Japp, det blir en Resident Evil 2-remake

Robot
Japp, det blir en Resident Evil 2-remake
Medlem
Japp, det blir en Resident Evil 2-remake

Yaaay!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Medlem

När jag såg videon.....................


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Fuck yes! Äntligen
Zero remake till vintern och RE2 nästa vinter kanske då!
Guld , så jävla gött att RE börjar hitta hem igen.

Medlem

It's going to be awesome

WE DO IT!!

Medlem

Generation of remakes indeed

Medlem
Medlem

Äntligen får världens bästa spel en remake :')

Medlem
Medlem

Vet inte hur jag ska reagera på detta ärligt, spelet kommer ju ändå inte på någon plattform som jag äger (troligtvis).


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

Vet inte hur jag ska reagera på detta ärligt, spelet kommer ju ändå inte på någon plattform som jag äger (troligtvis).

Det kommer släppas på PC också, Capcom släpper allting där också numera.

Releasehästryttare

i går original sin 2 och idag detta .. fan vilken bra vecka so far!

Medlem
Releasehästryttare

loooooooooooooooooooool!!!!

Medlem

Damn it!! Varför bara till PS4! Hade varit bra om dem ville släppa det här underbara till PC nåh!


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Redaktör
Skrivet av HogisGuy:

Damn it!! Varför bara till PS4! Hade varit bra om dem ville släppa det här underbara till PC nåh!

Inget är klart om plattformar än. Jag måste välja någon plattform för att kunna lägga in spelet i vår databas, och jag valde PS4 eftersom det verkar sannolikt. Remaken av första spelet som släpptes i början av året kom till pc (och PS4, PS3, Xbox One och Xbox 360) - kan mycket väl bli något liknande den här gången.


signatur
Medlem

Som ja blev glad när ja såg detta. Har längtat som fan! Är ett stort fan av dom gamla RE spelen. Hoppas Capcom fixar detta. Gör som ni gjorde med Resident Evil Remake.

Medlem

Hoppas det säljs ut av bara f*n så capcom märker att det finns en marknad ! och att spelet blir bra givetvis

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Mithos-SWE:

Vet inte hur jag ska reagera på detta ärligt, spelet kommer ju ändå inte på någon plattform som jag äger (troligtvis).

Det kommer släppas på PC också, Capcom släpper allting där också numera.

Det är med stor säkerhet att det kommer till ps4, xbone och pc. Med tanke på att det är en remake och dom kommer säkert vilja sälja så mycket som möjligt skulle det ej förvåna mig om det även görs en version till ps3 och xbox360. Men förhoppningsvis så skippar dom ps3 och xbox360 så dom har mindre limitationer när dom välj gör spelet. I tidigare fall så har dom bara släppt exlusiva RE spel pågrund av olika deals med konsollerna men denna är något fansen har tjatat fram vilket betyder att den kommer med största chans kommer till ps4,xbone och pc .

Bara jag som önskar att dom gör spelet mer än bara hur re2 var? Nu menar jag ej att dom ändrar kamera vinkeln utan att dom lägger till mer i spelet, nya pussel, side quests "typ", kanske elsa från re 1.5 eller kanske slår ihop re2 och re3 så du kan spela även som jill och beroende på hur du klarat av spelen som leon och claire "kanske elsa" så ändras även storyn lite i re3? Skulle älska ett klassiskt re spel fast mer invecklat typ fler main characters större karta och mer pussel. Fast det ska ofc fortfarande vara re2 fast kanske ändrat lite pussel och några vägar men lägger in re3 vilket ändrar stilen litegrann fast själva storyn är den samma och hur man spelar är den samma?

Medlem
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Mithos-SWE:

Vet inte hur jag ska reagera på detta ärligt, spelet kommer ju ändå inte på någon plattform som jag äger (troligtvis).

Det kommer släppas på PC också, Capcom släpper allting där också numera.

Det är med stor säkerhet att det kommer till ps4, xbone och pc. Med tanke på att det är en remake och dom kommer säkert vilja sälja så mycket som möjligt skulle det ej förvåna mig om det även görs en version till ps3 och xbox360. Men förhoppningsvis så skippar dom ps3 och xbox360 så dom har mindre limitationer när dom välj gör spelet. I tidigare fall så har dom bara släppt exlusiva RE spel pågrund av olika deals med konsollerna men denna är något fansen har tjatat fram vilket betyder att den kommer med största chans kommer till ps4,xbone och pc .

Bara jag som önskar att dom gör spelet mer än bara hur re2 var? Nu menar jag ej att dom ändrar kamera vinkeln utan att dom lägger till mer i spelet, nya pussel, side quests "typ", kanske elsa från re 1.5 eller kanske slår ihop re2 och re3 så du kan spela även som jill och beroende på hur du klarat av spelen som leon och claire "kanske elsa" så ändras även storyn lite i re3? Skulle älska ett klassiskt re spel fast mer invecklat typ fler main characters större karta och mer pussel. Fast det ska ofc fortfarande vara re2 fast kanske ändrat lite pussel och några vägar men lägger in re3 vilket ändrar stilen litegrann fast själva storyn är den samma och hur man spelar är den samma?

Tror nog många ser framemot något sådant. Typ som hur REmake var för Resident Evil 1 med mer saker. Elza byttes ju iofs bort mot Claire, men de hade ju kanske kunnat klämma in en referens till en kvinnlig polis vid det namnet or something.

Jag vill ha lite små-referens till Jill i trean. Typ att man ser nån tjej slåss mot ett stort monster (Nemesis) eller Brad gömmer sig från Nemesis och man stöter på honom. Spelen utspelas ju samtidigt.

Skulle inte förvåna mig om Sherry får mer screentime nu också efter hon var en spelbar karaktär i RE6. Är ju ett bra tillfälle att ge karaktären ännu mer kött om man nån gång planerar ett RE7.

1
Skriv svar