Modkit – Witcher 3-moddarna besvikna på CD Projekt

Robot
Modkit – Witcher 3-moddarna besvikna på CD Projekt

Spelarna menar att de blev lovade så mycket mer.


Medlem
Modkit – Witcher 3-moddarna besvikna på CD Projekt

Eller så nöjer man sig med vad man får för samma summa som en halv utekväll på stan.


signatur
Medlem

Tycker ändå att de är lite hårda mot utvecklarna nu.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Det är alltså inte bara guld och gröna skogar..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

ä det är trist om dom inte släpper red kit, men dom är för hårda imot utvecklarna, spelet i sig är fortfarande det bästa rpg spelet jag spelat på sjukt länge, och alla buggar folk snackar om, det är enstaka fall tycker jag, jag hade typ 2 buggar tror jag genom min spelgenomgång på deathmarch när spelet kom, gjorde klart i stort sett alla quester jag hittade före innan mainstory och testa typ alla slags main witcher sets av armors och gud vet allt,

Medlem

Nej men.. har CD Projekt lovat saker precis som många andra utvecklare gjort och inte hållt löftet? Vi sopar det under mattan eller hur?...

Medlem

Javisst ska man nöja sig med det man får. Det är ju inte som om dom lovade ett REDkit och sen sket i det. Klart man inte kan kritisera utvecklare. Acceptera bara det du får så är allt perfekt.

Precis som om du beställer ett internet abbonemang på 100/100 Mbit, och du får 35/35 så ska du fan vara nöjd med vad du får för en halv utekväll per månad.

Ska inte klaga, företagen gör ju dig en tjänst, utan denna tjänst hade du ju ingenting att köpa av dom var glad att du får nåt alls. lol

Allvarligt, hur korkad får man vara som konsument? Man kan ju inte sätta sig och låta företag bryta det dom lovar, då blir man överkörd helt, varför ska man inte säga till när man inte är nöjd? Sluta vara dum.

Medlem

Man kan ju dock försvara CD Projekt med att citatet "we are looking to release the REDkit sometime after the game launches" är långt ifrån ett löfte. "We are looking to" kan ungefär översättas med "vi funderar på".

Men självklart tråkigt för de som köpte spelet i tron att det var Elder Scrolls.

Medlem
Skrivet av redruM:

Tycker ändå att de är lite hårda mot utvecklarna nu.

???

De har ljugit, CDPR får skylla sig själva om de ljuger för sina konsumenter.

Folk är inte alls "för hårda"... Ge dig, försvara inte lögner..

Medlem
Skrivet av Bennii:

Man kan ju dock försvara CD Projekt med att citatet "we are looking to release the REDkit sometime after the game launches" är långt ifrån ett löfte. "We are looking to" kan ungefär översättas med "vi funderar på".

Men självklart tråkigt för de som köpte spelet i tron att det var Elder Scrolls.

Tror att du missat lite i formuleringen. "We are looking to release REDkit sometime after the game launches." är inte en fundering, det är en måltavla på samma sätt som utvecklare ofta säger "We are looking to release <spelnamn> early 2016" Det låter mer (för mig och många andra om twitter är nåt att gå efter) som om dom inte hade en precis tid för att släppa REDkit men nån gång i framtiden efter spelsläpp. Annars hade dom väl sagt "We are thinking about releasing REDkit."

Sen vill jag bara inflika att dom är ju inte alls hårda på REDkit om man läser de twitter kommentarer som är med i artikeln. Dom är ju typ "Fan." "Lovade ni inte redkit istället?" "Fortfarande ingen FOV slider." Om man tycker det är hårda kommentarer så vet jag inte hur du reagerar när din mamma säger nej när du ber om glass.

Medlem
Skrivet av Talie:

Precis som om du beställer ett internet abbonemang på 100/100 Mbit, och du får 35/35 så ska du fan vara nöjd med vad du får för en halv utekväll per månad.

Då menar du att isåfall så utlovar dom då t.ex. 30 timmars speltid men du får bara 10 och ska nöja dig med det alltså (som ett mot-exempel mot det du sade)?

