Våldsamma spel gör dig aggressiv – men inte våldsam

Robot
Våldsamma spel gör dig aggressiv – men inte våldsam

Den ena säger si, den andra säger så. Igen.


Medlem
Våldsamma spel gör dig aggressiv – men inte våldsam

Hitler måste ha varit en riktigt hardcore gamer!

Medlem

nä fi fan asså då förklarar detta precis varför jag är så jävla hatisk och aggressiv hela tiden för, när jag står bakar bullar och lyssnar på tomtetroll i skogen

Kan dom lägga ner detta någon gång, har spelat våldspel sedan 28år tillbaka, och inte fan är jag aggressiv snarare tvärtom, jag är fan lite för snäll.

Medlem

aggressiv – men inte våldsam = eld utan rök?

Medlem

Jag är mest bara trött på den här diskussionen tbh och jag ser aldrig några riktiga nyheter om det heller. De kan testa så mycket de vill men jag tycker att det är rätt så uppenbart redan.

Man kan få överföld av känslor (aggresiva i det här fallet) som jag ser det och på något sätt så måste man få ur sig dem eller alternativt mota bort dem (vilket jag inte tycker är en bra lösning). Spel kan hjälpa i båda fallen beroende på hur man ser på det när man spelar det.

Sen finns det såklart specialfall på allt men överlag så..

Medlem

Irriterande buggar eller krånglande datorer.. då kan jag bli riktigt sur. Men själva spelen i sig? Not so much.

Medlem

Jag kan bli fly förbannad på spel ibland (och säga några väl valda ord till min spelkaraktär mellan sammanbitna tänder). Men det varar bara i några sekunder sen är jag lika lugn som vanligt igen.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Låter rimligt.

Medlem

Det är bara pc-pojkar det gäller. Oss konsoll - karlar klarar oss ifrån sånt.


signatur

In a world gone mad only a lunatic is truly insane

Medlem
Skrivet av nostatement:

Det är bara pc-pojkar det gäller. Oss konsoll - karlar klarar oss ifrån sånt.

För att strö lite extra salt i debatten, såklart.


signatur

In a world gone mad only a lunatic is truly insane

Medlem

Så är det med alla studier. Man kan trixa och fixa med siffror och presentera dom lite hur man vill.

Lita aldrig på nån eller nåt.

Medlem
Skrivet av nostatement:

Det är bara pc-pojkar det gäller. Oss konsoll - karlar klarar oss ifrån sånt.

Klart, ni lägger väl redan ned spelandet innan eran kartong fått för sig att ladda färdigt.

Har ni ingen länk till den här studien det talas om?

Iaf så genom åren så övergår det till att man surar mest på sig själv, dom få gångerna nerverna retar upp sig.

Medlem

Den enda gången jag kan bli aggressiv är när adrenalinet pumpar och koncentrationen är på topp över en längre tid för att sedan förlora på grund av något som inte är mitt eget fel.

Med det sagt så undviker jag sådana spel, jag har varken tid eller ork för sånt nu för tiden, men jag skyller inte på spelen, det är bara en del av vinnarinstinkten, det är precis samma sak med "riktiga" sporter där adrenalinet pumpar och är aggression i sport acceptabelt så är det det i spel också punkt slut.

Medlem

Man blir sur som satan när spel inte startar, crashar,har låga fps eller lever jävel. Inte roligt alls.

Medlem

Tja man blir som man umgås... är väl därför jag inte lirar LoL...

Inaktiv

Ärligt talat kan jag bli rätt aggro av pvp i alla dess former. Och av twitch att döma är jag inte ensam. Sen spelar det väl mindre roll om det är en sniper eller en gokart som jag styr.

Medlem

Pantera - Vulgar display of power. Bra skiva


signatur

Jäh!

Medlem

Spel gör mig inte Aggressiv det som däremot gör det är PK-bladet Expressen och alla får som följer dom slaviskt. Detta har jag märkt då jag har blivit mycket mindre aggressiv då jag inte längre läser dessa 2 tidningar samt stänger av folks flöde som är alldeles för snedvridna.

Medlem

Vet inte hur det är med er, men för mig så påverkas jag inte av våldsamma spel i sig. Det är snarare interaktionen med andra människor, om något, som skulle kunna väcka någon sorts aggression hos mig. Detta är dock något som gäller vare sig det är fps, racing, kortspel etc.

Av någon anledning börjar jag dessutom alltid tänka på fotbollshuliganism när det här ämnet tas upp.

Medlem

Min pappa skriker och har sig när han kollar på valfri sport, sport = agressivitet = skjuta ner en hel skolklass.

Medlem

Jag tror mer på att aggressiva personer tycker om våldsamma spel, inte att spelen gör en aggressiv...

Medlem
Skrivet av fullerdanne:

Spel gör mig inte Aggressiv det som däremot gör det är PK-bladet Expressen och alla får som följer dom slaviskt. Detta har jag märkt då jag har blivit mycket mindre aggressiv då jag inte längre läser dessa 2 tidningar samt stänger av folks flöde som är alldeles för snedvridna.

Och vad har det med spel att göra? Men visst, jag kan dra upp hur sur man kan bli när man ser folk som länkar foliehattsartiklar samt annat trams och hittepå från avpixlat, nordfront, friatider osv.

Medlem

Jag har spelat alla typers spel sedan Nintendo 8-bitars dagar, samt lyssnat på heavy metal men jag är ingen våldsam eller aggressiv person.

Medlem

Våldsspel my ass, när sista bolljäveln studsar fel i Peggle blir det fan näven genom skärmen.

Medlem

Så, före datorspel fanns ingen aggression?
Konstig koppling! Är det inte lite ologiskt!?

Jo, men det fanns ju rockmusik, idrott och filmer mm.

Vad blev man då annars aggressiv av på stenåldern tex?


signatur

autograph

Medlem

Pantera, hell yeah!

Medlem

Jag vill bara lägga min kommentar här lite emellan innan kommentarsfältet fylls på med 200 kommentarer :). Peace.

Medlem
Skrivet av Chrester:

Pantera - Vulgar display of power. Bra skiva

Inte bara bra... mästerverk!!


signatur

More COOP for the masses

Medlem
Skrivet av Chrester:

Pantera - Vulgar display of power. Bra skiva

Suverän! Likaså "Far Beyond Driven" och "Cowboys from Hell".


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

12
Skriv svar