Därför är Quiet i Metal Gear Solid V typ naken

Medlem
Skrivet av Bennii:

http://vignette4.wikia.nocookie.net/metalgear/images/4/4b/4d6...

Och på vilket sätt hjälper en högt skuren trosa och trasiga strumpbyxor henne att andas genom huden? Ett par korta skjorts hade passat miljön betydligt bättre. Men det finns säkert nån logisk, vetenskaplig förklaring.

Antar att trosorna täcker så lite hud som möjligt för att hon ska kunna andas, utan att få spelet att bli AO-stämplat. Strumpbyxor är vanligtvis ganska lätt att andas genom, för att inte nämna att det är många hål i dom. Tighta korta shorts kanske var knepigare för henne...

Själv tänkte jag inte ALLS på att det var strumpbyxor och att hon hade string på sig. Jag märkte det först när folk började snuska runt med det hela... :\ Har inga som helst problem med hennes stil - ser inte det som något sexuellt.

Inaktiv

Allt blir bättre med nakna brudar. Tänk vilket skitspel Dead or Alive 3 eller Dead or Alive Xtreme Beach Volleyball skulle vara om alla var påklädda:

Seriöst dock så har väl alltid Metal Gear Solid innehållit snuskerier. Att form kommer före funktion är inte så konstigt, finns massa mindre trovärdiga karaktärer i MGS som är designade för att se coola ut typ.
Unga kvinnor slutar knappast vara attraktiva när man blir äldre, tror alla blir mer eller mindre gubbsjuka på äldre dar. I Japan verkar det också vara mer okej att vara det(kolla bara på japansk TV) så är kanske inte så konstigt att det smyger sig in sånt här i spelen.

Medlem

Så mycket gnäll över lite "naket" eller för mycket hud.. Njut av det istället och zooma helst in det hela underbara paketet De här är perfekt

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Bennii:

http://vignette4.wikia.nocookie.net/metalgear/images/4/4b/4d6...

Och på vilket sätt hjälper en högt skuren trosa och trasiga strumpbyxor henne att andas genom huden? Ett par korta skjorts hade passat miljön betydligt bättre. Men det finns säkert nån logisk, vetenskaplig förklaring.

Antar att trosorna täcker så lite hud som möjligt för att hon ska kunna andas, utan att få spelet att bli AO-stämplat. Strumpbyxor är vanligtvis ganska lätt att andas genom, för att inte nämna att det är många hål i dom. Tighta korta shorts kanske var knepigare för henne...

Själv tänkte jag inte ALLS på att det var strumpbyxor och att hon hade string på sig. Jag märkte det först när folk började snuska runt med det hela... :\ Har inga som helst problem med hennes stil - ser inte det som något sexuellt.

Jag respekterar din åsikt att du inte har några problem med karaktären i spelet, och jag ska inte påstå att jag tycker hon är något annat än läcker men du måste skämta när du säger att du inte ser något sexuellt i hur hon ser ut eller presenteras?

Bitvis framstår spelet som en mjukporris.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Förstår inte, varför detta är pinsamt?

Medlem

Jävla bekymmer det var, vem fan bryr sig om hon är naken eller inte. Dags för mänskligheten att ta ett steg framåt igen. Det är bara en kropp, no big deal.

Medlem

Hade väl varit bättre att bara skaka av sig kritiken istället för att halvhjärtat hitta på en tafflig förklaring...

Inaktiv

Den riktiga anledningen hon skapades var att få gratis reklam från sjw, pk nyheter och perversa individer.

Men tror ärligt talat att FZ och alla andra spelmedier älskar henne mycket mer än vad de skriver. Har väll varit en handfull nyheter med henne sedan Arnroth skrev hur sexistiskt det var i E3 krönikan. Det blir vind i kvarnen för samtliga spelsidor.

Och ja hon är verkligen Sexistisk, men jag ser inget fel med det.

Medlem
Skrivet av nixdorf:
Skrivet av ManchildKart:

Lite löjligt att diskussionen runt en stark kvinnlig karaktär som är en elitmilitär med superkrafter fokuserar på hennes kläder.

Jo men det är en del i problemet. Svårt att komma in i någon sorts stämning i spelet om en karaktär som är "elitmilitär med superkrafter" lallar runt i en minimal stringbikini. Och sen att de försöker hitta på en förklaring som ska vara rimlig? Känslan blir så pubertal/gubbsjuk.

Precis så. Det handlar inte om att lättklädda kvinnor inte får förekomma i spel. De får tamejtusan vara nakna om de vill. Men det handlar om inlevelse och vad som känns logiskt. Ingen skulle sitta och putsa sitt gevär inför ett militärt uppdrag och tänka tanken att klä sig så där. Breking the immersion - i brist på ett bra svenskt uttryck.

Medlem

Men herre gud...
Man skäms ju över att vara man när det är så här.

Medlem

Om man moddar spelet med en nude-mod så borde hon alltså prestera bättre? Och folk säger att spelen inte utvecklas och inte blir mer advancerade. Hmpf.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Är ju nån dude från MGS3 som har en ghillie suit som är exakt likadan? Är väl det som Quiet baseras på.