(och om du bara skulle få 35/35 Mbit när du betalar för 100/100 Mbit så blir du lurad och ska snacka med ISP:n eller Konsumentverket)


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Det går att förstå båda sidorna i denna situation. Vissa konsumenter ville ha mer. Samtidigt har CD levererat i överflöd kontra vad det kostade att köpa spelet.

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Det går att förstå båda sidorna i denna situation. Vissa konsumenter ville ha mer. Samtidigt har CD levererat i överflöd kontra vad det kostade att köpa spelet.

Så du förstår dig på lögnare? Kan du utveckla det?

Medlem

Oavsett hur bra de skött allt annat runt spelet, så har jag full förståelse för mod-älskarna att de är besvikna när de köpt spelet efter att ha blivit lovade att få ordentliga modverktyg.
Lovar man något får man antingen hålla det, eller få skit för att man bryter det.

Bara för att de är bra utvecklare annars gör inte de immuna mot att få skit när de gör fel, vi som konsumenter har en skyldighet att klaga när vi anser oss felaktigt behandlade.

Medlem

Rättighet att klaga. Inte skyldighet.

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Chiefen:

Det går att förstå båda sidorna i denna situation. Vissa konsumenter ville ha mer. Samtidigt har CD levererat i överflöd kontra vad det kostade att köpa spelet.

Så du förstår dig på lögnare? Kan du utveckla det?

Jo absolut, jag kan förstå. Verkligheten är att pengar styr, kostnaderna för detta projekt måste vara skyhöga. Jag tror inte CD undanhåller ett bättre stöd på grund av illvilja. Man tittar på sin budget och uppskattar vad det finns tid till, ibland måste man göra ett hjärtskärande beslut när deadlinen kommer. Jag har själv varit i den positionen många gånger. Det är därför jag alltid dömer produkter (även early access och liknande) i sitt nuvarande skick istället för löften.

Samtidigt är jag med på noterna att det är en besvikelse för hängivna moddare när stödet är så svagt. Så om folk inte vill stötta CD längre är det en helt okej åsikt att ha.

Medlem

Med andra ord så levererade de rätt spel till konsol och lögner till pc.

Tag lärdom till nästa gång.

Medlem
Skrivet av Talie:
Skrivet av Bennii:

Man kan ju dock försvara CD Projekt med att citatet "we are looking to release the REDkit sometime after the game launches" är långt ifrån ett löfte. "We are looking to" kan ungefär översättas med "vi funderar på".

Men självklart tråkigt för de som köpte spelet i tron att det var Elder Scrolls.

Tror att du missat lite i formuleringen. "We are looking to release REDkit sometime after the game launches." är inte en fundering, det är en måltavla på samma sätt som utvecklare ofta säger "We are looking to release &lt;spelnamn&gt; early 2016" Det låter mer (för mig och många andra om twitter är nåt att gå efter) som om dom inte hade en precis tid för att släppa REDkit men nån gång i framtiden efter spelsläpp. Annars hade dom väl sagt "We are thinking about releasing REDkit."

Sen vill jag bara inflika att dom är ju inte alls hårda på REDkit om man läser de twitter kommentarer som är med i artikeln. Dom är ju typ "Fan." "Lovade ni inte redkit istället?" "Fortfarande ingen FOV slider." Om man tycker det är hårda kommentarer så vet jag inte hur du reagerar när din mamma säger nej när du ber om glass.

Ja, jag läste samtliga kommentarer FZ har i artikeln. Och som jag skrev, det är långt från ett löfte. Twitterkommentarerna ovan jämställer det med ett löfte men alla som kan engelska och som kan översätta citatet vet att det inte är ett löfte. Såvida du inte har ett annat citat där de utlovar ett Redkit så står jag fast vi min åsikt att de inte lovat någonting utan satt upp en målbild som ändrats längs vägen. Och att folk klagar på Twitter är självklart. De ville ju ha något som de inte fick, då klagar man. Det gör jag också. Men att de skriker om löften har de inget för. Jag hajar, ni är besvikna.

Om kommentarerna är för håra eller inte har jag inte reflekterat över. Alla reagerar olika på besvikelse och jämfört med mycket annat jag läst på Internet så är det ganska sansade kommentarer, åtminstone de som FZ länkar till.

Jag ändrar gärna åsikt om du kan presentera ett annat citat. Men det citatet de har i den här artikeln, från Twitter, är inte ett löfte. Om de tolkar det så har de tolkat det fel.

