Norska utvecklarna Funcom är till salu

Medlem
Norska utvecklarna Funcom är till salu

Tyckte TSW var kul och annorlunda, men alldeles för få som ville spela det. Age of Conan var också ett bra spel som fick oförtjänt dålig kritik, vilket ledde till dåligt med spelare.

Medlem

Trist nyhet. Både The Secret World och Age of Conan var riktigt bra, lite för mycket i framkant bara. Jag hade aldrig tråkigt men tyvärr så försvann spelglädjen i takt med att polare fick allt mindre tid till att spela MMO

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Tyckte TSW var kul och annorlunda, men alldeles för få som ville spela det. Age of Conan var också ett bra spel som fick oförtjänt dålig kritik, vilket ledde till dåligt med spelare.

AoC vart ju ett rent helvete av ett skitspel,körde det själv.

Dock körde jag ej TSW men hade en kompis som körde det och såg roligt ut, men det vart så många mmo spel som kommit och gått så man vart trött på köpa ett mmo testa se om det faller en i smaken för att en eller 3 månader senare ska sluta med spelet.

och jag tror inte jag vart ensam i detta.
Plus TSW kändes "rörigt" men väldigt nytänkt och intressant.

Medlem

Det här är ganska tragiskt men tyvärr är det ofta så att kreativitet och lönsamhet sällan går hand i hand.
Nya Longest Journey hade troligen blivit mycket bättre i ett annat format men jag tror att Funcom tvingades dela upp det för att klara det ekonomiskt och det gjorde läget ännu värre.
Ragnar Törnquists story och berättande i The longest journey-spelen och The Secret World hör i min mening till det bästa i spelhistorien, hoppas han blir anställd av en utvecklare med bättre ekonomi så vi får se fler spel av honom.

Medlem

Age of Conan är och förblir ett av de bästa mmo imoa... Jävlar vad kul jag haft i det innan det blev f2p

Medlem

Age of Conan hade så mycket potential.
Tror det hade kunnat bli ett riktigt grymt singleplayer spel.

Medlem

Jag och en kompis hade riktigt kul i Age of Conan. Det var något speciellt med open World pvp. Att närsomhelst kunna bli attackerad av en annan spelare var en så häftig känsla. Och att världen var helt främmande, man visste inte vad som väntade runt hörnet. Men sen var instancerna väldigt fattiga och detaljlösa.

ELF
Medlem

Köpta TSW för ett litet tag sedan men har inte testat det än. Får väl se till att göra det ifall de skulle få för sig att droppa servrarna.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Tyckte TSW var kul och annorlunda, men alldeles för få som ville spela det. Age of Conan var också ett bra spel som fick oförtjänt dålig kritik, vilket ledde till dåligt med spelare.

Skrivet av ELF:

Köpta TSW för ett litet tag sedan men har inte testat det än. Får väl se till att göra det ifall de skulle få för sig att droppa servrarna.

Jag köpte TSW förra året och lirade det en del. Det var faktiskt riktigt kul och världen kändes lagom befolkad. Med tanke på hur spelet har en fokus på mystik och skräck så hade det inte funkat med dussintals spelare som står och hoppar på varandra och väntar på att fiender ska spawna.

Själva questandet är det bästa jag har upplevt i ett MMO och det är faktiskt det enda online-spelet vars story har lyckats engagera mig. Spelets lore är intressant och man vill höra vad karaktärer har att säga.

Stridssystemet är "tillräckligt" bra. Det är ingen stjärna på MMO-himlen, men jag gillar hur spelet saknar klasser och hur man kan mixtra och experimentera för att hitta just den kombination av förmågor som man trivs bäst med.

Spelet har dock ett problem, ett problem som det egentligen delar med alla andra MMO (för mig personligen). Så fort man har tagit sig igenom spelets story så finns det egentligen inte så mycket att göra, annat än att spela om samma uppdrag om och om igen eller PvP:a. Det finns en del dungeons, men jag testade dem aldrig, och spelets PvP kändes ganska slött och tråkigt. Jag har aldrig gillat end-game i MMO (jag hinner tröttna), men jag fick känslan av att TSW hade ett ganska knapert sådant.

Hur som helst rekommenderar jag det ändå. Att "levla" (spelet har inga levels egentligen) och ta sig igenom spelets story var riktigt roligt, och communityn är grym.

Medlem

TSW är förmodligen ett av dom roligaste och mest briljanta MMO som existerar idag!

Skaffa det vid release och körde ganska seriöst, tyvärr så deras planer på att släppa content varje månad blev typ kvartal istället så man orka inte hänga kvar och göra samma quests dag ut o dag in!

Medlem

Håller med i att både TSW och AoC var väldigt roliga och engagerande MMOs. Faktiskt de ända som jag har lyckats hålla mig kvar vid en längre tid utan att tröttna. Hoppas att det löser sig för Funcom, tycker dom är värda det!

