Se 20 minuter eldfängd gameplay från Mad Max

Robot
Se 20 minuter eldfängd gameplay från Mad Max
Medlem
Se 20 minuter eldfängd gameplay från Mad Max

Hype-nivån har sjunkit en del för det här spelet. Känns som ett ordinärt open world, Just Cause-aktigt actionspel med en bilbyggarfunktion, som iofs kan vara intressant. Striderna känns Batman Arkham, open world-utforskandet känns som jag sett förr med utsiktspunkter som visar kartan. Och Max harpun och att man river statyerna är ju hämtade direkt från Just Cause.

Det kan säkert bli bra. Men just nu ser jag inget överdrivet intressant med det här spelet.

Medlem

När ska majoriteten av open world-spelen gå ifrån Ubisofts Assassins Creed/Far Cry 3-formula. Hitta utsiktspunkt, visa mer av kartan samt points of interest, gör något uppdrag/rensa en bas/ta över området. Det känns som att storyn har fått stå tillbaka i övergången till open world och personligen tar jag hellre ett mer begränsat spel med bra atmosfär och story än en öppen värld som ändå är oengagerad och linjär.

Därmed intet sagt att det inte finns spel som gör open world bra, som The Witcher 3 och till viss del GTA och Bethesdaspelen. Gemensamt för de två sitnämnda är dock att de var open world innan det blev mainstream.

Skrivet av Bennii:

Hype-nivån har sjunkit en del för det här spelet. Känns som ett ordinärt open world, Just Cause-aktigt actionspel med en bilbyggarfunktion, som iofs kan vara intressant. Striderna känns Batman Arkham, open world-utforskandet känns som jag sett förr med utsiktspunkter som visar kartan. Och Max harpun och att man river statyerna är ju hämtade direkt från Just Cause.

Det kan säkert bli bra. Men just nu ser jag inget överdrivet intressant med det här spelet.

Känner samma sak, glöm inte heller att det är Just Cause-utvecklaren som har skapat spelet med, så det är onekligen ett liknande spel.

Själv är jag trött på spel där jag hela tiden måste skapa min egen underhållning.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

old gen anpassat? ... poppa upp mycket nära på marken.. ratten var old old gen. (snurra inte).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Blev sjukt sugen på spelet efter att ha sett filmen. Vet inget om spelet men filmen var bra, blir nog ett köp! September blir en tuff månad: Mad Max, Fifa 16 och NHL 16. Min flickvän kommer hata mig

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Bennii:

Hype-nivån har sjunkit en del för det här spelet. Känns som ett ordinärt open world, Just Cause-aktigt actionspel med en bilbyggarfunktion, som iofs kan vara intressant. Striderna känns Batman Arkham, open world-utforskandet känns som jag sett förr med utsiktspunkter som visar kartan. Och Max harpun och att man river statyerna är ju hämtade direkt från Just Cause.

Det kan säkert bli bra. Men just nu ser jag inget överdrivet intressant med det här spelet.

Känner samma sak, glöm inte heller att det är Just Cause-utvecklaren som har skapat spelet med, så det är onekligen ett liknande spel.

Själv är jag trött på spel där jag hela tiden måste skapa min egen underhållning.

Och då känns det som jag hellre väntar på Just Cause 3. Vi kan troligtvis ha roligare med en grappling hook och en fallskärm än med en bil.

Medlem

Det här spelet finns väl redan: Rage! https://www.youtube.com/watch?v=-mArGrxlrmQ


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

att dom måste göra ett spel "open world" bara för det är ett buzzword .. det här kunde blivit bättre som ett linjärt 6 timmarsspel

1
Skriv svar