels våld är mycket mjukare destiny som jag kör påminner mer om ett laser spel en lek. Många missar nog också att mgs kommer ifrån japan och jag tycker att man ska ha mer förståelse för andra kulturer när det inte handlar om att kränka eller misshandla någon. För detta är väl inte kränkande snarare lite fånigt med en halvnaken brud för att locka köpare till spelet.

Medlem

Föresten, varför duschar hon med kläderna på? Det är väl lika menlöst som att fiska utan bete.. och dessutom så ökar ju risken för att bli förkyld. Oansvarigt.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem
Skrivet av penne:

Feministerna och de politiskt korrekta är i farten igen. Sanslöst. Varför kan inte en kvinna vara lättklädd i ett spel? Bara undrar.
När jag läser kommentarerna här inser jag än en gång att Sverige är det mest PK landet i världen. Pinsamt.
Skulle vilja påstå att Japan är det minst PK landet, vilket de bör hyllas för.

För övrigt så har jag hittils inte dödat en enda kvinna i MGS5.. endast män. Men det är tydligen ok.

Inget fel med lättlädda kvinnor, men om det inte finns något syfte utöver det så blir det lite larvigt. MGS är ett tramsigt spel, men förklaringen är riktigt dum. Hade funkat bättre om han bara sagt att hon är med för att han gillar lättlkädda kvinnor.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Jag andas med munnen och näsan. Jag kan täcka hela ansiktet med tyg utan att kvävas. Är det en superkraft? Kan jag bli en superhjälte nu?

Medlem

Haha varför blir alla så upprörda över en lättklädd tjej?

Quake-konnässsör

Kan det inte komma en mod till PC versionen som gör henne helt naken, då jävlar börjar folk slänga in bränsle i elden. Sen kommer väl säkert någon göra en burka version av henne också, när hon springer runt inlindad i en matta

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av LVX156:

Nej, jag känner inte att skammen kommer krypande, jag anser nämligen inte att jag eller någon annan har rätt att bestämma hur kvinnor klär sig. Jag vet att det är en obekväm åsikt på FZ, där den rådande åsikten tycks vara att allt mindre än en burka är sexistiskt.

Dock går det bra att visa män hur nakna som helst.

Polarisera mera!


signatur
Medlem

Översatt: Hon är klädd som hon är därför att Japan...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bleetzer:

Är det inte 18 års gräns på spelet ändå? Förstår inte debatten.. Skulle hennes utseende kränka kvinnor på något sätt eller? Tycker det börjar gå för långt. Är väl upp till skaparen om han/hon vill ha nakna män eller kvinnor i sitt spel. Det är ju inte så att Geralt har sex med en tjockis i Witcher 3 heller. Sexism debatterna börjar gå för långt. Passar att hugga ibland, sen andra gånger så skiter man i det. Ska man snacka sexism så ska man göra det där det är på "riktigt", i en fantasi värld i ett spel är det orelevant.

Fast nu handlade inte nyheten om eventuell sexism, utan hur ostig Kojimas förklaring är.


signatur
Medlem

Problemet för mig är saken som många här inne har tagit upp som "försvar" för hennes utseende: kopplingen till The End från MGS 3. Han har i stort sett samma krafter som Quiet, photosyntes och allt det där. Så här är han klädd:

http://img3.wikia.nocookie.net/__cb20080619053929/metalgear/i...

Varför är inte han klädd på samma sätt som Quiet? Är han bättre på photosyntes än henne? För att han är en gubbe som ingen skulle vilja se utan kläder kanske? Förklaringen faller isär som den efterkonstruktion den är.

Quiet har potential att vara en supercool karaktär och är redan en skitbra "buddy" i spelet, men jag tycker hon hade varit ännu bättre om hon hade fått varit den stencoola övernaturliga supersoldaten hon faktiskt är utan behovet att så uppenbart vara menat som sexobjekt för spelaren.

Vill bara tillägga också att jag inte är emot "sexiga" karaktärer i spel, det finns till och med bra exempel i Metal Gear serien: The Boss, Eva, Sniper Wolf och Meryl är alla attraktiva men ändå sina egna karaktärer med egna motiv och värderingar utöver det.
Eva hade till och med en bra motivering (på riktigt!) för sitt sexuella beteende i och med att hennes uppdrag var att charma Snake och stjäla Philosopher´s Legacy från honom eftersom hon var Kinesisk spion.

Vilket är varför Quiet gör mig lite ledsen. Kojima och gänget kan ju göra bra kvinnliga karatärer om de vill, men med Quiet tog de den enkla vägen och tog av henne kläderna och lämnade det där.

Medlem

Enkelt, blir du så rädd för lite artificiell hud, köp inte. Vi röstar med plånboken. Jag köper inte detta spel, men det har inget med själva spelet i fråga, utan har helt och hållet med hur Konami fört sig

Inaktiv
Skrivet av phi:

Hon är skrämmande lik en kollega på jobbet. Han heter Johan.

Är "Johan" möjligtvis hen och singel?

Medlem

Och som gamla visa munkar tidigare sagt: sluta gnäll, gillar du det inte, spela det inte. Inte svårare än så.

Det är ett spel. Löjligt med dessa diskussioner. Det är INTE på riktigt.

Medlem

Har Fz börjat med censur när dom inte längre klarar av kritik?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Har Fz börjat med censur när dom inte längre klarar av kritik?

man slutar inte förvånas längre :/


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Det är ju faktiskt ganska varmt i Afghanistan.. Så frågan är ju inte varför hon har så lite kläder, utan varför Ocelot går runt med rock och halsduk

Skriv svar