Medlem

Kommer alltid respektera dem pga spelen dem gjort AoC och TSW är rätt unika

Medlem

Bra. Avskyr vad de har gjort med de spel jag älskar. Förstörde nästan BLC (Bloodline Champions) som enligt mig är en utav de bästa pvp spelen som fanns. Sättet dom gjorde detta var genom att knappt annonsera spelet, samt tvingade på förändringar som bara gjorde att spelarbasen försvann mer och mer.

Sedan har de mage att skryta att de tänker uppgradera Anarchy Online till DX9, medan det fortfarande är i DX7.

Medlem

Anarchy Online var det första från FunCom jag spelade. Och vilket fantastiskt roligt spel det var och så mycket tid jag investerade i det med
Sen körde jag AoC och senare även TSW, jag gillade både mycket.
Synd men föga förvånad över deras öde.

Medlem

TSW kändes mest som en urvattnad Call of Cthulu rip off. Stelt och tråkigt tyckte jag.

AoC hade potential, men vet inte, kan inte sätta fingret på det vad som gick snett. Guild vs Guild var totalt urkorkat system dock, att man var tvungen att stämma träff för invasion av deras grejer, och om de inte gick med på tid och datum kunde man inte invadera. Seriously??


signatur

I drank what?

Medlem

Inte förvånande, men väldigt synd. Dom har gjort några av mina favoritspel och har alltid varit personliga och gått sin egen väg. Alltid ambitiösa och modiga. Om dom går under skall gudarna veta att det är pioänjärer som stupat.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Så många bra spel, som jag lagt en hel del tid på genom åren. Tråkigt, men kanske inte helt otippat att det inte blivit mega hits, då det varit en del annorlunda grepp (och en hel del missar).

20 första levlarna på AoC var en grym upplevelse.


signatur

K9
:.:

Medlem

Så jävla tråkigt att inte fler spelar Tsw som i mitt tycke är överlägset alla mmo:s. Berättandet och storyn är i en klass helt för sej själv....Fantastiskt spel helt enkelt


signatur

More COOP for the masses

FM-guru
F.d. Sisyr

Problemet med TSW är väl att gameplay är rätt tråkigt om man inte gillar typisk MMO-style, och även om man gör det är gameplayet bara just typisk MMO-style - inget som är tillräckligt för att locka folk från andra titlar.

Har själv spelat TSW en hel del eftersom det är så välskrivet (förbannat välskrivet för att vara MMO), men så är jag också svag för bra storys. De flesta premierar nog annat i ett MMO.

Medlem

spelar fortfarande age of conan i perioder och har aktiv sub,

AoC`s End-gamecontent(PVE) är imo ett av dom bästa Inom mmo-världen.(då menar jag PVE,och spel I grupp..
PvP har jag knappt provat)
AoC har väldigt,engagerande och framförallt utmanande raidbossar och instanser(dungeons) sen ett grymt bra och spelpåverkande aggrosystem som är väldigt närvarande för igentligen alla klasser på diverse olika sätt. ..
hmm,jag tror inte jag sett att ngt annat mmo har ett aggrosystem som är så djupt och påverkar gameplay så som det gör I AoC,, fast jag kan ha fel.
.

som AoC ser ut nu och har sett ut sen ngt år tillbaka, så är det konstigt att inte fler spelar, det är ett jävligt bra bra spel alla kategorier,, så skynda,, regga gratis vettja mens de lever!:-P
www.ageofconan.com

.
så jävla synd bara att Funcom inte flyttade fram Launchen 2008,,då hade dom haft lite chans på att få en smidigare Launch och en lite bredare spelarbas att bygga på och ett bra möe bättre rykte ..men kanske inte var upp till dom utan EIDOS var ju publisher..
men 7 år hittills,inte illa pinkat ändå tycker jag... .. .

.. ,
måste ju nämnas att AoC efter 7 år fortfarande ser bra ut,, det är lite fränt tycker jag.

Medlem
Skrivet av Mirage:

TSW kändes mest som en urvattnad Call of Cthulu rip off. Stelt och tråkigt tyckte jag.

Du kan inte ha spelat mer än några timmar i öppen beta om det var det enda du såg.

Hela grejen med TSW är ju vår tids populära myter, mysterier och skräckberättelser och det skulle vara ett stort svek mot spelarna att inte ha med Lovecraft.
Det är en relativt liten del av spelet som hämtar inspiration från 'The shadow over Innsmouth' (Inte 'The call of Cthulhu') men du förstår verkligen inte vad ordet 'ripoff' betyder, TSW är en hyllning till alla de här författarna och berättelserna.

Medlem
Skrivet av Mirage:

TSW kändes mest som en urvattnad Call of Cthulu rip off. Stelt och tråkigt tyckte jag.