Ditt andra exempel "We are looking to release the game early 2016" är inte heller ett löfte. Det är ett mål. Det här är vad vi siktar på! Dessutom ett väldigt flyktigt sådant eftersom Early 2016 kan tolkas på många olika sätt.

Och ifall du undrar, jag är 30 år så om jag vill ha glass så köper jag glass, och bjuder gärna min mamma om hon vill ha en.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

De är inte LITE hårda mot utvecklarna. De är groteskt hårda, och dessa snorungar har aldrig haft någon rättighet att få någonting utan CDPR har valt att ge så löjligt mycket stöd efter release till sitt spel helt av sin egen vilja. Är det en besvikelse att vi inte får lika mycket modstöd som vi hade kunnat få teoretiskt sätt? Ja, absolut! Är det såpass allvarligt att vi inte bör köpa deras spel fler gånger? Nej what the fuck sluta knarka din jävla tomte!

Self-entitled jävla idioter.

Ska du inte försvara PC porten av Arkham Knight medan du ändå håller på?

Medlem

Och sen så är dom polaker dom kan ju ha anställt någon som formulerat saken fel. Engelska är inte deras modersmål trots allt. Det bästa vore om dom förklarar sig.

Medlem

Ok, snälla ni som säger att de brutit ett löfte. Vart är löftet? Snälla förklara. Ni skickar ju skit och lägger ord i munnen på CD Projekt utan att de ens finns något (vad jag vet) att stödja det.

"We are looking to release REDkit sometime after the game launches." Detta är knappast ett löfte. Jag kan förstå att man blir besviken men att sätta hela sin tro på att ett REDkit måste existera på grund av den meningen är väldigt naivt.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Ok, snälla ni som säger att de brutit ett löfte. Vart är löftet? Snälla förklara. Ni skickar ju skit och lägger ord i munnen på CD Projekt utan att de ens finns något (vad jag vet) att stödja det.

"We are looking to release REDkit sometime after the game launches." Detta är knappast ett löfte. Jag kan förstå att man blir besviken men att sätta hela sin tro på att ett REDkit måste existera på grund av den meningen är väldigt naivt.

Har du läst de andra kommentaren? Det finns några bra "förklaringar".

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av redruM:

Tycker ändå att de är lite hårda mot utvecklarna nu.

???

De har ljugit, CDPR får skylla sig själva om de ljuger för sina konsumenter.

Folk är inte alls "för hårda"... Ge dig, försvara inte lögner..

Jag har inte försvarat någonting, jag sade att människors reaktion är lite överdriven, särskilt med tanke på att CPR har supportat sina spel mer än de flesta andra utvecklare skulle ha gjort. Alla löften går inte att infria, det kan t ex bero på tekniska eller ekonomiska skäl. Jag tycker också att det finns en viss diskrepans mellan det utvecklarna faktiskt sa och det alla trodde.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Vilken annan utvecklare som helst hade blivit lynchade vid det här laget.

Medlem
Skrivet av aolbain:

Vilken annan utvecklare som helst hade blivit lynchade vid det här laget.

Du har (tyvärr) rätt, tänk om EA eller UBI hade varit inblandad....

Medlem

Bästa sättet att få kritik är att bli populär.
CDPR och TW3 har nått så stor popularitet och framgång att folk inte kan hålla sig från att göra hönor av fjädrar.

Jag försvarar inte några lögner (detta framstår iof inte som något brutet löfte utan snarare en grusad förhoppning) och CDPR, likt ALLA utvecklare, kommer även de att förvränga sanningar om det kan gynna deras intresse. Tråkigt men inget konstigt eller ovanligt.

Jag hade gärna sett vad duktiga moddare kan göra med TW3 men om så aldrig sker så är jag inte det minsta missnöjd med TW3 och CDPR. Har många andra utvecklare jag hellre lynchar än dem.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Rh3nium:
Skrivet av aolbain:

Vilken annan utvecklare som helst hade blivit lynchade vid det här laget.

Du har (tyvärr) rätt, tänk om EA eller UBI hade varit inblandad....

EA och UBI gör väl sånt här årligen, just därför de ofta får kritik också.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Gnäll. På twitter. Vad förvånande.