Medlem

Jag tror ärligt talat att det där var hans ironiska svar på de något poänglösa kraven på en förklaring.
Varför skulle han ge en 'seriös' förklaring på att han som alla andra har med en sexig sci-fi brud i sitt spel?

Medlem
Skrivet av conthox:

Menatte, är det inte farligt att ta en dusch då?

Hur som helst vete fanken. Visserligen unik förklaring, men ändå, det känns som om spelet hade fungerat utan en bikinibrud.

Du får såklart veta att hon har gälar under polyperna i DLC´n. För en gång på kollo, när hon skulle fiska...

Medlem
Skrivet av GRiZZHARD:

Halvnakna kvinnor, då brakar världen samman i spel...

Helnakna män i spel, t,ex gta4 mm? Who fucking cares?

Nej, ingen bryr sig. Om du vill starta feministdebatten på FZ igen så har du kommit till fel ställe.

Detta är en plats för personer vars handflator smeker deras ansikten i skratt.

Medlem

Nej, jag känner inte att skammen kommer krypande, jag anser nämligen inte att jag eller någon annan har rätt att bestämma hur kvinnor klär sig. Jag vet att det är en obekväm åsikt på FZ, där den rådande åsikten tycks vara att allt mindre än en burka är sexistiskt.

Dock går det bra att visa män hur nakna som helst.

Medlem

Är det inte 18 års gräns på spelet ändå? Förstår inte debatten.. Skulle hennes utseende kränka kvinnor på något sätt eller? Tycker det börjar gå för långt. Är väl upp till skaparen om han/hon vill ha nakna män eller kvinnor i sitt spel. Det är ju inte så att Geralt har sex med en tjockis i Witcher 3 heller. Sexism debatterna börjar gå för långt. Passar att hugga ibland, sen andra gånger så skiter man i det. Ska man snacka sexism så ska man göra det där det är på "riktigt", i en fantasi värld i ett spel är det orelevant.

Ambassadör
Xbox

Skulle haft burkini!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Bennii:

http://vignette4.wikia.nocookie.net/metalgear/images/4/4b/4d6...

Och på vilket sätt hjälper en högt skuren trosa och trasiga strumpbyxor henne att andas genom huden? Ett par korta skjorts hade passat miljön betydligt bättre. Men det finns säkert nån logisk, vetenskaplig förklaring.

Antar att trosorna täcker så lite hud som möjligt för att hon ska kunna andas, utan att få spelet att bli AO-stämplat. Strumpbyxor är vanligtvis ganska lätt att andas genom, för att inte nämna att det är många hål i dom. Tighta korta shorts kanske var knepigare för henne...

Själv tänkte jag inte ALLS på att det var strumpbyxor och att hon hade string på sig. Jag märkte det först när folk började snuska runt med det hela... :\ Har inga som helst problem med hennes stil - ser inte det som något sexuellt.

Jag respekterar din åsikt att du inte har några problem med karaktären i spelet, och jag ska inte påstå att jag tycker hon är något annat än läcker men du måste skämta när du säger att du inte ser något sexuellt i hur hon ser ut eller presenteras?

Bitvis framstår spelet som en mjukporris.

Haha, jag såg som sagt inte ens att hon var halvnaken i början under alla trailers och teasers utan märkte det först när folk började snacka om det. Då googlade jag och blev överraskad att jag inte sett det tidigare.

Jag förstår att folk kan se det som sexuellt, givetvis, jag håller dock inte med det då, som sagt, jag är uppenbarligen blind...

Medlem

Kojima har ju lyckats med det han ville, att väcka en debatt.

Skrivs ju hur mycket artiklar som helst kring just Quiet.


signatur

Nämen!

Medlem

Vore det inte optimalt att vara helt naken ifall man andades genom huden?

Medlem

Hahaha så jävla gött! Kojima, vilken jävla hjälte!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av freakball:

Vore det inte optimalt att vara helt naken ifall man andades genom huden?

Förstår inte hur Kojima tänkte när han gav henne så där typ av trosor. Hade varit mer logiskt med stringtrosor.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Taskigt läge på vintern.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Låter ungefär lika krystat som alla andra karaktärer i MGS, men det här har ändå gått för långt!
En attraktiv kvinna som klär sig utmanande? Ingen har sett en sån på flera århundraden! Så jävla orealistiskt, vad har Kojima stoppat i pipan egentligen? Alla vet att tjejer hatar att visa upp sig, speciellt dom som är storbystade.

Inaktiv

Varför ska jag skämmas för att jag kollar på en lättklädd kvinna?

Medlem

Orkar inte ens klistra in en facepalm-bild.

Medlem

Har man varit i Japan så vet man att det inte är Kojima som är gubbsjuk, det är så deras kultur är.

Jag tycker att det är en ganska cool förklaring till varför hon är halvt naken. Anledningen till klädvalet så verkar det inte som att det är hon som har valt kläderna. Jag har inte klarat spelet ännu men jag såg den sak i spelet som får mig att tro det.

Medlem

Jag är allt annat än politiskt korrekt men Kojima.. är bara för mycket.

Medlem
Skrivet av phi:

Hon är skrämmande lik en kollega på jobbet. Han heter Johan.

Har han också timglasformad kropp och stora bröst?

Skriv svar