Satellite Reign

Robot
Satellite Reign

Med lockrop om ett Syndicate för vår tid gjorde Satellite Reign succé på Kickstarter. Nu får du veta om det gör succé hos FZ:s recensent.

#satellite-reign


Medlem
Satellite Reign

Sitter och lirar det här spelet för fullt, och jag fullkomligt älskar det. Det är annorlunda än hur Syndicate var så som jag minns det, men det är ändå det närmaste man kan komma om man vill lira en Syndicate klon idag.

Små skavanker finns här och där, så som att fordonen ibland fastnar i uppförsbackar (samt att man inte kan göra en GTA och sno ett fordon och köra över människor så som man kunde i orginalet), vakter som fastnar på stället och bara snurrar runt, samt att spelet är lite oslipat när man försöker skjuta någon med ljuddämpare, med mer. Men allt det positiva i spelet överväger det negativa i mina ögon.

Medlem

Det roliga är ju att man har en NPC med ens namn på någonstans i spelet.

"The Future

We have a lot of ideas for additional features and content that was unfortunately didn’t make it into the game’s initial release. We will continue to support Satellite Reign with future updates and bug fixes for the foreseeable future."

Så det kommer bli bättre.

Medlem

Blir ett självklart köp för mig.

Testpilot

Kört det en stund och har fortfarande lite svårt med interfacet , blir lätt stressigt och man trycker fel då man skall kriga

Men verkar trevligt.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Det roliga är ju att man har en NPC med ens namn på någonstans i spelet.

Tufft! Jag kan ha hjärntvättat dig och skickat iväg dig för kloning. Din hjälp i kampen var uppskattad!

Megadelux

Finns det en övertalartron? ;D

Medlem
Skrivet av renod:

Finns det en övertalartron? ;D

Jag antar att du syftar på Syndicate-spelens persuadatron? Jag har inte stenkoll på allt den lät dig göra, men det går att hacka sig in i folks hjärnchip och ta kontroll. Därefter kan du sedan antingen få dem att följa dina order eller skicka dem för kloning (när en av dina agenter dör laddas dennes medvetande ner i dessa kloner, och beroende på person får han/hon olika bonusar).

Jag har hört berättelser om Syndicate-spelare som samlade på sig väldigt stora grupper människor under sin kontroll, och gjorde lite mer avancerade saker med dem än jag någonsin gjorde. Jag tror inte att du kan kontrollera särskilt många personer i Satellite Reign. Det var dock inte en aspekt av spelet som jag utforskade särskilt mycket eftersom jag tröttnade rätt snabbt på hur klonbonussystemet fungerade.

Skribent

Har inte hunnit testa detta än, men jag ska. Om några veckor när MGSV, Mad Max och en massa annat hunnits med.

k3m
Medlem

Måste kika in på gog och göra ett litet köp

Medlem

känns som att det var rätt mkt negativt


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

känns som att det var rätt mkt negativt

Det är inte menat att vara en "negativ" recension. Jag tycker att det är ett bra spel, och jag hade kul med det. Det har bara en del saker som håller tillbaka det från ett strålande betyg.

Medlem

skall simpelt nog testa skiten omedelbart och sedan återkomma med ett kvickt betyg


signatur

//monster

k3m
Medlem
Skrivet av monsterbenke:

skall simpelt nog testa skiten omedelbart och sedan återkomma med ett kvickt betyg

bra, gör så.

Medlem

jag glömde


signatur

//monster

1
Skriv svar