AoC hade potential, men vet inte, kan inte sätta fingret på det vad som gick snett. Guild vs Guild var totalt urkorkat system dock, att man var tvungen att stämma träff för invasion av deras grejer, och om de inte gick med på tid och datum kunde man inte invadera. Seriously??

den dåliga Launchen, dom tappade mängder av spelare efter gratismånaden,, spelet saknade quests,buggigt osv,,hade behövt lite mer tid och senarelagd launch.. dock kommer inte jag ihåg att jag upplevde ngra buggar lr hade problem,..

hursom,, launchen och ryktet åt helvete,, ingen bra reklam för att få spelarbasen att växa, tror ryktet efter launch låg dom I fatet väldigt länge, och gör än idag ,ja dom är ju till salu,så go figure,,haha,
nu r spelet grymt komplett och mer därtill,,(inte att det tog 7 år att laga det men,mycket nytt content osv +raids,dungeonsmm)

Medlem

Ja det var ju inte oväntat, hade de istället sattsat på AO2 då scifi mmo är lite mer ovanligt så hade de även fått nya spelare plus alla gamla som lirade AO.. La över 4800tim på min fixer och var fortfarande kul, men det blev sämre när shadowlands kom.. Men nu vet man till 100% att AO2 aldrig lär komma, som är synd.. AO är och kommer alltid vara mitt bästa mmo, så komplex runt byggandet på din class lär det inte dyka upp i ett annat spel..

Medlem
Skrivet av melos555:

Sedan har de mage att skryta att de tänker uppgradera Anarchy Online till DX9, medan det fortfarande är i DX7.

ehm, nya motorn är i öppen beta på live servers(?)

Medlem
Skrivet av Ahris:

Det här är ganska tragiskt men tyvärr är det ofta så att kreativitet och lönsamhet sällan går hand i hand.
Nya Longest Journey hade troligen blivit mycket bättre i ett annat format men jag tror att Funcom tvingades dela upp det för att klara det ekonomiskt och det gjorde läget ännu värre.
Ragnar Törnquists story och berättande i The longest journey-spelen och The Secret World hör i min mening till det bästa i spelhistorien, hoppas han blir anställd av en utvecklare med bättre ekonomi så vi får se fler spel av honom.

Ragnar jobbar inte på Funcom längre. Han kör sin egen studio och har utvecklat senaste TLJ där. Så Funcom har (förmodligen) inget att göra med att det delades upp i flera delar, dom äger bara IP'n.
Jag hoppas Ragnar kör på i sin egen studio. Om han går till en stor utvecklare är det inte säkert att han får lika fria händer

MEG
Medlem

TSW kunde ha blivit riktigt bra om de bla inte skulle ha kommit på det så kallade levellösa systemet...


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

TSW kunde ha blivit riktigt bra om de bla inte skulle ha kommit på det så kallade levellösa systemet...

Äh, det är ju en sak som gör det bra! När en ny kompis har börjat spela och jag vill lira med hen så behöver jag inte starta en ny karaktär, bara hoppa i lägre ql gear så är vi hyfsat nära varandra i nivå och jag slipper vara för mäktig för att lira med hen.
TSW gjorde mycket annorlunda, tyvärr lyckades dom inte förmedla det så bra till spelare. Så många förstod aldrig charmen och fördelarna.
Jag ser det om och om igen just när det gäller mmorpg's. När en studio gör något helt nytt så funkar det sällan för nästan alla spelare är så inställda på att mmorpg's ska fungera på ett visst sätt.

Medlem
Skrivet av roftg:

spelar fortfarande age of conan i perioder och har aktiv sub,

AoC`s End-gamecontent(PVE) är imo ett av dom bästa Inom mmo-världen.(då menar jag PVE,och spel I grupp..
PvP har jag knappt provat)
AoC har väldigt,engagerande och framförallt utmanande raidbossar och instanser(dungeons) sen ett grymt bra och spelpåverkande aggrosystem som är väldigt närvarande för igentligen alla klasser på diverse olika sätt. ..
hmm,jag tror inte jag sett att ngt annat mmo har ett aggrosystem som är så djupt och påverkar gameplay så som det gör I AoC,, fast jag kan ha fel.
.

som AoC ser ut nu och har sett ut sen ngt år tillbaka, så är det konstigt att inte fler spelar, det är ett jävligt bra bra spel alla kategorier,, så skynda,, regga gratis vettja mens de lever!:-P
www.ageofconan.com

.
så jävla synd bara att Funcom inte flyttade fram Launchen 2008,,då hade dom haft lite chans på att få en smidigare Launch och en lite bredare spelarbas att bygga på och ett bra möe bättre rykte ..men kanske inte var upp till dom utan EIDOS var ju publisher..
men 7 år hittills,inte illa pinkat ändå tycker jag... .. .

.. ,
måste ju nämnas att AoC efter 7 år fortfarande ser bra ut,, det är lite fränt tycker jag.

Dessutom så märks det skillnad mellan Dx10/Dx11.
Vilket ett annat mycket populärt MMO inte gör mer än på vattnet (hint hint).

1
Skriv svar