Medlem

Man ska inte försvara en utvecklare när man lockar med sådana där formuleringar för att få folk att köpa deras produkt. Spelet Witcher 3 är bra nog att säljas utan problem utan att komma med saker man inte tänker hålla - en sak om man inte hinner, men det här är ju en grej som släpps i efterhand utan tidspress.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Talie:
Skrivet av Bennii:

Man kan ju dock försvara CD Projekt med att citatet "we are looking to release the REDkit sometime after the game launches" är långt ifrån ett löfte. "We are looking to" kan ungefär översättas med "vi funderar på".

Men självklart tråkigt för de som köpte spelet i tron att det var Elder Scrolls.

Tror att du missat lite i formuleringen. "We are looking to release REDkit sometime after the game launches." är inte en fundering, det är en måltavla på samma sätt som utvecklare ofta säger "We are looking to release &amp;lt;spelnamn&amp;gt; early 2016" Det låter mer (för mig och många andra om twitter är nåt att gå efter) som om dom inte hade en precis tid för att släppa REDkit men nån gång i framtiden efter spelsläpp. Annars hade dom väl sagt "We are thinking about releasing REDkit."

Sen vill jag bara inflika att dom är ju inte alls hårda på REDkit om man läser de twitter kommentarer som är med i artikeln. Dom är ju typ "Fan." "Lovade ni inte redkit istället?" "Fortfarande ingen FOV slider." Om man tycker det är hårda kommentarer så vet jag inte hur du reagerar när din mamma säger nej när du ber om glass.

Ja, jag läste samtliga kommentarer FZ har i artikeln. Och som jag skrev, det är långt från ett löfte. Twitterkommentarerna ovan jämställer det med ett löfte men alla som kan engelska och som kan översätta citatet vet att det inte är ett löfte. Såvida du inte har ett annat citat där de utlovar ett Redkit så står jag fast vi min åsikt att de inte lovat någonting utan satt upp en målbild som ändrats längs vägen. Och att folk klagar på Twitter är självklart. De ville ju ha något som de inte fick, då klagar man. Det gör jag också. Men att de skriker om löften har de inget för. Jag hajar, ni är besvikna.

Om kommentarerna är för håra eller inte har jag inte reflekterat över. Alla reagerar olika på besvikelse och jämfört med mycket annat jag läst på Internet så är det ganska sansade kommentarer, åtminstone de som FZ länkar till.

Jag ändrar gärna åsikt om du kan presentera ett annat citat. Men det citatet de har i den här artikeln, från Twitter, är inte ett löfte. Om de tolkar det så har de tolkat det fel.

Ditt andra exempel "We are looking to release the game early 2016" är inte heller ett löfte. Det är ett mål. Det här är vad vi siktar på! Dessutom ett väldigt flyktigt sådant eftersom Early 2016 kan tolkas på många olika sätt.

Och ifall du undrar, jag är 30 år så om jag vill ha glass så köper jag glass, och bjuder gärna min mamma om hon vill ha en.

Haha, den sista delen i min text var ju såklart inte riktad åt ditt håll. Snarare åt kommentarer som tycker att folk är alldeles för hårda mot CDPR, nåt jag inte tolkade att du tyckte.

Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av Talie:

Precis som om du beställer ett internet abbonemang på 100/100 Mbit, och du får 35/35 så ska du fan vara nöjd med vad du får för en halv utekväll per månad.

Då menar du att isåfall så utlovar dom då t.ex. 30 timmars speltid men du får bara 10 och ska nöja dig med det alltså (som ett mot-exempel mot det du sade)?

(och om du bara skulle få 35/35 Mbit när du betalar för 100/100 Mbit så blir du lurad och ska snacka med ISP:n eller Konsumentverket)

Vet inte om du håller med mig men missar min sarkasm eller om du missförstod mig och missade min sarkasm. Text är visserligen inte direkt världens bästa medium för sånt. Absolut skall man inte vara nöjd. Bara att sätta ner foten. Idiotiskt att inte säga till när man är missnöjd.

Men nu är jag klar i den här tråden. De flesta här bryr nog sig inte alls för att dom antagligen inte tänker modda spelet eller nyttja moddar eller ens spela spelet mer.

@Bennii ät en go glass och ha en trevlig söndag!

123
Skriv svar