Monkey Island fyller 25 år – Ron Gilbert vill göra nytt spel

Robot
Medlem
Monkey Island fyller 25 år – Ron Gilbert vill göra nytt spel

En 3a som fortsätter efter tvåans slut som använder motorn från Special edition. Ja tack. *slänger pengar mot skärmen*


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

och disney vill säkert ha 2 miljarder dollar

Medlem

Spelade nummer 1 före nummer 3 men måste säga att Curse är det bästa jag spelat i Peka-klicka väg, vad än Gilbert säger
Ett ytterligare spel hade jag dock inte tackat nej till.

Medlem

Ron försök att inte ge disney pengar, gör en uppföljare ändå, byt ut namnet bara ;-).

Medlem
Skrivet av Lepr:

Spelade nummer 1 före nummer 3 men måste säga att Curse är det bästa jag spelat i Peka-klicka väg, vad än Gilbert säger
Ett ytterligare spel hade jag dock inte tackat nej till.

Jag spelade Curse först av alla MI-spel, så jag kanske är jävig i frågan, men för mig är det tveklöst det enda Monkey Island-spelet som har klarat av tidens tand med värdighet.

Visst, ettan och tvåan är fortfarande briljanta mästerverk, men den tecknade stilen i trean är urcharmig och fängslar mig än i denna dag.

Med det sagt, mer Guybrush åt folket!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Musiken... Det är musiken jag minns, men det är nog för att jag också spelade alla underbara quest-spel, Larry Laffer (musiken där också, suck). Ibland var de ju hopplöst obegripliga, men kan ändå sakna de utflippade historierna och humorn. Idag verkar det bara vara Rock Star och indie-utvecklare som lyckas med det.

Medlem

Smutt, Monkey Iseland, Police Quest, Space Quest pls.

1
Skriv svar